Aihe: Mikä yhtye on vaikuttanut sinuun eniten?
1 2 3 4 5 6
Anonymous-jazz
30.12.2007 22:32:32

Täytyy kyllä ihan rehellisesti ja valitettavasti todeta että CCEB (Chick Corea Elektrik Band).
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
31.12.2007 12:32:08
Ahah, tämä tieto selittääkin monta seikkaa soitossasi.

Vittuilu loppuu nyt!
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Rockster
31.12.2007 17:23:50
Mulla rumpujen soiton aloitti kunnolla Rage Against The Machine ja ensimmäinen levy. Muistan kuinka energisesti Brad Wilk takoi settiä ja siitä se maikäläisellä lähti. Olen ollut kova lyöjä jo pitkän aikaa ja tähän on vaikuttanut juuri kyseinen herra.

Muita vaikuttajia bändeistä ovat olleet mm. vakuuttavilla rumpaleillaan Blindside, Soilwork, System of A Down ja muuta raskaan musiikin osaajat. Ylättävän suuri merkitys musiikin soittamiseen on ollut myös mm. Apulannalla.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Drummer-K
01.01.2008 19:12:10

No Iron Maiden on kuuntelemis puolella ja Hurriganes soittamisen puolella
HCW
03.01.2008 10:47:42
Kiss oli ja on vieläkin, kaiken muun lisäksi.
Kailis
03.01.2008 13:28:36

Mulla rumpujen soiton aloitti kunnolla Rage Against The Machine ja ensimmäinen levy. Muistan kuinka energisesti Brad Wilk takoi settiä ja siitä se maikäläisellä lähti. Olen ollut kova lyöjä jo pitkän aikaa ja tähän on vaikuttanut juuri kyseinen herra.

Muita vaikuttajia bändeistä ovat olleet mm. vakuuttavilla rumpaleillaan Blindside, Soilwork, System of A Down ja muuta raskaan musiikin osaajat. Ylättävän suuri merkitys musiikin soittamiseen on ollut myös mm. Apulannalla.

RATM eka levy on kyllä vitun kova. Mites sulla Dave Grohl toimii? Lyö sekin aika lujaa
Aika härkä
03.01.2008 18:18:16
Death Cab for Cutie
The Beatles
Slipknot joskus pikkusempana
Jazz, isi kun sitä tykkäs huudattaa joka kohtaan.
not.
Point
06.01.2008 20:13:23
metallica. en mä osaa selittää, se vaan on se kokonaisuus.
Tankero
09.01.2008 17:07:28
Vittuilu loppuu nyt!

Sse...Selvä
Varmasti, vissiin.
Rockster
09.01.2008 21:25:28
RATM eka levy on kyllä vitun kova. Mites sulla Dave Grohl toimii? Lyö sekin aika lujaa

Perkeles, unohdin Dave Grohlin kokonaan. Yksi kovimmista rumpulevyistö koskaan on Queens of The Stone Agen Songs Fot The Deaf. Aivan tajutonta soittoa. Erityisesti miellyttää se, että rieskalla ei juuri ole klikkiä käytetty tai sitten se on ohjelmoitu kiihtymään hienosti. Dave on kova luu, muut luusereita.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
velioj
11.01.2008 16:03:11

Kyllä se varmaankin on Rush. Äkkiväärät mutta silti melodiset kappaleet veivät mukanaan heti alusta lähtien. Neil Peart on ollut - ja on edelleen - minulle tärkeä esikuva soittajana.

Toinen merkittävä vaikuttaja on Toto. Jeff Porcarolta olen ottanut soittooni mallia vähintäänkin yhtä paljon kuin Neil Peartilta. Simon Phillipsiä olen oppinut arvostamaan vasta myöhemmin.

Se, miten näiden mestarien vaikutus todellisuudessa kuuluu soitossani, on sitten toinen juttu...

Sama teksti mutta Jeff ja Simon vaihtaa paikkaa. :)
Youni
11.01.2008 19:43:22
En pysty sanomaan yhtä yhtyettä. Vaikutteita tulee kaikesta mitä kuulee.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
xerxes
11.01.2008 20:10:04
Motörhead, Iron Maiden ja Metallica varmaankin ovat NE vaikuttimet. Pitää myös mainita Queen, MTV:lta tuli joskus naskina katseltua Breakthru-videota huuli pyöreänä. Brian Mayn suklaavaahtotukka ja Freddien kalapuikkoviikset, niissä oli sitä jotain.

Queen oli the Idoli joskus, mutta rummutteluissa ei sinällään voi ketää n'syylllistää'. 'Less is more' on tässä vuosien varrella vahvistunut mielipide. Svengaavuus on tärkeää. Oli kyseessä mikä juttu vaan. Toivottavasti olen siitä jotain oppinut käytäntöönkin. Joskus tuli 'vannottua', että ei koskaan 'fifitari' juttuja, mutta niin vaan niitä löytyy seteistä.
Relax.
xerxes
11.01.2008 20:17:53 (muokattu 11.01.2008 20:20:19)
Mutta kyllä se startti tuli näistä 'glitter' sweet', 'slade' ja vastaavat. Kun satuin olemaan vastaanottavaisessa iässä(vähän yli 10 vuotta). Basso olis muuten se kakkosinstrumentti. Myöhemmin tuli just nää 'peartit' sun muut sekoittamaan, muuta kun ei vaan pysty siihen samaan. Onhan ne v*tun kovii, mutta kun ei ite osaa kun 'normi rokkii' soittaa.
Relax.
xerxes
11.01.2008 20:28:40
Hyvää)2. Royals ( Suomi) Ippe Kätkän soittoon minä jäin kiinni heti. Arvostan häntä soittajana kovasti.

Kätkä tuli mulle Pohjolan kautta.
Relax.
Timi_1000
12.01.2008 00:26:09
Rainbow/Gozy Powell,Deep Purple/Ian Paice.
Muovinen
14.01.2008 13:27:22

Öbaut aikajärkässä...

1. Nirvana ja Dave Grohl. Jämäkkää ja äänekästä!
2. Faith No More ja Mike Bordin. Tyylikästä ja vähän enemmän tekniikkaa.
3. Helmet ja John Stainer. Aggressiivista groovea.
4. TOOL ja Danny Carey. Tunne, symbaalit ja tomit.
5. Led Zeppelin ja Bonham. Back to the roots of rock.

Tän jälkeen ei ole kukaan rumpali varsinaisesti säväyttänyt, enkä enää niin tiukasti tuijota vain rumpalia, koska olen omassakin soittamisessa laajentanut kitaran ja basson puolelle ja yrittänyt laulaakin. Näistä perinteisistä rumpuhirviökikkakoneista en ole koskaan innostunut, koska suurin osa siitä musasta on ihan täyttä sontaa ja kikkelinvenytystä. Olisi kiva pystyä kuuntelemaan sitä tekniikan ilotulitusta ja vielä nauttia siitä musasta, vaan ei onnaa.
miscage
14.01.2008 17:10:46
Öbaut aikajärkässä...

1. Nirvana ja Dave Grohl. Jämäkkää ja äänekästä!

Sama täällä, sen jälkeen ovat tehneet vaikutuksen myös Bordin, Carey sekä Jimmy Chamberlin.

Näistä perinteisistä rumpuhirviökikkakoneista en ole koskaan innostunut, koska suurin osa siitä musasta on ihan täyttä sontaa ja kikkelinvenytystä. Olisi kiva pystyä kuuntelemaan sitä tekniikan ilotulitusta ja vielä nauttia siitä musasta, vaan ei onnaa.

Komppia jälleen...
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
Deino
14.01.2008 17:28:24

Yhtye nimeltä Death ja sen rumpalisankarit Reinert, Hoglan ja Christy.
.-JAKE-.
27.02.2008 19:45:41
CoB, Norther, Cradle Of Filt, Megadeth, Metallica
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)