Einola 11.10.2012 12:27:25 | |
---|
Duro: Vähän paha sanoa mitään kun alkuperäinen audioraita on niin rankasti pinnassa. Ei sun soittoas tosta alta kuule oikeestaan yhtään. Ainakaan näillä minun Creativeillani. Kyllähän ne iskut näyttäis menevän kohilleen, mutta kun ei kuule niin hitostako sitä tietää. No juu, iskut ainakin tuntu menevän kohalleen, ja kylhän se biisi vähäsen kovaa tulee... :) "Ei irtoo blästi..." |
EJ84 11.10.2012 18:55:33 | |
---|
Anytime I use muusikoiden.net more than 30 minutes, I know I'm wasting my life away! I should be trying to accomplish something. |
Duro 11.10.2012 19:07:42 | |
---|
EJ84: Näytät painavan nuijat kalvoon kiinni yksittäisissä iskuissa. Oletko kiinnittänyt asiaan huomiota? Eiks tää hautaaminen o enemmän preferenssiasia kuin automaagisesti väärin? Esmes John Blackwellhän hautaa nuijaa melkeen aina. Tosi on toki, että jos haluaa basarin kunnolla soivan niin hautaamista tulis välttää, mut jos lyhyempää tömähdystä hakee niin mikäpä siinä hautaillessa. Tilipitappituppitappi |
EJ84 11.10.2012 19:17:40 | |
---|
Duro: Eiks tää hautaaminen o enemmän preferenssiasia kuin automaagisesti väärin? Esmes John Blackwellhän hautaa nuijaa melkeen aina. Tosi on toki, että jos haluaa basarin kunnolla soivan niin hautaamista tulis välttää, mut jos lyhyempää tömähdystä hakee niin mikäpä siinä hautaillessa. Lähtökohtasesti ne ketkä tiedostavat sen, osaavat myös soittaa niin että sen rummun saa tarvittaessa soimaan. Ne jotka ei tiedosta, ei osaa olla hautaamatta. Minunkin se piti joskus opetella eikä tullu mitenkään itestään se taito kun oli sen 10 vuotta hautaillut. Mietin vain että jos soittaa nopeita tuplia niin se hautaaminen siellä liikeradan taustalla tappaa sen luonnollisen reboundin ja saattaa haitata... Anytime I use muusikoiden.net more than 30 minutes, I know I'm wasting my life away! I should be trying to accomplish something. |
Kailis 11.10.2012 19:49:07 | |
---|
Pitää osata olla hautaamatta ja pystyä soittamaan ilman jousta. Muuten on huono. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
Duro 11.10.2012 19:51:24 | |
---|
EJ84: Lähtökohtasesti ne ketkä tiedostavat sen, osaavat myös soittaa niin että sen rummun saa tarvittaessa soimaan. Ne jotka ei tiedosta, ei osaa olla hautaamatta. Minunkin se piti joskus opetella eikä tullu mitenkään itestään se taito kun oli sen 10 vuotta hautaillut. Mietin vain että jos soittaa nopeita tuplia niin se hautaaminen siellä liikeradan taustalla tappaa sen luonnollisen reboundin ja saattaa haitata... Juu, voihan se ollakin. Ite myös hautailen vieläkin, joskin joissain jutuissa mukavempi jättää hautaamatta. Onhan se hyvä opetella olemaan hautaamatikin. Tilipitappituppitappi |
markkuliini 11.10.2012 21:34:47 | |
---|
Kailis: Pitää osata olla hautaamatta ja pystyä soittamaan ilman jousta. Muuten on huono soundi. Korjasin vähän. ;) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
marktark 11.10.2012 22:08:19 | |
---|
Kailis: Pitää osata olla hautaamatta ja pystyä soittamaan ilman. Muuten on huono ja valaistumaton. Korjasin vähän lisää:) Play that song, not the instrument. |
Kailis 11.10.2012 22:23:43 (muokattu 11.10.2012 22:24:40) | |
---|
Kailis: Pitää osata olla hautaamatta ja pystyä soittamaan ilman. Muuten on huono ja valaistumaton ja heh heh osaan muokata tekstiä ja muutenkin olen tunnettu siitä että huumorimies. Korjasin vielä vähän lisää (};) jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
Duro 11.10.2012 22:27:50 | |
---|
Johan on monttubileet. Tilipitappituppitappi |
marktark 11.10.2012 22:56:50 | |
---|
Jep koskaan ei voi tietää missä arka paikka on ja milloin siihen tavalla tai toisella osuu. Sitäpaitsi oma nuoleni ammuttiin kohti musiikintekemisen taivaallisia korkeuksia - jos se nyt on edes mahdollista tässä maailmassa. Levollista yötä itsekullekin valamiehistön jäsenelle. Play that song, not the instrument. |
Kailis 11.10.2012 23:16:44 (muokattu 11.10.2012 23:17:14) | |
---|
Ei osunut. Hienoa että on ihmisiä jotka tähtäävät nuoliaan musiikintekemisen taivaallisiin korkeuksiin, vain lisäämällä kaksi sanaa. Autuaita ovat... jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. |
tito 12.10.2012 01:00:50 | |
---|
Kävinpä zekkaan Rival Sonsien keikkakunnon. Biisithän potkii ja rahalle sai vastinetta. Vähän vaan jäi mietityttämään rumpali Mileyn meininki. Välillä lepää ja jytisee bonzo-tyyliin mutta välillä on niin hätäistä että höh. Orgaanista ja venyvää saa ja pitääkin biitin olla tuollasessa retrohenkisessä tyylittelyssä, mutta ei levotonta kiilailua. cannedheatmaista zen-kepeyttä =) |
Vallu-Veke 12.10.2012 09:03:13 | |
---|
Duro: Juu, voihan se ollakin. Ite myös hautailen vieläkin, joskin joissain jutuissa mukavempi jättää hautaamatta. Onhan se hyvä opetella olemaan hautaamatikin. Juu minä meinaan haudata jatkossa aina. Vartavasten siirryin ko. kikkaan, kun huomasin sen olevan tarkempi malli minulle ja päkiällä. Soundista viis, jos saan soiton kulkemaan. Eikä se soundi hautaamalla ihan pase ole. Rumpuope aikoinaan opetti myös ko. kikan ja hän on koulut käynyt aiheeseen. Jotain hitaanpuoleisia swing-juttuja, joita olen nyt alkanut harjoittelemaan poljen näköjään tahattomasti täysin päinvastaisella tyylillä, kantapää alhaalla ja pomputtamalla nuijaa. Pomputus on näköjään joihinkin hitaisiin juttuihin ainakin itselleni tarkempi tapa ja se tulee luonnostaan. Mutta hautaaminen on se juttu, mihin pyrin ja siihen, että se nuija pysähtyy siihen kalvoon, eikä väpätä edestakaisin. Hautaaminen ehkä rajoittaa virittämistä? Jotenkin tuntuu, että kalvo pitää olla totutulla kireydellä, muuten hautaamistyylistä tulee eräänlainen vibrafoni helpostikkin. Hautaamaan opettelu erilaisilla reboundeilla on varmaankin haastavaa. Pompputyylin opettelu saattaa olla siinä suhteesa tuhannesti järkevämpää? |
Epämuusikko 12.10.2012 09:41:53 (muokattu 12.10.2012 09:42:56) | |
---|
ai se olikin huumoria. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
tomboarmageddon 12.10.2012 12:59:53 | |
---|
Mä soitin ennen hautaamalla ja opettelin kärsivällisesti ton pompputyylin sitte, kun kyllästyin just nuihin plörinöihin kireemmällä vireellä ja isommalla bassarilla. Jotenkin viimeinen silmät tai korvat avaava juttu oli se kun soitin rumpuja kaverin demolle. Kuunneltiin pelkkää bassariraitaa ja alko aika lujaa v%#*&@maan se röpötys. Kyseessä oli just isompi bd kun olin tottunu ja soivaksi suht kireeksi viritetty. Halusi siis sellaisen soundin eikä antanu mun viritellä. Tosin käsittääkseni Anssi Nykänen ja Dave Weckl soittaa tuolleen hautaamalla..? Pitäsköhän käydä neuvomassa niitä. Ei nuin urpot! |
Einola 12.10.2012 18:02:37 | |
---|
"Ei irtoo blästi..." |
rintapek 12.10.2012 18:18:37 | |
---|
Epämuusikko: ai se olikin huumoria. Lähtökohtaisestihan keskusteluissa on ainakin kolmenlaista kategoriaa: Asiaa: jonka kyl tunnistaa ihan välittömästi. Huumoria: mut kun kaikkien humööri ei ole ihan samanlaista. Sit sitä on hyvää ja ei-niin-hyvää. Se tekee humöörin tunnistamisesta hirveen vaikeeta, mut minust kivat humööriheitot oikeissa paikoissa piristää asiakeskusteluakin kummasti. Trollausta: Tää on mulle vaikein tunnistettava, koska tahdon uskoa kanssaihmisistä hyvää. Aina ei heti hoksaa onko kyseessä aloittelija oikeissa ongelmissa, mun mielestä huono huumori, vai tosiaankin täystrolli. One kind of music only - the good kind |
Epämuusikko 13.10.2012 13:12:21 | |
---|
rintapek: Lähtökohtaisestihan keskusteluissa on ainakin kolmenlaista kategoriaa: Mikä noista olet sinä? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
rintapek 13.10.2012 13:29:42 | |
---|
Epämuusikko: Mikä noista olet sinä? Arvasin, et joku ja ehkäpä juuri sinä esität tän kysymyksen. Mut mä voin vastata. Enimmäkseen heitän huonoa huumoria, mut koitan pitää sen Aromakillassa. Joskus yritän puhua asiaa, mut ko olen pahainen harrastehumppamusikantti, paska runpali, huono hanuristi, akkaria rämpyttävä leikkiElvis ja puurokorvainen lauteilta miksaaja, ni vaikeeta se asianpuhuminen on. Trollausta en harrasta. One kind of music only - the good kind |