Aihe: Youtube rumpupläjäykset vol. 2
1 2 3 4 599 100 101 102 103122 123 124 125 126
jazzmies
11.09.2009 23:34:03
Kailis: *kyynelsilmin* Tuntui siltä että kirjoitit tämän minulle, henkilökohtaisesti, vähän kuin isoveli jota minulla ei ole koskaan ollut. Puolustat pihan pahoja poikia vastaan, nostat puun alimmalle oksalle ja opastat tyttöjen anat...naks!
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Ensimmäinen plus sulle.

Mä oon aina rakastanut sua :)
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hansakemanelius
11.09.2009 23:35:08

Perustetaanko uusi palsta hömötiaisille.....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
markkuliini
11.09.2009 23:41:08 (muokattu 11.09.2009 23:44:42)

hollmi-5: En tykkää. Ja tyhmäkin on rumpali, joka ei ota diiliä. Tai sitten se ei vain osannut soittaa kuin ämpäreillä.

Onkohan muuten Teppo Mäkyselle koskaan ehdotettu rumpudiiliä? Tai Bill Stewart:ille? Tai Marko Timoselle? Näitähän diilittömiä suuruuksiahan riittää. Toivottavasti niille ei ole tarjottukaan. Muutenhan se tarkoittaa että ne on tyhmiä.

Mutta nyt oli paljon parempi tuo meininki. Kuullosti mielipiteeltä eikä totuudelta. :)

Miksi sen muuten pitäisi osata/opetella soittaa settiä kun on soittanut koko ikänsä ämpäreitä? Niinkun setin soittaminen olisi joku itseisarvo. Se on kuitenkin tehnyt uran tuolla.
Vähän sama kun sanois jostain conga-rummun soittajasta että eipä osaa settiä soittaa. So what?
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
moderndrummer88
11.09.2009 23:44:14
markkuliini: Onkohan muuten Teppo Mäkyselle koskaan ehdotettu rumpudiiliä.

Eiks Mäkysellä ollu yhteen aikaan löyhä diili Premierin kanssa?
Relaxin' At Camarillo...
Epämuusikko
11.09.2009 23:45:12
markkuliini: Onkohan muuten Teppo Mäkyselle koskaan ehdotettu rumpudiiliä? Tai Bill Stewart:ille? Tai Marko Timoselle? Näitähän diilittömiä suuruuksiahan riittää. Toivottavasti niille ei ole tarjottukaan. Muutenhan se tarkoittaa että ne on tyhmiä.

Mutta nyt oli paljon parempi tuo meininki. Kuullosti mielipiteeltä eikä totuudelta. :)

Miksi sen muuten pitäisi osata/opetella soittaa settiä kun on soittanut koko ikänsä ämpäreitä? Niinkun setin soittaminen olisi joku itseisarvo. Se on kuitenkin tehnyt uran tuolla.
Vähän sama kun sanois jostain conga-rummun soittajasta että eipä osaa settiä soittaa. So what?

Timosella oli Suomen ensimmäinen Premier-diili.
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
markkuliini
11.09.2009 23:48:38

moderndrummer88: Eiks Mäkysellä ollu yhteen aikaan löyhä diili Premierin kanssa?

Ei mun mielestä. Premierin rummuilla se on soittanut, mutta en mä sitä ole koskaan missään mainoksissa nähnyt. Esim. Viidakkorummussa oli yhteen aikaan vaikka ketä vipeltäjää Soitin Laineen Premier-mainoksissa. Teppo ei ole koskaan sattunut silmään.

Mikä on löyhä diili? Että saa rummut alennuksella, ja etukalvossa näkyy logo keikoilla.
Siinä tapauksessa käytännössä kaikilla keikkailevilla on rumpudiili. Mulle diili tarkoittaa sitä että mainostetaan rumpalin naamalla/rumpali klinikoi tai esittelee jne. Eli diili on se kun laitetaan diiliin nimi alle. :)
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
11.09.2009 23:48:43
markkuliini: Onkohan muuten Teppo Mäkyselle koskaan ehdotettu rumpudiiliä. Tai Bill Stewart:ille. Tai Marko Timoselle. Näitähän diilittömiä suuruuksiahan riittää. Toivottavasti niille ei ole tarjottukaan. Muutenhan se tarkoittaa että ne on tyhmiä.

Jotenkin kuulostaa se, että katusoittaja ei halua nousta sieltä ylös siltä, että minä en todellakaan ymmärrä syytä.

Jos Markolla ei ole diiliä tarkoittakin sitä, että hänellä on vakiduuni ja ei haekaan diiliä? Ja rumpufirmojen diilivastaavat tuskin tajuavat muun, kuin levymyynnin perään. Lars? Muut bändin takia diilin saaneet?
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
11.09.2009 23:50:50 (muokattu 11.09.2009 23:54:10)

Epämuusikko: Timosella oli Suomen ensimmäinen Premier-diili.

Oli ehkä. Mutta ei soita Premiereillä enää. Eikä, mikäli oikein puheistaan ymmärsin, hänellä ole mitään rumpudiiliä tällä hetkellä. Onko hän siis tuplatyhmä kun luopui diilistä? :D
markkuliini
11.09.2009 23:53:53 (muokattu 11.09.2009 23:54:57)

hollmi-5: Jotenkin kuulostaa se, että katusoittaja ei halua nousta sieltä ylös siltä, että minä en todellakaan ymmärrä syytä.

Nousta? Onko katusoittaja ja katusoittamisella eläminen jotenkin alhaista?

Jos Markolla ei ole diiliä tarkoittakin sitä, että hänellä on vakiduuni ja ei haekaan diiliä? Ja rumpufirmojen diilivastaavat tuskin tajuavat muun, kuin levymyynnin perään.

Marko soittaa Suomen suosituimman naisrock-artistin bändissä. Levymyynti ja yleisö varmaan diilivastaavien mielestä ihan riittävä. Mä luulen että Marko haluaa olla vapaa. Eli luulen että on kieltäytynyt diilistä jos toisestakin.
Epämuusikko
11.09.2009 23:54:23 (muokattu 11.09.2009 23:59:20)
markkuliini: Oli ehkä. Mutta ei soita Premiereilä enää. Eikä, mikäli oikein puheistaan ymmärsin, hänellä ole mitään rumpudiiliä tällä hetkellä. Onko hän siis tuplatyhmä kun luopui diilistä? :D

Ehkä. Vaihtelu virkistää. Kysymme.

Mä luulen että Marko haluaa olla vapaa. Eli luulen että on kieltäytynyt diilistä jos toisestakin.

Tähänkin tällä haavaa: ehkä.

markkuliini: Puhuimme asiasta viimevuoden itsenäisyyspäivänä. Tampereella oli samalla keikalla mm. Vilkkumaa ja Herzenit ja Kaija. Kaakkurin Dw-diilin tulevaisuus oli ilmassa, ja Marko kertoi omia fiiliksiään näistä asioista. En muista ihan kaikkia yksityiskohtia, mutta ei tää mitään pelkkää mutua siis ole.

Ei varmasti. Itsekin aiheesta hänen kanssaan keskustelimme kerran, mutta varmuudella en tiedä mitn. Ja en sano mitään mikä ei oo virallista.
markkuliini
11.09.2009 23:57:22 (muokattu 11.09.2009 23:57:52)

Epämuusikko: Ehkä. Vaihtelu virkistää. Kysymme.

Puhuimme asiasta viimevuoden itsenäisyyspäivänä. Tampereella oli samalla keikalla mm. Vilkkumaa ja Herzenit ja Kaija. Kaakkurin Dw-diilin tulevaisuus oli ilmassa, ja Marko kertoi omia fiiliksiään näistä asioista. En muista ihan kaikkia yksityiskohtia, mutta ei tää mitään pelkkää mutua siis ole.
hollmi-5
12.09.2009 00:03:07
markkuliini: Nousta? Onko katusoittaja ja katusoittamisella eläminen jotenkin alhaista?

Se on minun arvoasteikolla heti palautuspulloista kinastelevien maahanmuuttajien ja muuten vain rahaa pummaavien jälkeen yksi puoliaskelma ylöspäin.

Tosin katusoittajien saralla on laaja skaala. Ämpäri on äpäri ja stradivarius on sitten asia aivan erikseen. Ja niillä "satradivarius"-katusoittajilla on yleensä kova koulutus ja pitkä kokemus...
markkuliini
12.09.2009 00:09:49

hollmi-5: Se on minun arvoasteikolla heti palautuspulloista kinastelevien maahanmuuttajien ja muuten vain rahaa pummaavien jälkeen yksi puoliaskelma ylöspäin.

Pakko sanoa, että isossa omenassa kuuli sellaista katusoittoa, että oksat pois. Monttu auki on vaikea katsoa pitkin nokan vartta. :)
Siksi toisekseen esim. afrikkalainen-, secondline-drumming ja muu esim. brasilialainen rummutus ovat juurikin tätä "katusoittoa", etten lähtis kovin hanakasti tuomitsemaan.
Kadulta ollaan rumpaleina tultu, kadulle aina palataan...tai jotain.
VeKrio
12.09.2009 00:10:07

Ou jee. Ja noista koista. Mut on kasvatettu sellaiseen hevimusakulttuuriin, että isompi parempi, basarissa ja pelleissä. Voin sanoa siitä kasvaneeni ulos jo jokin aika sitten. Halusin vani tuoda ne tuossa esille, koska mun mielestä Paicen setin pellit ovat järkyttävän isoja. Kaikki. Mä diggaan eniten 15-17 rässeistä, koska ne ei jää tielle. Johonkin ne taas sopii.

Ihanaa keskustelua. Kaikki ootte
markkuliini
12.09.2009 00:13:42

hansakemanelius: Eikös tällaisena iltana pitäisi olla keikalla tienaamassa eikä täällä kinailemassa. Jotenkin aistin Olvin höyryt rivien välistä....

Pitäis! Joisin kaljaa jos olis rahaa ostaa kaljaa. :)
Nyt pitää tyytyä raikkaaseen vesijohtoveteen.
jazzmies
12.09.2009 00:13:57
hollmi-5: Se on minun arvoasteikolla heti palautuspulloista kinastelevien maahanmuuttajien ja muuten vain rahaa pummaavien jälkeen yksi puoliaskelma ylöspäin.

Tosin katusoittajien saralla on laaja skaala. Ämpäri on äpäri ja stradivarius on sitten asia aivan erikseen. Ja niillä "satradivarius"-katusoittajilla on yleensä kova koulutus ja pitkä kokemus...

Ai niinkö muksuilla ei saisi olla motivaatiota kohottaa oman elämänsä laatua? Täällä härmässä on helppo pitää kadulla eläviä alhaisempina kuin premium-autolla ajavia elitistejä. Ihmisarvo on just sama pulloista taistelevilla maahanmuuttajilla, katusoittajilla ja härmän eliitillä. Se ero tosin on, että nuo ämpärikatusoittajat svengaavat yleensä armottomammin kuin kukaan meistä.
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hollmi-5
12.09.2009 00:21:36 (muokattu 12.09.2009 00:26:14)
Se ero tosin on, että nuo ämpärikatusoittajat svengaavat yleensä armottomammin kuin kukaan meistä.

Ja minun Jussi-ukki joi happamat maidot vaikka minulle ei maistunut. Tosin se oli sodassakin ja minun ei onneksi tarvinnut...
Epämuusikko
12.09.2009 00:22:54
hollmi-5: Ja minun Jussi-ukki joi happamat maidot vaikka minulle ei maistnut. Tosin se oli sodassakin ja minun ei onneksi tarvinnut...

Allekirjoitusainesta.
markkuliini
12.09.2009 00:23:15 (muokattu 12.09.2009 00:23:49)

hollmi-5: Ja minun Jussi-ukki joi happamat maidot vaikka minulle ei maistnut. Tosin se oli sodassakin ja minun ei onneksi tarvinnut...

Svengi, tuo musiikin hapan maito. :D
Juu, ei se toki kaikille sovi...
Nolte
12.09.2009 11:17:01
jazzmies: Mistä ihmeestä tämä on tullut tuo jättikokojen perään kuolaaminen ja kellä on suurin vaahtoaminen? Muistan parikyt vuotta sitten Kauhajoen opistolla, kun siellä oli 26" Taman bassari, kaikki nauroivat sille. Nyt yhtäkkiä se on tosi mieeeeeehen mitta. Ja sama crashien pitäisi olla vähintään 20". Miksi? Ride 24" on äijä! Toinen etutomi on kielletty, miksi? Kaksi isotomia sallitaan tosin. Splash on homostelua, miten niin? China on passée, paskat. Ihan sama millä koolla ja setillä vetelee, jos se sopii rumpalin ja bändin stailiin. Muoteja tulee ja menee, music is the best!

Äläpä vaahtoa siellä rumpujen koista! Se on niin eilispäivää...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)