Danko 17.07.2016 23:03:54 | |
---|
Angry Pierre: Onneksi rummut eivät olleet Salesman sparklet... niin, siel tais taas näkyä niitä saunan oven kahvoja.. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
VeKrio 17.07.2016 23:17:02 (muokattu 17.07.2016 23:17:20) | |
---|
markkuliini: Piti jotain jättää pois, olis muuten tullu ihan järjetön vuosi, tuo Blues Caravan pukkaa kuitenkin yksinään jo noin 100 keikkaa vuodessa. Tosi paljon, onneks olkoon. :) Käy työstä. Saako kysyä miten ton Blues caravan homman oikein sait ja miten siihen päädyit? "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
Epämuusikko 18.07.2016 00:31:43 | |
---|
Täällä puhutaan Jumalan Teatterista, Lipsasista ja Mikko Innasesta samoissa lauseissa. Aikamoista. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
arse 18.07.2016 00:41:25 | |
---|
Sananvapaus on sitä, että jokaisella on oikeus tehdä itsestään typerys julkisesti, kirjoitti tänään suosikkibloggarini. Eli jatkakaa. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
Danko 18.07.2016 01:08:12 | |
---|
Epämuusikko: Täällä puhutaan Jumalan Teatterista, Lipsasista ja Mikko Innasesta samoissa lauseissa. Aikamoista. Tervetuloa. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
dictatorsh*t 18.07.2016 01:32:08 (muokattu 18.07.2016 01:45:08) | |
---|
Odotan suurella mielenkiinnolla hollmin kiertoilmahengityspilliesitystä. Tuossa huomenna heti lounaan jälkeen voisi olla mukava väli kuunnella ja nauttia. Kiitos jo etukäteen! |
Jape Muusa 18.07.2016 03:20:57 (muokattu 18.07.2016 03:33:32) | |
---|
-Poistettu, turha postaus ;)- |
JanneO 18.07.2016 08:16:15 | |
---|
Pitäisi ehkä olla hiljaa kun en tuosta ymmärtänyt oikeastaan mitään muuta, kuin että hirveä määrä taitoa ja talenttia lavalla, mutta ei se minulle oikeastaan tuosta mitenkään välittynyt. Hirveätä shaibaa, jos tuota joutuisi päivän kuuntelemaan, niin 90% suomen väestöstä tunnustaisi tehneensä Kyllikki Saaren murhan tai jotain muuta vastaavaa. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
Kefiiri 18.07.2016 09:08:55 | |
---|
Toisaalta, jos tuota kuuntelee puolikin päivää, ei enää jaksa tehdä murhia... sehän on hyvä juttu. En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 18.07.2016 11:45:47 | |
---|
Ymmärrän ettei jengi jaksa tuollaista kuunnella pitkään (en itsekään), mutta lausunnot siitä että kuka tahansa voisi noin vetää ovat melko hehheh. Silleen oikeasti hehheh, enemmän hehheh kuin yksikään free jazz ukko. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 18.07.2016 11:50:36 | |
---|
Epämuusikko: Ymmärrän ettei jengi jaksa tuollaista kuunnella pitkään (en itsekään), mutta lausunnot siitä että kuka tahansa voisi noin vetää ovat melko hehheh. Silleen oikeasti hehheh, enemmän hehheh kuin yksikään free jazz ukko. Kuka tahansa? Kadulta stagelle nostettu? Ymmärrät varmaan ihan tahallaan väärin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 18.07.2016 12:13:22 | |
---|
hollmi-5: Kuka tahansa? Kadulta stagelle nostettu? Ymmärrät varmaan ihan tahallaan väärin. Kuka tahansa vaikkapa meistä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
jazzmies 18.07.2016 21:56:33 | |
---|
hollmi-5: Niin kai? Ihan voin rehellisesti kertoa, että minulle tuo oli melua. Ja: Ihan varmasti pystyn samaan, mutta en edes halua. Myös tuolla pillillä. Itse en pystyisi vetämään tuota ollenkaan samalla energialla. Aikoinaan halusin soittaa freeta enemmänkin, mutta en saanut oikein niputettua energiaa ja kommunikointia lähellekään tuota tasoa. Mutta olen todella iloinen, että freetä tuli soitettua aika paljon viime vuosituhannen lopulla. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
jabajee 19.07.2016 00:17:26 | |
---|
jazzmies: Itse en pystyisi vetämään tuota ollenkaan samalla energialla. Aikoinaan halusin soittaa freeta enemmänkin, mutta en saanut oikein niputettua energiaa ja kommunikointia lähellekään tuota tasoa. Mutta olen todella iloinen, että freetä tuli soitettua aika paljon viime vuosituhannen lopulla. Siinä vaiheessa, kun alettiin kesken kolistelun rämpyttämään kädellä virvelinmattoa, niin olin varma, että ainoa m-netin rumpali jonka skillsit riittää moiseen on jazzmies :D Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
markkuliini 19.07.2016 09:28:35 | |
---|
VeKrio: Tosi paljon, onneks olkoon. :) Käy työstä. Saako kysyä miten ton Blues caravan homman oikein sait ja miten siihen päädyit? Paha tällaiseen kommentoida tän melkoisen vapaana vellovan free jazz-keskustelun keskellä. :D Mutta siis tää meni aika perinteisesti niin että yksi homma johti toiseen. Tässä tapauksessa viime vuonna tehdyt Lyytisen Erjan keikat johti tähän, Erjan bändin kitaristi (ja Erja myös) oli tehnyt Blues Caravanin kanssa ennenkin duunia ja oli menossa tän vuoden kiertueelle kitaristiksi, ja sitten suositteli mua siihen kun edellinen kaveri oli lopettamassa. Näillä näkyvin tää työllistäis ens vuonna myös, joten pitää olla kiitollinen! Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 19.07.2016 09:33:28 | |
---|
Niin ja free jazz-keskusteluun liittyen, samat säännöt pätee molempiin suuntiin. Hollmi on kovasti aina kyselemässä ääninäytetteiden perään silloin kun joku sanoo jotain osaavansa. Ilman Hollmin free jazz-demotusta tää on vaan tyhjää sanahelinää ja rehentelyä. Ja ei, itsellä ei lähtis free ikinä, en elä sellaisessa harhaluulossa että se olis helppoa, vaikka se ei mun lempimusaa olekaan. Vaatii ihan omaa näkökulmaa, henkistä staminaa ja mielikuvitusta. Free jazz-muusikot sanovat että rundin ekat keikat ovat ne helpommat, mutta sitten homma alkaa vaikeutua, ettei soittaisi liikaa samalla tavalla kuin muistaa edellisinä iltoina soittaneensa. Todella haastavaa aloittaa puhtaalta pöydältä joka kerta. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jarome 19.07.2016 10:25:53 | |
---|
markkuliini: Niin ja free jazz-keskusteluun liittyen, samat säännöt pätee molempiin suuntiin. Hollmi on kovasti aina kyselemässä ääninäytetteiden perään silloin kun joku sanoo jotain osaavansa. Ilman Hollmin free jazz-demotusta tää on vaan tyhjää sanahelinää ja rehentelyä. Ja ei, itsellä ei lähtis free ikinä, en elä sellaisessa harhaluulossa että se olis helppoa, vaikka se ei mun lempimusaa olekaan. Vaatii ihan omaa näkökulmaa, henkistä staminaa ja mielikuvitusta. Free jazz-muusikot sanovat että rundin ekat keikat ovat ne helpommat, mutta sitten homma alkaa vaikeutua, ettei soittaisi liikaa samalla tavalla kuin muistaa edellisinä iltoina soittaneensa. Todella haastavaa aloittaa puhtaalta pöydältä joka kerta. Olen tässä ääninäyte asiassa aivan samaa mieltä. time decorating |
hollmi-5 19.07.2016 10:38:31 | |
---|
En minä saa tuosta freejazzista mitään irti. Olen antanut monta mahdollisuutta, mutta kun ei niin ei. Minulle se on melua. Ja se vain pahenee sitä mukaa, kun soittajien määrä lauteilla lisääntyy. Freejazzkeikat ovat ainoita, joista yleisö poistuu kesken keikan. Siis niillä kerroilla, kun itse olen ollut kuuntelemassa. Itse en poistu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kimd 19.07.2016 11:59:40 | |
---|
markkuliini: Paha tällaiseen kommentoida tän melkoisen vapaana vellovan free jazz-keskustelun keskellä. :D Mutta siis tää meni aika perinteisesti niin että yksi homma johti toiseen. Tässä tapauksessa viime vuonna tehdyt Lyytisen Erjan keikat johti tähän, Erjan bändin kitaristi (ja Erja myös) oli tehnyt Blues Caravanin kanssa ennenkin duunia ja oli menossa tän vuoden kiertueelle kitaristiksi, ja sitten suositteli mua siihen kun edellinen kaveri oli lopettamassa. Näillä näkyvin tää työllistäis ens vuonna myös, joten pitää olla kiitollinen! Näetkö roots meiningeissä rummutuksen osalta uusia tuulia vai mennäänkö enemmän perinteisellä tyylillä? Harrastelija harrastelija rumpali |
statistiÖ 20.07.2016 22:00:55 | |
---|
Joo. Ja pitää olla tavallisen musiikin vokapulaarit vähintään omalle soittimelle hyvin hallinnassa ja muiden kanssa soitettu vähintään liikaa. Soittimenhallinta parasta a-luokkaa. Muuten free tuskin on mitenkään kuuntelijaystävällistä esittää. No mulla ei ole nuita, mutta itsekseni joskus kolistelen terapiana ja verryttelynä ihan kaikkea, mitä sattuu mieleen pamahtamaan. Korkoa korolle toimintaa, keksit yhden jutun, kehität siitä kymmenen tai paisutat jotenkin. Tavallisen improvisaation pariin ei-yksin olen päässyt viimeisinä aikoina, koska Sensei tykkää soittaa musaa, mitä mä en etes tajua ajoittain täysin, enkä ole alkuperäistä kappaletta välttämättä kuullut, jos sellainen etes on.. Siihen olen sitten saanut äheltää kaikkea. Naisena olen mieltä, että vaikeamman musan soittaminen välillä on oikein kehittävää varsinkin naisille, kun ei tarvitse olla niin varuillaan. Että meneeköhän se kappale nyt pilalle, jos siihen soittaa tai ei soita sitä taikka tätä, silleen tai tälleen tai fillaa "väärään paikkaan" tai peräti "vääriin paikkoihin". Tyylitaju, soittimienhallinta ja musan hahmotuskyky kasvaa kohisten. Yhteen- ja yhteissoittokyvystä puhumattakaan; joskus jopa puolikahteensoitto. Toisaalta huomaa oman soittotaidon rajat. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ |