House Band 12.12.2015 10:44:50 | |
---|
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa. |
Epämuusikko 12.12.2015 12:04:32 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 12.12.2015 12:37:12 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
ferodoz 12.12.2015 22:42:57 | |
---|
hollmi-5: Katsoin tuon eilen ja kuuntelin tarkkaan. Taitavaa toimintaa. Todella rasittavaa että joku voi olla noin hyvä. Osmo on näköjään arrannu noi hommat. Ei tollasta lahjakkuutta voi olla edes olemassa. Just a face in the crowd. |
statistiÖ 14.12.2015 22:45:34 | |
---|
On se kyllä mystistä taas. Löydän itseni mäiskimästä rimshotteja, kun miesten kanssa soitan. Joskus testasin itsekseni, emmä osannut rimshottia ollenkaan. Mitenkään en saanut sitä aikaiseksi. Epäilin istuinkorkeuden eroa, koska eri jakkara. Vanteisiin kalisee omaltakin, ei ole sekään. Nyt sain yksinkin sentään jotain läykinää aikaiseksi, vaivaista silti. Täytyy olla todella fiilispohjainen lyöntitapa. Ei mulla ole sen käyttöön mitään järkevää syytä bändisoitossakaan, piisaa vaikka paiskoo normilyöntiä. Onhan siinä tietysti se messevä saundinsa. 13" ei edes saa paljonkaan normilyöntiä enempää möyhkää aikaan. Eikä sitä saa mitenkään loppumaan. Sen hetken normisti, kun vahtii ja sitten taas. Aiemminkin epäilin, että paljon havaittu rumpalien kilpavarustelu vahvistimia vastaan on enempi henkistä, kuin oikeasti kama-ilmiö, mikäli soittokunto on ok. Muttei minusta tunnu mitenkään alakyntiseltä. Ehkä soitettavan laatu vaikuttaa. Eihän naisella ole putkiaivoja. "I need someone to love me, the whole day through" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ |
Duro 15.12.2015 09:16:58 | |
---|
statistiÖ: 13" ei edes saa paljonkaan normilyöntiä enempää möyhkää aikaan. En tiedä yhtään et millä tavalla sä sitä omaas soitat mutta oma 13"x7" käyttäytyy kanttilyönnin kera kyllä ihan eri lailla kuin ilman. Valuvanteilla ja s-hoopeilla sama juttu, s-hoopeilla jopa hitusen messevämpi kanttilyönti ilman soundin kuivamista. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
Laakstr 16.12.2015 13:36:13 | |
---|
Tämä oli mulle uusi tuttavuus: Mark Kelso! "Pikakuuklauksella" selvisi tosin että on vaikuttanut aikas laajasti aivan huippunimienkin taustalla. Osittain tuttuakin, mutta mukana mm. hyvä demostraatio eteen-kohdille-taakse soittamisesta. http://youtu.be/ErCB1xOAo-E ps. drumeo varoitus! Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
PJJ 06.01.2016 18:27:15 | |
---|
|
Strumbali 06.01.2016 19:16:42 | |
---|
Jee jee! |
PJJ 06.01.2016 20:11:32 | |
---|
Strumbali: Noo se on semmoinen nopea tripletti. Variaatioita ja käsijärjestyksiä on erilaisia. Oisko tuosta apua. http://m.youtube.com/watch?v=RkSL6SiGo88 Ok, kiitoksia. Noinhan se taitaa olla, rlb rlr. Ite yritin vaikeamman kautta hahmottaa tuota, luulin kuulevani jotain hertta-fillin tyypistä epätasaista rytmitystä tuossa |
Bullitt 08.01.2016 01:22:18 (muokattu 08.01.2016 01:24:02) | |
---|
Itse olen sen kummemmin tuota mistään opettelematta vetänyt aina brl brl jne. -kaavalla tuota. Ihan uskottavalta se on omaan korvaan noinkin kuulostanut. Voisi toki joskus kokeilla varioidakin, jos ei muuten, niin ihan huvikseen. I started out with nothin and I still got most of it left. |
-Dr.DW- 08.01.2016 10:50:10 | |
---|
PJJ: Ok, kiitoksia. Noinhan se taitaa olla, rlb rlr. Ite yritin vaikeamman kautta hahmottaa tuota, luulin kuulevani jotain hertta-fillin tyypistä epätasaista rytmitystä tuossa Siinon ekaksi flami virppaan ja sitten rlbr. "Lethal dose is also a lifetime supply" |
markkuliini 08.01.2016 11:49:37 (muokattu 08.01.2016 11:50:16) | |
---|
Hold your horses. :) Ensinnäkin, tuo ei tavallaan perustu tuohon Bobby Rondinellin näyttämään trioli-pätkään, jossa toistetaan kolmen nuotin sarjaa (RLB) ja syntyy jatkuva triolimyllytys. Tuossa Lacun soittamassa jutussa (joka sisältää kyllä trioleita) taas on (alkuflamin jälkeen) NELJÄN nuotin pätkä jossa bassari tulee vain KERRAN, ja loput soitetaan käsillä. Kyse on siis erilaisesta kuviosta. Bobbyn pätkä voi antaa ihan hyvää apua, mutta kyseessä on kuitenkin hieman erilainen kuvio. Toiseksi, kuuntelin Lacun version ja norminopeudella olisin ilman muuta olettanu, että soittaa niinkuin suurinosa tuon soittaa eli FLAM RLR B, eli bassari olis ollut vasta triolikuvion vika ääni. Näin mä tän itsekin soittaisin, koska silloin tomit ja bassari tulee äänenkorkeudeltaan laskevassa järjestyksessä, ja bassarilla on helppo lopettaa kuvio vähän lujempaan ääneen. Ikään kuin naula arkkuun. Enkä nyt puhu siitä crashin kanssa tulevasta bassarista vaan sen nopean triolin vikasta äänestä. MUTTA JUMALISTE, kun katsoin pätkän puolinopeudella (KIITOS YOUTUBE!), niin huomasin että bassari tuleekin heti alku-flamin jälkeen. Järjestys on mun mielestä siis FLAM BRL R. Äänenkorkeuksista on tuossa tempossa tosi vaikea kuulla tarkkaa järjestystä, mä vaan katsoin pätkän parikymmentä kertaa ja tuijotin yhtä raajaa kerrallaan, jotta alkoi hahmottua. :D Laitetaas kysely vielä Laculle ja katsotaan mitä sanoo... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Laakstr 08.01.2016 12:09:51 | |
---|
Ööh, musta tuo menee: Flam B RLR B Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
Niq 08.01.2016 12:12:08 | |
---|
Tuonhan voi tosiaan soittaa monella tapaa. Itse olen tuon plöräytyksen yleensä soitellut FLAM - BLRB kahden tomin setupilla ja FLAM BLRR tai FLAM LRRB kun setissä on kaksi lattiatomia. Ensimainittu lienee helpoin lähtökohta opetella, tai ainakin omassa päässä ajateltuna tuo tuntuu siltä, että tulee vähiten "kiire". |
markkuliini 08.01.2016 12:32:40 (muokattu 08.01.2016 12:34:05) | |
---|
Laakstr: Ööh, musta tuo menee: Flam B RLR B Kyllä, jos siis otetaan myös sen vikan crashin kanssa tulevan bassari mukaan. Itse en sitä kirjoittanut mukaan koska pelkäsin että se sekoittaa pakkaa liikaa, kun puhuttiin nimenomaan tuosta triolin sisällä olevasta bassarista ja sen paikasta. Kannattaa myös ryhmittää nuo kirjaimet niinkuin ne menee rytmissä, eli Flam BRL RB, helpompi lukea. Ööh. ;) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Laakstr 08.01.2016 12:53:30 | |
---|
markkuliini: Kyllä.... Kannattaa myös ryhmittää nuo kirjaimet niinkuin ne menee rytmissä, eli Flam BRL RB, helpompi lukea. Ööh. ;) Juu, tätähän mä just tarkoitin :) Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
Strumbali 08.01.2016 14:44:19 | |
---|
markkuliini: Hold your horses. :) Ensinnäkin, tuo ei tavallaan perustu tuohon Bobby Rondinellin näyttämään trioli-pätkään, jossa toistetaan kolmen nuotin sarjaa (RLB) ja syntyy jatkuva triolimyllytys. Mietinkin, että pitääkö lisätä hektisessä internet-aikakaudessa, jossa ei pitkiä kalsareita ehdi pukea, painotus sinne videon loppupuoliskolle, jossa Rondinelli vapauttaa vasemman käden siitä myllytyksestä ja siellä tulee niitä pätkiä, joilla voi vastaavan tyyppisen fillin soittaa. Katsoin kyllä itsekin myöhemmin aika monta kertaa Lacun videon ja jäin epävarmaksi, mitä Lahtinen siinä soittaa. Joten päädyin olemaan hiljaa. Jatkan samalla linjalla. :) Jee jee! |
Epämuusikko 08.01.2016 19:30:58 | |
---|
markkuliini: Kyllä, jos siis otetaan myös sen vikan crashin kanssa tulevan bassari mukaan. Itse en sitä kirjoittanut mukaan koska pelkäsin että se sekoittaa pakkaa liikaa, kun puhuttiin nimenomaan tuosta triolin sisällä olevasta bassarista ja sen paikasta. Kannattaa myös ryhmittää nuo kirjaimet niinkuin ne menee rytmissä, eli Flam BRL RB, helpompi lukea. Ööh. ;) + että flam oli enemmänkin "tere!"-rytminen kahden sekstolinosan mittainen pläräys. Ehkä. Popeda analysis 101. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 08.01.2016 21:18:25 | |
---|
Josta päästäänkin mun lempiaiheeseen, miten se lasketaan. Jooen katsonut tube-materiaalia. Turkasen työlästä alkaa opetella jonkun toisen käsi- ja jalkajärjestyksiä. Tai etes aika-arvoina. Ulkomuistista. Siis fillejä. Minun mielestäni fillit on ihan turhia muutenkin, siis tuollaiset myllytykset. Fillaaminen sinänsä on tarpeellista musiikissa, metsää puilta -case. "It's only castles burning, find someone who's turning, and you will come around" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ |