Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5187 188 189 190 191244 245 246 247 248
ferodoz
11.01.2016 21:50:15

Epämuusikko: Kertomanne perusteella saattaa jäädä Tamperexperience multa tekemättä, vaikkakin kys. kaupungista olen kuullut paljon hyvää.

Srsly, Tampere on paras kaupunki mitä suomesta löytyy.
Just a face in the crowd.
ferodoz
11.01.2016 21:50:49

eino mutku: huomaat että se on suljettu , eikun Vaakon nakin kautta kotio.

Fixed.

Kyllähän se viiteen asti on auki? Pitäis riittää :)
hollmi-5
11.01.2016 21:56:04
ferodoz: Srsly, Tampere on paras kaupunki mitä suomesta löytyy.

Kärkiryhmää ehdottomasti.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
11.01.2016 23:12:16 (muokattu 11.01.2016 23:13:16)

Yhden kerran olen käynyt Tampereella jameissa. Roosterin jamit sunnuntai-maanantai (?) välisenä yönä. Housebändi aloitti klo 00. Mun ja housebändin rumpalin lisäksi muita rumpaleita nolla. Pääsin soittamaan klo 1:45.
Voiko olla mielisairaampia numeroita? :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
11.01.2016 23:13:50

On se varmaan top 3:ssa. :)
Juhani_t
11.01.2016 23:20:29

Muutaman kerran työreissuilla lähivuosina käynyt ja ei ole jäänyt mitään kauhean kivaa mielikuvaa. Johtuneeko siitä että välttelen muusikko-, taiteilija- ja muita hörhöpiirejä.
dictatorsh*t
11.01.2016 23:20:42
Epämuusikko: Kertomanne perusteella saattaa jäädä Tamperexperience multa tekemättä, vaikkakin kys. kaupungista olen kuullut paljon hyvää.

Kyllähän tuon perusteella tekee melkein mieli muuttaa pois kaupungista.
eino mutku
11.01.2016 23:28:00
ferodoz: Kyllähän se viiteen asti on auki? Pitäis riittää :)

Eh, nimittäin kun ei ole. On suljettu, kiinni, lopetettu, kaputt, closed, tyhjä, pimeä. Helmikuussa avautuu joku hienompi hampurilaisravintola siihen. Friend's and brgrs tms.

Niin se maailma muuttuu. :)
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
ferodoz
12.01.2016 00:09:46 (muokattu 12.01.2016 00:11:36)

markkuliini: Yhden kerran olen käynyt Tampereella jameissa. Roosterin jamit sunnuntai-maanantai (?) välisenä yönä. Housebändi aloitti klo 00. Mun ja housebändin rumpalin lisäksi muita rumpaleita nolla. Pääsin soittamaan klo 1:45.
Voiko olla mielisairaampia numeroita? :D

Siihen on nyt vähän haettu järkeä. Esim Henrys pubin maanantaijamit alkaa klo 00. Siis jamit, housebändi sitä ennen.

Kyllähän tuon perusteella tekee melkein mieli muuttaa pois kaupungista.

Nää, kivaa puuhaahan se sinänsä on että usein näkee long time no see -tuttuja. :)

Eh, nimittäin kun ei ole. On suljettu, kiinni, lopetettu, kaputt, closed, tyhjä, pimeä. Helmikuussa avautuu joku hienompi hampurilaisravintola siihen. Friend's and brgrs tms.

Kappas! En oo moista huomannutkaan. Toki viime käynnistä onkin jo hetki.
markkuliini
12.01.2016 00:46:08 (muokattu 12.01.2016 00:48:40)

ferodoz: Siihen on nyt vähän haettu järkeä. Esim Henrys pubin maanantaijamit alkaa klo 00. Siis jamit, housebändi sitä ennen.

Ei tuossa ole vieläkään mitään järkeä. Ihan vertailun vuoksi, MYÖHÄISIN viikonlopun jami mitä Tukholmassa tiedän loppuu klo 24. Stampenissa on erittäin suosittu la jami klo 14-18. Siitä ehtii vielä keikalle. Ja aina tupa täynnä. Ja kassa laulaa.
Helsingissä On The Rocksin ja Kolmen Kaisan jamit alkaa klo 22 (en tiedä mikä siellä on housebändin osuus). Ja Bar Mendocinon jamit alkaa klo 19 maanantaisin.
Mä en voi uskoa että kyse on siitä että Tampere on pienempi paikkakunta, vaan ehkä kyse on myös siitä oravanpyörästä että jengi ei mene aikaisin baariin, koska siellä ei tapahdu mitään, koska jengi ei mene aikaisin baariin, koska siellä ei jne... Se vaan pitäis uskaltaa rikkoa. Tampereella tää vaan tuntuu olevan joku ihme tapa, en tiedä mitään muuta paikkaa missä jamit on keskellä yötä, paitsi Lontoo/New York-akseli. :D

Tuo klo 00 alkava jami viikonpäivinä ei vaan mene mun jakeluun, en tajua kuka siitä hyötyy. Maanantaisin ei kukaan kuitenkaan venaan puolille öille lähteäkseen baariin, ja sitäpaitsi jami-illassa suurin osa kuitenkin on muusikoita jotka tulevat paikalle kyllä aiemminkin jos jamit alkavat aiemmin.
Mähän vietän paljon aikaa Ylöjärvellä, ja vaikka haluaisin kovasti käydä, niin olen 15 vuoden aikana jaksanut tre-jameihin tasan kerran. Silloin Roosterissa. Jengiä oli silloin, kun tulin paikalle klo 23, varmaan 10. Silloin klo 1:45 taisi olla mun lisäksi 1.
En ymmärrä kuka haluaa baaritapahtumien esim su tai ma iltoina alkavan mahdollisimman myöhään.
ferodoz
12.01.2016 12:05:04

markkuliini: Ei tuossa ole vieläkään mitään järkeä. Ihan vertailun vuoksi, MYÖHÄISIN viikonlopun jami mitä Tukholmassa tiedän loppuu klo 24. Stampenissa on erittäin suosittu la jami klo 14-18. Siitä ehtii vielä keikalle. Ja aina tupa täynnä. Ja kassa laulaa.
Helsingissä On The Rocksin ja Kolmen Kaisan jamit alkaa klo 22 (en tiedä mikä siellä on housebändin osuus). Ja Bar Mendocinon jamit alkaa klo 19 maanantaisin.
Mä en voi uskoa että kyse on siitä että Tampere on pienempi paikkakunta, vaan ehkä kyse on myös siitä oravanpyörästä että jengi ei mene aikaisin baariin, koska siellä ei tapahdu mitään, koska jengi ei mene aikaisin baariin, koska siellä ei jne... Se vaan pitäis uskaltaa rikkoa. Tampereella tää vaan tuntuu olevan joku ihme tapa, en tiedä mitään muuta paikkaa missä jamit on keskellä yötä, paitsi Lontoo/New York-akseli. :D

Tuo klo 00 alkava jami viikonpäivinä ei vaan mene mun jakeluun, en tajua kuka siitä hyötyy. Maanantaisin ei kukaan kuitenkaan venaan puolille öille lähteäkseen baariin, ja sitäpaitsi jami-illassa suurin osa kuitenkin on muusikoita jotka tulevat paikalle kyllä aiemminkin jos jamit alkavat aiemmin.
Mähän vietän paljon aikaa Ylöjärvellä, ja vaikka haluaisin kovasti käydä, niin olen 15 vuoden aikana jaksanut tre-jameihin tasan kerran. Silloin Roosterissa. Jengiä oli silloin, kun tulin paikalle klo 23, varmaan 10. Silloin klo 1:45 taisi olla mun lisäksi 1.
En ymmärrä kuka haluaa baaritapahtumien esim su tai ma iltoina alkavan mahdollisimman myöhään.

No mä oon käyny useesti noissa, ja ihan oikeesti toi klo 24 alkavat jamit on vähän ongelma kun ei porukkaa ole vielä silloin baarissa. Ne tulee edelleen vasta klo 01 paikalle. Oon mä käynyt muuallakin ja tiedän mitä se on muualla, älä sitä pelkää, mutta tuolla se nyt vain on vakiintunut tollaseksi. Todennäkösesti moni muukin kuin sinä äänestää jaloillaan tota asiaa vastaan. :) Plus että huonona päivänä oot sattunut olemaan sielä Roosterissa jos tollei on käyny, lähes poikkeuksetta sielä on tosi hyvä pössis ja hyvin väkeä. Ja pääsääntöisestihän noissa käy ammattisoittajien lisäksi muita viikonlopputyöläisiä, joten ei voida puhua että olis pelkästään soittajaporukat liikkeellä.

Mutta ymmärrän mitä haet takaa, ja olis se varmaan (?) ihan hienoa jos jamit alkais klo 14 ja loppuis klo 18, jos sellasesta tykkää. :) Mulla vaan on monesti käyny sillei että kun ei viikonloppuna voi olla ihan hirveesti viihteellä töiden takia, niin tulee käytyä sitten just vaikka maanantaina baarissa jameissa, jossa on paljon muita kohtalontovereita. Ja se on ihan jees että silloinkin saa olla myöhään liikenteessä ja on klo 03:een asti ohjelmaa. En mä osaa moittia. :D
markkuliini
12.01.2016 12:22:36

ferodoz: No mä oon käyny useesti noissa, ja ihan oikeesti toi klo 24 alkavat jamit on vähän ongelma kun ei porukkaa ole vielä silloin baarissa. Ne tulee edelleen vasta klo 01 paikalle. Oon mä käynyt muuallakin ja tiedän mitä se on muualla, älä sitä pelkää, mutta tuolla se nyt vain on vakiintunut tollaseksi. Todennäkösesti moni muukin kuin sinä äänestää jaloillaan tota asiaa vastaan. :) Plus että huonona päivänä oot sattunut olemaan sielä Roosterissa jos tollei on käyny, lähes poikkeuksetta sielä on tosi hyvä pössis ja hyvin väkeä. Ja pääsääntöisestihän noissa käy ammattisoittajien lisäksi muita viikonlopputyöläisiä, joten ei voida puhua että olis pelkästään soittajaporukat liikkeellä.

Mutta ymmärrän mitä haet takaa, ja olis se varmaan (?) ihan hienoa jos jamit alkais klo 14 ja loppuis klo 18, jos sellasesta tykkää. :) Mulla vaan on monesti käyny sillei että kun ei viikonloppuna voi olla ihan hirveesti viihteellä töiden takia, niin tulee käytyä sitten just vaikka maanantaina baarissa jameissa, jossa on paljon muita kohtalontovereita. Ja se on ihan jees että silloinkin saa olla myöhään liikenteessä ja on klo 03:een asti ohjelmaa. En mä osaa moittia. :D

"Oon mä käynyt muuallakin ja tiedän mitä se on muualla, älä sitä pelkää, mutta tuolla se nyt vain on vakiintunut tollaseksi."

Tää on just se ongelma. Homma on VAKIINTUNUT tuollaiseksi. Toisaalta, jos porukkaa riittää, niin mikäs siinä. Mutta esim. Helsingissä ja Tukholmassa tuntuu riittävän jameihin väkeä vaikka ne alkaisivatkin vähän aiemmin. Tuo klo 14 alkava on nyt vähän äärimmäinen esimerkki, mutta Helsingissä jamit alkavat viikolla viimeistään klo 22. Kumma että se siellä toimii.

Joo, mulla vähän sama juttu, että tulee oltua usein viikonloppuna töissä. ;) Mutta en halua pitää tuota aamu viiteen asti-valvomisrutiinia viikolla käynnissä.

Mä veikkaan että aika paljon nimenomaan paljon työkseen soittavia äänestää tuota myöhäistä aikataulua vastaan. Koska mitä pitempään jengi on soittanut työkseen, niin sitä enemmän ne tuntuu olevan kyllästyneitä myöhäisiin soittoaikoihin. Veikkaan että siirtymäkauden jälkeen aikaisemmissa jameissa kävis enemmän soittajia.
jtpennane
12.01.2016 12:35:18
dictatorsh*t: Kyllähän tuon perusteella tekee melkein mieli muuttaa pois kaupungista.

Auts. :-D

Juuh elikkäs.
Juuh elikkäs
ferodoz
12.01.2016 13:05:46

markkuliini: "Oon mä käynyt muuallakin ja tiedän mitä se on muualla, älä sitä pelkää, mutta tuolla se nyt vain on vakiintunut tollaseksi."

Tää on just se ongelma. Homma on VAKIINTUNUT tuollaiseksi. Toisaalta, jos porukkaa riittää, niin mikäs siinä. Mutta esim. Helsingissä ja Tukholmassa tuntuu riittävän jameihin väkeä vaikka ne alkaisivatkin vähän aiemmin. Tuo klo 14 alkava on nyt vähän äärimmäinen esimerkki, mutta Helsingissä jamit alkavat viikolla viimeistään klo 22. Kumma että se siellä toimii.

Joo, mulla vähän sama juttu, että tulee oltua usein viikonloppuna töissä. ;) Mutta en halua pitää tuota aamu viiteen asti-valvomisrutiinia viikolla käynnissä.

Mä veikkaan että aika paljon nimenomaan paljon työkseen soittavia äänestää tuota myöhäistä aikataulua vastaan. Koska mitä pitempään jengi on soittanut työkseen, niin sitä enemmän ne tuntuu olevan kyllästyneitä myöhäisiin soittoaikoihin. Veikkaan että siirtymäkauden jälkeen aikaisemmissa jameissa kävis enemmän soittajia.

Paljolti mahdollista, ehkä niitä asioita aletaan muuttamaan siinä kohtaa kun ongelmia ilmenee. :D No mutta joo, siihen suuntaan ne nyt juurikin Henkan jameja on lähtenyt viemäänkin, vähän kerrallaan. Toisaalta, ei se housebandillekkään ole kivaa soittaa klo 22-03 samalla palkalla, millä ennemmin on tarvinnut soittaa klo 00.30-03 aikana. Ja jos jamit loppuu vastaavasti aiemmin niin baareilta jää ne tuottoisimmat tunnit välistä koska porukka lähtis pois..

Mä elän sellasta rytmiä ite, että mulle olis jopa parempi että noi alkais just tuola puolen yön jälkeen, siksi mun on vaikee nähdä sitä ongelmaa asiassa. Etkä sä mua saa myöskään vakuutetta siitä että oon "väärässä" :D Plus ne muusikot jotka noissa ei käy, kertovat usein syyksi ihan muita juttuja kuin alkamisajan.
Niq
12.01.2016 13:10:36

Sen enempää asiaan perehtymättä, mutta näinköhän tarkoituksena on vain pitää harrastelijat pois maisemista, sikäli kun sellaiset yleensä joutuvat käymään päivisin töissä. Joka tapauksessa kuulostaa melko omituiselta ajalta jamitella.
ferodoz
12.01.2016 13:23:15

Niq: Sen enempää asiaan perehtymättä, mutta näinköhän tarkoituksena on vain pitää harrastelijat pois maisemista, sikäli kun sellaiset yleensä joutuvat käymään päivisin töissä. Joka tapauksessa kuulostaa melko omituiselta ajalta jamitella.

En mä jotenkaan tohonkaan jaksa uskoa.. Mä ihan vilpittömästi luulen että kenenkään mielestä asiassa ei ole mitään ongelmaa.
hollmi-5
12.01.2016 14:55:26
ferodoz: En mä jotenkaan tohonkaan jaksa uskoa.. Mä ihan vilpittömästi luulen että kenenkään mielestä asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Kyllä nuo järjettömät soitto/jamiajat ovat kansantaloudellinen ongelma. Jos soitto soisi ihmisten aikaan, olisi taatusti enemmän ihmisiä ravintoloissa ja baareissa. Pääsisi ihmisten ajoissa nukkumaan ja aamulla töihin. Nykyinen käytäntö palvelee vain yökyöpeleitä, joita on vähemmän, kuin toisin väittävät kuvittelevat.

Yökerhoissa keikkailevana olen sen pitkään huomioinut, että jengi on himassa vetänyt pleksit, ei tajua juurikaan ympäristöään ja kassakone kilisee mollissa.

Kulttuurissa voisi tapahtua muutos, jos jollain baariyrittäjällä persaus kestäisi siirtymäajan ja kansan totuttelun uuteen aikataulutukseen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kimd
12.01.2016 14:59:20
hollmi-5: Kyllä nuo järjettömät soitto/jamiajat ovat kansantaloudellinen ongelma. Jos soitto soisi ihmisten aikaan, olisi taatusti enemmän ihmisiä ravintoloissa ja baareissa. Pääsisi ihmisten ajoissa nukkumaan ja aamulla töihin. Nykyinen käytäntö palvelee vain yökyöpeleitä, joita on vähemmän, kuin toisin väittävät kuvittelevat.

Yökerhoissa keikkailevana olen sen pitkään huomioinut, että jengi on himassa vetänyt pleksit, ei tajua juurikaan ympäristöään ja kassakone kilisee mollissa.

Kulttuurissa voisi tapahtua muutos, jos jollain baariyrittäjällä persaus kestäisi siirtymäajan ja kansan totuttelun uuteen aikataulutukseen.

Komppaan tätä. Paikalliset jamit alkaa klo 20 ja loppuu puolenyön maissa ja hyvin toimii. Ekan tunnin aikana ei ryysistä, mutta kymmeneen mennessä talo yleensä täysi
Harrastelija harrastelija rumpali
ferodoz
12.01.2016 15:56:00

hollmi-5: Kulttuurissa voisi tapahtua muutos, jos jollain baariyrittäjällä persaus kestäisi siirtymäajan ja kansan totuttelun uuteen aikataulutukseen.

Niimpä. Sjoen Rytmikorjaamo teki ratkaisun että keikat alkaa klo 22. On toiminut hyvin.
markkuliini
12.01.2016 16:34:43

ferodoz: En mä jotenkaan tohonkaan jaksa uskoa.. Mä ihan vilpittömästi luulen että kenenkään mielestä asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Tän ketjun perusteella on. :) Itse oon tehnyt ainakin 50 kertaa päätöksen olla lähtemättä, ja aina ton ajan takia. Enks mä oo kukaan? :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)