Conrad Lant 24.07.2010 14:49:40 | |
---|
Vähän kaikkia merkkejä ja malleja on ihan normaalin kaavan mukaan tullut kokeiltua väliltä 2B-7A. Nyt viimeiset pari vuotta Zildjianin 5A on sattunut käteen parhaiten. No one prayed for Sodom |
Kailis 24.07.2010 15:03:41 | |
---|
|
markkuliini 24.07.2010 15:59:03 (muokattu 24.07.2010 15:59:20) | |
---|
Kailis: Mähän oon (melkein) kuin Vinnie! Tai markkuliini, kun olen treenannut viime aikoina nimenomaan hiljaa soittamista paksuilla kapuloilla =D Mulla se on vielä ihan mental-training asteella. Mietin josko treenais. :I Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
grooveman 27.07.2010 11:52:57 | |
---|
Mulla käytössä Balbexia. Suurin osa keikoista tulee vedettyä 5a fusion-mallilla, mutta teatteri-vedot sekä muut hiljaiset keikat hoidan 7a fusion-mallilla(todella ohut ja melko pitkä keppi). Molemmat valkopyökkisenä. Oon käyny läpi aika monta Balbexin mallia ja todennut että nuo mallit toimii mulla parhaiten. Valkopyökki tuntuu olevan mun näpeille se paras materiaali. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Speedy 27.07.2010 11:59:55 | |
---|
Ei ketään muuta vielä milleniumissa... hävetkää nössöt...! "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Krisse82 27.07.2010 12:26:43 | |
---|
Speedy: Ei ketään muuta vielä milleniumissa... hävetkää nössöt...! Tilasin joitain vuosia sitten ehkä kymmenen paria, mallia en muista, kokeeksi. Parhaat kapulat eivät kestäneet sitä ensimmäistäkään kovempaa iskua. Ja näitä oli useampi. Toki joukossa oli myös hieman kestävämpää kamaa, saattoi joku pari kestää jopa yhden kokonaisen setin! Joten fiksuna poikana päättelin että kun kokeilu on kerran suoritettu niin siirrytään takaisin Vateriin. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
don_D.o.e. 27.07.2010 18:23:02 | |
---|
Regal Tip 7A tai Jazz. Kevyt ja kestävä. ProMarkin 7 on myös hyvä keppi. Vähän painavampi ehkä ku toi RegalTip mut myös vähän kestävämpikin kai ku viimestä paria sain kuluttaa yli puoltoista vuotta 3:sti viikossa. sitten ku yks kaveri vetäs kaks tahtia niin meni paskaks. Suosin nylon päitä kalvoja säästääkseni. köyhä ku oon. Oon aatellu tässä jossain välissä kokeilla taas 5a:ta ku kuulemma on parempi tatsi rok/hc-meininkiin. Muutama vuos sitte ku alottelin ni vedin 2a:lla (joku 2:n egen halpistikku joita myytiin jossain liikkeessä helsingissä) mut ei ne sen kestävämmät karahkat kyllä ollu. Kädet väsy nopeemmin ja kapulat katkeili kesken piisien. |
kuusinki 02.08.2010 12:01:42 | |
---|
Mulla on vakikäytössä Vic 5a, 7a ja sd 4 combo, Erskine ja Vaterin Fusion. Viikonlopun keikkareissulla törmäsin Kuopiossa Wincent-kapuloihin. Uus tuttavuus mulle. Löytyi just kapula, jota oon haeskellut eli keppi Vicin 7a ja 5a väliin. 7a vs 5a on kuitenkin reilu pituusero ja 5a on tosi paljon jytkympi ainakin mun käteen. Oon kokellut Balbexin hb-keppejä 5a pituisena mutta ei oo löytynyt ihan sopivaa, Kuoppis lähimpänä. Itselle on hickory kuitenkin se juttu. Tuo Vincent oli ainakin yhden parin perusteella hyvätatsinen ja viimeistelty keppi ja sopivasti Vicin 5a:n ja 7a:n väliin. http://www.wincent.se/7a.html Sitten oli myös Vaterin Fusionia vastaava, mutta ohuempi malli. Senkin parin otin testiin. Mulle tuo Vater on hiukan liian paksu kapula. saattoi olla tuo http://www.wincent.se/55FRoundTip.html Saas nähdä jääkö sitten pitempiaikaiseen käyttöön nuo Wincentit, mutta aina mukava löytää jotain uutta kiinnostavaa. Ja tuo kapulajuttu on monesti päivästä ja paikastakin kiinni. Itse ainakin vaihtelen fiiliksen mukaan, eikä ihan niin justiin oo, millä tuuttaa tulemaan. |
moderndrummer88 05.08.2010 13:23:46 | |
---|
Ehkäpä eniten tulee nykyään soitettua Vic Firthin SD10 Swinger -kapuloilla. Oon jo hetken etsiskelly palttiarallaa 2B -paksuisia vaahtekapuloita joissa on "normaali" tippi ja noista tärppäsi. Tuota ennen oli käytössä SD2 Bolerot jotka myöskin ovat aika paksut vaahterakapulat, mutta niiden tippisoundi ei oikein sovi joka tilanteeseen, toisaalta jonkun tosi ohkasen riden kanssa ne on taasen varsin näppärät, kun tippisoundi on tosi erotteleva. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Speedy 05.08.2010 13:43:31 | |
---|
Milleniumi ei ihan ehtinytkään ajoissa, ja oli jo viimeset kapulat käsillä.. Kävin sitte varmuudeksi ostamassa vnahoja tuttuja, Balbexin G7A:t.. Kyllähän niillä soitteli, mutta kun tuli ne MILLENIUMIT niin kylläpä ne oli taas hyvät..=D Vaterin Manhattanit (7A?) on myös hyvä hiljaiseen soittoon.. Aika ohuet kärjistä ja suht pitkät taisi olla. Sitten jos ne käänti väärinpäin niin pysty vetää mitä vaan..=) Mutta vaikka ovatkin 7A, niin MILLENIUMIN 7A:han verrattuna paljon ohuemmat. Tilasin sitten kokeeksi Vaterin 5A, mikä New York lie ollu, mutta ei sitten yhtään mitään.... Pitäs koittaa noita Regaleja, kun kaikki niitä kehuu... Vaikkakin sanoinko jo että milleniumit on parhaat, niin miksipä hyviä vaihtamaan.. Mutta ainakan sitä voi tulla parempaa vastaan..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Narcosynthesis 13.08.2010 11:15:57 | |
---|
Jäin lukion kovimpina DT-vuosina jumiin Pro Markin Mike Portnoy signatureihin. *pakollinen hengähdystauko muiden rumputaiteilijoiden dissausvyöryn vuoksi* ...enkä ole vieläkään kokenut tarvetta vaihtaa, vaikka uusia idoleita onkin tullut. Sopivat käteen mukavasti ja kestävät hyvin. Eikä ne muovikärjetkään haittaa, vaikka aluksi oli vähän totuttelemista. Tietty vaikuttavat soiton dynamiikkaan hiljaisilla äänenvoimakkuuksilla, mutta kun soittelen pääsääntöisesti "kovaaäänistä" musiikkia niin eipä tuo handikappi ole paljoa haitannut. Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
jazzmies 13.08.2010 11:39:44 | |
---|
Speedy: Pitäs koittaa noita Regaleja, kun kaikki niitä kehuu... Regalin Classic-sudit ovat ihan mahtavat, mutta kapuloita vaivaa jokin. Soittelin Regal-kapuloilla, enimmäkseen 8A-mallilla, 1990-luvun puolessa välissä muutaman vuoden, mutta ne jotenkin tärähtelivät käteen. Niissä oli jokin metallin tapainen täytemönjä sisällä varmaankin tasapainosyistä, mutta jotain kummaa niiden tatsissa on. Samoin niiden lakka heikentää kapulan ja käden ykseyttä, ikään kuin ylitehostettu Hondan ohjaus. Ei oikein havaitse mitä siellä rummussa tai tiessä tapahtuu. Sitten siirryin saman kaliberin Vic Firthin Steve Gadd -kapuloihin, jotka olivat edellisiä vakaampia soittotuntumaltaan. Sitten löysin Balbexin valkopyökkikapulat ja kelit ovat olleet sitten paremmat kuin koskaan, ainakin kuskinpaikalle. Pottery Is Gay! |
markkuliini 13.08.2010 11:54:26 | |
---|
jazzmies: Niissä oli jokin metallin tapainen täytemönjä sisällä varmaankin tasapainosyistä, mutta jotain kummaa niiden tatsissa on. Ei niissä ole täytettä, joskin se on ihan ymmärrettävää ja yleinen väärinkäsitys koska kapulan takana on se musta piste. Mun veikkaus on et se liittyy siihen lakkausprosessiin, ja Regal voisi hioa sen pois, mutta ulkonäkösyistä jättävät tavaramerkiksi ikäänkuin nääs nääs. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
tito 13.08.2010 15:28:32 | |
---|
Vic Firth 5B puutipillä. Kapulat on vaan paksuuntuneet vuosien varrella. Pitkään oli jotain fuusiomalleja käytössä Regalia ja Gadin signaturea jne. 5B on tarpeeksi muheva, ei tarvi kääntää kapulaa väärinpäin nasevan virvelibackbeatin fiiliksen saamiseksi. Ja hyvä pituus, esim Vaterin 5B on liian pitkä hyvään pomppuun (jos yrittää vähänkään jotain Moellerin suuntaista, yritän, en hallitse) taas on tänään |
Rumba-Ali 13.08.2010 16:22:59 (muokattu 13.08.2010 16:33:25) | |
---|
markkuliini: Ei niissä ole täytettä, joskin se on ihan ymmärrettävää ja yleinen väärinkäsitys koska kapulan takana on se musta piste. Mun veikkaus on et se liittyy siihen lakkausprosessiin, ja Regal voisi hioa sen pois, mutta ulkonäkösyistä jättävät tavaramerkiksi ikäänkuin nääs nääs. :) minä kun muistelen joskus vuonna kirves ja kypärä niitä nimenomaan mainostetun sillä, että sitä peräpäätä olis painotettu jollain metallintapaisella. Saattaa olla, että olen unta nähny. omassa käytössä on VicFirth SD2...joku bolerohässäkkä. Metsurin nyrkkiin sopiva paksuus, mutta kepoinen tippisoundi. Vastikään kyläkin huomasin kaipaavani kevyempää kapulaa, ja balbexin joku 7A-vastine tuntui ihan hyvältä, oliskohan peräti olleet jotku Kuoppis-signaturet?? E: yritin tuossa Regal Tipin sivuilta lueskella infoa kapuloista, muttei ainakaan minun silmääni mitään metallipainojuttuja sattunut. Markkuliini oli varmaankin tapansa mukaan taas oikeassa :) Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
jazzmies 13.08.2010 17:46:45 | |
---|
Rumba-Ali: minä kun muistelen joskus vuonna kirves ja kypärä niitä nimenomaan mainostetun sillä, että sitä peräpäätä olis painotettu jollain metallintapaisella. Saattaa olla, että olen unta nähny. Siitä kyllä taannoin puhuttiin ja spekuloitiin, notta Regalit olivat maailman parhaat ja ultimaalisimmat kepit. Metallimönjäjuttu on siis urbaania legendaa, josta markkuliinin ikäpolvella ei ole mitään hajua. Pottery Is Gay! |
markkuliini 13.08.2010 18:03:17 | |
---|
jazzmies: Siitä kyllä taannoin puhuttiin ja spekuloitiin, notta Regalit olivat maailman parhaat ja ultimaalisimmat kepit. Metallimönjäjuttu on siis urbaania legendaa, josta markkuliinin ikäpolvella ei ole mitään hajua. Jep. Nettisukupolvi ei luota urbaaneihin legendoihin. Se luottaa keskustelupalstoihin. :) Mä hajoitan yhden regalin päästä niin sittenhän tiedetään varmasti. Palaan asiaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ramzuz 17.08.2010 20:15:08 | |
---|
5B Balbex hickorynä. Välillä käytän väärinpäinkin kyseisiä. 2B on myös hyvä koko. Yleisesti ajatusmaailmani on se, että soitan millä vaan mikä käteen osuu. 5B silti paras. |
moderndrummer88 17.08.2010 21:10:36 | |
---|
markkuliini: Jep. Nettisukupolvi ei luota urbaaneihin legendoihin. Se luottaa keskustelupalstoihin. :) Mä hajoitan yhden regalin päästä niin sittenhän tiedetään varmasti. Palaan asiaa. No joko testi on tehty? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 17.08.2010 21:34:24 (muokattu 17.08.2010 21:36:03) | |
---|
moderndrummer88: No joko testi on tehty? Kiitos muistutuksesta! :) Vuolin yhden vanhan auki, ja kuten arvelin, kapulan perässä on vain noin 5 mm kapulan sisään ulottuva muovinen tikku, saman paksuinen siis kuin se täplä. Tiheydeltään about puun veroista joten ei se vaikuta tuon kapulan balanssiin yhtään mitenkään. Kun otin kappaleen pois, niin sen painoa ei tuntenut kädellä ollenkaan, aivan mitätön roska siis. Regal luultavasti poraa kapulan päähän pienen reiän, upottaa ja liimaa siihen muovitikun, ja siitä roikottamalla upottaa kapulat lakkaan. Lakkauksen jälkeen tikku katkaistaan,pätkä hiotaan ja tumppi jää kapulan sisään. Eli tuo metallimönjäjuttu on ihan puutaheinää, eikä nuo kapulat ainakaan sen takia voi kädessä enemmän täristä. Näihin kuviin ja tunnelmiin. :D Edit: Ja siis Regalithan ovat snadisti takapainoisia siitä yksinkertaisesta syystä, että kaula (kapulan ohuin kohta) on ohuempi kuin muilla valmistajilla. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |