Laakstr 08.01.2016 21:41:19 | |
---|
statistiÖ: Josta päästäänkin mun lempiaiheeseen, miten se lasketaan. Jooen katsonut tube-materiaalia. Turkasen työlästä alkaa opetella jonkun toisen käsi- ja jalkajärjestyksiä. Tai etes aika-arvoina. Ulkomuistista. Siis fillejä. Minun mielestäni fillit on ihan turhia muutenkin, siis tuollaiset myllytykset. Fillaaminen sinänsä on tarpeellista musiikissa, metsää puilta -case. On nämä vaan kryptisiä nämä kirjoitukset... ;) Laskenta miten itse luontevimmalta tuntuu... Mä olen opetellut esim. 1abc2abc jne tai 1ab2ab jne trioleissa, kasiosat 1a2a... Jostain syystä se tuntuu mulle luontevimmalta, kuin muut tavat. Jos olisit katsonut tuon pätkän, edes ekat puolitoista minsaa, huomaat että tempo on jo sitä luokkaa ettei ihan joka nuottia kannata yrittää edes laskea. Ei käsi- tai jalkajärkestykset ole kenenkään omia, ne on vielä universaalempia kuin laskeminen. Singlejä, tuplia, trioleja, rudimenttejä siis. On niillä järjestyksillä jokin tarkoituskin, esim ehtiä pikaisen ovov hädrellin jälkeen seuraavaan iskuun, eikös vain? Aika arvot nyt vielä vähemmän ovat "kenenkään" omia tai jonkun toisen! Ringo väitti et komppaamaan oppii jokainen, mutta fillit on se signature (piste iin päälle) taidetta mistä hänet tunnetaan. Joten kai niillä filleillä on (myllytyksilläkin) jokin tarkoitus? Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
PJJ 08.01.2016 23:30:16 (muokattu 08.01.2016 23:47:49) | |
---|
Markkuliinille plussaa |
markkuliini 08.01.2016 23:51:40 | |
---|
Epämuusikko: + että flam oli enemmänkin "tere!"-rytminen kahden sekstolinosan mittainen pläräys. Ehkä. Popeda analysis 101. Jos näin on niin eihän se voi olla "tere". Vaan tietenkin MORO! :D Kuitenkin kyseessä Popeda. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 09.01.2016 00:36:39 | |
---|
markkuliini: Jos näin on niin eihän se voi olla "tere". Vaan tietenkin MORO! :D Kuitenkin kyseessä Popeda. Itse asiassa mietin notta mikä olisi oikeaoppinen sanarytmi tuohon genreen. Uskon sinua. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko 09.01.2016 01:05:51 | |
---|
statistiÖ: Josta päästäänkin mun lempiaiheeseen, miten se lasketaan. Jooen katsonut tube-materiaalia. Turkasen työlästä alkaa opetella jonkun toisen käsi- ja jalkajärjestyksiä. Tai etes aika-arvoina. Ulkomuistista. Siis fillejä. Minun mielestäni fillit on ihan turhia muutenkin, siis tuollaiset myllytykset. Kaikkiin eri :D Siis joo, käsijärjestysten arvailu ja nillittely on välillä perseestä, mutta myöskin se tekee siitä sen. Se käsijärjestys, jolla on aina oma soundinsa. Omiin nimiin voi toki aina vetää, mutta soundi on silloin eri. Se, onko tämä hyvä vai huono juttu, lienee tapauskohtaista. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 09.01.2016 01:53:27 | |
---|
Epämuusikko: Itse asiassa mietin notta mikä olisi oikeaoppinen sanarytmi tuohon genreen. Uskon sinua. Sun pitää käydä useammin Tampereella. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 09.01.2016 10:16:33 | |
---|
markkuliini: Sun pitää käydä useammin Tampereella. :D Ei mulla ole nykyään keikkoja edes Oulussa, mitäpä minä siis Tampereellakaan. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 09.01.2016 13:35:04 | |
---|
Epämuusikko: Ei mulla ole nykyään keikkoja edes Oulussa, mitäpä minä siis Tampereellakaan. No mustaa makkaraa ja manserokkia! Eka rännität lonneroa Paapan kapakassa ja sitten Vanhaan Postiin, lärvilauta ja jameissa ehkä vähän Juicea ja Brian Adamsia. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kimd 09.01.2016 14:58:27 | |
---|
markkuliini: No mustaa makkaraa ja manserokkia! Eka rännität lonneroa Paapan kapakassa ja sitten Vanhaan Postiin, lärvilauta ja jameissa ehkä vähän Juicea ja Brian Adamsia. Tuolla kombolla ei voi epäonnistua Harrastelija harrastelija rumpali |
Vallu-Veke 09.01.2016 16:05:57 | |
---|
Laakstr: Ringo väitti et komppaamaan oppii jokainen, mutta fillit on se signature (piste iin päälle) taidetta mistä hänet tunnetaan. Joten kai niillä filleillä on (myllytyksilläkin) jokin tarkoitus? Juu no Ringo taisi osata itse niin hyvin kompata, ettei sitä ehkä tajunnut luontaiseksi kyvykseen. Osasi tietty kaikin puolin rummuttelun. Yksinkertaisen kompin groovaavuudestahan parhaat rumpalit erottuu edukseen. Tätä on tutkittu tieteellisesti. Pääpiirteissään näin: Näennäisen simppelistä haitsukompista on mitattu kuvioita, jotka groovaa musiikin mukaan, muutaman tahdin pituisina pläjäyksinä. Korva saattaa kuulla äkkiseltään vain tasaista haitsu-kuviota, mutta aivot ilmeisesti erottaa gooven ja pitää sitä musikaalisena. Jalka alkaa väkisin vipattamaan. Tämä kyky on synnynnäistä ja on kait jossain määrin saavutettavissa erittäin kovalla työlläkin. Jotenkin noin tiede kertoo. Ehkä fillit edustaa sellaista yleistä musikaalisuutta ja luomiskykyä myöskin, mutta kompin kuljetus on se, mikä parhaiten ehkä sittenkin erottaa mestarit B-luokan kämmentäjistä. |
statistiÖ 10.01.2016 19:45:38 | |
---|
"Lets spend the night together" miehen laulamana. Apua, vieras kappale ja mitä fiilistä tähän länkytetään. Naisen peruslänkytys ei selvästikään ole se pihvi. Eikä odoteta naisen vastausta asiaan, varsinkaan rummuilla. Tuommoinen fiilis miehen näkökulmasta on täysin vieras. Ja päivänselvää, että fiilistä siihen kohtaan tarvitaan. Kilinkolin, onhan täällä onneksi miehiä soittamassa, apinoin sujuvasti. Olipa meinaan itsestään selvää, millainen fiilis siihen soitettiin. Tuosta kappaleesta voisi tehdä erilaisen sovituksen naissoittajilla. Mitähän muuta siinä laulettiin. Se on osuvasti sanottu, että rumpujen soitto on kuin näyttelemistä. "It's only castles burning, find someone who's turning, and you will come around" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ |
Juhani_t 10.01.2016 19:58:23 | |
---|
statistiÖ: Kilinkolin Sulle tuntuu olevan tärkeää eritellä miehet ja naiset rumpujakkaralla. Sekoilet kyllä niin himmeitä muutenkin että saatoin käsittää väärinkin. |
Seba 10.01.2016 20:13:16 | |
---|
statistiÖ: "Lets spend the night together" miehen laulamana. Apua, vieras kappale ja mitä fiilistä tähän länkytetään. Naisen peruslänkytys ei selvästikään ole se pihvi. Eikä odoteta naisen vastausta asiaan, varsinkaan rummuilla. Tuommoinen fiilis miehen näkökulmasta on täysin vieras. Ja päivänselvää, että fiilistä siihen kohtaan tarvitaan. Kilinkolin, onhan täällä onneksi miehiä soittamassa, apinoin sujuvasti. Olipa meinaan itsestään selvää, millainen fiilis siihen soitettiin. Tuosta kappaleesta voisi tehdä erilaisen sovituksen naissoittajilla. Mitähän muuta siinä laulettiin. Se on osuvasti sanottu, että rumpujen soitto on kuin näyttelemistä. Sattuisiko olemaan nauhoitusta jotta kuulisi millainen fiilis siihen sitten tuli? |
Epämuusikko 11.01.2016 11:25:31 | |
---|
statistiÖ: "Lets spend the night together" miehen laulamana. Apua, vieras kappale ja mitä fiilistä tähän länkytetään. Naisen peruslänkytys ei selvästikään ole se pihvi. Eikä odoteta naisen vastausta asiaan, varsinkaan rummuilla. Tuommoinen fiilis miehen näkökulmasta on täysin vieras. Ja päivänselvää, että fiilistä siihen kohtaan tarvitaan. Kilinkolin, onhan täällä onneksi miehiä soittamassa, apinoin sujuvasti. Olipa meinaan itsestään selvää, millainen fiilis siihen soitettiin. Tuosta kappaleesta voisi tehdä erilaisen sovituksen naissoittajilla. Mitähän muuta siinä laulettiin. Se on osuvasti sanottu, että rumpujen soitto on kuin näyttelemistä. Minäkään en ymmärrä tätä sukupuolinäkökulmaa rumpujen soittamiseen. Rumpuja lyödään ja hierotaan ja siinäpä se. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 11.01.2016 20:51:04 | |
---|
Kun soittaa esimerkiksi rokkikovereissa rummuilla. Kun muut soittajat on miehiä the rok-cityssä, naisellinen soittotyyli ei toimi, eikä kelpaa. komproMissi. Seba: Sattuisiko olemaan nauhoitusta jotta kuulisi millainen fiilis siihen sitten tuli?Ei ole äänityksiä bänditreeneistä. Olisi mulle hyödyllistä kuulla, miten blendaan muihin ym., vaikka osaan kuunnella omaa soittoani suoraan ja muu kuuntelu paranee kokoajan. Mutta tuossa on live-koveri samasta kappaleesta. En tiedä kuka rumpuja soittaa, mutta 2:20-> on fiilis soitossa aikamoisen sama, kuin mihin itse päädyin. https://www.youtube.com/watch?v=fNkf4TS_MMw"It's only castles burning, find someone who's turning, and you will come around" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ |
Juhani_t 11.01.2016 21:02:00 | |
---|
statistiÖ: Kun soittaa esimerkiksi rokkikovereissa rummuilla. Kun muut soittajat on miehiä the rok-cityssä, naisellinen soittotyyli ei toimi, eikä kelpaa. komproMissi. Soittonäytteitä muistellen... en ihmettele. Pahoittelen. En ensin tajunnut mitä se naisellinen soitto tarkoittaa. |
Seba 11.01.2016 21:02:06 (muokattu 11.01.2016 21:04:55) | |
---|
statistiÖ: Kun soittaa esimerkiksi rokkikovereissa rummuilla. Kun muut soittajat on miehiä the rok-cityssä, naisellinen soittotyyli ei toimi, eikä kelpaa. komproMissi. Ei ole äänityksiä bänditreeneistä. Olisi mulle hyödyllistä kuulla, miten blendaan muihin ym., vaikka osaan kuunnella omaa soittoani suoraan ja muu kuuntelu paranee kokoajan. Mutta tuossa on live-koveri samasta kappaleesta. En tiedä kuka rumpuja soittaa, mutta 2:20-> on fiilis soitossa aikamoisen sama, kuin mihin itse päädyin. https://www.youtube.com/watch?v=fNkf4TS_MMw Mäkin osaan kuunnella itseäni suoraan, mutta nauhalta huomaa aina että vain luulen osaavani. Onhan sulla zoomi, vedä treenit nauhalle. ja tuo koveri on ihan bowien keikalta, ja salaa vähän veikkaan että jää hetken matkan päähän tuosta vielä. |
ferodoz 11.01.2016 21:09:12 | |
---|
markkuliini: No mustaa makkaraa ja manserokkia! Eka rännität lonneroa Paapan kapakassa ja sitten Vanhaan Postiin, lärvilauta ja jameissa ehkä vähän Juicea ja Brian Adamsia. Sä olisit tulis huono Tamperelainen taparokkari! Ensiksi Amadeuksesta hakemaan parit pohjat, siitä Klubilla käymään moikkaamassa kaverin bändiä joka on sielä keikalla (ja nimet on tottakai vieraslistalla), sitten mietitään käytäiskö Jack the Roosterissa moikkaamas kun Vesku ja Merti / Vince ja Olli on sielä akkarikeikalla. Vasta sen jälkeen kävellään sinne Henrys Pubin jameihin mihin ehditään juuri sillä hetkellä paikalle kun Mike pyytää Kanadan aksentilla ekat jamittelijat lavalle, tyyliin "lets get first jammer on the stage". Sitten käyt lavalla soittamassa Keep on rocking in the free worldin tai Matkalla alabamaan jonka johdosta saat kulttuuriseteleitä jamihostilta. Niillä saat ilmaisen kaljan tiskiltä. Myöhemmin meet keskustorin mäkkärille kitaralaukun kanssa ja taksilla himaan. Just a face in the crowd. |
eino mutku 11.01.2016 21:42:18 | |
---|
ferodoz: Sä olisit tulis huono Tamperelainen taparokkari! Ensiksi Amadeuksesta hakemaan parit pohjat, siitä Klubilla käymään moikkaamassa kaverin bändiä joka on sielä keikalla (ja nimet on tottakai vieraslistalla), sitten mietitään käytäiskö Jack the Roosterissa moikkaamas kun Vesku ja Merti / Vince ja Olli on sielä akkarikeikalla. Vasta sen jälkeen kävellään sinne Henrys Pubin jameihin mihin ehditään juuri sillä hetkellä paikalle kun Mike pyytää Kanadan aksentilla ekat jamittelijat lavalle, tyyliin "lets get first jammer on the stage". Sitten käyt lavalla soittamassa Keep on rocking in the free worldin tai Matkalla alabamaan jonka johdosta saat kulttuuriseteleitä jamihostilta. Niillä saat ilmaisen kaljan tiskiltä. Myöhemmin meet keskustorin mäkkärille kitaralaukun kanssa ja huomaat että se on suljettu , eikun taksilla Vaakon nakin kautta kotio. Fixed. Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään! |
Epämuusikko 11.01.2016 21:46:10 | |
---|
Kertomanne perusteella saattaa jäädä Tamperexperience multa tekemättä, vaikkakin kys. kaupungista olen kuullut paljon hyvää. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |