Aihe: Lyöntitekniikka
1 2 3
ramzuz
05.09.2006 20:49:40
Mun mielestä kyllä kannatais aloittaa mielummin ihan rudimenteilla ja vakavan tinkimättömällä klassisella tavalla harjoittelemaan rumpujen soittoa, mitä minäkin tein ensinmmäiset seitsemän vuotta vaikka en siitä niin kauheasti pitänytkään aina. Ensimmäisen rumpusettini sain vasta soitettuani 6 vuotta ensin pelkkää virvelirumpua. Nyt olen siitä kiitoksena saanut rautaisen lyöntitekniikan eikä ole ongelmia otteiden, rasitusvammojen tai tatsien kanssa.

NOSTAN SULLE HATTUA!!! TODELLA KORKEALLE!
Taasko soittamaan
K.Suninen
09.09.2006 17:14:41
Vois sano että tuo klasari-rudimenttitekniikka on vähän niinku oma tyylisuuntansa ja siihen suunnatut biisit esim The Downfall of Paris ja The Three Camps on ainakin meikäläisen mielestä soitettava sillä tekniikalla ilman mitään sormiavustuksia ja möllerreitä. Siinä on oma soundinsa ja juttunsa..sellanen traditionaalinen pyhyys.
Anonymous-jazz
09.09.2006 21:34:26 (muokattu 09.09.2006 21:35:07)

Kannattaa myös vetää fiiliksellä nim kuuluu aina soitossa vetääkö munattomasti vai munilla :) ... tekniikkaan huomiota kiinnittämättä. Offtopic tiluttihan se legenda jazz-kitaristi Djangokin aikanaan vain kahdella sormellaan että tekniikkapoliisit olivat ihmeissään että miten on mahdollista tiluttaa noin nopeasti vain parilla otelaudan sormella.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
mooch
09.09.2006 23:50:28
esim The Downfall of Paris

Offtopic, mut eiks toi oo (myös ?) timpani-biisi, ainakin muistaisin mulla olevan sellanen lappu? en oo kylläkään vetänyt koskaan.
K.Suninen
10.09.2006 12:38:31
Offtopic, mut eiks toi oo (myös ?) timpani-biisi, ainakin muistaisin mulla olevan sellanen lappu? en oo kylläkään vetänyt koskaan.

Joo no siis The Downfall of Paris on ihan biisi kokonaiselle orkesterille ja sitä on sovitettu miljoonalle erilaiselle kokoonpanolle, mutta sen virvelistemmaa kelaillaan myös yksisteenkin innokkaasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)