-Dr.DW- 18.09.2012 23:04:48 | |
---|
ferodoz: Mä oon viimeaikoina koittanu vältellä tuplien käyttöä, ihan siksi että saattais tulla tehtyä keikoilla normaalista poikkeaviakin ratkaisuja, tai vaikka soitettua suorempaa. On auttanut. Miekin jätin tuplat reeneissä pois, kun en mie niitten kans osaa ku tumpeloida. "ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!" |
Epämuusikko 18.09.2012 23:37:55 | |
---|
jazzmies: Olin unohtanut koko tuplabassarit. Olisihan tosin 16-osa -käsitteestä pitänyt hoksata päätellä, että on kyseessä jalat eikä kädet, mutta sama pää kesät talvet. Tämä lämpeni hitaasti. Nyt nauran jo. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 19.09.2012 01:21:45 (muokattu 19.09.2012 01:31:39) | |
---|
-Dr.DW-: Ja 16 osat on vaikeita soittaa, oli tempo mikä tahansa. Jaa snarella? Kyl sun pitäisi jo pystyä (sinä vihtoja :) kun minäkin saan neljä 16osaa OVOV aikaiseksi. Taitaa mennä enempikin. Tee esim. nuita Stonen Stick Control -harjoituksia (kirjasto)..... -Dr.DW-: Nyt yritin soittaa tänään 16 osia, eli 4 iskua/klik (korjaa jos olen väärässä!), tempoon 180. Jotenkin erittäin luonnotonta. Vaikka en mikään hirmu olekaan polkemaan, niin USKOMATONTA :) Ja todellakin, neljä löyntiä/ potkua piippaukseen. Onko tuo nyt ihan pakollista? Siis kickailu 16osilla.. HELP ;) Tämä keskustelu ei ollut ollenkaan, mitä hain (vaan mukavuustempoalue, no DDllä se on 180). Mutta menköön ;)) "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Epämuusikko 19.09.2012 08:40:00 | |
---|
statistiÖ: Jaa snarella? Kyl sun pitäisi jo pystyä (sinä vihtoja :) kun minäkin saan neljä 16osaa OVOV aikaiseksi. Taitaa mennä enempikin. Tee esim. nuita Stonen Stick Control -harjoituksia (kirjasto)..... USKOMATONTA :) Ja todellakin, neljä löyntiä/ potkua piippaukseen. Onko tuo nyt ihan pakollista? Siis kickailu 16osilla.. HELP ;) Tämä keskustelu ei ollut ollenkaan, mitä hain (vaan mukavuustempoalue, no DDllä se on 180). Mutta menköön ;)) Oon edelleen tuplanicki-teorian kannalla, mutta menköön näin kahvinjuonnin lomassa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kefiiri 19.09.2012 09:29:50 | |
---|
Epämuusikko: Oon edelleen tuplanicki-teorian kannalla, mutta menköön näin kahvinjuonnin lomassa. Ei, kyllä nämä ovat kaksi eri ikäistä kaveria, Dr.DW on noin 15 vuotta nuorempi. |
Epämuusikko 19.09.2012 10:45:22 | |
---|
Kefiiri: Ei, kyllä nämä ovat kaksi eri ikäistä kaveria, Dr.DW on noin 15 vuotta nuorempi. Todista. Itse menen vapaamielisesti treenikoppiin keskipäiväksi. --> "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kefiiri 19.09.2012 11:15:57 | |
---|
Epämuusikko: Todista. Todistan heti kun saan kasvatettua itselleni Hercule Poirotin viikset ja knallin. |
tomboarmageddon 19.09.2012 12:02:30 | |
---|
Oishan niitä tupliksiakin hauska johonkin käyttää joskus. Esim Cobham tyylisiä juttuja tai jotain ihan omaa...? Maailma on niin täynnä metallin rupluttajia,että on alkanut puuduttaa ja tympiä koko tuplat, eikä oo tullu koskettua niihin varmaan viiteen vuoteen. Harmi sinänsä, vaikken niissä hyvä koskaan ollutkaan. Nyt saattaisin jo olla jos ois niitäkin rääpiny ees välillä aina. |
tito 19.09.2012 12:17:25 | |
---|
tuplapassarilla tulkinta on vähän ku tuplanickillä kirjoittelis :P I'm George W. Bush, and I approve this message. |
-Dr.DW- 19.09.2012 13:40:41 | |
---|
tito: tuplapassarilla tulkinta on vähän ku tuplanickillä kirjoittelis :P Heh, no jos nyt ei kuiteskaan. Kyllähän esim. Gergo Borlaillakin on ihan hienoja juttuja tuplilla. Ei pelkkää tukua. "ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!" |
tito 19.09.2012 15:17:10 (muokattu 19.09.2012 15:22:17) | |
---|
Niin, lähtökohtaisestihan leikkimielinen tuplisvastaisuuteni kumpuaa siitä tosiseikasta, että joutuisin aloittamaan kovalla työllä ihan nollasta, jos haluaisin ottaa tuplailua haltuun, vaikka se alitajuisesti saattaisi vähän kiehtoakin. Tiedostamaton asennemuutos saattoi kavalasti käynnistyä, kun tajusin Gaddinkin tukuttelevan. Mutta sitten taas toisaalta jos haluan palvella paremmin sitä musaa mitä soittelen, tulee tuhat ja yksi asiaa ennen tuplapedaalitreenausta. I'm George W. Bush, and I approve this message. |
statistiÖ 19.09.2012 16:17:22 (muokattu 19.09.2012 16:26:15) | |
---|
Epämuusikko: Oon edelleen tuplanicki-teorian kannalla, mutta menköön näin kahvinjuonnin lomassa. = epäilevämuusikon comeback, kreit :) Kefiiri: Ei, kyllä nämä ovat kaksi eri ikäistä kaveria, Dr.DW on noin 15 vuotta nuorempi. Jos minä olen selvillä about, minkä ikäinen DD on, näilllä mennään. tomboarmageddon: Oishan niitä tupliksiakin hauska johonkin käyttää joskus. Esim Cobham tyylisiä juttuja tai jotain ihan omaa...? Omaa tietysti :) Syyskuun MDsta lukaisin lauseen jazz-tyylistä tuplistelua. Ai niin, en tosin muista oliko se kahdelle rummulle vai polkimelle, mutta eikö se ole melkolailla sama.. Minä koettaisin kehitellä jotain hidasta juttua noiden pikamättöjen sijaan (on omaa?!). tito: tuplapassarilla tulkinta on vähän ku tuplanickillä kirjoittelis :P Järki himmenee hitaasti ja salakavalasti ;) mutta varmasti? "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Duro 19.09.2012 16:24:41 (muokattu 19.09.2012 16:25:19) | |
---|
statistiÖ: Minä koettaisin kehitellä jotain hidasta juttua noiden pikamättöjen sijaan (on omaa?!). Miten hidasta? Tarpeeks hitaita juttuja nyt voi vetää yhdelläkin jalalla. Etkä sä ole ensimmäinen historiassa joka sellaista tekis. Kts. esim. Jojo Mayer. Tai no, se nyt tekee nopeitakin tukutuksia pitkän aikaa yhdel jalal, mut kuitenkin. Tilipitappituppitappi |
statistiÖ 19.09.2012 16:30:29 (muokattu 19.09.2012 16:48:37) | |
---|
Duro: Miten hidasta? Tarpeeks hitaita juttuja nyt voi vetää yhdelläkin jalalla. Etkä sä ole ensimmäinen historiassa joka sellaista tekis. Kts. esim. Jojo Mayer. Tai no, se nyt tekee nopeitakin tukutuksia pitkän aikaa yhdel jalal, mut kuitenkin. Mulla on käytännössä käytössä tempoalue (eriasia kuin mukavuusalue) 100 huitteissa kumpaankin suuntaan. Varmaan numero suurenee ajan kanssa. Eikä ole basaria koettaa!! Tarkoitin sellaista teknistä kikkailua, missä ei panosteta nopeuteen vaan laatuun. Tai sitten määrään ja laatuun ;) jk. Tämä oli osastoa "helppo huudella". Tarkoitus oli kannustaa osaavia testailemaan ihan jotain muuta. Kuulostaa siltä, että tuossa sektorissa on paljon, mitä ei ole (juurikaan) tehty. Ja kaikilla on pölyttyvät tuplat ;9 "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 19.09.2012 16:45:25 | |
---|
-Dr.DW-: Kun ois niin mukava, kun olis vähän tuota dynamiikkaakin. Miten luulen, että dynamiikkaa saat, kun puolitat tempon 180 ja teet samoja juttuja? Ja vaihtelet sitten tempoa satunnaisesti, ettet jumitu mihinkään. Nuo Stonen harjoitukset voi varmaan siirtää jaloille(kin).. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
-Dr.DW- 19.09.2012 23:08:20 | |
---|
statistiÖ: Miten luulen, että dynamiikkaa saat, kun puolitat tempon 180 ja teet samoja juttuja? Ja vaihtelet sitten tempoa satunnaisesti, ettet jumitu mihinkään. Nuo Stonen harjoitukset voi varmaan siirtää jaloille(kin).. Mistäs mie sellaiset harjotteet käsiini saan? "ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!" |
statistiÖ 20.09.2012 00:56:16 (muokattu 20.09.2012 01:03:57) | |
---|
-Dr.DW-: Mistäs mie sellaiset harjotteet käsiini saan? Kirjastosta :) Täällä ainakin hyökkäsi hyllystä suoraan syliin. F-musiikki näkyy kaupitsevan sitä netissä (16 e), hienoa! Ja paljon muuta juu. Eli: Stone, Stick Control. Jänskää vaan, kun alkaa kohta tulla triolit vastaan ;) ja sitten mun lempparit, rollit.. jk. on sielläkin, tarkistin, ja paljon muuta kivaa.. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Epämuusikko 20.09.2012 09:10:24 | |
---|
Stick Control käsille = paras tapa käyttää aikansa tekniikkamielessä. Stick Control jaloille = mitä ihmettä? Jälkimmäisen kohdalla en puhu kokemuksesta, ja onhan sitä moni käyttänyt. Kysykää silti itseltänne tai joltain muulta notta mitä siitä hyötyy? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
tomboarmageddon 20.09.2012 09:36:19 (muokattu 20.09.2012 09:38:49) | |
---|
Epämuusikko: Stick Control käsille = paras tapa käyttää aikansa tekniikkamielessä. Stick Control jaloille = mitä ihmettä? Jälkimmäisen kohdalla en puhu kokemuksesta, ja onhan sitä moni käyttänyt. Kysykää silti itseltänne tai joltain muulta notta mitä siitä hyötyy? Varmasti ois hyötyä jaloillakin nuita jauhatella + vielä käsi vs jalka systeemilläki. Ei tietty oo mikään pääasia nyt nämä rumpujen soitossa taas, mutta hyvä ois ottaa tommosta treeniä välillä. Onhan näistä paljon jauhettu, mutta siis monet treenaa kädet ja jalat ja kaikki kombinaatiot rudimenteillä. |
markkuliini 20.09.2012 09:59:10 | |
---|
tomboarmageddon: Onhan näistä paljon jauhettu, mutta siis monet treenaa kädet ja jalat ja kaikki kombinaatiot rudimenteillä. Kun kädet treenataan soittamaan erilaisia käsijärjestyksiä, niin hyöty on siinä että pystyy jakamaan rytmit haluamallaan tavalla eri rummuille ja symbaaleille. Kun tuplabassarilla/pedaalilla treenataan soittamaan samat järjestykset, niin hyöty on siinä että voi onnitella itseään järjettömästä sinnikyydestä asian eteen josta ei ole juurikaan mitään hyötyä. Koska eihän se paradiddle tms. juurikaan eriltä kuulosta kuin vuorolyönnitkään sillä bassorummulla, kun se on sen verran epädynaamisempi kuin virveli eikä lyöntipaikkakaan vaihdu. Toki hyvä että ylipäätään treenataan, mutta sen ajan voisi käyttää PALJON hyödyllisemmin vaikka ihan siihen että opettelee soittamaan mitä vaan rytmejä vuorolyönneillä tai jollain jalkajärjestyksellä mikä tuntuu luontevimmalta. Olen kuullut ainoastaan yhtä rumpalia jonka soittamana bassarilla esim. tuplalyönnit ovat edes vähän poikkeavan kuuloisia verrattuna vuorolyönteihin. Kysessä on Virgil Donati joka on käyttänyt bassarin tuplalyöntien hiomiseen ihan järjettömästi aikaa. Ja tuloksena on tukutukua joka kuulostaa ihan aavistuksen pehmeämmältä mitä vuorolyöntinsä. Ja tavallinen kuulija ei huomaa mitään eroa. Onneksi olkoon Virgi ajankäytöstä! :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |