Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 511 12 13 14 15244 245 246 247 248
VeKrio
06.08.2010 00:45:41

Mä oon yrittänyt oppia jotain uutta, ja päädyin piru Steve Vain musan pariin YouTubeen. http://www.youtube.com/watch?v=xJ7vyFnLvjw

Mikä täs nyt oikein mättää? Tää on niinku yhtä vähän mua koskettavaa kuin Dream Theater, paitsi että DT:n piisit piiseinä on 100 x parempaa kuin toi. Kertokaa mikä täs on se mitä en tajua, kun musta tää on ihan skeidaa. Grammy-winner ja silleen.

Alan vaikka kuuntelemaan jatsia. Ehkä mä hankin aluks vaikka ton Stanton Mooren kamaan. Se nimittäin saundaa aina hyvältä. New Orleans in my dreams.
Cimble
06.08.2010 08:33:00
VeKrio: Mä oon yrittänyt oppia jotain uutta, ja päädyin piru Steve Vain musan pariin YouTubeen. http://www.youtube.com/watch?v=xJ7vyFnLvjw

Mikä täs nyt oikein mättää? Tää on niinku yhtä vähän mua koskettavaa kuin Dream Theater, paitsi että DT:n piisit piiseinä on 100 x parempaa kuin toi. Kertokaa mikä täs on se mitä en tajua, kun musta tää on ihan skeidaa. Grammy-winner ja silleen.

Se on kato niin, että Steven biisit ei ehkä aukee sitäkään vähää, mitä DT:n. Se taas voi johtua siitä, että Vai on vähän ylemmillä taajuuksilla musiikkitaiteensa kanssa, kuin yliarvostettu ja väkisin väännetty juntti-DT. Munsta.

Mutta en itsekään juuri välitä kummastakaan, vaikka valinnan pakon edessä annan pointsit omaperäiselle, poikkeukselliselle ja taiteelliselle Vaille. Ja ihan kiva, että tuollaisen kitarataiteen pioneerille myönnetään joskus Grammy niiden ainaisten kaupallisen kärjen roskaedustajien sijaan.
Kefiiri
06.08.2010 10:16:33
Cimble:
Mutta en itsekään juuri välitä kummastakaan, vaikka valinnan pakon edessä annan pointsit omaperäiselle, poikkeukselliselle ja taiteelliselle Vaille. Ja ihan kiva, että tuollaisen kitarataiteen pioneerille myönnetään joskus Grammy niiden ainaisten kaupallisen kärjen roskaedustajien sijaan.

Höh. Mieluummin rehellistä roskaa kuin tekotaiteellista paskaa.
Linnunlaulupuu
06.08.2010 13:22:18
Kefiiri: Höh. Mieluummin rehellistä roskaa kuin tekotaiteellista paskaa.

Church! __---
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
jussimi
06.08.2010 14:01:20 (muokattu 06.08.2010 14:02:14)
Tulipa sitten käytyä musaliikkeessä kalvo-ostoksilla täällä Helsingissä. Enpä ollut liikkeessä ennen käynyt, mutta oli kiire ja sattui olemaan aika lähellä. Kaikki ok, kunnes erehdyin kysymään, josko sitä alennusta saisi..

Vittuuntunut mulkaisu ja: "öö, nii, ooksä niinko ammattimuusikko tai jotai..?"
"Öh, anteeks?"
"nii, tai et soitaksä silleen ammatikseks tai jotai?"
"no...joo?"
"no, voisiksä vaikka kertoo, että missä kaikkialla soitat, tai et mis bändeis niinku?"

Olin kai jotenkin hölmistynyt, ja sanoin jotain missä tulee soiteltua.

"ok joo. Nii joo eiku me ollaa sillee aateltu et me haluttas et täällä kävis vaan niinko OIKEITA asiakkaita.. Joo mut mä pistän kymmenen prossaa, sehän on varmaan ok".

jepjep.
zak69
06.08.2010 14:07:04
jussimi: Tulipa sitten käytyä musaliikkeessä kalvo-ostoksilla täällä Helsingissä. Enpä ollut liikkeessä ennen käynyt, mutta oli kiire ja sattui olemaan aika lähellä. Kaikki ok, kunnes erehdyin kysymään, josko sitä alennusta saisi..

Vittuuntunut mulkaisu ja: "öö, nii, ooksä niinko ammattimuusikko tai jotai..?"
"Öh, anteeks?"
"no...joo?"
"no, voisiksä vaikka kertoo, että missä kaikkialla soitat, tai et mis bändeis niinku?"

"ok joo. Nii joo eiku me ollaa sillee aateltu et me haluttas et täällä kävis vaan niinko OIKEITA asiakkaita.. Joo mut mä pistän kymmenen prossaa, sehän on varmaan ok".

jepjep.

Oikeesti??? Ei helvetti, kerro nyt mikä liike kyseessä niin joku saa käydä opettaan tapoja kyseiselle myyjälle. Siis Anssi Nykänenkö sais tolta hepulta sit sen 15 pinnaa pois, juu niidenhän sitä enemmän täytyykin tinkiä kuin jonkun enempi harrastuspohjalta vetelevän. Kailis.....käy nyt vetään tota dillee dunkkuun, vai miten se meni :D
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Vallu-Veke
06.08.2010 14:37:23
VeKrio: Mä oon yrittänyt oppia jotain uutta, ja päädyin piru Steve Vain musan pariin YouTubeen. http://www.youtube.com/watch?v=xJ7vyFnLvjw

Alan vaikka kuuntelemaan jatsia. Ehkä mä hankin aluks vaikka ton Stanton Mooren kamaan. Se nimittäin saundaa aina hyvältä. New Orleans in my dreams.

Mä tykkään tilumusasta, mutta tuossa Steve menee tekotaiteellisuuden puolelle. Olisko joku uusi vaihe elämässä? Vuoden taidepläjäys hakusessa?
Usein nämä kitarakunkut kasaa bändin haalimalla kovia tyyppejä taustalle, mutta ne ei useinkaan toimi bändinä ollenkaan. On vaan läjä kovia tyyppejä pistetty yhteen. Kemiat ei synkkaa, kun ei ole lapsesta asti rötöstelty yhdessä tms.
AC/DC on bändi. Siksi se groovaa ja jytisee ;)
Tilu on parasta hyvässä biisissä, vähän niin kuin kohokohtana silleen, että se pistää bändin laittamaan parasta. Mun mielestä soolon pitää vetää koko biisin groove uuteen ulottuvuuteen. Tuo kait sellaista kitaristeille suunnattua musaa. Mun yks kitaristi kaveri skippaa biisit heti soolon jälkeen. Muu tuntuu oleva höttöä täytettä. Ei ne oikein kuulee muuta kuin sen kitaran. Siis nämä tilumiehet. Onhan niitä muitakin kitaristeja onneksi :)
Steve on varmaan sen palkinnon saanut aiemmilla ansioillaan? Tuollaiseen konserttiin ottaisin eväät mukaan ;)
Oli kovasana David Lee Rothin levyillä. Niissä oli sopivan ämäköitä ja lyhyitä sooloja. Ei silti ole se mun suosikki tiluttaja.

Asiaa sivuten tässä on minystä soolo, joka on hyvä, tyylikäs eikä tarvitse välillä kaivaa eväitä esiin tai kuolla kyllästymiseen. Tosin joku voi itse biisiin kyllästyä, mutta otin ytimekkään kitarasoolon esimerkiksi vaan. 3min kohdalla, jos ei jaksa koko systeemiä kuunnella. Malliksi siis vaan, että sooloilun ei tarvitse kestää koko päivää ja se toimii silti :)
http://www.youtube.com/watch?v=kNGNLo8K6Fk
Ruutikallo
06.08.2010 15:28:14
Oh-hoh, mua jänskättää..
Tai ainahan sillee hyvällä tavalla on "kutinaa" ennen keikkoja. Mutta nyt on kyseessä täysin uusi kokoonpano ja setit ei ehkä ole "niin" hanskassa, kuin yleensä, hrrr..
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
moderndrummer88
06.08.2010 15:31:18 (muokattu 06.08.2010 15:31:50)
henydrum: Hoho, 12-tunnin kuluttua Toto on jo takanapäin. Ja nyt toivottavasti viimeistä kertaa.

Toivotaan...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Ruutikallo
06.08.2010 19:58:12
moderndrummer88: Toivotaan...

Oiva "lainaus" =D
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
jazzmies
06.08.2010 22:42:50
henydrum: Oiva "lainaus" =D

Olin siellä samassa - ensimmäistä ja viimeistä kertaa, takaan sen.
Pottery Is Gay!
VeKrio
06.08.2010 23:50:55

jussimi: Vittuuntunut mulkaisu ja: "öö, nii, ooksä niinko ammattimuusikko tai jotai..?"
"Öh, anteeks?"
"no...joo?"

jepjep.

No ohhoh! :( Mutta kiitos sun kuvissa olevasta kuvasta! Sain vuoden naurut. t. Saergh, Blaerah ja Seppo. :D http://muusikoiden.net/dyn/users/74577.jpg
Ruutikallo
07.08.2010 02:42:40
jazzmies: Olin siellä samassa - ensimmäistä ja viimeistä kertaa, takaan sen.

Mä en takaa, mutta toivomista edelliseen kertaan jäi paljon.

Ja, never say never, waimiTesSemeNi.
Strumbali
07.08.2010 03:27:17 (muokattu 07.08.2010 03:35:38)
tosi jännä? : -D
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Musta Arkipyhä
11.08.2010 12:44:50
Cimble: Ja ihan kiva, että tuollaisen kitarataiteen pioneerille myönnetään joskus Grammy niiden ainaisten kaupallisen kärjen roskaedustajien sijaan.

Pioneerille? No ehkä teille nuoremmille.Ja onhan Vai toki osaltaan vaikuttanut monen kitaristin soittoon.

Näin vanhemmalle tuota pioneeriosastoa edustavat Hendrix,Clapton,Iommi,Page ja vaikkapa Herra Blackmore.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
markkuliini
11.08.2010 13:02:18 (muokattu 11.08.2010 13:29:10)

PsychedelicWarlord: Pioneerille? No ehkä teille nuoremmille.Ja onhan Vai toki osaltaan vaikuttanut monen kitaristin soittoon.

Näin vanhemmalle tuota pioneeriosastoa edustavat Hendrix,Clapton,Iommi,Page ja vaikkapa Herra Blackmore.

Eihän 'pioneeri' tarkoita muuta kuin uranuurtajaa. Mun mielestä Vaita voi hyvinkin kutsua yhdeksi "tuollaisen kitarataiteen pioneeriksi". :) Ei sillä musalla hirveästi ole tekemistä klassisen heavymetallin kanssa, mutta mun kirjoissa Vai on ollut post-Zappa-ajan tilutus-monsteri-kitaroinnin etulinjassa. :D Enkä puhu laadusta siis vaan ajoituksesta.
Musta se musa on kyllä aika yök, joskin Sex & Religion levylä joitakin hyviä poppiskappaleita.

Jos pioneeriksi tiluleeraaminen vaatii, että musiikista tulee valtavan suosittua tai edes tyylikästä, niin sitten asia on toki eri. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
11.08.2010 13:26:30

Onhan se tietyllä tavalla osaamisensa orja mutta on sillä joitain kiistämättömiä avuja. Vähän kuin rumpumaailman Weckl. Tähän =D =D =D
Vallu-Veke
11.08.2010 14:55:16
PsychedelicWarlord: Pioneerille? No ehkä teille nuoremmille.Ja onhan Vai toki osaltaan vaikuttanut monen kitaristin soittoon.

Vähän samaa mieltä. Pioneeri tarkoittaa ehkä alan edelläkävijää, suunnan näyttäjää,..
Steve Vai ei ole mun mielestäni sitä. Hän on vienyt edellisten kunkkujen osaamisen vaan aika pitkälle. On hänellä tunnistettava oma tyyli tosin.
No mä osaan kommentoida enemmän näihin hevijamppoihin. Pidän esim. Herra Blackmorea, Ted Nugettia ja erityisesti Randy Rhoads'ia pioneereina. Tavallaan oma tyyliä selkeesti, jotka sai lauman matkijoita heti peräänsä. Randy laittoi mun mielestäni koko pakan uusiksi. Aikanaan aivan erikoinen tapaus. Taisi Eddie Van Halenkin saada kopioita, jotka pian soitti paremmin kuin hän itse.
Zakk Wylde on selkeesti saanut aika runsaasti Randyltä vaikutteita,...
Esim. Ynkka on munsta Herra Blackmoren perillinen ja niin hän on asiat kertonutkin. Soittaa vaan näppärämmin ja nopeammin. Hänen esikuva on taas ehkä joskus tyylikkäämpi kokonaisuutena, jos heitä vertaa. Blackmoressa on ripaus taas Claptoniakin,....

Jos oikein suunnan näyttäjiä listataan, niin sellaisia, jotka on tilannetta ehkä kääntänyt uuteen suuntaan olisi ehkä selkeesti ainakin nämä:
Chuck Berry, ...., Jimbo, Eddie, Randy,...
;)
markkuliini
11.08.2010 15:03:01

Vallu-Veke:
Chuck Berry, ...., Jimbo, Eddie, Randy,...
;)

Scott Joplin huudettu! Siinä on Claptonit yms. ihan pikkupioneereja rinnalla. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Musta Arkipyhä
11.08.2010 16:00:02
markkuliini: Eihän 'pioneeri' tarkoita muuta kuin uranuurtajaa. Mun mielestä Vaita voi hyvinkin kutsua yhdeksi "tuollaisen kitarataiteen pioneeriksi". :) Ei sillä musalla hirveästi ole tekemistä klassisen heavymetallin kanssa, mutta mun kirjoissa Vai on ollut post-Zappa-ajan tilutus-monsteri-kitaroinnin etulinjassa. :D Enkä puhu laadusta siis vaan ajoituksesta.
Musta se musa on kyllä aika yök, joskin Sex & Religion levylä joitakin hyviä poppiskappaleita.

Jos pioneeriksi tiluleeraaminen vaatii, että musiikista tulee valtavan suosittua tai edes tyylikästä, niin sitten asia on toki eri. :)

En mä tarkoita "pioneerilla" mitään suosiota tms. vaan ihan sitä miten paljon kitaristi on vaikuttanut vaikkapa muihin kitaristeihin.Onhan Vai toki vaikuttanut varmasti moniin kitaristeihin ,mutta miellän (ja huomasin itsekin 80-luvulla) ,että vaikkapa Yngwiellä (oltiin herran persoonasta mitä mieltä tahansa) oli suurempi vaikutus.Hendrixistä ja kumppaneista nyt puhumattakaan.

Kyse ei siis ole myöskään teknisestä taituruudesta eikä osaamisesta vaan ihan uuden soundin ja tyylin luomisesta joka sitten vaikuttaa legioonaan uusia soittajia (joista osasta itsestään tulee merkittäviä muusikoita).Näin mä tuon "pioneerin" tässä yhteydessä ymmärrän.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)