juoni 01.12.2005 16:12:46 | |
---|
Väitän että Mike Portnoy groovaa, vaikken ko. hepun tekemisistä juuri perustakkaan. Sama homma mm. ääriteknistä metallia vetävällä Tomas Haakella. Groovea on monenlaista, hevissä se on sellaista "hyvän kuuloista, rullaavaa ja dynaamista soittoa". Minä taas väitän että Portnoy ei enimmäkseen kruuvaa. Molemmat saamme toki väittää mitä lystäämme, mutta jos heavystä pitää kruuvia löytää niin Panteraa voi aina suositella. Mm. Walkin groove on hillitön. Lahjattomat Treenaa |
Nolte 01.12.2005 16:32:39 | |
---|
jos heavystä pitää kruuvia löytää niin Acceptin Balls To The Wall-biisi groovaa kertsiin asti mainiosti. Nyt puhun koko bändin soitosta, en pelkästään rumpalista. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Youni 01.12.2005 16:49:41 (muokattu 01.12.2005 16:50:52) | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Glenfiddich 01.12.2005 16:55:05 | |
---|
Täytyy kyl sanoa, et ainut juttu, mitä osasin vuoden soitelleenani, oli rummuista vouhottaminen meijän 3.luokan tytöille:) (hyvä taktiikka muuten..)Ei puhettakaan et multa ois tullu tommosta settiä ennen muinoin..propsit Deinolle! Mutta kansa vaatii groovea!! Ohan se nyt selvä että sun deino kannattee polttaa kapulasi, ei susta ikinä tuu mitää rumpalia, kyllähä vuoden soittaneella täytyy homma groovata esim. Bonham-tyyliin......näin täällä. Hei mikä sua oikee vaivaa? Kato mua silmiin!! V*ttu ois sittenki pitäny mennä Britti Idolssii!!" |
Niskamies 01.12.2005 17:02:29 | |
---|
Onkohan täällä grooven määritelmässä vähän viilaamista? Jos tyyppi pistää (Huom: soittohistoriabonus edelleen!) miellyttävällä voimakkuudella tasaista beatia lykäten väliin muutamat tuplabasarifillit niin se on paskaa. En minä, eikä vissiin kukaan muukaan, ole sanonut että toi olisi paskaa. Hyvää soittoahan toi on, siitä ei mihinkään pääse. Itseasiassa se on jopa pelottavan tarkkaa. Varsinkin jos vertaa siihen mitä itse vedin vuoden soittaneena, tai itseasiassa vaikka vertaisi siihen miten nykyäänkin soitan. |
Niskamies 01.12.2005 17:03:46 | |
---|
;) Joo, tällaisena multipaskana mulla ei kyllä periaatteessa olisi mitään sanomista. Mutta voisin itseasiassa jonkun videoklipin tässä joku päivä äänittää. |
J. Cool 01.12.2005 18:33:26 (muokattu 01.12.2005 18:37:30) | |
---|
No helvetti, minä olen soittanut vasta vuoden, mutta silti pistän vieläpä videokuvaa enemmän kuin laki sallii. =) Tässä jotain grooven tapaista. Omasta mielestäni siitä tuli oikein hyvä, ottaen huomioon, että menin soittamaan suoraan pakkasesta (rummut ovat erillisessä "talossa/huoneessa"), ja purkitin sen toisella yrittämällä. http://koti.mbnet.fi/teba90/Videoita/Fucking%20Drum%20Solo%2019.wmv keleen dissausmaisterit saa luvan laittaa omat klippinsä jakoon, ja varsinkin ne klipit, joissa on soittokokemusta alla vuoden verran. Ei voi tässä vaiheessa vaatia tieteellistä tutkielmaa grooven syvimmästä olemuksesta. Ehkä se ei groovea ollu, mutta tartteeko yhden termin hienoisesta väärinkäytöstä nyt tylyttää sivukaupalla? Eikä perusbiitin ylistäminen ja kaiken muun dissaaminenkaan välttämättä paranna omaa rumpujen soittamisen motivaatiota. Jos less is more tarkoittaa sitä, ettei saa harrastustaan harrastaa niinkuin tahtoo vain, koska joku itselle tuntematon tyyppi sanoo niin, niin onhan se perseestä. Täällä varmaan muutenkin pyörii enemmän rankempaan musaan suuntautuneita nuoria kosseja kuin james brownin juuria haistelevia poliiseja. Tuntuu vaan, että paikallinen kansalaiskaarti dissaa välillä niin rajusti, ettei sitten uskalleta jakaa omia klippejä tai sanoa omia mielipiteitä asioista. Tuntuis ihan reilulta, että jos muiden klipeillä pyyhkii lattiaa, niin sais luvan heittää oman klippinsä kans vapaaksi riistaksi. Eikä kaikkea kannattais muutenkaan aina uskoa, mitä netissä sanotaan. Iso osa täälläki sanotuista asioista on pelkkää bullshittiä. Itse videosta: Mun mielestä tämä on erittäin lupaavan näköistä soitantaa, varsinkin kun otetaan huomioon, kuinka kauan on kaveri rumpuja takonu. Ootko soittanu jotain muita soittimia aiemmin? Jää vähän sellanen fiilis, kun on niin nopeasti hanskattu näin paljon. Jokatapauksessa näyttää oikeen lupaavalta. Mielenkiintosta olis nähdä, miten soitto kulkee sanotaan ny 5v päästä. E: nyt kun tulin kattoneeksi profiilin, niin siellähän näkyi pitkästi pianonsoittoa pohjalla. Se selittääkin paljon. Hyvi ruuvaa! |
Sa(n)kari 01.12.2005 20:05:11 | |
---|
Joo, taitaa olla eräillä hieman väärä käsitys rumpujen soitosta. Sillä mitään väliä ole gruuvaako vai ei, kunhan on itsellä soittaessa rento ja hyvä fiilis. Sillon se yleensä kuuluu myös muille ja "groovaa". Se nyt on ihan idioottimainen määrittely että "kun ei ole double strokeja, ghosteja tms, niin ei ole hyvä". Way to go Deino, on hienoa että on rohkeutta laittaa tänne video toisensa jälkeen. |
Nolte 01.12.2005 20:10:08 | |
---|
Niin...en siis pidä kyseisestä bändistä. Saattaa se silti groovata, mutta kyllä groovaavampaakin musaa on kuultu. Esimerkiksi Eppu Normaalin Niinkuin Jää Palaa. Joo, onhan maailma groovaavampaa musaa kuin Accept pullollaan, mutta kun groovesta hevissä oli puhe, niin... Nämä on nämä groove- ynnä muut svengijutut niin vaikeita määritellä, mutta joka tapauksessa siinä Balls...:ssa on jotain ihmeellistä imua kertsiin asti. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Nolte 01.12.2005 20:15:33 | |
---|
Joo, tällaisena multipaskana mulla ei kyllä periaatteessa olisi mitään sanomista No, elä nyt. Sinulla vaan kiertää veri nopeammin enter-etusormeen, kuin päähän asti. Toisinaan. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Shitmanek 01.12.2005 20:17:58 (muokattu 01.12.2005 20:19:23) | |
---|
Joo, onhan maailma groovaavampaa musaa kuin Accept pullollaan, mutta kun groovesta hevissä oli puhe, niin... Nämä on nämä groove- ynnä muut svengijutut niin vaikeita määritellä, mutta joka tapauksessa siinä Balls...:ssa on jotain ihmeellistä imua kertsiin asti. Ja toisaalta hevi (tai pikemminkin metalli) on oman näkemykseni mukaan sellaista että sitä ei ole "tehty groovaamaan", poikkeuksia tietysti on, vaan se on melko aggressiivinen ja timestä riippuvainen musiikin laji. Täällä valitetaan ettei blasti groovaa, mutta ainakin itse koen kyseisen kompin niin, että sen kuuluu ollakin sellaista "jäykkää" ja "periksiantamatonta", pysyen mahdollisimman tarkasti timessä. Tällöin musiikin "voiman" voi melkeinpä tuntea, ja livetilanteissa ihan kirjaimellisestikin :) Sama pätee noihin tuplabassaripoljentoihin, mielestäni ne ovat parhaimmillaan kun kaikki soittavat tiukasti yhteen eikä tempo liiemmin seilaa (joillain levyillä tosin Pro Tools saa varmastikin tämän aikaan). Nämä olivat tietysti vain minun näkemyksiäni. Paljon tuli lainausmerkkejäkin :P E: Varmasti tuo omakin mielipiteeni jäi vajaaksi, minulla on niin huono muisti etten luultavimmin läheskään kaikkea, mitä minun piti, maininnut. Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...? |
dictatorsh*t 01.12.2005 20:33:43 | |
---|
Joululomalla olis tarkoitus bändin kanssa nauhoitella jotain biisejä, varmaan tännekin eksyy sitten. Joko pelkät rummut tai koko bändi. |
Migo 01.12.2005 20:44:55 (muokattu 01.12.2005 20:52:20) | |
---|
Ja pitääkääs poitsut housuista kiinni. Saattaa olla, että täältä suunnilta pamahtaa jotain helvetillisiä säkeitä ensi viikolla. Hump-pa, hump-pa, tzzii tzzii, pudum, pudum. :O Edit: Joo tiedän, olen hieman alistuvassa tilassa näin 13h työpäivän jälkeen :( Kaljoo tekis miäli. Tykkään soittaa soittimilla. |
Youni 01.12.2005 20:56:42 | |
---|
Minäkin niin puhuin kesällä, että syksyllä nauhoitetaan bändin kanssa. No eihän siitä mitään tullut. Hitto kun itselläkin olisi videokamera tms, niin voisi laittaa tänne omaa ääninäytettä topikin mukaisesti. Siihen asti jauhan vain jaskaa täällä ja rummuilla. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Progressor 01.12.2005 20:56:43 | |
---|
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Deino 01.12.2005 20:58:27 | |
---|
Joo tiedän, olen hieman alistuvassa tilassa näin 13h työpäivän jälkeen. No shit? :) Perkele! |
Migo 01.12.2005 21:02:46 | |
---|
No shit? :) Jeps, huomenna taas sama homma ja sitten alkais loma :) Ääähh. Tykkään soittaa soittimilla. |
MikkoV 01.12.2005 21:05:16 | |
---|
Ja todellakin haluan nähdä/kuulla ääninäytettä Niskikseltä ja kuinka vitun taitava tämä on soittamaan rumpuja Plussan sait! Missä viipyvät nämä clipit, todella innolla odotan. |
ilarj 01.12.2005 21:30:53 (muokattu 01.12.2005 21:32:34) | |
---|
tupla |
ilarj 01.12.2005 21:32:10 (muokattu 01.12.2005 21:33:50) | |
---|
siis groove ei kylläkään vaadi mitään double strokeja tai ghosteja. ne kyllä liittyy siihen, mutta ei muodosta groovea. |