Kimd 29.08.2014 15:37:20 | |
---|
Harrastelija harrastelija rumpali |
-Dr.DW- 30.08.2014 23:13:40 | |
---|
Bombing for peace is just like fucking for virginity. |
Bobana 31.08.2014 01:32:29 | |
---|
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Strumbali 01.09.2014 09:27:23 (muokattu 01.09.2014 09:53:57) | |
---|
|
Epämuusikko 03.09.2014 00:41:14 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 03.09.2014 03:58:40 | |
---|
Epämuusikko: Nailed it. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd. … 75_da13bbbe6bc3361ed1131fd4fc69d36c :D Tunnistin biisin heti, ja oli tietty pakko tarkistaa oliko sekään oikein. Heti tokassa tahdissa päin peetä bassarin osalta! :D Snaret ei myöskään kuulosta levyllä flameilta, ja on siellä jotain haamunuottejakin mun mielestä. No mutta, kaikin puolin siis päin helevettiä! :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 05.09.2014 22:16:08 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
-Dr.DW- 06.09.2014 21:09:26 | |
---|
Bombing for peace is just like fucking for virginity. |
EJ84 07.09.2014 20:34:47 | |
---|
Hola! Mites jos tulee hypoteettinen tilanne, ettei voi olla soittamatta rumpuja, niin mistä kannattaa aloittaa kivien kääntäminen treenisten suhteen stadi/pks? |
Seba 07.09.2014 21:13:11 | |
---|
EJ84: Hola! Mites jos tulee hypoteettinen tilanne, ettei voi olla soittamatta rumpuja, niin mistä kannattaa aloittaa kivien kääntäminen treenisten suhteen stadi/pks? Palokärjen teollisuusalueelta espoosta. |
Juzpe 08.09.2014 09:51:49 | |
---|
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
Speedy 08.09.2014 14:10:47 | |
---|
Mistä päin olette mikittäneet rideä? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kailis 08.09.2014 16:45:48 | |
---|
Speedy: Mistä päin olette mikittäneet rideä? Setin kanssa alhaalta n. 20 sentin etäisyydeltä 45 asteen kulmassa niin että osoittaa kellon ja reunan väliin. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
4tune 13.09.2014 12:10:52 | |
---|
Uhhuh, soundtsekissä mukavaa haasteellisuttaa. Pitäis vetää pari tuntia avonaisessa konehallissa vanhempaa rokkia ja rautalankaa. Kunnon stadikka fiilis kun ensi alkuun ajattelematta päästi kunnon tomirollin ilmoille, jumalauta mikä kaiku! Botnea ainakin löytyy. |
miibert 14.09.2014 00:01:54 | |
---|
elikkäs oon noin puol vuotta soittanu rumpuja ja haluisin löytää biisejä soitettavaks, pystyn jo vähä monimutkasempiakin komppeja treenaamaan ja fillitkin sujuu jotenkin nii millasia biisejä suosittelette harjoteltavaks esim. millasilla biiseillä voi kehittää tekniikkaa yms. |
tito 14.09.2014 00:39:09 (muokattu 14.09.2014 01:08:33) | |
---|
miibert: elikkäs oon noin puol vuotta soittanu rumpuja ja haluisin löytää biisejä soitettavaks, pystyn jo vähä monimutkasempiakin komppeja treenaamaan ja fillitkin sujuu jotenkin nii millasia biisejä suosittelette harjoteltavaks esim. millasilla biiseillä voi kehittää tekniikkaa yms. Jos homma on vielä suhteellisen alullaan, niin suosittelen ehdottomasti ottamaan ainakin muutaman tunnin opetusta ammattilaiselta niin tulee katsottua tekniikka kuntoon. Voihan olla että perusasiat onkin jo kunnossa mutta jos alussa itse opiskellessa joku juttu lähtee väärille raiteille niin sitä on vaikea oppia myöhemmin pois. Tekniikan suhteen kannattaa vetää zen-asenteella rudimenttiharjoituksia ihan treenipädiin tai virveliin ja siitä kasvattaa palettia settisoitoon. Esim youtube on pullollaan näitä esimerkkejä ja harjoituksia. Biisien kanssa soittamisessa kannattaa ehdottomasti keskittyä hyvään taimiin, grooveen ja fiilikseen, eli siihen että komppi sykkii ja menee jalan alle. Ota mikä tahansa AC/DC:n levy pyöritykseen ja nauhoita soittoasi jos suinkin mahdollista. Omaa soittoa kuuntelemalla huomaa helposti grooven töksähtelyt ja kiilaavat (kiihtyvät) fillit joita soiton hurmiossa ei tiedosta. Hyvin sykkivä beat biisin alusta loppuun on paljon oleellisempi saavutus kuin melkein kohdilleen puristettu monimutkainen filli. Saat siis paljon enemmän irti treeniajasta kun keskityt aluksi näiden perustusten rakentamiseen. Olet myös paljon kovempaa valuuttaa jatkossa rumpalina jos osaat soittaa taimissa hyvällä fiiliksellä vaikka et soittaisi yhtään filliä verrattuna siihen että soitostasi puuttuisi groove. robbiehill.net |
Kailis 14.09.2014 04:20:28 (muokattu 14.09.2014 04:21:25) | |
---|
miibert: elikkäs oon noin puol vuotta soittanu rumpuja ja haluisin löytää biisejä soitettavaks, pystyn jo vähä monimutkasempiakin komppeja treenaamaan ja fillitkin sujuu jotenkin nii millasia biisejä suosittelette harjoteltavaks esim. millasilla biiseillä voi kehittää tekniikkaa yms. Mä oon ollut aina sellain melodiajohteinen kaveri joten treenaapa oma versio tästä; Haikanpoljenta kasiin ja basari nelosiin. http://www.youtube.com/watch?v=Pgum6OT_VH8 TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
tiukkapipo 14.09.2014 04:49:45 | |
---|
Kailis: Mä oon ollut aina sellain melodiajohteinen kaveri joten treenaapa oma versio tästä; Haikanpoljenta kasiin ja basari nelosiin. http://www.youtube.com/watch?v=Pgum6OT_VH8 Eikä kannata masentua jos tuo Musen biisi ei puolenvuoden rumpalointiharrastuksen jälkeen meinaa onnistua - siinä on tekemistä hieman kaumminkin soittaneella. Tuossa aiemminkin tuli jo hyviä ohjeita mm: Olet myös paljon kovempaa valuuttaa jatkossa rumpalina jos osaat soittaa taimissa hyvällä fiiliksellä vaikka et soittaisi yhtään filliä verrattuna siihen että soitostasi puuttuisi groove.Kannattaa satsata myös monipuolisuuteen eri musiikkityylien suhteenkin, niin sitten on vielä kovempaa valuuttaa, ja elämä on ehkä mielenkiintoisempaakin jatkossa, kun oma musiikkimakukin voi muuttua vuosien vieriessä. Ja muutamaan hyvältä opettajalta saatuun opetustuokioon todellakin kannattaa satsata heti aluksi ennen kuin tyylirikot automatisoituvat. (Nämä neuvot eivät tule ammattilaiselta, vaan huonolta harrastelijalta tyyliin: "mitä tekisin toisin jos olisin nyt nuori." |
Kailis 14.09.2014 05:07:41 | |
---|
Tarkoitin lähinnä sitä että teknisenä suorituksena toi biisi on aika lame. Mutta jos alkaa kuuntelemaan melodiaa niin siihen saa hienon driven. Mä oon vetänyt ton ehkä 200 kertaa, ja asiasta tietämättä tulee T-Rex mieleen. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
tiukkapipo 14.09.2014 05:36:27 | |
---|
Kailis: Tarkoitin lähinnä sitä että teknisenä suorituksena toi biisi on aika lame. Mutta jos alkaa kuuntelemaan melodiaa niin siihen saa hienon driven. Mä oon vetänyt ton ehkä 200 kertaa, ja asiasta tietämättä tulee T-Rex mieleen. Joo - varmaan saa hyvän driven, ja melodiaa on hyvä kuunnella - hyviä neuvoja kaikki. Mutta minulle jo tuo Musenkin biisi olisi teknisenä suorituksena vaativa soittaa puhtaasti, vaikka joskus on tullut keikallakin soitettua. Harjoittelemalla uutterasti oppisin sen varmasti tälläkin ikää vetämään tyydyttävästi. Tuollaiseen tyyliin ei tällä ikää riittäisi enää mikään harjoittelumäärä: http://youtu.be/79geSY9jQLQ Komiaa rumputtelua minun mielestäni. |