Duro 26.10.2015 09:05:46 (muokattu 26.10.2015 09:20:58) | |
---|
Kimd: Kuinkas monelle on ongelmallista soittaa jameissa tai muuten toisten setillä? Jatkoa siis sonor Watts keskustelulle.... Ite en o kokenut ongelmaksi kuin ehkä kerran. Tuolloin kyseessä oli omistajan itse asettelemana sen verran erikoisesti asetellut basarit että niitä joutui oman setin kohdalla siirtämään lähemmäs itseä kun soitosta ei yksinkertaisesti tullut mitään. Noin muuten siinä setissä ei tarvinut asetella uusiksi mitään. Yleisesti ottaen en ole asettelun suhteen ronkeli ja aikalailla kaikki setupit käy. Korkeintaan penkkiä tarvitsee nostaa ja tätäkin suht harvoin ja vähän. Jos ongelmia on ollut niin ne on liittyneet lähinnä lainattavan setin rumpuhardikseen. Hajoilevat snareständit, irtoilevat lattiatomin jalkojen kiristykset ja paskat haikkaständit on ihan vihonviimesiä. Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
Epämuusikko 26.10.2015 09:19:27 | |
---|
Kimd: Kuinkas monelle on ongelmallista soittaa jameissa tai muuten toisten setillä? Jatkoa siis sonor Watts keskustelulle.... Välillä on, välillä ei. Jos on ongelmia, niin ne ovat joko tilasoundin tai asettelun ongelmia, meikälle. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
-Dr.DW- 28.10.2015 16:28:37 (muokattu 28.10.2015 16:29:12) | |
---|
Ihan löytyi mielenkiintoinen rumputabu sivu! Hyvin toteutettu, jne... http://www.songsterr.com/ E: on sielä toki tabuja muihinkin soittimiin. "Lethal dose is also a lifetime supply" |
JGroover 28.10.2015 21:16:24 | |
---|
Kimd: Kuinkas monelle on ongelmallista soittaa jameissa tai muuten toisten setillä? Jatkoa siis sonor Watts keskustelulle.... Mä en oo kovinkaan allerginen erilaisille asetteluille, oikeestaan aika sama kunhan ei joudu hirvittävän pitkiä aikoja soittamaan. Ainoastaan yks asia saa mut yleensä hulluks ja se on basarin pedaali. Oon niin riippuvainen tuosta omasta DW 9000:sta, että hävettää. Mulla on tuossa omassa niin sopivasti kulahtanut jousikin, että tuntuma on tuoreemmassa vastaavassakin on aivan liian erilainen. Mulla on siis sattumalta oma pedaali aina messissä. :) |
Epämuusikko 29.10.2015 15:32:26 (muokattu 29.10.2015 15:33:46) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko 01.11.2015 19:34:51 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko 03.11.2015 11:48:52 | |
---|
R.I.P. Raul Rekow. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
mukis 09.11.2015 18:00:57 | |
---|
|
Bullitt 20.11.2015 16:59:24 | |
---|
Saattaa seurata tyhmä kysymys, mutta kysyttäköön kuitenkin kun jäi kavereiden kanssa käydyn keskustelun jälkeen askarruttamaan: Mikä tarkalleen ottaen on fillin määritelmä? Missä menee aksentoinnin tai kompin varioimisen ja ihan puhtaan fillin raja? Vai voiko filliä edes yksiselitteisesti määritellä? |
Kailis 20.11.2015 17:14:21 | |
---|
Bullitt: Saattaa seurata tyhmä kysymys, mutta kysyttäköön kuitenkin kun jäi kavereiden kanssa käydyn keskustelun jälkeen askarruttamaan: Mikä tarkalleen ottaen on fillin määritelmä? Missä menee aksentoinnin tai kompin varioimisen ja ihan puhtaan fillin raja? Vai voiko filliä edes yksiselitteisesti määritellä? Aika makuasia se taitaa olla vaikka on siitä ihan wiki-artikkelikin; https://en.wikipedia.org/wiki/Fill_(music) JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
VeeKoo 30.11.2015 21:57:18 | |
---|
Tällä viikolla on ihan hauska projekti, pitäisi saada mies joka ei ole ikinä soittanut mitään soitinta oppimaan rummuista edes jotain. Viikossa. Kyseessä on kaveri joka on tämän vuoden testannut viikko kerrallaan jotain uutta, hänellä on omien sanojensa mukaisesti "viikkotehtäviä". Esim. hän on ollut viikon mykkänä, kävellyt viikon takaperin, opetellut yksipyöräistä ja skeittausta. Vuosi on loppumassa ja nyt on rumpuviikon aika. Ensimmäisenä katseltiin kapulaotetta ja soittoasentoa kuntoon, tutustuttiin tietysti rumpusettiin. Sen jälkeen etsittiin kappaleista sykettä ja opeteltiin laskemaan neljään biisien päälle. Ensimmäisen kaksituntisen jälkeen osattiin vetää jo todella hidasta beattia. Saas nähdä kuinka pitkälle viikossa ehtii. Joka päivä olisi tarkoitus soittaa tunti/ kaksi. Viikonloppuna ehkä vähän enemmänkin jos vaan jaksaa. Kotiläksyksi annoin tänään ihan vaan biisien kuuntelua ja sieltä rytmin löytämistä. Kapulat pistin kanssa mukaan kotiin. Sanoin että yrittää naputella edes käsillä sitä beatkomppia hitaiden biisien päälle, jos löytää kompin. Ykkösen löytäminen kappaleista tuntui olevan melko haastavaa. Mitähän sitä lähtisi jatkossa treenaamaan? Ei varmaan liian pitkälle mennä koko viikkona. Jos aksentoimaan oppisi ykköselle ja perunat saisi kellariin. Ehkä jotain variaatiota basarin poljentoon. Jännä nähä mihin vanha koira (+30v) viikossa pystyy. "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. " |
statistiÖ 02.12.2015 20:37:16 | |
---|
Soitettiin Sensein kanssa rummuilla ja bassolla. Hän soitti intron bassolla. Aloin laskea matkalta tahtia, pääsen jossain mukaan ilman laukkoja. Sitten se jossain tuli. Se ei ollut siinä missä odotin ykköstä, eikä siinä ollutkaan basson ääntä. Meikä tietysti tyhmänä en tehnyt mitään, silmät pyöreänä. Pari kertaa vielä yritettiin. Vaikka tiesin jo odottaa asiaa, että se ykkönen on itse yksin sinne polkaistava, niin ei lähtenyt ei. Tuo on samanmoinen juttu kuin komppi, missä on basarilla ykkösellä jonkin mittainen tauko, mutta toisinpäin. Aika paljon tahkosin sitäkin soittaa aikoinaan Leevin kirjasta. Ei ollut tullut mieleenikään niin soittaa, luonnonvastaista ihan kauheaa. Nyt kokeilin tätä, niin pari suttua ja sitten sain kiinni vanhan ajatuksen. "I need someone to love me, the whole day through" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ |
jazzbass-73 05.12.2015 01:03:09 (muokattu 05.12.2015 01:12:07) | |
---|
hollmi-5: Tuosta on paljon versioita. Alkuperäisen kaltaisen kuulisin mielelläni: Näyte? Vaikkakin olenkin ' aloitteleva runpari ' :) ... ( bassonsoitolla olen itteeni elättänyt vuosikymmeniä ) , niin sanoisin , että kannattaa aluksi sisäistää Bonzon ' Fool In The Rain ' , koska juuri siitä Jeff lähti ' jalostamaan ' sitä paljonpuhuttua ''Rosannakomppia'' ... Ne vasurin ( snare ) ghost - notet on just tuosta biisistä Jehvi plokannu ... http://www.openculture.com/2013/04/ … led_zeppelins_fool_in_the_rain.html |
hollmi-5 05.12.2015 01:07:33 | |
---|
jazzbass-73: Vaikkakin olenkin ' aloitteleva runpari ' :) ... ( bassonsoitolla olen itteeni elättänyt vuosikymmeniä ) , niin sanoisin , että kannattaa aluksi sisäistää Bonzon ' Fool In The Rain ' , koska juuri siitä Jeff lähti ' jalostamaan ' sitä paljonpuhuttua ''Rosannakomppia'' ... Ne vasurin ghost - notet on just tuosta biisistä Jehvi plokannu ... Ja Bernard Burdien signature-kompista sitten maustetta peliin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzbass-73 05.12.2015 01:12:46 | |
---|
Jotenkin näinhän se taisi mennä ... |
jazzbass-73 05.12.2015 01:15:32 | |
---|
Tuon konpin kun saa ns. '' taskuun '' , ni siitä on ihan hyvä alkaa reenaamaan runpujen soittoa ... :) |
jazzbass-73 05.12.2015 01:25:54 (muokattu 05.12.2015 01:27:00) | |
---|
Mitä on palstan herrat mieltä herrasta nimeltä Zigaboo Modeliste ? Meillä on nimittäin treenin alla Meters - bändi täällä itärajalla .. ollaan vedetty yksissä privakekkereissä jopa yksi keikkakin ... N.O. - kompit on todella mielenkiintoisia juttuja ... |
jazzbass-73 05.12.2015 01:41:44 | |
---|
|
Epämuusikko 05.12.2015 12:52:47 (muokattu 05.12.2015 13:20:15) | |
---|
Sonny Emory on kyllä ikäisekseen hyvässä kunnossa. Tuota linear concepts and flamercises -videota tuli katseltua ruoanlaiton yhteydessä. Youtubesta löytyy. Fiksua puhetta myös mm. harjoittelusta sekä mielessä alajaoittelusta, mutta chopseissa ja sanavarastossa löytyy. (kyllä, on Drumeo-video. Ruoskin itseäni myöhemmin) "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ferodoz 12.12.2015 06:38:05 | |
---|
Just a face in the crowd. |