Aihe: Teknisesti haastavat biisit- topic!
1 2 3
hollmi-5
16.01.2009 22:54:58
Dirty Work ja Midnight cruiser = Steely Danin mulle top 5:ssä biiseistä.

Midnight Cruiserin sanat on itselle ollut viime aikojen sielunmaisema. ja Porissa hieman itkin kun Dirty Work soi.

Dirty Work kolisee kympillä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
mukis
05.02.2009 13:15:23

Haluaisin nostaa keskusteluun Opethin windowpane kappaleen. Onko porukka soitellut kyseistä kappaletta?

Biisihän asustelee Damnation levyllä, joka on totaalisen örinä vapaata
musisointia ja hieno levy kokonaisuudessaan.

Kappale ei ensi kuuntelemalla vaikuttanut erityisen pahalta. Lähemmän tutustumisen jälkeen olen huomannut (ainakin itselle amatööripohjalta) useampiakin teknisiä hankaluuksia:

-Motorisesti muutamia haastavia rytmityksiä + ghosteja.
-Yllättävän nopea tempo, joka hienosti hukkuu / hälvenee rentoon soittotatsiin levyllä.
-Useampia eri osia ja osien vaihtoa piti opetella, että pääsi heti uuteen komppiin kiinni.
-Erittäin monisyinen biisi, jossa on tosi paljon hienoja rumpumausteita.

Tykkään kyseisen kappaleen levyllä soittavan rumpalin tatsista (en edes muista nimeä).
Lag
05.02.2009 15:31:27
Haluaisin nostaa keskusteluun Opethin windowpane kappaleen. Onko porukka soitellut kyseistä kappaletta?

Kappale ei ensi kuuntelemalla vaikuttanut erityisen pahalta. Lähemmän tutustumisen jälkeen olen huomannut (ainakin itselle amatööripohjalta) useampiakin teknisiä hankaluuksia:

-Yllättävän nopea tempo, joka hienosti hukkuu / hälvenee rentoon soittotatsiin levyllä.
-Useampia eri osia ja osien vaihtoa piti opetella, että pääsi heti uuteen komppiin kiinni.

Tykkään kyseisen kappaleen levyllä soittavan rumpalin tatsista (en edes muista nimeä).

En mikkään rumpali ole mutta tykkään itekkin kyseisen levyn rumpujutuista suuresti ja muutenkin arvostan Martin Lopezia joka siis kyseisen levyn on kannutellut. Joskus kun tulee käytyä hiplailemassa bändikämpällä rumpuja mp3-soittimen kanssa, on tullu tuota biisiä yritettyä mutta varsinkin se säkeistön komppi on mulle aika vaikea. Ei sillä että muitakaan osuuksia biisistä osaisin. =)
fish-eye
05.02.2009 17:29:55

Vaatii treeniä kyllä, mutta on myös ihan älyttömän mukava soittaa. Sittenkun sen siis osaa! Ja tempo on kyllä ihan kivan nopea. Lopez vetää aina jokaiseen kohtaan sitä ghostia niin levyjä paljon kuunnelleena ne alkaa jo hahmottamaan sieltä aika hyvin. :) Kyllähän se nykyään jo aika kevyesti menee.
mukis
05.02.2009 20:28:31

Vaatii treeniä kyllä, mutta on myös ihan älyttömän mukava soittaa. Sittenkun sen siis osaa! Ja tempo on kyllä ihan kivan nopea. Lopez vetää aina jokaiseen kohtaan sitä ghostia niin levyjä paljon kuunnelleena ne alkaa jo hahmottamaan sieltä aika hyvin. :) Kyllähän se nykyään jo aika kevyesti menee.

Joo, tosi mukava biisi soittaa, rennon letkee ja monipuolinen, sopi jotenkin heti omaan soittotatsiin, vaikka haastava onkin.

Haastaisin muitakin rumpaleita kommentoimaan biisiä, kyseessähän ei ole mikään metalliteos; en ole itsekään yhtään metalliin päin kallellaan, enkä sitä genreä osaa yhtään soittaakaan.

Sitten pakollista kitinää: miksi ihmeessä bändin, joka osaa tehdä noin hyvää musaa pitää vetää sitä surkuhupaisaa örinämetallia? Laulaja on vieläpä mun mielestä oikeasti laulaen tosi hyvä.. ja idolidiggailukin on kuulemma Andy Latimerin suunnassa, niin silti pitää enimmäkseen tuottaa örvellystä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)