jazzmies 30.12.2009 09:18:05 | |
---|
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
Kukkis 77 30.12.2009 09:22:35 | |
---|
Rumpukapulat: Ja tää on ehkäpä hienoin ja tyylikkäin "rumpusoolo" metallimusiikissa. http://www.youtube.com/watch?v=44Zu_G_X6K4 Joo-o. Minäkin ostan isona tollasen jonku helvetin lentävän rumpukioskin ja meen stadikalle pätemään. Nolla pistettä. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
hollmi-5 30.12.2009 09:27:02 (muokattu 30.12.2009 09:29:46) | |
---|
Rumpukapulat: Ja tää on ehkäpä hienoin ja tyylikkäin "rumpusoolo" metallimusiikissa. http://www.youtube.com/watch?v=44Zu_G_X6K4 Minä tykkäsin. Oli kuitenkin musiikkia, eikä pelkkää kolistelua ja tuplilla jauhantaa. Eli sävelletty, sovitettu, lainattu ja treenattu oli. Isot pojat nyökytteli eturivissä hyväksyvsti ja pienemmät täällä kotikoneen äärellä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 30.12.2009 09:32:16 | |
---|
Rumpukapulat: Ja tää on ehkäpä hienoin ja tyylikkäin "rumpusoolo" metallimusiikissa. http://www.youtube.com/watch?v=44Zu_G_X6K4 Jätkät eivät svengaa yhtään! Ei voi sleebata joka käänteessä noin paljoa, laid back -400 kelvinin astetta. Kun tuo YYZ lähti ja muu riffikimara, niin meinasi oikeasti alkaa itkettämään, koska joillakin jää tuo peartisimi niin pahasti päälle. Ja se ei ole hyvä asia, koska Peartilla on myös taipumus olla rullaamatta. Nyt tulee Tony Williamsia ja Buddy Richiä ikävä. Kaiken lisäksi drob C-vire on niin passé, eikä sävellyskään ole grammyn arvoinen. Mutta siitä plussaa, että rumpusoolo oli naamioitu biisiksi Moby Dickin tavoin, missä kyllä MD:n riffi kyllä pesee tämän yritelmän aikas komeasti, koska MD rullaa! Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
hollmi-5 30.12.2009 09:36:42 | |
---|
No minä taas ajattelin aloittaa aamun positiivisesti. Olihan tuossa kapulaotteessa toivomisenvaraa ja mailasta puristettiin, mutta genressänsä positiivisen perkussiivinen yleisilme. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 30.12.2009 13:20:01 | |
---|
hegma: http://www.youtube.com/watch?v=Nu07-DvdYxg&feature=related Jotkut noista tusinafilleistä kuulostavat kieltämättä ihan hyville, mutta tässä pätkässä ei kyllä ole esim. dynamiikasta tietoakaan. Lähinnä pelkkää satunnaisesti lyötyjä 16-osia ympäri settiä välillä käsi- ja jalkajärjestystä vaihdellen. Kyse kuitenkin oli rumpupläjäyksistä, eikä miesmuistiin tätä ole linkattu tänne. Räimeenä menee kivasti. Jaha, täällä on taas kilipaa haukkumiset käynnissä.. Kun uusi topikki on perustettu, ois nimeksi voinu vaihtaa "löydä paskin rumpupläjäys ikinä"...=) Eli jatketaan samaa linjaa.... Miten tuo oikeesti voi olla parempi kun joku saksan sankari?? Jo heti alussa luulin tuota joksikin vitsikis, eihän nuo iskut oikein sattunu kohilleen... En tiedä ketä nuo tyypit on aina hihittelemässä tuolla takana, mutta oletettavasti jotain rumpaleita nekin, ja luulin että kannuihin oli päästetty joku wannabe-gospel-star-drummer.. Mutta itse soitosta, MITÄS TUO SITTEN PALVELI?? Jos olis soittanu noin oikeassa bändissä, eikä levyn päälle niin ei varmaan olis soittanu kauaa. Soitti koko ajan ja ihan kaikkea mitä osaa (ja ei osaa) Okei, kysymys olikin rumpupläjäyksestä, mutta mitä ihmettä se biisi siellä taustalla sitten teki? Joten, mikä tekee tuosta vedosta paremman kun saksan poikain tykityksestä? Musta molemmissa oli päämäärä sama, mutta jenkki jannu kulki kyllä suht kivistä tietä kun saksan jantteri bisteli autobaanalla tasasta tietä..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
moderndrummer88 30.12.2009 13:50:12 (muokattu 30.12.2009 14:17:59) | |
---|
Speedy: Miten tuo oikeesti voi olla parempi kun joku saksan sankari?? Jo heti alussa luulin tuota joksikin vitsikis, eihän nuo iskut oikein sattunu kohilleen... Kuten jo sanoin aiemmin, että mikä minusta tekee tosta paremman: paljon enemmän fiilistä eikä sellaista kylmän geneeristä suorittamista, uskaltaa ottaa riskejä, saksan poika pelas ihan varman päälle, piti hauskaa rumpujen takana, toisinkin kuin verrokki joka vaan soitti hommansa aika tylsällä meiningillä. Ja veikkaan että ne nuotit on ihan tahallaan vähän vinksallaan ja sillä ne tyypitkin hihittelee takana. Mutta itse soitosta, MITÄS TUO SITTEN PALVELI?? Jos olis soittanu noin oikeassa bändissä, eikä levyn päälle niin ei varmaan olis soittanu kauaa. Soitti koko ajan ja ihan kaikkea mitä osaa (ja ei osaa) Okei, kysymys olikin rumpupläjäyksestä, mutta mitä ihmettä se biisi siellä taustalla sitten teki? Biisi oli siellä pitämässä timeä varmaankin, jos olet huomannut niin näissä gospel chops pätkissä usein on aika simppeli tausta. Kyllä nämä tyypit osaa vaikka koko keikan pistää helvetin hyvässä timessä tosi simppeliä komppia, ei ne muuten soittaisi isojen starojen bändeissä. Isompien kuin tuo Saksan mies. Joten, mikä tekee tuosta vedosta paremman kun saksan poikain tykityksestä? Musta molemmissa oli päämäärä sama, mutta jenkki jannu kulki kyllä suht kivistä tietä kun saksan jantteri bisteli autobaanalla tasasta tietä..=I Saksalaisella oli hyvin saksalainen ote, eli helvetin tylsä ja kankea, jenkki pisti menemään, siinä se ero. E: Me selvästi arvostetaan eri asioita soitossa, meikä tykkää siitä, että soitossa on fiilistä ja rouheutta, sinä ilmeisesti taas arvostat millintarkkaa ja aivan virheetöntä työskentelyä.? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Anonymous-jazz 30.12.2009 13:56:08 | |
---|
K.Suninen: Sydämetön ylitreenaus tuottaa myös helvetin hyviä rumpaleita, joista tulee esikuvia ja aikansa sankareita. Se on juurikin näin... "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
dumbass 30.12.2009 15:01:18 (muokattu 30.12.2009 15:11:18) | |
---|
K.Suninen: Sydämetön ylitreenaus tuottaa myös helvetin hyviä rumpaleita, joista tulee esikuvia ja aikansa sankareita. Tosin kyseisen videon herra ei sellanen (ainakaan vielä) ole. Tosta jätkästä tosin paistaa selvästi se, että hän on tuon ns. "jazzinsa" treenannu ainoastaan yksin treenikopissa. Rumpalista hyvän tekee erilaiset bändit ja tilanteet, joissa se joutuu palveleen musaa. Tommosissa tilanteissa musa palvelee noitten munakokkelirumpalien omia päämääriä ja siks ne kuulostaa noin kakkaselta. kaivelin hieman herran bändejä ja tubesta tippui mm. seuraava veto (hyvälaatuista jazzpätkää ei vielä löytynyt): http://www.youtube.com/watch?v=1eI_UiEz5h0Minusta tuota nyt ei hyvän maun nimissäkään voi kakkaiseksi sanoa. olkoonkin tosi laskelmoitua, mutta musta ihan svengaavaa. Selvää kuitenkin on ettei hää ihan yksinsä ole treenaillut. ja eihän kaverilla ole ikääkään kuin 30 ja soittanut yli 100 albumilla dw.comin mukaan. |
Rumpukapulat 30.12.2009 16:04:10 (muokattu 30.12.2009 16:11:11) | |
---|
|
Rumpukapulat 30.12.2009 16:07:55 | |
---|
|
moderndrummer88 30.12.2009 16:12:38 | |
---|
"Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Rumpukapulat 30.12.2009 16:16:09 | |
---|
moderndrummer88: Ja kaikki nää sun laittamat on paljon paskempia kuin Manginin pätkä, ainut "hevisoolo" joka pitää jonkinlaisen mielenkiinnon yllä. Voi olla näinkin. |
joravuo 31.12.2009 00:42:10 | |
---|
|
Tankero 31.12.2009 03:39:36 | |
---|
Kailis: Todella upea tapaus! Onnistuu pilaamaan hermostuneella ja jatkuvalla varioinnillaan simppelitkin teemat. Taito sinänsä, siinä mielessä umpilahjakas. Ootko ihan varmasti tuota mieltä? Mietihän vielä. Mamis! Humppajyrä |
Kailis 31.12.2009 09:56:49 | |
---|
Tankero: Ootko ihan varmasti tuota mieltä? Mietihän vielä. Mamis! Auts! Voisko sopia että kirjoitat joka aamuyö jonkun solvausviestin? Alkaa päivät paljon paremmin. Mä voin kyllä ruokkia aina silloin tällöin jos on tarvis. Mamis? Hoho! |
Cimble 31.12.2009 10:53:13 (muokattu 31.12.2009 10:54:39) | |
---|
Rumpukapulat: No täsä sit rokkiasennetta. Paskaksi vaan. http://www.youtube.com/watch?v=diEK8FyQ__c&feature=related Esim. jäsen markkuliini varmaan eritoten arvostaa tuollaista intohimoista symbaalien rakastelua... ;) Noh, itsekin olen sitä mieltä, että jossain kohtaa rumpalin itsetunnossa on vaurioita, kun toimitaan noin. |
moderndrummer88 31.12.2009 10:57:43 | |
---|
Cimble: Noh, itsekin olen sitä mieltä, että jossain kohtaa rumpalin itsetunnossa on vaurioita, kun toimitaan noin. Itse olen sitä mieltä, että tuo on täysin osa ton äijän showta, ootko kattonu muita pätkiä Zoltanilta? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Strumbali 31.12.2009 11:45:25 | |
---|
|
Cimble 31.12.2009 14:10:05 | |
---|
moderndrummer88: Itse olen sitä mieltä, että tuo on täysin osa ton äijän showta, ootko kattonu muita pätkiä Zoltanilta? En oo nähny. Arvelinkin jo silti, että tyypillä on tapana tehdä tuota enemmänkin. Itse tyypin soitto-ominaisuuksista en tiedä mitään. |