arse 18.10.2008 22:00:59 | |
---|
Öh. Svengaa? Missä kohtaa? Vai kuulinko sittenkin sarkasmia tuossa viestissäsi... Arvaa!!! Virhe! Tyhmä tai liian monta haitsua! "The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'"
-Cozy Powell |
absentmind 18.10.2008 22:03:28 | |
---|
kuin rumpukone paitti et on epätarkempi ku rumpukone. :D |
Nolte 18.10.2008 22:08:20 (muokattu 18.10.2008 22:11:05) | |
---|
paitti et on epätarkempi ku rumpukone. :D Aivan. Sekin vielä... meiän bändin paras rumpali |
passe 18.10.2008 22:10:46 (muokattu 18.10.2008 22:15:02) | |
---|
Troo heavi medl ukkona pitää tunnustaa, että liian vähälle haikka saattaa jäädä. Tosin sitä osaa muutamat meteli rumpalit mukavasti käyttää basarihommien rinnalla. Ja Nassesetä taas muistuttaa, että haitsun ja tuplien treenaushan/polkeminen nimenomaan parhaimmillaan tukevat toisiaan. Yksinkertaisimmillaan: kasien polkeminen haitsulla on tukutukua. Sometimes more is more |
Epämuusikko 18.10.2008 23:38:32 (muokattu 18.10.2008 23:39:31) | |
---|
Kuinka muotia tuo kahdeksasosien polkeminen haitsulla yleensäkin on? Minua nimittäin aikoinaan KIELLETTIIN polkemasta haitsulla 8-osia. "Ei sitten tätä" oli tarkka sanamuoto. Joskua pimeissä huoneissa olen sitä sittemmin tehnyt. Mutta esim. pisteellisten 8-osien polkemista hän ei minulta kieltänyt. jee. + 8-osien polkeminen haitsuun lyötäessä se vasta syntiä on. Mutta sitä syntiä oon kokeillu silloin tällöin tehdä. Mutta en onneksi soitakkaan musiikkia, vain rumpuja. R.I.P Oksanen |
passe 18.10.2008 23:51:25 (muokattu 18.10.2008 23:54:38) | |
---|
Kuinka muotia tuo kahdeksasosien polkeminen haitsulla yleensäkin on? Taitaa olla eniten muotia juurikin treenatessa. Yritettäessä tyrkyttää junnuille jotain muutakin, kuin sitä tukutukua, tuo on tehokas tapa tutustuttaa tulevat rumpsuttelijat haitsun käyttöön. "Tämä on sama kuin tukutuku ja tää pitää hallita ensin ...". Sometimes more is more |
OPJ1974 19.10.2008 00:03:39 | |
---|
Jokus oot päässyt tietoisesta tiedostamattomuuden tasosta tiedostamattomaan tietoisuuden tasoon emännän kanssa polkiessa? Ja millä tasolla eukko on ollut? Vaimo on aina semmoisella astraalitasolla; ei sitä ymmärrä, kuten ei naisia yleensäkään. Kyllä se kai tykkää, kun poljetaan kuin tulpatonta mopoa :) Omasta tasostani ei ole myöskään sen suurempaa selvyyttä, kunhan poljen. Niin joo, jos haitsusta puhutaan, niin enemmän sen taitaa mulla olla kompin mauste. Mutta myös pulssin pitäjä... ettei tartte sydämentahdistinta ihan vielä hankkia *tässä vaiheessa haen takkini* lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
Kailis 19.10.2008 02:12:57 | |
---|
|
Bobana 19.10.2008 15:56:55 | |
---|
Hieman on vähemmälle jäänyt koko poljenta. JA aika ruosteessakin on. Kahta basaria kun täytyy yrittää nussia ja sitä kolmatta jalkaa ei vielä ole kasvanut. Ei toi kymppituumanen kuitenkaan ihan lattiaan asti yllä... B ) Jep. Mutta hieman vakavammin sanottuna niin itse-oppineena se on jäänyt taka-alalle. Olen kyllä päättänyt opetella soittamaan ihan oikeastikin... Eli työn alla on. Tulen käyttämään sitä kompin mausteena. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Timi 19.10.2008 19:19:35 | |
---|
Kuuluupi tanssi ja viihdemusiikin esittämiseen kiinteästi,Tai sanoisinko rytmittämiseen.Eli kompin mauste. Kylmän viileesti! |
jazzmies 19.10.2008 22:25:55 | |
---|
Jos soitan jotakin järkevää musaa, esim. jazzia, poljen luonnollisesti sitä, koska se on kiinteä osa kehittyneemmpiä musiikinlajeja. Primitiivisemmissä musiikeissa, kuten rockissa, sen saundia harvemmin minä, soittokaverit tai liideri/tuottaja kaipaa, koska rock on rytmiseltä sisällöltään luonnostaan köyhempää. Eli jazzissa ja brasilialaisessa musiikissa kyllä, rockissa, jos sitä joudun soittamaan, lähinnä automatisoituna plumpsutuksena. Dimebag Darrell 1966-2004 |
Roberto 20.10.2008 09:01:08 | |
---|
Jos soitan jotakin järkevää musaa, esim. jazzia, poljen luonnollisesti sitä, koska se on kiinteä osa kehittyneemmpiä musiikinlajeja. Primitiivisemmissä musiikeissa, kuten rockissa, sen saundia harvemmin minä, soittokaverit tai liideri/tuottaja kaipaa, koska rock on rytmiseltä sisällöltään luonnostaan köyhempää. Eli jazzissa ja brasilialaisessa musiikissa kyllä, rockissa, jos sitä joudun soittamaan, lähinnä automatisoituna plumpsutuksena. Miten jazz on kehittyneempää ku rock? Tai mitä ne edes tarkoittaa? Molemmat on kuitenkin paskoja versioita bluesista. Tekis mieli ottaa nenästä kiinni tollasen elitisti-sonnan kirjottelusta. |
passe 20.10.2008 09:57:53 (muokattu 20.10.2008 12:27:03) | |
---|
Jos soitan jotakin järkevää musaa, esim. jazzia, poljen luonnollisesti sitä, koska se on kiinteä osa kehittyneemmpiä musiikinlajeja. Primitiivisemmissä musiikeissa, kuten rockissa, sen saundia harvemmin minä, soittokaverit tai liideri/tuottaja kaipaa, koska rock on rytmiseltä sisällöltään luonnostaan köyhempää. Eli jazzissa ja brasilialaisessa musiikissa kyllä, rockissa, jos sitä joudun soittamaan, lähinnä automatisoituna plumpsutuksena. Diagnoosi: opistomuusikkopuuhastelija. Suositeltava hoitomuoto: parrua perseeseen (a la Pulp Fiction - Zed). Haiskahtaa aika väkevästi provolle;-) Provotkin toki kertovat aina kirjoittajastaan enemmän kuin tuhat haitsun polkaisua. Sometimes more is more |
Kailis 20.10.2008 10:26:46 (muokattu 20.10.2008 10:27:43) | |
---|
Jos soitan jotakin järkevää musaa, esim. jazzia, poljen luonnollisesti sitä, koska se on kiinteä osa kehittyneemmpiä musiikinlajeja. Primitiivisemmissä musiikeissa, kuten rockissa, sen saundia harvemmin minä, soittokaverit tai liideri/tuottaja kaipaa, koska rock on rytmiseltä sisällöltään luonnostaan köyhempää. Eli jazzissa ja brasilialaisessa musiikissa kyllä, rockissa, jos sitä joudun soittamaan, lähinnä automatisoituna plumpsutuksena. Herra, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he kirjoittavat... |
karipv 20.10.2008 11:42:17 | |
---|
Primitiivisemmissä musiikeissa, kuten rockissa, sen saundia harvemmin minä, soittokaverit tai liideri/tuottaja kaipaa, koska rock on rytmiseltä sisällöltään luonnostaan köyhempää. Hyvin sanottu, siitä tuli +. Rock on primitiivistä ja hyvä niin, sehän sen koko pointti onkin. Ja siksi se onkin niin hyvää musaa! Sen takia myös rumpusetti sopii hyvin primitiiviseen rock-meininkiin, koska rumpuja soitetaan kepeillä hakaten ja jaloilla potkien. Tietyissä rock-tyyleissä laulukin on pelkkää ulvontaa tai luolamiesmäistä, vihaista örinää...örrgh! "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" |
Anri8000 20.10.2008 12:15:38 | |
---|
Jos ei primitiivinen biitti oikein tunnu svengaavan, niin mie vaihan yksi-kolme-haitsun poljennan kaksi-neljäksi, ja katso, komppi alkaa välittömästi svengaamaan. Ihme homma! Eli sillä hihatilla on kyllä aika suuri merkitys kompin -ja koko biisin- sykkeelle ja poljennolle. Ei kannata ihan automaationa sitä pitää, pienillä eleillä saa suuria tuloksia. Will confusion be my epitaph? |
dumbass 20.10.2008 13:17:04 | |
---|
Kyl se nykyään kuuluu aika olennaisena osana mun soittoon, eniten käytän 4-osa-takapotkumeininkiä. Pitää timen kasassa ja kuulostaa pirun hyvältä kaikessa groovessa, "metelissä" toimii paremmin noi suorat neljäsosat. Olen tottunut polkemaan jopa haikkaan soittaessani, mutta niin ettei se sieltä kuulu muutakuin jos soittaa 8-osatakapotkun haikkaan vaikkapa vasurilla. |
Epämuusikko 20.10.2008 16:02:38 | |
---|
Miten jazz on kehittyneempää ku rock? Tai mitä ne edes tarkoittaa? Molemmat on kuitenkin paskoja versioita bluesista. Tekis mieli ottaa nenästä kiinni tollasen elitisti-sonnan kirjottelusta. -"Truth hits everybody" T: Phil Collins ja koko vitun Police. R.I.P Oksanen |
Youni 20.10.2008 17:49:46 (muokattu 20.10.2008 17:50:35) | |
---|
Herra, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he kirjoittavat... Mä en herraan vetoa, mutta olen samaa mieltä. Mikä tekee haikan polkemisesta ei-primitiivistä? Sitä haikkaakin voi polkea eri tavoilla ja symbaalivaihtoehdoistakin löytyy. En nyt käske ketään polkemaan haikkaa, lähinnä kyseenalaistan tuota haikanpolkemisen sopimattomuutta rockiin. En itse harrasta soittotapojen genrettelyä, yhdistelemällä ja kokeilemalla ne omat jutut löytyvät. Tuo polkematta jättäminenkin on toki valinta ja istuu joidenkin tyyliin. rock on rytmiseltä sisällöltään luonnostaan köyhempää Miten tämän nyt provosoimatta sanoisi. Sen ei tarvitse olla rytmiseltä sisällöltään köyhempää. Jos vertaillaan 80-luvun rockia ja 80-luvun lattaria, olet oikeassa. Nykypäivänä rock-musiikki on kuitenkin niin laaja käsite, että en uskaltaisi sanoa sitä rytmisesti mitenkään köyhemmäksi. Ja tuo jazzin pitäminen järkevämpänä kuin muu musiikki, siitä on täällä vuosien mittaan saatu kuulla. Minulle musiikki muodossa missä tahansa on enemmän tunnetta ja itsensä ilmaisemista kuin rationaalista ajattelua. Minulla järki on mukana tekniikkatreeneissä, ei biisin tulkinnassa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Analuuk 20.10.2008 20:00:19 | |
---|
Keikoilla mulla vispaa haikka mukana ja yleensä 1/8:ia. Äänittäessä oon koittanu kiinnittää huomiota siihen, että en polje, ellei komppi sitä kaipaa. Keikoilla se on enemmänkin koossapitävä voima ja fiilisjuttu, eikä todellakaan "tarkkaan harkittu mauste" kompissa. http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |