Aihe: TV:n tulevat musiikkiesitykset
1 2 3 4 514 15 16 17 18 19 20 21 22
Puzzle
11.03.2012 18:35:41

EJ84: Ei oo ainakaan rumpali se joka on leikannut ton pätkän. Ihan mielenkiintoselta vaikuttava formaatti ja hyvin erityylisiä bändejä mukana. Viihdyttävää.

Näin. Ohjelman tunnusmusiikki tosin aiheuttaa minussa höyryäkorvista -reaktion jo nyt. :D
Kalsarikänni-Enhancer: http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/
jazzmies
11.03.2012 18:38:07
EJ84: Viihdyttävää.

Heti tuli kauheat takaumat, kun vähän aikaa ohjelmaa katsoin.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
hollmi-5
11.03.2012 20:15:26
jazzmies: Heti tuli kauheat takaumat, kun vähän aikaa ohjelmaa katsoin.

Häärumpalitakautumat?
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
11.03.2012 21:16:19
hollmi-5: Häärumpalitakautumat?

Todellakin, plus firman bileet, yökerhokeikat ja urani "ammattimuusikkona".
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
hollmi-5
11.03.2012 21:27:09
jazzmies: Todellakin, plus firman bileet, yökerhokeikat ja urani "ammattimuusikkona".

Tulee monesti minullekin mieleen, että jos tätä pitäisi päätyönä tehdä...
EJ84
12.03.2012 13:07:01

jazzmies: Todellakin, plus firman bileet, yökerhokeikat ja urani "ammattimuusikkona".

Tekisitkö vielä työksesi musiikkia ilman vakituista virkaa?

Suurelle yleisölle formaatti varmasti toimii ja tuskin näkyvyys haittaa osallistuvien bändien keikkamyyntiä. Mielestäni tuo toimii myös mainiona vertailukohtana n. 10000:lle kellaribändille, mitä suurinpiirtein pitäisi hanskata jos meinaa enemmän keikkaa soittaa... Ihan asiallisia mietteitä oli ainakin Aholalta ja Torviselta mukana.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
jazzmies
12.03.2012 21:13:21
EJ84: Tekisitkö vielä työksesi musiikkia ilman vakituista virkaa?

Suurelle yleisölle formaatti varmasti toimii ja tuskin näkyvyys haittaa osallistuvien bändien keikkamyyntiä. Mielestäni tuo toimii myös mainiona vertailukohtana n. 10000:lle kellaribändille, mitä suurinpiirtein pitäisi hanskata jos meinaa enemmän keikkaa soittaa... Ihan asiallisia mietteitä oli ainakin Aholalta ja Torviselta mukana.

Tekisin. En osaa opetushommien lisäksi kuin soittaa rumpuja keskitasoisesti ja säveltää hieman sitä paremmin.
ferodoz
12.03.2012 21:55:49

jazzmies: Tekisin. En osaa opetushommien lisäksi kuin soittaa rumpuja keskitasoisesti ja säveltää hieman sitä paremmin.

Edelleen ihettelem millä kriteereillä rankkaat omat taitosi soittajana? Vai haetko tarkoituksella kehua vahvistamaan kenties kolahtanutta itsetuntoa esim huonon soittopäivän tai keikan jälkeen? :)
Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli...
jazzmies
12.03.2012 22:18:30
ferodoz: Edelleen ihettelem millä kriteereillä rankkaat omat taitosi soittajana? Vai haetko tarkoituksella kehua vahvistamaan kenties kolahtanutta itsetuntoa esim huonon soittopäivän tai keikan jälkeen? :)

No hei, näillä kilometreillä ja kokemuksella on varsin helppo arvottaa oma soittamiseni. Paremmin minulla homma sujuu opettajana ja kirjoittajana, mutta soittaminen on kyllä kovin keskitasoista. Muuten olisin jo aika päiviä sitten päässyt paremmille keikoille. Yksinkertaista.
keitiiem
12.03.2012 23:17:01

jazzmies: No hei, näillä kilometreillä ja kokemuksella on varsin helppo arvottaa oma soittamiseni. Paremmin minulla homma sujuu opettajana ja kirjoittajana, mutta soittaminen on kyllä kovin keskitasoista. Muuten olisin jo aika päiviä sitten päässyt paremmille keikoille. Yksinkertaista.

Kyllähän historia varmasti joitain heikompia soittajia tuntee ketkä on kuitenkin päässyt syystä tai toisesta isommille lavoille. Jos oot mielestäs soitannallisen huippus tavottanut, mikset kehittele muita mahdollisesti keikkoja tuovia kikkoja. Kunnianhimoa hei! Ota vaikka paita pois jne..
piipponen
13.03.2012 10:35:33
keitiiem: Kyllähän historia varmasti joitain heikompia soittajia tuntee ketkä on kuitenkin päässyt syystä tai toisesta isommille lavoille. Jos oot mielestäs soitannallisen huippus tavottanut, mikset kehittele muita mahdollisesti keikkoja tuovia kikkoja. Kunnianhimoa hei! Ota vaikka paita pois jne..

eihän se rajalan lylykään mikään ihmeellinen rumpali ole, mutta auta armias kun se ottaa paidan pois ja vielä seisaaltaan läpsyttelee menemään!
hollmi-5
13.03.2012 14:02:53
jazzmies: No hei, näillä kilometreillä ja kokemuksella on varsin helppo arvottaa oma soittamiseni. Paremmin minulla homma sujuu opettajana ja kirjoittajana, mutta soittaminen on kyllä kovin keskitasoista. Muuten olisin jo aika päiviä sitten päässyt paremmille keikoille. Yksinkertaista.

Itsekriittisyys on tiettyyn pisteeseen asti ok, mutta samalla, kun joku melko laimea pitää itseään maapallon top teniin kuuluvana, pitää kaikin puolin pätevä itseään onnettomana.

Tietoisuus omista vajavaisuuksista saattaa kolahtaa kipeasti, vaikka kukaan muu ei sitä edes puutteena pidä.

Tässä hyvä näyte maamme suosituimmasta Rocknroll-yhtyeestä. Kansa hurraa: http://www.youtube.com/watch?v=HDnq … 5dLyc&feature=player_embedded#!
jazzmies
13.03.2012 20:50:21
hollmi-5: Itsekriittisyys on tiettyyn pisteeseen asti ok...

Jos jotakin mollia niin välillä vähän duuriakin. Nimittäin tänään kävin Sibelus-Akatemian täydennyskoulutuksessa pitämässä rytmiikkapresentaation toiminnastani suunnittelemassani oppiaineessa ja olin ihan liekeissä. Siellä 100 musiikin-, teorian- ja soitonopettajaa "söivät kädestäni". Taas minulle suositeltiin stand up -koomikoksi ryhtymistä :D Ja taaskaan kukaan ei kysynyt bändiin :(
-Dr.DW-
13.03.2012 21:09:21 (muokattu 13.03.2012 21:10:03)
hollmi-5: Itsekriittisyys on tiettyyn pisteeseen asti ok, mutta samalla, kun joku melko laimea pitää itseään maapallon top teniin kuuluvana, pitää kaikin puolin pätevä itseään onnettomana.

Tietoisuus omista vajavaisuuksista saattaa kolahtaa kipeasti, vaikka kukaan muu ei sitä edes puutteena pidä.

Tässä hyvä näyte maamme suosituimmasta Rocknroll-yhtyeestä. Kansa hurraa: http://www.youtube.com/watch?v=HDnq … 5dLyc&feature=player_embedded#!

En ole ikunakunapäivänä kuullut Ganesia, tuosta aspektisa.
Eli livenä.
Kiitös siulle.
Oli mahtava.

E: Ja ööllä, niinku kunnon ölisijä. =P
"Se on niin kaunista katseltavaa, kun kunnolla vituttaa."
Bobana
15.03.2012 22:37:48
jazzmies: Jos jotakin mollia niin välillä vähän duuriakin. Nimittäin tänään kävin Sibelus-Akatemian täydennyskoulutuksessa pitämässä rytmiikkapresentaation toiminnastani suunnittelemassani oppiaineessa ja olin ihan liekeissä. Siellä 100 musiikin-, teorian- ja soitonopettajaa "söivät kädestäni". Taas minulle suositeltiin stand up -koomikoksi ryhtymistä :D Ja taaskaan kukaan ei kysynyt bändiin :(

No mut, sullahan on täydellinen luonnehdinta rumpalista sun omakuvassa... Eli siksi et päässyt. >: )
Ai nyvvai??!
hollmi-5
03.04.2012 19:29:54 (muokattu 03.04.2012 19:30:28)
Lauantaina TV2 ja 19.30 Bilebändi 2012. Meikä mandoliino Lipsasten kanssa suorassa lähetyksessä. Apua! Auttakaa! Apua tarvitaan ;)
VeKrio
04.04.2012 13:37:14 (muokattu 04.04.2012 14:11:51)

jazzmies: Taas minulle suositeltiin stand up -koomikoksi ryhtymistä :D Ja taaskaan kukaan ei kysynyt bändiin :(

Harvassa on henkilöt, jolla on tieto asiasta ja joka pystyy välittämään sen eteenpäin mielenkiintoisella tavalla. Sitä ehkä voi opetella, mutta mä uskon että se on sun armolahja. Koulut on pullollaan opettajia, jotka tietävät, mutteivät osaa opettaa. Musa on parasta.

Aiheeseen. Katselin äsken jotain Tartu mikkiin -uusintaa. Olipa hieno laulaja siellä tämä Anssi Känsälä. Veti hienosti Happoradion slovarin, ja versio sata kertaa parempi kuin alkuperäinen. Risto ja Anssi oli kyllä taas niin hienosti kimpassa.

MUOKS. Rakastan nettiä. Anssi Känsälä vetää näköjään Pokemonin ekan kauden tunnarin laulut. Aivan mahtava fiilis tässä. Ite olin jo vähän liian vanha tuolloin, mutta voin kuvitella... Kuinkahan moni tenava ajatteli tän kuultuaan, että "Musta tulee rokkilaulaja!" http://www.youtube.com/watch?v=vnFkgLF-1eY
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Vieno
08.04.2012 08:25:25
hollmi-5: Lauantaina TV2 ja 19.30 Bilebändi 2012. Meikä mandoliino Lipsasten kanssa suorassa lähetyksessä. Apua! Auttakaa! Apua tarvitaan ;)

Hyvä holomi! Mukavasti vedit Firen mageella virpalla!! Mutta miksi mandoliini on niin totinen??
hollmi-5
08.04.2012 08:48:05
Vieno: Hyvä holomi! Mukavasti vedit Firen mageella virpalla!! Mutta miksi mandoliini on niin totinen??

Mie oon saanu sata kommenttia totisuudesta ;) Ihan oikeesti tykkäsin ja nautin, mutta meitsin naamari ei ota asettuakseen hymyilevään perusilmeeseen. Kuuntelin setin netistä. Hirmu nopeet temmot oli, vaikka paikan päällä tuntuivat kaikkien mielestä olevan OK ;)
jazzmies
08.04.2012 08:58:09 (muokattu 08.04.2012 08:58:42)
hollmi-5: Mie oon saanu sata kommenttia totisuudesta ;) Ihan oikeesti tykkäsin ja nautin, mutta meitsin naamari ei ota asettuakseen hymyilevään perusilmeeseen. Kuuntelin setin netistä. Hirmu nopeet temmot oli, vaikka paikan päällä tuntuivat kaikkien mielestä olevan OK ;)

Kiilaamista oli valtaosassa kappaleita ilmassa, vaikka muuten poikanenhan pisteli mallikkaasti. Kiilaaminen johtuu tässä(kin) tapauksesta siitä, että kun soitetaan iskupainotteisesti ja iskuttomat jäävät lähes ghostien asemaan, niin niiden iskuttomien lyöntien synnyttämää "sitkoenergiaa" ei pystytä hydyntämään tempoa naulaavana ja samalla energisoivana välineenä. Elvin Jones ja Bonham ovat kaikkien aikojen mestareita tässä sitkoenergian hyväksikäyttäjänä. Voimakkaasti iskuja painottaessa taas energisointiin jää lähinnä puskeminen, mistä tuleekin jo mieleen Tony Williams tai Anssi Nykänen, joilla usein tempo on luontaisesti keulimaan päin. Mutta raukkaudella Mika!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)