Kimd 28.07.2015 22:54:27 (muokattu 28.07.2015 22:54:51) | |
---|
mukis: Asiasta sadanteen: kattokeehan Birdman leffa - oli muuten soundträkki kohillaan! Elokuva ei uponnu yhtään, rumpuilut uppos Harrastelija harrastelija rumpali |
dictatorsh*t 29.07.2015 11:57:20 | |
---|
Duro: Häiritsenpäs vähän tätä aivoriihtä: Vknloppuna tutustuin Naamoilla kolmeen bändiin, joiden rumpupuolella oli nimen omaan sitä jokusen kerran mainittua vaaraa. Räjäyttäjät, Jukka ja Jytämimmit sekä Teksti-TV 666. En o samanlaista soittamisen ilakointia kuullut aikoihin keneltäkään rumpalilta, tai bändeiltä kokonaisuutenakaan. En o ihan hetkeen ollut näin haltioitunut. Räjäyttäjien keikalla räjähti molempiin polviinki sellaset mustelmat ettei mitää järkeä. Best! :D Jytähommien tenho on viime aikoina hieman hälvennyt kun Nousiainen kumppaneineen on joka paikassa koko ajan touhuamassa mutta useimmiten tosi toimivaa kamaa ja vaaran tunne sekä yleinen rosoisuus tuossa kohkauksessa ovat ehkä ne koukuttavimmat puolet. Sama meuhkaaminen on aina viehättänyt muun muassa Stoogesissa, painellaan jossain osaamisen äärirajoilla välittämättä taitojen asettamista rajoista. Joskus toimii, joskus ei. Stoogesin kohdalla toimi useimmiten ja ehkä siitä syystä Search and Destroy on musiikin historian paras rock-kappale (tietenkin Iggyn miksaus jossa kaikki on koko ajan täysillä). |
Kailis 31.07.2015 02:00:46 (muokattu 31.07.2015 02:02:34) | |
---|
Kimd: Elokuva ei uponnu yhtään, rumpuilut uppos Hei sama! Jotenkin se opettaja ei oikeen pudonnu. Ei mikään. Birdman on hauska. EDIT Siis Whiplash on musta aika rasittava ja Birdman kiinnostava- TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
mukis 31.07.2015 11:10:56 | |
---|
Kailis: Hei sama! Jotenkin se opettaja ei oikeen pudonnu. Ei mikään. Birdman on hauska. EDIT Siis Whiplash on musta aika rasittava ja Birdman kiinnostava- Mulle Whiplash oli huikee, lähin kainalot hiessä teatterista.. :) Ite oon opetushommia miettinyt paljonkin viimeaikoina ja tuos tuli kyl täyslaidallinen! Herätti lisää ajatuksia.. Birdman oli ehkä vähän liian "seko" mulle, et vois ylistää, mut ehdottmasti kannatti kattoo! Birdmanin rummut pieksi mun korvaan whiplashin helposti. |
Epämuusikko 31.07.2015 11:32:40 | |
---|
Whiplashissa kaikki teemat mitä käsiteltiin oli hyviä. Se, miten siinä asioita käsiteltiin ja kuvattiin oli ehkä "hivenen" kärjistettyä. Birdman pitäis keretä nähdä jossain välissä. Sain kunnian kopistella lyömäsoittimia eilen Dr Lonnie Smithin taustalla. 74-vuotiaaksi vetreä ukko ja aivan vitummoinen soittaja. Hammondit saivat asiallista kyytiä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kimd 31.07.2015 13:50:16 (muokattu 31.07.2015 13:50:30) | |
---|
Epämuusikko: Whiplashissa kaikki teemat mitä käsiteltiin oli hyviä. Se, miten siinä asioita käsiteltiin ja kuvattiin oli ehkä "hivenen" kärjistettyä. Birdman pitäis keretä nähdä jossain välissä. Sain kunnian kopistella lyömäsoittimia eilen Dr Lonnie Smithin taustalla. 74-vuotiaaksi vetreä ukko ja aivan vitummoinen soittaja. Hammondit saivat asiallista kyytiä. Whipslash on rumpujen soitolle sama kuin rambo sotimiselle. Diggasin leffasta Harrastelija harrastelija rumpali |
jassi 01.08.2015 22:18:40 | |
---|
Sain just puoli tuntia sitten Rosanna-shufflen hanskaan. Meinas perusrokkirumpalilla vähän alkuun pykiä ku aloin opetteleen. Mut löyty se sieltä. Ilon päivä =) |
mukis 01.08.2015 22:37:44 | |
---|
jassi: Sain just puoli tuntia sitten Rosanna-shufflen hanskaan. Meinas perusrokkirumpalilla vähän alkuun pykiä ku aloin opetteleen. Mut löyty se sieltä. Ilon päivä =) Mä oon vetäny 16 vuotta sitä, eikä vielkään oo hanskassa.. :) |
-Dr.DW- 01.08.2015 22:38:51 | |
---|
jassi: Sain just puoli tuntia sitten Rosanna-shufflen hanskaan. Meinas perusrokkirumpalilla vähän alkuun pykiä ku aloin opetteleen. Mut löyty se sieltä. Ilon päivä =) Se on kyllä aika kinkkinen saada groovaamaan! Mie en sitä osaa kunnolla vieläkään:D Aika vikkelästi pitää vipattaa käden, kun yhdellä sen silleen hooseenä vetää. Se komppi on tunnettava, ettei ala jäkittämään. Sanaton. |
hollmi-5 01.08.2015 22:58:40 | |
---|
jassi: Sain just puoli tuntia sitten Rosanna-shufflen hanskaan. Meinas perusrokkirumpalilla vähän alkuun pykiä ku aloin opetteleen. Mut löyty se sieltä. Ilon päivä =) Tuosta on paljon versioita. Alkuperäisen kaltaisen kuulisin mielelläni: Näyte? Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 01.08.2015 23:27:11 | |
---|
hollmi-5: Alkuperäisen kaltaisen kuulisin mielelläni: Näyte? Tuomiota odotellessa, huoh. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
-Dr.DW- 01.08.2015 23:35:54 (muokattu 01.08.2015 23:37:12) | |
---|
jazzmies: Tuomiota odotellessa, huoh. Niin, sitten langetat ammattimiehen raa.alla kädellä tuomion ja näytät että miten niitä rumpuja oikeasti soitetaan! En tiiä, miusta sinä hallitset rummut aika penteleen täydellisesti! IMO -tottakai! Sanaton. |
Epämuusikko 02.08.2015 13:55:50 | |
---|
Nimenomaan alkuperäisen kaltaisen eikä "heikatomäplokkasinsenjanäinpaljonghostejasiinäonenimmilläänniinmennäänkokoajansilleenjookosta"-turboahtauksen. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 02.08.2015 14:20:13 | |
---|
jazzmies: Tuomiota odotellessa, huoh. Ei mitään "tuomiota odotellessa", mutta hankala raita vetää niin, että se olisi edes lähellä Porcaron groovea. Multa ei lähde, kuin "sinnepäin". Tiedän tasan, miten se pitäisi vetää, mutta oma suoritus on aksentti/ghost virvelin suhteen vailla Porcaron dynamiikkaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jassi 02.08.2015 14:45:46 | |
---|
Ei oo vielä niin letkeellä pohjalla mullakaan, että viittis näytettä laittaa. Mut näillä puheilla joku päivä laitan klippiä tulemaan. |
Epämuusikko 02.08.2015 21:42:26 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko 06.08.2015 10:49:07 (muokattu 06.08.2015 10:59:32) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 06.08.2015 15:45:06 | |
---|
Epämuusikko: Summasipa ihanasti ajatukseni tämänkin sivuston ykkösfilosofioista http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305975316592?ts=483 En nyt tiedä ;) Tosin isolle osalle soittajista tuntuu perusasiatkin takkuavan. Itse olen miettinyt, että pitäisikö julkiseen soittamiseen olla soittotaitokortti? Niin kuin metsästäjillä ennen metsään menoa. Pari kertaa tänä suvena olen eksynyt kuuntelemaan keikkaa, jossa soittotaito on luurannut kateissa, vaikka komeesti on nuottikansiot yleisön ja pärstän välissä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kimd 06.08.2015 15:56:30 | |
---|
hollmi-5: En nyt tiedä ;) Tosin isolle osalle soittajista tuntuu perusasiatkin takkuavan. Itse olen miettinyt, että pitäisikö julkiseen soittamiseen olla soittotaitokortti? Niin kuin metsästäjillä ennen metsään menoa. Pari kertaa tänä suvena olen eksynyt kuuntelemaan keikkaa, jossa soittotaito on luurannut kateissa, vaikka komeesti on nuottikansiot yleisön ja pärstän välissä. Vain jos on nuotit mukana ;) ps. monellehan itseni mukaan lukien tämä on vain hauska harrastus Harrastelija harrastelija rumpali |
Epämuusikko 06.08.2015 17:11:06 | |
---|
hollmi-5: En nyt tiedä ;) Tosin isolle osalle soittajista tuntuu perusasiatkin takkuavan. Itse olen miettinyt, että pitäisikö julkiseen soittamiseen olla soittotaitokortti? Niin kuin metsästäjillä ennen metsään menoa. Pari kertaa tänä suvena olen eksynyt kuuntelemaan keikkaa, jossa soittotaito on luurannut kateissa, vaikka komeesti on nuottikansiot yleisön ja pärstän välissä. Kaksi sanaa: Union Card. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |