Aihe: Punttisalitreenillä vaikutusta soittoon?
1 2 3 4 5
toba
12.09.2006 18:03:17

ei todella ole niin että mitä suuremmat lihakset nii sen hitaampi! jos vaan venyttelee kunnolla nii käytännössä lihakset=nopeus...herkkyys esim.. sormissa on sitten eri asia, eikä siitä pahemmin tietoa...

Hieno homma :)
Kärppä1
13.09.2006 12:25:06
Luulisin et lihas massa hidastaa,mut oikein treenattunat (nopeet lihakset) miks ei olisi hyötyä.Itse käytän apuvälineenä ranteiden lihasten kestävyyteen ja voiman parantamiseen Powerballia.suosittelen tätä kaikille rumpaleille.Hauska systeemi ja todella tehokas.Kehittää semmoisia lihaksia käsivarressa joita vaikea harjoittaa muuten.Verenkierto paranee ja kestävyyttä tullut huimasti lisää.Kannattaa tutustua esim. www.powerball.fi kyseiseen tuotteeseen.
HeavyMachinery
13.09.2006 12:37:30

Onko sulla muuten kokemuksia näistä asioista?

Kyllä on ja pitkältä ajalta.

ei todella ole niin että mitä suuremmat lihakset nii sen hitaampi! jos vaan venyttelee kunnolla nii käytännössä lihakset=nopeus...herkkyys esim.. sormissa on sitten eri asia, eikä siitä pahemmin tietoa...

Anteeksi jos murskaan pilvilinnasi.... Mutta kyllä iso lihasmassa on hidas.

Kirjoitin aikaiemmin että kohtuus on tärkeä. Isosta lihasmassasta ei ole hyötyä jos sitä ei ole reenattu samalla nopeuden ja koordinaation kanssa. Voit punnertaa maasta sen 500kg muttei se tarkoita että juoksit lujaa ja hyppäisit korkealle. Monella on salilla käynnin tavoitteena saada maksimaalisen iso haba. Itse olen harrastanut samaa ja huomattuani että ottelu tarkkuus potkunyrkkelyssä kärsi isontaka pakin sen suerauksena muutin harjoittelun toiseen suuntaan. Ajattelin silloin että 5kertaa salilla vasta painoksi 5reenit viiikossa painottaisi nopeutta ja voimaa muttei näin ollut.

Salilla käynti on todella hyvästä ettei topicin aloittajan kannata sitä pelätä mutta kun pitää mielessä ettei ala harjoitelemaan maksimi voimaa vaan tekee kunnon ohjelman jossa kestävyys on pää painona niin tulos on positiivinen.

Esim. jos teet pitkä jänteistä reeniä esim 6kk ohjelmalla niin teet ensin 2viikkoa maksimi voimaa ja siihen perään 4viikkoa kestävyys reeniä niin balanssi pysyy aika hyvänä.

Kannattaa muistaa että isot lihakset tarvitseen paljon energiaa ja sen myötä kestävyys voi laskea jos sitä ei reenaa.

Kannattaa harjoitella ranteet kuntoon käsi painoillla sillä pahin peikko siellä salilla on se että nyrjäytät painojen kanssa ranteet ja nilkat.....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
HeavyMachinery
13.09.2006 12:51:25

Luulisin et lihas massa hidastaa,mut oikein treenattunat (nopeet lihakset) miks ei olisi hyötyä.Itse käytän apuvälineenä ranteiden lihasten kestävyyteen ja voiman parantamiseen Powerballia.suosittelen tätä kaikille rumpaleille.Hauska systeemi ja todella tehokas.Kehittää semmoisia lihaksia käsivarressa joita vaikea harjoittaa muuten.Verenkierto paranee ja kestävyyttä tullut huimasti lisää.Kannattaa tutustua esim. www.powerball.fi kyseiseen tuotteeseen.

Otinpa ja tilasin ko. vermeen, jos sais vaihtelua sille tennispallon puristelulle..... Pelkkää hyvää olen kuullut tuosta, kohta ossan kertoa lisää itsekin.

Ranteiden vahvistus reenejä suosittelen kaikille jotka salilla käy, säästyy monelta vaivalta kun pitää 4 paikkaa kunnossa 1.nilkat 2. polvet 3. selkä 4.ranteet...

Kannattaa kiinnittää huomiota jo omassa soitto asennossa että ne on kunnossa jolloin noihin ei tule ylimääräistä rasitusta.
nikkenakkertton
13.09.2006 15:44:08
en puhunukkaan nyt mistään läskibodauksesta vaan ihan rehellisestä urheilusta ja terveestä kunnon kohottamisesta..jollai maksimi painoilla ei varmasti saa kun paikat paskaks..
ei käy
HeavyMachinery
13.09.2006 17:45:50

en puhunukkaan nyt mistään läskibodauksesta vaan ihan rehellisestä urheilusta ja terveestä kunnon kohottamisesta..jollai maksimi painoilla ei varmasti saa kun paikat paskaks..

Eli et lukenut minun kirjoittamaa aikaisempaa tekstiä kunnolla josa maalasin sen kauhukuvan siitä kuinka herkästi käy.
Youni
13.09.2006 19:02:17 (muokattu 13.09.2006 19:02:37)
jollai maksimi painoilla ei varmasti saa kun paikat paskaks..

Oikein tehtynä maksimipainoilla ei riko paikkojaan. Lisäksi maksimipainoilla voima kasvaa.
E: Viesti ei kyllä liity rumpuihin, mutta antaa mennä.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
HeavyMachinery
13.09.2006 19:12:15

Oikein tehtynä maksimipainoilla ei riko paikkojaan. Lisäksi maksimipainoilla voima kasvaa.
E: Viesti ei kyllä liity rumpuihin, mutta antaa mennä.

Maksimi voimaa haetaan isoilla painoilla. Painon nostoon pätee sama kuin rumpujen soittoon että oikealla tekniikalla ei mene paikat rikki.
okoranta
13.09.2006 22:48:43

Tästä tulikin mieleen, että missä viipyy Heavymachineryn makaroonikuva?
Tekotaiteellisen paskan puolesta jo vuodesta 1985!
HeavyMachinery
14.09.2006 10:48:59

Tästä tulikin mieleen, että missä viipyy Heavymachineryn makaroonikuva?

Eikös tossa oma kuvassa ole aika makaroonin näköinen mies penkillä ? vai pitääkö olla tarkempi ?
okoranta
14.09.2006 11:14:01 (muokattu 14.09.2006 11:15:10)

Eikös tossa oma kuvassa ole aika makaroonin näköinen mies penkillä ? vai pitääkö olla tarkempi ?

oho. En huomannut! Eiku nyt tiedän. Pimitit kuvaasi, jotta kerkeäisit reenata itsesi kaapiksi. Melko Karski sälli kyllä kuvassa.

Edit. Paitsi hihat peittää haban. Ei voi välttämättä tietää mimmoset narut siellä on ;)
Nolte
14.09.2006 13:17:49
Edit. Paitsi hihat peittää haban.

Ei, kyllä hi-hat peittää tuossa kuvassa ihan jotain muuta...nivusen.
Hyvät kamat - huono soittaja!
HeavyMachinery
14.09.2006 13:32:38

Ei, kyllä hi-hat peittää tuossa kuvassa ihan jotain muuta...nivusen.

Äijät kyylää mun munia !!!

No nyt näkyy jo vähä habaa..... Ei oo magaruunia....
okoranta
14.09.2006 14:01:33

No niin! Nyt mä uskon!
markkuliini
15.09.2006 01:14:40 (muokattu 15.09.2006 01:15:23)

Jätkä vetää kuvassa skeballa Extremen More than wordsia ja hymisee Nunon stemmaa....

Saa sitä hevidiggarikin välillä herkistyä...ei sen puoleen.
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
15.09.2006 13:11:23

Jätkä vetää kuvassa skeballa Extremen More than wordsia ja hymisee Nunon stemmaa....

Saa sitä hevidiggarikin välillä herkistyä...ei sen puoleen.

Vittu !!!

Mistä tiesit :D
markkuliini
15.09.2006 13:14:41

Vittu !!!

Mistä tiesit :D

Sullon niin herkkä ilme tossa. Ei voi olla muu biisi. :)
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
15.09.2006 13:16:12

Sullon niin herkkä ilme tossa. Ei voi olla muu biisi. :)

Ma olen niin herkka ..... ...
Jaska
15.09.2006 15:56:16
Vaikkei tää sinänsä liity salitreeniin niin voisin tosta uinnista muutaman sanan sanoa, kun sitä taitaa kuulemma muusikot muutenkin jonkin verran harrastaa.

Eli vaikka se hyvä ja turvallinen kropan yleiskehityslaji onkin niin muistakaa että siinäkin saa paikat helposti kipeeks jos tekniikat on ihan päin honkia. Esim. jos siellä vetää sitä papparintaa pää ylhäällä niin selkä ja niskat on tosi nopeesti kipeet. Samaten väärillä käsien ja jalkojen liikeradoilla voi olkapäät ja polvet rasittua pahasti. Sitäpaitsi, tekniikkavirheitten myötä se uinti ei sitte niin tehokasta olekkaan.
Jos jostain lajista haluaa vähän tekniikkaopastusta niin rohkeesti kysymään uimavalvojalta. Ne on kaikki käyny uimaopettajakurssit.
kampela
15.09.2006 16:34:44

Semmosella 60:n sentin hauiksella vetää varmaaan aika kovia rimshotteja.. ;)

Rumpujen soitossa varmasti hyvä hyvä tapa ois heilua mahdollisimman kevyiden painojen kanssa, käsistä puhuttaessa. Puolen kilon paino ja niin paljon toistoa kun jaksaa. Ja vielä tärkeämpää palautua..
http//:www.musamaailma.fi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)