laatikko 10.02.2008 16:40:00 | |
---|
Miten "treenaat" groovea? Mielestäni se tulee vain ajan kanssa tai jos soittaa tiettyjen levyjen kanssa. Minulle perusasiat ovat tyyliin single stroket, kapulatekniikka, peruskompit, taimit... jne. Noi kapulatekniikat, rudimentin yms. ovat tietenkin niitä rakennuspalikoita, mutta groove ja syke -ajattelu on aivan yhtä tärkeitä perusasioita. Muutenhan sitä on vain pelkkä kone, joka toistaa orjallisesti yksinkertaisia käskyjä. Groove ideana tuntuu olevan enemmänkin noita henkimaailman juttuja, mutta kyllä sitä kai jotenkin on pystyttävä harjoitella. Miten sen muuten sisäistäisi? Mä panostaisin kaikenlaisen musan kuunteluun, ja sitä kautta mestareiden matkimiseen. |
Deino 10.02.2008 16:45:11 | |
---|
Noi kapulatekniikat, rudimentin yms. ovat tietenkin niitä rakennuspalikoita, mutta groove ja syke -ajattelu on aivan yhtä tärkeitä perusasioita. Muutenhan sitä on vain pelkkä kone, joka toistaa orjallisesti yksinkertaisia käskyjä. Groove ideana tuntuu olevan enemmänkin noita henkimaailman juttuja, mutta kyllä sitä kai jotenkin on pystyttävä harjoitella. Miten sen muuten sisäistäisi? Mä panostaisin kaikenlaisen musan kuunteluun, ja sitä kautta mestareiden matkimiseen. Joo ollaan tässä täysin samaa mieltä. :) |
Halford 10.02.2008 17:06:44 | |
---|
|
Kailis 10.02.2008 18:24:35 | |
---|
Niinpä! Olenkin tässä miettinyt, että pitäs hommata jotkut groove hatsit. Nuo nykyiset kun ovat 13" Sabian HH Fusion Hatsit. Kiitos kommentista! Mutta älä hankkiudu eroon noistakaan, kun tosiaan toimivat hyvin noissa hätäsimmissä jutuissa. |
Bobana 11.02.2008 10:49:18 | |
---|
Miten "treenaat" groovea? Laidback, haamuiskut ja sitten on tämä tämä... no, nyt sutii tyhjää mutta siis iskujen voimakkuuksilla pelaaminen... Mikä se saakelin termi nyt sille olikaan... sääh.... Joo, en ole alan professoreita.... Mutta noita sinne soittoon tunkemalla alkaa saamaan jotain aikaiseksi ja näillä voi sitä gruuvea reenailla. Osa tulee myös ajan kanssa kun tatsi herkistyy ja motoriikka paranee. Nou hätä. Ainakaan jos on vasta soitellut n. 3 vuotta.... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
DrmBug 11.02.2008 10:52:16 | |
---|
Laidback, haamuiskut ja sitten on tämä tämä... no, nyt sutii tyhjää mutta siis iskujen voimakkuuksilla pelaaminen... Mikä se saakelin termi nyt sille olikaan... sääh.... Joo, en ole alan professoreita.... Dynamiikka? ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Rumpukapulat 11.02.2008 10:58:43 | |
---|
Laidback, haamuiskut ja sitten on tämä tämä... no, nyt sutii tyhjää mutta siis iskujen voimakkuuksilla pelaaminen... Mikä se saakelin termi nyt sille olikaan... sääh.... Joo, en ole alan professoreita.... ...Aksentit? |
Bobana 11.02.2008 11:01:06 | |
---|
...Aksentit? Tuo oli mielessä jossain vaiheessa mutta hain sitä oikeaa musiikillista termiä jota käytetään siellä opistotasolla. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
lkx 11.02.2008 12:29:02 (muokattu 11.02.2008 12:31:09) | |
---|
Tuo oli mielessä jossain vaiheessa mutta hain sitä oikeaa musiikillista termiä jota käytetään siellä opistotasolla. Nyanssit tai liian lyhyt kirjoitus? Fraseeraus? Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Deino 11.02.2008 12:35:56 | |
---|
No perhana vetää se narkkari-Adlerkin aika helvetin suoraa kamaa Appetitella! |
Rumpukapulat 11.02.2008 13:23:16 | |
---|
Tervetuloa "mitä Bobana miettii?"-kilpailuun! |
Epämuusikko 11.02.2008 13:32:20 | |
---|
Niinpä! Olenkin tässä miettinyt, että pitäs hommata jotkut groove hatsit. Nuo nykyiset kun ovat 13" Sabian HH Fusion Hatsit. Kiitos kommentista! Eikö ne ole saatanan kovat? Mel Lewisin haitsuja suosittelen. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Kailis 11.02.2008 13:49:44 (muokattu 11.02.2008 13:56:12) | |
---|
Eikö ne ole saatanan kovat? Mel Lewisin haitsuja suosittelen. Jos Sabianissa haluaa pysyä niin HHX Evolution on kyllä herkku. EDIT. Kun ei viitsi omiaan (Bosphorus Versa) mainostaa, vaikka ovatkin parhaat |
Velli 11.02.2008 14:57:08 | |
---|
Jos Sabianissa haluaa pysyä niin HHX Evolution on kyllä herkku. Itsellä on kokemusta kaksista HHX Evolution haitsuista ja kummatkin olivat ihan pirun raskaat. Niillä ei mielellään mitään vähänkään kevyempää musaa soittanut. Jotenkin kolkoilta vaikuttivat. |
Velli 11.02.2008 15:01:38 (muokattu 11.02.2008 15:04:34) | |
---|
Nyt on soittovuorossa Whitesnaken Slow An' Easy sekä Priestin Metal Gods. Slow An' Easya soittaessa poika vaihtaa virppa- ja haitsukäsiä kohtalaisen sujuvasti. http://uk.youtube.com/watch?v=gN7Z5ZBwXBk http://uk.youtube.com/watch?v=ZIW8DEtkBms En jaksanut katsoa kuin Metal Godsin, mutta yllättävän hyvin noin nuori jamppa sen soitti! Tuossa biisissä on muuten alun perin aavistuksen verran triolimuunteinen haitsu. Se luo biisiin hyvällä tavalla letkeähkön meiningin. Letkeä triolipohjainen fraseeraus toimii harvemmin hard rockissa, mutta tässä biisissä se toimii. |
Kailis 11.02.2008 15:15:45 | |
---|
Itsellä on kokemusta kaksista HHX Evolution haitsuista ja kummatkin olivat ihan pirun raskaat. Niillä ei mielellään mitään vähänkään kevyempää musaa soittanut. Jotenkin kolkoilta vaikuttivat. Mielipiteet vaihtelee, taivaanisä suojelee. Tuo Evolution alahaikka on aika raskas, Jopa 1,5 kiloa. Yläpelti kevyt, n. kilon. Lisäksi ne on valmistettu niin että ovat ohuemmat reunoilta suhteessa normihaikkoihin. Ne parit mitä itse olen käyttänyt soivat hienosti ja sivistyneesti. Myös studion mikki-setup kuuli ne kauniisti. |
Epämuusikko 11.02.2008 17:07:09 | |
---|
Mielipiteet vaihtelee, taivaanisä suojelee. Tuo Evolution alahaikka on aika raskas, Jopa 1,5 kiloa. Yläpelti kevyt, n. kilon. Lisäksi ne on valmistettu niin että ovat ohuemmat reunoilta suhteessa normihaikkoihin. Ne parit mitä itse olen käyttänyt soivat hienosti ja sivistyneesti. Myös studion mikki-setup kuuli ne kauniisti. Varmasti. Eräs studio-setup jossa itse perseilin, kuuli HHX EVOt niin lujaa joka tuutista, vaikka haitsua ei ollut mikitetty, että HHX:t meni vaihtoon ja AA:t tuli tilalle. Heti helpotti. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Kailis 11.02.2008 17:11:51 (muokattu 11.02.2008 17:12:32) | |
---|
Varmasti. Eräs studio-setup jossa itse perseilin, kuuli HHX EVOt niin lujaa joka tuutista, vaikka haitsua ei ollut mikitetty, että HHX:t meni vaihtoon ja AA:t tuli tilalle. Heti helpotti. Olisit ollu perseilemäti =D |
Deino 11.02.2008 21:41:03 | |
---|
|
Niq 11.02.2008 21:51:14 | |
---|
Guns N' Roses - It's So Easy http://www.youtube.com/watch?v=N06xPLr0Bo0 Noni, tuleehan se sieltä kun vähän potkii, tässä alkaa jo olla sitä rokkia mitä peräänkuulutin viimeks. Basistin kun vielä hommaatte niin kyl se siitä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |