Aihe: Risukepeillä keikalle
1 2 3 4 5
Timi
23.05.2009 19:08:26
markkuliini: Hyvällä soundilla hiljaa soitamisessa (se ON mahdollista niin kapuloilla kuin riisikepeilläkin) on se taika että sitä pitää haluta osata. Hiljaa ei voi soittaa hyvällä meiningillä jos sen kokee rajoitteeksi. Jos haluaa osata soittaa myös hiljaa groovaavasti yms. niin silloin sen treenaaminen ei myöskään ole vastenmielistä.

(Simon Phillipsiä myötäillen) Jos keikkaa edeltävänä päivänä alkaa miettimään miten selviää hissuttelukeikasta hengissä, silloin on pikkuisen liian myöhäistä.

Itseleni riisikepit eivät ole mikään volyymiratkaisu, vaan erisoundiset kapulat. Kyllä normaali-kapuloillakin voi soittaa niin hiljaa ettei kukaan edes enää tajua sun soittavan yhtään mitään. Tatsia se toki vaatii, mutta ei siihen mitää riisikeppejä mun mielestä välttämättä tarvita.

Oisko tuossakin taiturin käden jälki?Risukepeillä on joskus ihan pakko "Rapsutella"Ei todellakaan voi peittää asiakkaiden puheensorinaa.Nää on niitä.Tilataa uudestaan.Ja hyvällä hinnalla.
45 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta.
ÄM
23.05.2009 22:13:27

Kapuloiden paksuun vaikuttaa kyllä ihmeen paljon. Itsekin sitä mieltä, että risukepit on lähinnä soundijuttu.

Ohuet, mutta laajat pellit, oikeanlaiset pöntöt ja kapulat (tarkoitukseensa siis), niin pystyy vetämään vaikka olohuoneessa keikan. Tatsin tietty täytyy olla jotenkin hallussa.

Kokeilkaapas Pro Mark 733:ia. Itsellä ratkaisi pikkukeikkojen volyymiongelmat, yhdessä just oikeiden peltien ja rumpujen kanssa. Itse asiassa menee suurin osa keikoista muutenkin noilla. Vaatii kyllä herkästi syttyvät rummut ja pellit.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
sutikomppi
24.05.2009 11:56:49
Bumbarr: Terve.. En haulla ainakaan löytänyt, enkä muista nähneeni keskustelua aiheesta.. Keikkaa pukkaa siis taas, mutta tällä kertaa joudun soittamaan "risukepeillä". Settilistamme on varsin raskas ja varsinkin virveli kuullostaa todella munattomalta. Kyselenkin lähinnä, että onko jotain käytännön niksiä, jolla saisi rummut mehevämmän kuulloisiksi. Auttaisiko esim. löysempi vire? Tai ehkä on jotain mikitys teknisiä neuvoja.. Triggailemaan ei tuollaiselle pikku keikalle viitsi ruveta.
Auttakkee jos osaatte

Jos sun on tosiaan pakko soittaa risuilla, niin teippaa useampi kierros jeesusteippiä lyöntipään ympärille ja kireälle. Tasapaino tietysti kärsii mutta saundi on napakampi. tai oikeastaan laita teippi jo kepin puolestavälistä alaspäin.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
hollmi-5
24.05.2009 21:44:21
Eilen olimme keikalla Lentopalloliiton 60-vuotiskekkereissä Tampereen Palatsissa (musiikkiteatteri). Tosi hieno paikka ja mukava henkilökunta. Sieltä oli hyvisä ajoin ohjeistettu desibelirajan olevan 85 Db. Joka on kokeillu tuota määrää, tietää, kuinka vähän se on.

Keikalle otimme mukaan pienemmän laitteiston. Pienemmät rummut tottakai myös. Korvatulpat pois ja monitorointia vain minimaalisesti. Hyvin toimi, vaikka aivan tavallisilla 14-millisillä kapuloilla soitinkin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Pieni rumpalipoika
24.05.2009 22:38:31

hollmi-5: Eilen olimme keikalla Lentopalloliiton 60-vuotiskekkereissä Tampereen Palatsissa (musiikkiteatteri). Tosi hieno paikka ja mukava henkilökunta. Sieltä oli hyvisä ajoin ohjeistettu desibelirajan olevan 85 Db. Joka on kokeillu tuota määrää, tietää, kuinka vähän se on.

Keikalle otimme mukaan pienemmän laitteiston. Pienemmät rummut tottakai myös. Korvatulpat pois ja monitorointia vain minimaalisesti. Hyvin toimi, vaikka aivan tavallisilla 14-millisillä kapuloilla soitinkin.

Johtuisiko mitenkään siitä, että olet aivan käsittämättömän kova rumpali ja soitat vielä oikeilla rummuillakin!

Hoho.

Noin yleisesti ottaen huvittaa vanhana klasari-homona tää keskustelu hiljaa soittamisesta ylipäätään. Sehän nyt on pianon takia ihan ekoja asioita joka klasarilla opetellaan, oli soitin mikä hyvänsä. Tää "akateeminen" pop-rock-hevi-mikä ikinä-touhu on musta ihan pelkkää puhetta ja keskustelupalstoilla jauhantaa siihen asti, kunnes sieltä puolelta ne keskiverrot osaa hallita AKUSTISIA soittimiaan edes alkeistasolla.
Rummut nurin ja nussimaan!
markkuliini
24.05.2009 22:43:39

Pieni rumpalipoika:
Tää "akateeminen" pop-rock-hevi-mikä ikinä-touhu on musta ihan pelkkää puhetta ja keskustelupalstoilla jauhantaa siihen asti, kunnes sieltä puolelta ne keskiverrot osaa hallita AKUSTISIA soittimiaan edes alkeistasolla.

Totta kai se on pelkkää puhetta ennekuin kuin sitä osataan käytännössä.

Hoh oh...
Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ
hollmi-5
24.05.2009 22:48:07
Pieni rumpalipoika: Johtuisiko mitenkään siitä, että olet aivan käsittämättömän kova rumpali ja soitat vielä oikeilla rummuillakin!

Hoho.

Noin yleisesti ottaen huvittaa vanhana klasari-homona tää keskustelu hiljaa soittamisesta ylipäätään. Sehän nyt on pianon takia ihan ekoja asioita joka klasarilla opetellaan, oli soitin mikä hyvänsä. Tää "akateeminen" pop-rock-hevi-mikä ikinä-touhu on musta ihan pelkkää puhetta ja keskustelupalstoilla jauhantaa siihen asti, kunnes sieltä puolelta ne keskiverrot osaa hallita AKUSTISIA soittimiaan edes alkeistasolla.

On siitä ollut täällä aiemminkin puhetta eri keskusteluissa. Kaiken maailman demppauksia, risukeppejä ja pleksikoppeja tarjotaan ja kysellään ratkaisuksi perin yksinkertaiseen asiaan: pitää opetella soittamaan niin, että myös nopeat jutut menee hiljaa ja hitaat jutut kovaa... Ja kaikki variaatiot perään :-)
Pieni rumpalipoika
24.05.2009 22:49:18 (muokattu 24.05.2009 22:54:00)

markkuliini: Totta kai se on pelkkää puhetta ennekuin kuin sitä osataan käytännössä.

Hoh oh...

Hoho.

Et tainnut tajuta mitä hain takaa. Musta vain tuntuu, ettei kevyellä puolella tuo oman soittimensa tatsin hallinta ole aivan se päällimmäinen asia. Enemmän tehdään moniosaajia Sillanpäästä Stratovariukseen liukuhihnana. Tämän lisäksi on tietysti olemassa se tosiseikka, että konservatoriotason pop/jazz-opetus on aivan lapsen kengissä ja sinne hakeutuu ja pääsee soittajia ns. työväenopisto-pohjalta.

En tosin nyt aivan tarkkaan ole perillä millä edellytyksillä klasarilla nykyisin konsalle mennään. Ainakin ennen mentiin ihan hyvillä valmiuksilla mielestäni.

Edit. Holmille vielä. Ihan totta joo. Ja sit vielä lisään, että miksi helvetissä sitä rokkia pitää sit lähteä veivaamaan johonkin gourmet-ravintolaan jossa rokki varmasti sattuu jokaisen päähän. En minä ainakaan ole lähtenyt. Aina on kerrottu, että rokki soi ja tulee ihan oikeasti lujaa. Silloin ei asiakkaat paljon juttele.

Edit2. Lisään vielä tuohon aika rumaankin kommenttiini pop-jazz-konsien tasosta. Kun kuulen aina välillä konsilla aloittaneiden tai konsaa juuri päättävien rumpaleiden soittajien soittoa, en voi kuin ihmetellä miten huonoja he voivat olla monta vuotta treenattuaan. Tatsi, taimi, soundi, tyyli. Ihan kaikki päin vittua osalla. Tollasten pitäis olla maksimissaan musaopistossa, mieluummin vaan ihan normina treenikämpillä rokuina niinku mä ite.
markkuliini
24.05.2009 23:00:45 (muokattu 24.05.2009 23:07:39)

Pieni rumpalipoika:

Et tainnut tajuta mitä hain takaa.

Tajusin, mutta lauseen sisältö oli ikäänkuin "pallo on pyöreä on pallo".

Niin ja monipuolinen koulutus on tämänkokoisessa maassa musiikkialalla ikävä kyllä "pakkorako". Muuten soittajalla ei ole tarpeeksi töitä. Ellei soita Sillanpään bändissä tai sitten siinä Stratovariuksessa. Eikä edes silloinkaan yleensä.
Taiteellinen näkemys pitää hakea/ansaita ominpäin, mutta ei sitä mun mielestä oikein voikaan opettaa.
Yleiseen konsiksen soittajien tasoon voin sanoa sen, että ihan tutkitustikin Suomessa on tällä hetkellä todella rankkaa liikakoulutusta alalle. Kouluja on liikaa, ja soittajia otetaan tukieurojen takia kaikki opintopaikat täyteen Ala ei kylläkään pysty kaikkia valmistuneita työllistämään.
Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ
hollmi-5
24.05.2009 23:03:55 (muokattu 24.05.2009 23:08:02)
Edit. Holmille vielä. Ihan totta joo. Ja sit vielä lisään, että miksi helvetissä sitä rokkia pitää sit lähteä veivaamaan johonkin gourmet-ravintolaan jossa rokki varmasti sattuu jokaisen päähän. En minä ainakaan ole lähtenyt. Aina on kerrottu, että rokki soi ja tulee ihan oikeasti lujaa. Silloin ei asiakkaat paljon juttele.

Tämä ko. paikka oli teatteriksi sunniteltu. Teatterin akustiikka on sellainen, että lavalta puhekin kuuluu ilman vahvistusta selkeästi katsomon jokaiseen kolkkaan. Vahvistettu musa tahtoo tulla liian lujaa ja epäselvästi.

Olen samaa mieltä siitä, että bändin soittaessa yleisön pitää olla kiinnostunut bändistä, ei siitä kuuleeko pöytäseurueen puheen selkeästi pöydän toiseen päähän.

EDIT: Tuohon soittajien tasoon koulutuksen jälkeen ei oikein voi nykyjärjestelmässä puuttua. Vasta aloituspaikkojen karsimisen kautta saadaan kuorittua parhaat päältä. Muodollinen koulutus antaa paperit. Ahkera harjoittelu, sosiaalisuus ja musikaallisuus pätevyyden ja töitä jatkossa.
Pieni rumpalipoika
24.05.2009 23:06:44

markkuliini: Tajusin, mutta lauseen sisältö oli ikäänkuin "pallo on pyöreä on pallo".

Tätä en tajunnut.

Niin ja monipuolinen koulutus on tämänkokoisessa maassa musiikkialalla ikävä kyllä "pakkorako". Muuten soittajilla ei ole tarpeeksi töitä. Taiteellinen näkemys pitää hakea/ansaita ominpäin, mutta ei sitä mun mielestä oikein voikaan opettaa.
Yleiseen konsiksen soittajien tasoon voin sanoa sen, että ihan tutkitustikin Suomessa on tällä hetkellä todella rankkaa liikakoulutusta alalle. Kouluja on liikaa, ja soittajia otetaan tukieurojen takia kaikki opintopaikat täyteen Ala ei kylläkään pysty kaikkia valmistuneita työllistämään.

Voisiko ongelma olla sitten aivan siellä perusteissa? Aika harva lähtee ns. kylmiltään hakemaan viululla klasaripuolen konsalle, mutta poppipuolella tuntuu riittävän hakijaa. M.netin vikakin varmaan joo : )

Ja paskat se mikään pakkorako ole. Ei klasaripuoleltakaan kaikki lähellekään ole muinoin työllistyneet säädyllisesti vaikka taso on varmasti ollut Hesan konsalla 90-luvulla hieman eri luokkaa kuin nyt jossain Köyliön pop/jazz-konservatoriolla.

Ja se nyt on tietty ihan helvetin surullista, että taidealat on sosialisoitu siten, että "kyllä kaikille muusikoksi haluaville pitää antaa mahdollisuus sitä opiskella".
markkuliini
24.05.2009 23:17:27 (muokattu 24.05.2009 23:24:05)

Pieni rumpalipoika: Tätä en tajunnut.

No sanoit että "niinkauan se on puhetta, kunnes osataan oikeasti". Niin ja hauki on kala jne. :)

Voisiko ongelma olla sitten aivan siellä perusteissa? Aika harva lähtee ns. kylmiltään hakemaan viululla klasaripuolen konsalle, mutta poppipuolella tuntuu riittävän hakijaa. M.netin vikakin varmaan joo : )

En tiedä klasaripuolen hakijoista enkä ole pitkään aikaan ollut läsnä poppispuolen pääsykokeissa, mutta kyllähän poppispuolellekin vaaditaan edeltäviä opintoja tai vastaavat taidot. Ei sinne kuka vaan pääse. Mutta kuten sanoin, maakuntien pop/jazz-koulut ottavat oppilaspaikat täyteen, minkäs sille voidaan. En mä kuitenkaan jaksais barrikaadeille lähteä.

Mutta tuntuu olevan jo vahvasti asenne valmiina joten mun puolesta voidaan sopia ihan heti että klasarit roks ja popparit sucks tai ihan mitä vaan, niin ei mene enempää aikaa.

Ja paskat se mikään pakkorako ole. Ei klasaripuoleltakaan kaikki lähellekään ole muinoin työllistyneet säädyllisesti vaikka taso on varmasti ollut Hesan konsalla 90-luvulla hieman eri luokkaa kuin nyt jossain Köyliön pop/jazz-konservatoriolla.

Ai jaa, no ei sitten ole. Mutta tottapuhuen en ymmärrä miten monipuolisuus ja soittimen tatsi (mitä peräänkuulutat) on toisilta pois. Ainakin omissa opinahjoissa eli Joensuun konsalla ja Ågelissa tatsista soittimeen puhuttiin tosi paljon, ja sitä treenattiin mm. klasarietydejä soittamalla.
Minusta se, ettei läheskään kaikki klasarit työllisty kaikissa Suomen kaupunkien orkestereissa kuulostaa myös liikakouluttamisen oireelta.
Niin ja, kyllä minäkin muuten olen kuullut huonoja klassisen musiikin opiskelijoita. So what?

Ja se nyt on tietty ihan helvetin surullista, että taidealat on sosialisoitu siten, että "kyllä kaikille muusikoksi haluaville pitää antaa mahdollisuus sitä opiskella".

Niin minustakin.
Pieni rumpalipoika
24.05.2009 23:31:56 (muokattu 24.05.2009 23:35:09)

markkuliini: No sanoit että "niinkauan se on puhetta, kunnes osataan oikeasti". Niin ja hauki on kala jne. :)

Autsteksteksteks. Oli niin vanha etten hiffannu.

En tiedä klasaripuolen hakijoista enkä ole pitkään aikaan ollut läsnä poppispuolen pääsykokeissa, mutta kyllähän poppispuolellekin vaaditaan edeltäviä opintoja tai vastaavat taidot. Ei sinne kuka vaan pääse. Mutta kuten sanoin, maakuntien pop/jazz-koulut ottavat oppilaspaikat täyteen, minkäs sille voidaan. En mä kuitenkaan jaksais barrikaadeille lähteä.

Kyllä kai Häslinkiin on hyvä hakijat ollut aina oli sitten sorvareista tai sellisteistä kyse. Tarkoitin just maakuntia.

Mutta tuntuu olevan jo vahvasti asenne valmiina joten mun puolesta voidaan sopia ihan heti että klasarit roks ja popparit sucks tai ihan mitä vaan, niin ei mene enempää aikaa.

Haha. Päin vastoin. Se pienehkö määrä mikä mulla musiikillista koulutusta on, on nimenomaan klassiselta puolelta. Kuitenkin mulle lähempänä sydäntä olisi ollut ammatillisessa mielessä juuri kevyt puoli ja olen sitä joskus harmitellutkin, ettei arvonta osunut siihen. Tai no oikeammin, ei siihen aikaan mitään pop/jazzia ollutkaan kuin ulkomailla ja Helsingissä. Ja ovathan nuo sukurasitteetkin jotain vaikuttaneet. Ja ihan kaikista eniten se, että multa puuttui tai paloi ennen aikojaan loppuun se tärkein lahja, eli halu treenaamiseen.

Eikö tämä ole enää keskustelupalsta? Sulta ihan varmasti löytyisi tietämystä pedagogisessa mielessä tämän päivän rumpaleista. Sieltä perustasolta asti. Mua ainakin kiinnostaisi kuulla, varmasti joitain muitakin.

Ai jaa, no ei sitten ole.
Minusta se, ettei läheskään kaikki klasarit työllisty kaikissa Suomen kaupunkien orkestereissa kuulostaa myös liikakouluttamisen oireelta.
Niin ja, kyllä minäkin muuten olen kuullut huonoja klassisen musiikin opiskelijoita. So what?

Varmasti klasarilla koulutetaan nykyään ihan vastaavassa hurmoshengessä. Perinteisestihän paskimmat ammattiin halajavat lähtivät kuitenkin ulkomaille. Kuten sanoin, en tiedä kuinka nykyään polskii. Fakta on kuitenkin se, että musaopistojärjestelmällä on pitkät perinteet klasarilla ja aika kovaa raakkausta tapahtuu jo siellä.

Ei mitään. Tuli vain mieleen, kun tämä hiljaa soittaminen tuntuu olevan niin mahdotonta.

Niin minustakin.

Vielä pari sataa liuskaa ja halimme!

Edit: Kun editoit, niin editoin. On hieman eri asia olla lahjakas ja kunnianhimoinen AMK:lta valmistunut rumpali, kuin veivata jossain muualla rämpien ekaa vuotta konsalla. Ja lisäänpä vielä, että mikään ei ole musta arvostettavampaa kuin musiikilla rehdisti leipänsä tienaaminen.
markkuliini
24.05.2009 23:45:14

Pieni rumpalipoika: Fakta on kuitenkin se, että musaopistojärjestelmällä on pitkät perinteet klasarilla ja aika kovaa raakkausta tapahtuu jo siellä.

Musaopistojärjestelmästämme sellainen munsta mielenkiintoinen juttu:
Kun aina ihmetellään miksi Ruotsista on tullut Suomea aiemmin ja enemmän maailmanluokan bändejä, biisintekijöitä, miksaajia yms. kevyenmusiikin osaajia, niin siellähän on pop/jazz-koulutusta musiikkiopistotasolla (eli vaikka 5 vuotiaalle vekaralle) alettu tukemaan ja tarjoamaan jo 60-luvulta lähtien. Eli siellä on ollut pidempään otollinen maaperä ja ilmapiiri lapsille hiffata jo nuorena että "ehkä musta voisikin tulla vaikka maailman ääniteknikko joka loihtii priimat rokkisaundit kannuista narulle tosta vaan". Eli asenne on ollut aika erilainen kuin Suomessa.
Suomessa aletaan vasta nyt ymmärtää alkaa tarjota lapsille muutakin vaihtoehtoa kuin klassinen musiikki.
Toisaalta Suomesta on maailmalla todella iso joukko huippuluokan kapellimestareita. Varmaan enemmän kuin mistään muualta, ainakin asukaslukuun nähden.
Pieni rumpalipoika
25.05.2009 00:00:54

markkuliini: Musaopistojärjestelmästämme sellainen munsta mielenkiintoinen juttu:
Kun aina ihmetellään miksi Ruotsista on tullut Suomea aiemmin ja enemmän maailmanluokan bändejä, biisintekijöitä, miksaajia yms. kevyenmusiikin osaajia, niin siellähän on pop/jazz-koulutusta musiikkiopistotasolla (eli vaikka 5 vuotiaalle vekaralle) alettu tukemaan ja tarjoamaan jo 60-luvulta lähtien. Eli siellä on ollut pidempään otollinen maaperä ja ilmapiiri lapsille hiffata jo nuorena että "ehkä musta voisikin tulla vaikka maailman ääniteknikko joka loihtii priimat rokkisaundit kannuista narulle tosta vaan". Eli asenne on ollut aika erilainen kuin Suomessa.
Suomessa aletaan vasta nyt ymmärtää alkaa tarjota lapsille muutakin vaihtoehtoa kuin klassinen musiikki.
Toisaalta Suomesta on maailmalla todella iso joukko huippuluokan kapellimestareita. Varmaan enemmän kuin mistään muualta, ainakin asukaslukuun nähden.

Nimenomaan!

Olen tästä aiheesta paasannut about kaikille aina kun vain mahdollista. Olen käyttänyt samoja esimerkkejä ja mm. sitä että parhaina svedujen vuosina musiikkiteollisuus oli top 3 vientituotteena. Plus sitä, että eräskin Turkulainen klasarisellisti on ollut parina vuotena koko maan top 10 eniten tienaava henkilö. Siis palkkatuloja ja mukana Nokioiden ja muiden isojen puljujen palkkajohtajat.

Olen ymmärtänyt, että pikkuhiljaa on alettu antamaan erilaisia merkittäviäkin vientitukia musahommiin. Vielä kun lopetettaisiin se hölmöily niiden "ammattilaisten" joka kylässä teettämisen kanssa ja keskityttäisiin perusopetukseen joka juutaksen savun äärellä. Ei taiteessa tai urheilussa muutenkaan lähdetä ammattiopintoihin pystymetsästä vaan sitä edeltää todella pitkäkestoinen harjoittelu ja poikkeuksellinen lahjakkuus. Ne pitää poimia, jalostaa ja taloudellisesti tukea siten, että loppuen lopuksi siinä voittaa Suomen valtiota myöden kaikki paitsi ulkolaiset levyjen ostajat. Ja lopuille opiskelijoista sen pitää olla mukava harrastus tai unohdettu jakso elämässä.

Ei ole kauaakaan, kun tuli oikein Yleltä juttu, jossa joku Akatemian laulunopettaja kertoi, että "olemme huomanneet pitkällisen tutkimuksen perusteella, ettei aivan kaikki pop-laulu olekaan saatanasta" tai jotain muuta vastaavaa hää sano. Ja on ihan vitun varma, että siellä on edelleen jengiä, jotka kelaa näin mustavalkoisesti. Yleinen argumenttihan on ollut, että pop pilaa äänen.
Kailis
25.05.2009 00:30:02

pop pilaa äänen.

Miten mulle tuli tästä kääntäen mieleen Tarja Turunen? Ei mulla muuta...
Sonormies
25.05.2009 00:48:29
Niq: "Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." :DDDD

Mä ostin tän. Ok, Niq?
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
Epämuusikko
25.05.2009 01:15:35 (muokattu 25.05.2009 08:39:51)

Otitko ns. mikkihiirirummut?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

on innostuksen määrä varsin raju. Tuon kanssa oon kyllä iteki painiskellu.
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
Kailis
25.05.2009 01:18:33

Epämuusikon ja Holestormin välille on kehkeytymässä hyvin hedelmällinen suhde, ainakin näin sivustakatsojan vinkkelistä.
Bumbarr
25.05.2009 06:05:19
hollmi-5: On siitä ollut täällä aiemminkin puhetta eri keskusteluissa. Kaiken maailman demppauksia, risukeppejä ja pleksikoppeja tarjotaan ja kysellään ratkaisuksi perin yksinkertaiseen asiaan: pitää opetella soittamaan niin, että myös nopeat jutut menee hiljaa ja hitaat jutut kovaa... Ja kaikki variaatiot perään :-)

Tämähän ei ole siis minun ratkaisuni ongelmaan. Vaan kuppilan, joka on isännäksemme valittu muiden toimesta. Olisi 3 viikkoa ennen omia bileitä ollut ehkä vähän typerää ilmoittaa, että "MINÄHÄN EN MILLÄÄN VITUN RISUKEPEILLÄ SOITA, että nyt saatte olla ilman livemusaa!". On totta, että myös kapuloilla voi soittaa hiljaa.. Mutta kun vetää noin 3 keikkaa vuodessa ja niitä ennen menee muutama olunen, on innostuksen määrä varsin raju. Sillon ei pysty edes ajattelemaan, että nyt pitää soittaa tämä todella reipas rock kappale hiljaa! (toisaalta, mun tekniikkani on kyllä sitä luokkaa, että Meg White.kin saattaa jäädä kakkoseksi :D)
Nyt muutamat treenit vedetty risuilla.. Sama ongelma kun tyttörakkaudessa.. Siitä puuttuu munasku!
Kilpikonnat rockkaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)