Kimd 06.08.2015 19:18:00 | |
---|
Epämuusikko: Kaksi sanaa: Union Card. Senhän saa perinteisesti rahalla Harrastelija harrastelija rumpali |
Strumbali 08.08.2015 11:15:39 (muokattu 08.08.2015 11:18:15) | |
---|
Pitkästä aikaa (vuoden tauko) vaihdoin treenin biisien päälle soitteluun. Tässähän meinaa innostua. :) Täytyy huijata itselleen aina välillä klikkitreeniä sekaan, niin ehkä tästä tulee vielä jotain. Spotify on kiva juttu. Jee jee! |
mukis 09.08.2015 18:52:56 | |
---|
Epämuusikko: Summasipa ihanasti ajatukseni tämänkin sivuston ykkösfilosofioista http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305975316592?ts=483 Heh. Helmi. :) Omissa oppimisihmettelyissäni törmäsin suht. uudenkaltaiseen oppimisajatteluun: differential learning. Ajattelun perusta kulminoituu tähän: "For example, students of a differential learning group are usually instructed to per- form actively movement errors (e.g., throw a shot put to the left instead to the front). The philosophy of differential learning is: never practice the right thing in order to play right (Schöllhorn et al. 2004). " Tuo sitoo mun filosofisia pohdintoja käytäntöön. Malli / ajattelutapa on syntynyt motorisen oppimisen tarpeisiin, mutta eräässä tutkimuksessa on mahtava analogia myös musaan: "Variability in schema theory and differentiallearning Let us elucidate the notion of variability in the context of schema theory and differential learning by means of an illustrative example. To this end, let us consider a jazz trio that practices to improve its overall performance. The trio may practice the same piece of music in all of their sessions. In doing so, it may vary the tempo of the performance and the indivi- dual members of the trio may change the sound volume of their instruments from forte to piano. In sum, the training of the trio may consists of tempo and volume variations of a given piece of music. Alternatively, the trio may just per- form collective improvisations. In this case, the three players would not focus on an external, a priori given piece of music but the focus would be on the potentially possible relations between themselves. The members of the jazz trio would experience situations that they would not be able to encoun- ter by performing variations of a given piece of music. In short, the performance variability during collective impro- visations is qualitatively different from the variability that corresponds to the variations of a piece of music. Now, let us regard the jazz players as the counterparts of the components of a motor control system. Then training sessions of the first kind could be regarded as training sessions as inspired by schema theory. In contrast, training sessions of the second kind, i.e., the improvisation sessions, could be regarded as counterparts of training sessions used in differential learning studies." Pahoittelut pitkästä spämmistä - ei malttanu olla laittamatta ku sattu tuo sarjis niin hyvin kohilleen... :) |
tito 10.08.2015 16:08:17 (muokattu 10.08.2015 16:19:48) | |
---|
Neitsyys meni, nimittäin enter sandman-neitsyys ja gunnari-neitsyys lauantaina ysärirokkikeikalla tuuraushommissa. Ei ihan ominta mukavuusaluetta, mutta olipa hauskaa! robbiehill.net rootsandbones.com |
pushead 20.08.2015 20:46:06 | |
---|
Terve Ajattelin kysyä josko täältä löytyisi kohtalontovereita. Ongelmani on että vaikka olen oikeakätinen niin minulla tuppaa tietyissä jutuissa olemaan oikeat raajat vasuria huomattavasti jäljessä. Puhun nyt varsinkin jaloista. Esimerkiksi tuplaiskut lähtevät vasurilla niin paljon terävämmin, rennommin sekä tarkemmin kuin oikealla jalalla. Oikealla jalalla tatsi on aivan surkea. Siinä ei ole voimaa ja jalka väsyy paljon nopeammin. Muutenkin se on vain hirveää räpiköintiä koko oikea jalka. Käsissä ei ole noin paha tilanne. Muistan hyvin kun pienenä nassikkana otin muutaman rumputunnit eräältä jazziin erikoistuneelta rumpalilta ja hän sanoi minulle jo silloin kun olin täysin kädetön/jalaton että minulla on oikeapuoli heikompi. En tajunut silloin mitä hän sillä tarkoitti, mutta nyt on alkanut selkiämään. Ajattelin että ensi kuussa alan ottamaan rumputunteja, koska en vain itse osaa ratkaista tätä ongelmaa. Onko täällä muita jolla olisi samanlainen probleemi? |
hollmi-5 20.08.2015 22:04:49 | |
---|
pushead: Terve Ajattelin kysyä josko täältä löytyisi kohtalontovereita. Ongelmani on että vaikka olen oikeakätinen niin minulla tuppaa tietyissä jutuissa olemaan oikeat raajat vasuria huomattavasti jäljessä. Puhun nyt varsinkin jaloista. Esimerkiksi tuplaiskut lähtevät vasurilla niin paljon terävämmin, rennommin sekä tarkemmin kuin oikealla jalalla. Oikealla jalalla tatsi on aivan surkea. Siinä ei ole voimaa ja jalka väsyy paljon nopeammin. Muutenkin se on vain hirveää räpiköintiä koko oikea jalka. Käsissä ei ole noin paha tilanne. Muistan hyvin kun pienenä nassikkana otin muutaman rumputunnit eräältä jazziin erikoistuneelta rumpalilta ja hän sanoi minulle jo silloin kun olin täysin kädetön/jalaton että minulla on oikeapuoli heikompi. En tajunut silloin mitä hän sillä tarkoitti, mutta nyt on alkanut selkiämään. Ajattelin että ensi kuussa alan ottamaan rumputunteja, koska en vain itse osaa ratkaista tätä ongelmaa. Onko täällä muita jolla olisi samanlainen probleemi? Ei ole ongelmaa minulla, mutta ainahan voi treenata heikompia raajoja. Tai sitten alkaa polkemaan vasurilla bassorumpua. Rumpaleiden suurin ongelma on kapulatekniikkatreenin liian vähäinen määrä suhteessa muuhun soittoon/soittamattomuuteen. Samat treenit käyvät jaloille, mitkä käsillekin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
dictatorsh*t 10.09.2015 16:41:45 | |
---|
Pitkästä aikaa on ollut muutama totutusta poikkeava äänityssessio. Yleisinä sääntöinä kyseessä olevan bändin toiminnassa on muun muassa ettei biiseistä saa demoja ennen treenejä, niitä treenejä on yleensä yhdet tai kahdet ennen äänityksiä ja äänitystilanteessa soitetaan livenä ilman klikkiä ja tasojen säätämiset mukaan lukien ottoja ei yleensä sallita enempää kuin kolme tai neljä. Virkistävää touhua. |
Epämuusikko 16.09.2015 19:39:03 | |
---|
Löysin itseni olosuhteiden pakosta kuuntelemasta parinkymmenen sekunnin edestä Hifi-Claptonia elikkäs Journeymanilla sijaitsevaa Bad Lovea. Älkää kysykö miksi. Siinä erään henkilön läsnäollessa ajattelin ääneen, notta onko rummuissa Ferrone vai Collins. Ferronea veikkasin jotenkin mukamas ajallisesti päätellen (luulin ettei Collinsilla ollut näppejään pelissä sillä levyllä) Oli pakko tsekata Allmusic.comista, molemmat oli kreditoitu rumpaleiksi levylle, Ferronen kohdalla luki jännästi notta "Drums, Hi-hat". No, Wikittely paljasti että levyllä biisissä soittaa rummut Collins, mutta livekokoonpanossa on Ferrone. Myönsin tappioni. Kuuntelin kuitenkin toisen kerran hieman alusta, ja haitsut on ei pelkästään panoroitu hieman vistosti, mutta haitsut myös soivat täyttä häkää kahden käden rumpufillin alla. Auttakaapas, aikuisrock-autistit. Onko kys. raidalla Collinsin kannut ja Ferronen haitsut vai muuta vinkeää? Kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin pitäisi. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 16.09.2015 19:52:07 | |
---|
Epämuusikko: Auttakaapas, aikuisrock-autistit. Onko kys. raidalla Collinsin kannut ja Ferronen haitsut vai muuta vinkeää? Kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin pitäisi. Minun korvaan fillien aikaan soitetaan haitsua jalalla. Ja aivan varmasti rumpali on Collins. Tyylin tunnistaa, kun on äijää kuunnellut yli 30 vuotta. Collins on hirmuisen hyvä rumpali ja se valitettavan monelta on jäänyt tiedostamatta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 16.09.2015 22:58:16 (muokattu 17.09.2015 00:14:27) | |
---|
hollmi-5: Minun korvaan fillien aikaan soitetaan haitsua jalalla. Ja aivan varmasti rumpali on Collins. Tyylin tunnistaa, kun on äijää kuunnellut yli 30 vuotta. Collins on hirmuisen hyvä rumpali ja se valitettavan monelta on jäänyt tiedostamatta. Äkkiseltään pari tuntia sitten kuunneltuna olisi tehnyt Colaiutallekin tiukkaa, sillä aukaisukuvio oli jotenkin fillinkin alla läsnä. + psyyke ei juuri nyt kestä kys. biisin tarkastelua. Tsekkaan myöhemmin. Sitä en siis epäile etteikö ole Collins. Mutta että onko kokonaan. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
AP 23.09.2015 10:03:39 (muokattu 23.09.2015 10:06:03) | |
---|
Mulla on tapana naputella ihan sohvalla televisiota katsoessa reisiin tai tyynyyn vähän kaikenlaista. Toinen kapulapari on oikein kuivia Vicfirthejä ja toinen pari varmaan tuplat painavampia Regal tipejä. Koko on sama, mutta painossa tuntuva ero. Röydin sitten toisen Vicin sohvan alle, enkä jaksanut sitä onkia esiin. Kurkottelin toiseen kouraan painavan Regal tipin hyllystä ja jatkoin naputtelua. Tuli mieleen, että liekö tämä tämmöinen eripainoisilla kapuloilla soittelu hyvinkin tehokas konsti esimerkiksi heikomman käden kehttämiseen. Itsellä selkeästi on luontevampaa niin, että vasemmassa on painava kapula ja oikeassa kevyt - toisin päin taas menee kaikki jotenkin ihan oudon tuntuiseksi. Vasemmalla ei tahdo saada kevyellä kapulalla missään suhteessa olevaa iskua. Toisaalta taas, jos kapulat ovat samanpainoiset, voimat lienevät suunnilleen tasan. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Speedy 23.09.2015 13:01:26 | |
---|
AP: Itsellä selkeästi on luontevampaa niin, että vasemmassa on painava kapula ja oikeassa kevyt - toisin päin taas menee kaikki jotenkin ihan oudon tuntuiseksi. Ootko pilannu komppeja snarekapula väärin päin? Itsellä sama huomio ja uskoisin sen johtuvan just tuosta..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
AP 23.09.2015 13:43:29 | |
---|
Speedy: Ootko pilannu komppeja snarekapula väärin päin? Itsellä sama huomio ja uskoisin sen johtuvan just tuosta..=I En ainakaan tunnusta. Enkä mä ole siis oikeita rumpuja soitttanut herra nähköön, varmaan pari vuoteen (syyt tähän sopivassa humalassa jossain sopivassa ketjussa). Mutta metka havainto. Välillä tulee naputeltua myös nimenomaan kapula väärinpäin, ja se tuntuu yllättävänkin luontevalta jostain syystä. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Epämuusikko 23.09.2015 16:31:47 | |
---|
Pilannu komppeja :D Höhö, just huomasin että ainoa Spotify-lista jonka olen tehnyt jotain tiettyä rumpalia silmällä pitäen on Jim Blackin nimissä. Mitä tämä kertoo ja mistä? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
tito 23.09.2015 16:57:19 (muokattu 23.09.2015 16:57:59) | |
---|
Epämuusikko: ...Mitä tämä kertoo ja mistä? Kertoo ainakin siitä että sulle ei riitä pelkkä biitin komppi. robbiehill.net rootsandbones.com |
Epämuusikko 24.09.2015 16:50:32 | |
---|
tito: Kertoo ainakin siitä että sulle ei riitä pelkkä biitin komppi. No se. Tässä myös tämänhetkinen transkriptioprojektini. Buddy Richin plokkaamiseen meni hermot, en aio opetella yhden käden rollia sen takia. https://www.youtube.com/watch?v=XR9d4ESlpHY "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 24.09.2015 22:04:35 | |
---|
Epämuusikko: No se. Tässä myös tämänhetkinen transkriptioprojektini. Buddy Richin plokkaamiseen meni hermot, en aio opetella yhden käden rollia sen takia. https://www.youtube.com/watch?v=XR9d4ESlpHY Buddy on nin pahis... Ei semmoista plokkaamalla soiteta. Tai edes soiteta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 24.09.2015 23:22:45 (muokattu 24.09.2015 23:42:57) | |
---|
hollmi-5: Buddy on nin pahis... Ei semmoista plokkaamalla soiteta. Tai edes soiteta. plokkasin sitä sun linkittämää touhua ( https://www.youtube.com/watch?v=UOqr5iyjzZY ) tasan tarkkaan 1.10 asti, jonka jälkeen meininki musiikillisesti helpottuisi kovastikin, mutta hieman ähellettyäni yhden käden rollia ja päätettyäni ettei tällä tee mitään + tajuttuani että yksin improvisoidun rakenteista riippumattoman tavaran plokkaaminen ja toisintaminen ei sinänsä todista yhtään mitään suuntaan tai toiseen (ei sillä etteikö siitä jäisi yhtä sun toista takkiin tai ettei olisi tullut ennen tehtyä, Tony Williams -videoni löytyy ja lisää vois tehdä jos ehtisi/osaisi) niin päätin tehdä jotain järkevämpää. Nyt kun tosin katsoin tuota lappua niin alkoi ärsyttää etten tehnyt loppuun asti. Pitää löytää joku tahtotila tuon loppuunsaattamiseen.... Tuo yhden käden vemputtelu notwithstanding, kaikki tuollakin videolla on kirjoitettavissa ja soitettavissa kuolevaistenkin toimesta. Perässähiihtäjiähän riittää, ruotsissakin on ainakin kaksi. Huvinsa kullakin. Tempohan on aika hirveä ja "kukaan meistä ei ole hän", mutta samanlaista rudimenttilähtöistä puuroa tuo on kuin aikalaisillaan, mitä nyt muutamia aidosti freesejä fraaseja on seassa ja vitunmoinen tenho päällä koko ajan. Eikä tosiaan lapuista treenaamalla (ainakaan itse en) saa samanlaista meininkiä aikaiseksi, joten koin koko homman siltäkin osin turhauttavaksi :D Ja se siitä. Pahoittelen asian uudelleenesiinottoa. Mutta tämä. voi pojat! https://www.youtube.com/watch?v=dy6B4lNixi4 Kapulanpyörittelyä joo joo, mutta tuo soundien määrä ja dynamiikka ja meininki ja kaikki. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 25.09.2015 11:23:01 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 25.09.2015 11:33:17 | |
---|
hollmi-5: Hemmetin hyvä! Tämä menee yhteentoista. huhhuh. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |