Aihe: Kengillä vai paljaan jaloin?
1 2 3 4 5 6
Rockster
03.02.2007 14:36:54
Akustisella setillä soitan aina ohutpohjaisilla ja todella julman hajuisilla Converseilla, mutta sähkösetillä pitää vetää paljain jaloin. Rouva ei anna pitää monoja sisällä. Ja on se muutenkin vapauttavaa vetää paljain jaloin. Eipähän totu niihin soittokenkiin liikaa. Siinä saattaisi tulla ongelma keikalla jos ei pystyisi vetämään muilla kuin soittomonoilla, jos ne unohtuisivat kämpille.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
miän vain
03.02.2007 17:04:17

Kengillä mennään, mutta aika sama, millaisilla. Jos niillä voi kävellä, niillä voi soittaa. Varrellisista talvikengistä tykkään avata nauhoja, että nilkka pääsee liikkumaan. Solmu sitten sinne alemmas.

Jostain syystä mun on helpompi soittaa jäykkäpohjaisilla ja epähifeillä kengillä. No, vedänkin kantapää maassa.
Nolte
03.02.2007 17:11:47
Jostain syystä mun on helpompi soittaa jäykkäpohjaisilla ja epähifeillä kengillä. No, vedänkin kantapää maassa.

Hmmm..., pitäisköhän minunkin kokeilla... Poljen myös kantapää maassa ja on koko ajan enemmän tai vähemmän vaikeuksia kontrolloida poljinta. Nyt olen käyttänyt sellaisia ohutpohjaisia jonkinsortin muotitennareita muistuttavia popoja.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Deino
03.02.2007 17:17:43

Poljen myös kantapää maassa ja on koko ajan enemmän tai vähemmän vaikeuksia kontrolloida poljinta.

Ehkä ratkaisu olisi soittaa kantapää ylhäällä?
Nolte
03.02.2007 17:19:17
Ehkä ratkaisu olisi soittaa kantapää ylhäällä?

Nope. Vielä vaikeammalta tuntuu näet se tyyli. Kantapää alhaalla sentään pystyn jotenkuten soittamaan.
Perro Stupido
03.02.2007 17:44:39
Nope. Vielä vaikeammalta tuntuu näet se tyyli. Kantapää alhaalla sentään pystyn jotenkuten soittamaan.

Mahtaa olla vittumaista soittaa, jos mikään tyyli ei ole hyvä ;)
010011000100111101001100
Nolte
03.02.2007 18:12:25
Mahtaa olla vittumaista soittaa, jos mikään tyyli ei ole hyvä ;)

Onhan se, mutta se johtuu vaan siitä, etten osaa soittaa.
Youni
03.02.2007 19:23:33
Hmmm..., pitäisköhän minunkin kokeilla... Poljen myös kantapää maassa ja on koko ajan enemmän tai vähemmän vaikeuksia kontrolloida poljinta. Nyt olen käyttänyt sellaisia ohutpohjaisia jonkinsortin muotitennareita muistuttavia popoja.

Monesti basaritekniikkatreenien yhteydessä mainitaan, että kenkä pois jalasta. Pedaalin liikkeen tuntee paljon paremmin ja tekniikka on helpompi ottaa haltuun. Kengät sitten, kun juttu on hanskassa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
-Henri-
03.02.2007 20:19:17 (muokattu 03.02.2007 20:20:20)
Kengillä.
Ilman kenkiä soittaessa jalka tuntuu niin kevyeltä ja köykäiseltä, että tuntuu ettei polkaisuun saa tarpeeksi voimaa.
Ja kengän pohja auttaa melkoisesti pitämään jalkaterän suorana, ilman että jalkapohjaa täytyisi kovin jännittää.

En oikeen osaa selittää, mutta kengät jalassa olen aina soittanut ja todennäköisesti tulen aina soittamaan.

Parhaat kengät ovat mielestäni hengittävät, lyhyt vartiset ja kohtuu kevyet. Pohjan täytyy olla tarpeeksi jäykkä muttei liian. Kotona soitan aina lenkkareilla.

E: karsin typoja
Time Will Heal... Time Will Kill...
Nolte
03.02.2007 20:48:42
Monesti basaritekniikkatreenien yhteydessä mainitaan, että kenkä pois jalasta. Pedaalin liikkeen tuntee paljon paremmin ja tekniikka on helpompi ottaa haltuun. Kengät sitten, kun juttu on hanskassa.

Joo, tekemisen puutettahan se minulla. Mutta, jännä juttu sinänsä, että aloitin soittamisen nimenomaan sukkasillaan. Sitten vasta oikeastaan, kun alkoi bändisoittelut, vaihdoin kenkiin ihan kokeilumielessä ja jäin sille tielle. Pitääkin taas kokeilla sukkasiltaan pitkästä aikaa...
Jupi57
03.02.2007 21:50:52
Onhan se, mutta se johtuu vaan siitä, etten osaa soittaa.

..tun Nolte. Oluet pitkin näppistä..
savopie
04.02.2007 00:57:47
Aloitin soiton sukkasilteen sähkörumpujen kanssa kotona, sillä en yleensäkään pidä kenkiä sisällä. Akustiset rummut hommattuani käytin ohutpohjaisia kenkiä, mallilla ei ollut niin väliä, soittonautinto oli tärkeintä. Kengät jalassa jalkani kuitenki hikoili aivan armottomasti, mulla on armoton lämmityssysteemi jaloissa, talvellakin tarkenee kesäkengillä ihan hyvin, ainakin 5*C pakkasessa.. Joten aloin ottamaan kenkiä aina pois ja se jäi. Nykyään otan aina soittessani kengät pois, paitsi koulussa. Tatsi on mielestäni parempi, eikä ainakaa ole ylimääräistä painoa jaloissa.
Pietu.
rumpali-isti
04.02.2007 09:51:36
Ilman kenkiä aina. Jopa reeniksellä, jossa talvella on enempi tai vähempi koleaa... Kengillä ei yksinkertaisesti pysty soittaan. Mukavempi on ku tuntee pedaalin liikkeet paremmin. Ehkä se on myös totuttelukysymys, kun oon tässä sen 7 vuotta vetäny vaan sukat jalassa...
M
Clayrooster
04.02.2007 12:18:24
Kokeilepa painitossuja.

Olin ehdottamassa samaa. Se on ikävää kun kengillä soittaessa ei saa kontaktia jalalla siihen pedaaliin, mutta toisaalta taas ilman kenkiä tulee hiukan epäjämäkämpää soittoa.

Painikengät tai jotkut ohuimmat Tarjoustalon lenkkarit hommauksen alla.
Joopajoo
HeavyMachinery
07.02.2007 16:02:10

Villasukat on jostain syystä tuntuneet kaikkein parhaimmilta...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
moderndrummer88
07.02.2007 16:34:48 (muokattu 07.02.2007 16:35:24)

Jep, treeniksellä patteri valinnut erittäin hyvän ajankohdan alkaa temppuilemaan..
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Steve Gadd9
07.02.2007 21:31:03
Mulla on sellaset tennarit millä aina soitan. Tosin en ole mikään mestari pannuttelija
Jupi57
08.02.2007 00:52:43
Suurin osa porukasta ei ymmärrä mistä puhut.
Juupe
09.02.2007 11:35:29
Tuli vaan mieleen, että kertokaahan ketkä huippurumpalit soittaa ilman kenkiä. Kai niitä joku on, mulle ei kyllä tule nyt yhtään mieleen. Suurimmalla osalla on kuitenkin kengät, siihen on ehkä joku syy...? Ei sillä, että kaikki pitäis tehdä samoin kuin joku idoli, mutta jotain kai se kertoo. Itse soittelen tanssikeikoilla mahdollisimman kevyillä ja ohutpohjaisilla juhlakengillä, treenatessa sisäpelikengillä.
Nolte
09.02.2007 14:21:13
Tuli vaan mieleen, että kertokaahan ketkä huippurumpalit soittaa ilman kenkiä.

Ei vissiin sinänsä mikään nimimies ole, mutta se heppu, joka tuuraa silloin tällöin Max Weinbergiä Conanissa soittaa paljain jaloin. Laskettaneen huippurumpaliksi, vaikken nimeänsä nyt muistakaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)