![]() 12.03.2006 16:38:50 | |
---|---|
jos nikat rupeaa kerääään nestettä niin pitäisi käydä lääkärillä, mutta se ei muuta määräisi kun lepoa. | |
![]() 13.03.2006 09:07:24 | |
Uudet pedaalit, uudet kujeet - balanssiongelma. Tarvitsee taas opetella soittamaan näköjään. Uudet hianot pedaalit sain alle ja olen tottunut melko nopeasti niiden tuntumaan. Lähdetään nyt vaikka siitä, että vaikkapa 230 bpm yhdellä jalalla kahdeksasosia saan helposti irti itsestäni niin, että iskut tulee tarkasti ja niissä on voimaa. Eli periaatteessa ja käytännössäkin pystyn soittamaan grindiä melko tiukkaan tempoon yhdellä jalalla. Ja mikä hienointa, vasen jalka EI lagaa vaan siitä tuntuu olevan jopa parempi tatsi. Johtunee varmaan siitä että nyt itse pedaali ei haro vastaan;D Mutta: tuplat ovat hankaloituneet näissä tempoissa. Kun teen aluksi vaikka ox8 ja vx8 jonka jälkeen pitäisi lähteä vääntämään tuplia, niin homma kusee. Tuntuisi olevan ongelmia BALANSSIN kanssa. Olen rukannut istuinkorkeutta ja muuta useaan otteeseen kun olen hakenut tuntumaa uusiin pedaaleihin. Yksin toimii, kaksin ei. Ennen tätä ongelmaa ei ole ollut. Winkkejä, kokemuksia, ajatuksia, mitä ? Ps. Voi hyvinkin olla että ongelma katoaa ajan kanssa kun olen täydellisesti yhtä pedaaleitteni kanssa. | |
![]() 13.03.2006 09:39:08 | |
Uudet pedaalit, uudet kujeet - balanssiongelma. Tarvitsee taas opetella soittamaan näköjään. Uudet hianot pedaalit sain alle ja olen tottunut melko nopeasti niiden tuntumaan. Lähdetään nyt vaikka siitä, että vaikkapa 230 bpm yhdellä jalalla kahdeksasosia saan helposti irti itsestäni niin, että iskut tulee tarkasti ja niissä on voimaa. Eli periaatteessa ja käytännössäkin pystyn soittamaan grindiä melko tiukkaan tempoon yhdellä jalalla. Ja mikä hienointa, vasen jalka EI lagaa vaan siitä tuntuu olevan jopa parempi tatsi. Johtunee varmaan siitä että nyt itse pedaali ei haro vastaan;D Mutta: tuplat ovat hankaloituneet näissä tempoissa. Kun teen aluksi vaikka ox8 ja vx8 jonka jälkeen pitäisi lähteä vääntämään tuplia, niin homma kusee. Tuntuisi olevan ongelmia BALANSSIN kanssa. Olen rukannut istuinkorkeutta ja muuta useaan otteeseen kun olen hakenut tuntumaa uusiin pedaaleihin. Yksin toimii, kaksin ei. Ennen tätä ongelmaa ei ole ollut. Winkkejä, kokemuksia, ajatuksia, mitä ? Ps. Voi hyvinkin olla että ongelma katoaa ajan kanssa kun olen täydellisesti yhtä pedaaleitteni kanssa. Hmm, onko molemmat pedaalit säädetty varmasti saman tuntuisiksi? Mulla oli kerran jonku keikan jälkeen jääny vahingossa oikean pedaalin jousi paljon löysemmälle kuin vasemman. Kauan aikaa ihmettelin, että miksi singlet onnistuu molemmilla jaloilla hyvin, muttei kuitenkaan tuplat. Sitten huomasin tuon jousen ja säädin sen suunnilleen samanlaiseksi vasemman kanssa ja jälleen alkoi homma toimimaan. Kannattaa tarkistaa, että kaikki säädöt ovat suunnilleen samanlaisia molemmissa pedaaleissa.. metallia Kemistä: UNIC | |
![]() 13.03.2006 09:43:19 | |
Hmm, onko molemmat pedaalit säädetty varmasti saman tuntuisiksi? Mulla oli kerran jonku keikan jälkeen jääny vahingossa oikean pedaalin jousi paljon löysemmälle kuin vasemman. Kauan aikaa ihmettelin, että miksi singlet onnistuu molemmilla jaloilla hyvin, muttei kuitenkaan tuplat. Sitten huomasin tuon jousen ja säädin sen suunnilleen samanlaiseksi vasemman kanssa ja jälleen alkoi homma toimimaan. Kannattaa tarkistaa, että kaikki säädöt ovat suunnilleen samanlaisia molemmissa pedaaleissa.. Jep, samalla tavalla on säädetty pedaalit ja niissä on hyvä tuntuma. Voi olla toisaalta siitäkin kiinni tämä ongelma, että vanhoilla pedaaleilla joutui jatkuvasti hieman "kompensoimaan" polkemista slaven tuntuman ollessa hieman erilainen kuin masterin. Nyt kun on kolme vuotta sitä tehnyt, niin tavallaan kroppa ja mieli koittaa edelleenkin tehdä sitä. | |
![]() 13.03.2006 13:01:31 | |
Jep, samalla tavalla on säädetty pedaalit ja niissä on hyvä tuntuma. Voi olla toisaalta siitäkin kiinni tämä ongelma, että vanhoilla pedaaleilla joutui jatkuvasti hieman "kompensoimaan" polkemista slaven tuntuman ollessa hieman erilainen kuin masterin. Nyt kun on kolme vuotta sitä tehnyt, niin tavallaan kroppa ja mieli koittaa edelleenkin tehdä sitä. Sun täytyy "ajaa" vasuri sisään. Eli rupeat vaan soittelemaan pelkästään vasurilla jonkun aikaa ja ihan vaikka pelkästään poljet sitä. Uusi tuntuma on aina haettava. Harvoin se tulee itsestään. Suurin osahan liidaa oikealla ja sen lihaskontrolli on jo niin kehittynyt ettei se sekoa vaikka olis minkälaiset jyystimet. Kuivaharjoittelu auttaa myös. Eli kotisohvalla voi myös Kauniita ja Rohkeita tuijotellessa treenata lihaskontrollia. Kuivaharjoittelu tehdään hitaalla temmolla 60 ja alle ja keskitytään jalan liikkeisiin. Tämä jos mikä auttaa. Sex, choppers and rock´n roll!!! | |
![]() 13.03.2006 14:08:44 | |
Kuivaharjoittelu auttaa myös. Eli kotisohvalla voi myös Kauniita ja Rohkeita tuijotellessa treenata lihaskontrollia. Kuivaharjoittelu tehdään hitaalla temmolla 60 ja alle ja keskitytään jalan liikkeisiin. Tämä jos mikä auttaa. Tähän liittyikin seuraava kysymys. Onko siitä oikeasti apua, jos läpsyttelee jaloilla (kontrolloidusti ja keskittyen niihin jalan liikkeisiin) vaikkei pedaaleita olla olekaan. Tämänhän luulisi todellakin auttavan lihasten kontrolloimiseen paremmin, mutta tekeekö tämä hallaan "oikealla pedaalilla soittamiseen" tai onko tämä turhaa vai onko tästä oikeasti apua ? | |
![]() 13.03.2006 15:10:51 | |
Tähän liittyikin seuraava kysymys. Onko siitä oikeasti apua, jos läpsyttelee jaloilla (kontrolloidusti ja keskittyen niihin jalan liikkeisiin) vaikkei pedaaleita olla olekaan. Tämänhän luulisi todellakin auttavan lihasten kontrolloimiseen paremmin, mutta tekeekö tämä hallaan "oikealla pedaalilla soittamiseen" tai onko tämä turhaa vai onko tästä oikeasti apua ? Minä teen näin ihan huvikseni ja muita ärsyttääkseni :) Mutta en oikein tiedä onko se vaikuttanut mihinkään. Ei se varmaan hallaakaan tee. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit | |
![]() 13.03.2006 15:59:09 | |
Heh, pistinpä elämän risaiseksi (tai sitten päinvastoin): Duunikaverilla on kaverina fysioterapeutti joka on erikoistunut tansseihin ja sen semmoiseen. Erikoistunut nimenomaan lihaksiin, lihasryhmiin ja niiden käyttöön. Opettaa mm. käyttämään oikeita lihaksia, korjaamaan "virheitä" ergonomiassa jne. Osaa opastaa ihmisiä mm. siinä, miten saa käyttöön suuret lihakset pienissä, nopeissa liikkeissä (nilkka tukutuku). VOI olla, että jos hänet tapaan pikaisesti ja maksan jonkun euron, jalkojen lihasten käyttö ja kontrolli muuttuu ratkaisevasti ja opin olemaan käyttämättä lihaksia mitä EI tarvita yms. Saa nähä jaksanko pistää pari pennosta tähän "hupiin", mutta olisi kieltämättä e-rit-täin mielenkiintoista saada vähän vinkkejä ja ajatuksia lihas-proolta;D Pistänpä raporttia sitten joskus ja ehkä ja tulen kertomaan että me soitetaan kaikki ihan päin vittiä. | |
![]() 13.03.2006 18:15:15 | |
Uudet pedaalit Mitkä? Deino vaan. | |
![]() 14.03.2006 07:17:15 | |
Tähän liittyikin seuraava kysymys. Onko siitä oikeasti apua, jos läpsyttelee jaloilla (kontrolloidusti ja keskittyen niihin jalan liikkeisiin) vaikkei pedaaleita olla olekaan. Tämänhän luulisi todellakin auttavan lihasten kontrolloimiseen paremmin, mutta tekeekö tämä hallaan "oikealla pedaalilla soittamiseen" tai onko tämä turhaa vai onko tästä oikeasti apua ? Kyllä se auttaa, varsinkin juuri tuolleen hitaasti tehtynä. Kun keskittyy siihen jalan liikkeeseen ja tekee sen kunnolla niin kokoajan yhä suurempi osa lihaksesta aktivoituu kun hermoratoja tulee lisää. Siis tähän tarvitaan paljon toistoja ettei nyt joka toistolla tule sentään 10 cm lisää hermoratoja... Tietenkään tämä kuivaharjottelu ei ole sama kuin pedaaleilla soittelu mutta tämä harjoittaa perus lihaskontrollin kuntoon ja sitten pedaaleilla soittaessa loput. Juuri siksi monella ei tule soittamisesta kuin paha mieli kun ei ole peruskontrollikaan hanskassa ja väkisin vaan yritetään. Ei se tuplilla jyystö kuitenkaan nyt aivan yksinkertaista ole. Kyllähän monet vetää 10 - 20 sekkaa kovallakin temmolla ja on sitä mieltä että osaa soittaa. Mutta vetää sitten sitä 3 min, onkin jo aivan eri asia. Sex, choppers and rock´n roll!!! | |
![]() 14.03.2006 09:17:40 | |
Mitkä? Axis A longboard | |
![]() 15.03.2006 11:01:27 | |
oon ostamassa tuplia niin voisko joku antaa vinkkiä mitkä mallit tai merkit on hyviä ja mitkä kusee.Millaset kannattaa ostaa ku budjetti menee siinä 100-150e paikkeilla. felix | |
![]() 15.03.2006 13:40:03 | |
oon ostamassa tuplia niin voisko joku antaa vinkkiä mitkä mallit tai merkit on hyviä ja mitkä kusee.Millaset kannattaa ostaa ku budjetti menee siinä 100-150e paikkeilla. Oikeastaan mitkä tahansa yli 300 euron pedaalit ovat hyvät. Se on vaan sitten siitä kiinni, mikä sopii parhaiten sun jalalle. Tuolla budjetilla suosittelisin katsomaan käytettyjä pedaaleita. En tiedä nuista Taman Iron Cobra jr. pedaaleista, että minkä tasoiset ovat, mutta luulisin, että ihan käyvät peruspedaalit. En tosin tiedä saako niitäkään uutena ihan tuolla hinnalla. metallia Kemistä: UNIC | |
![]() 16.03.2006 09:29:21 | |
oon ostamassa tuplia niin voisko joku antaa vinkkiä mitkä mallit tai merkit on hyviä ja mitkä kusee.Millaset kannattaa ostaa ku budjetti menee siinä 100-150e paikkeilla. Pistät satasen lissää niin saat paljon paremmat pedaalit, eli Iron Cobrat tai suoraveto Yamahat. | |
![]() 16.03.2006 10:40:23 | |
Pistät satasen lissää niin saat paljon paremmat pedaalit, eli Iron Cobrat tai suoraveto Yamahat. Ja vielä muutaman satasen lisää niin saa DW 9000:t. Ei aina ole niitä satasia joita lisätä, jos olisi niin varmaankin kysyjä olisi maininnut budjettinsa olevan laajempi kuin nyt. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit | |
![]() 17.03.2006 17:58:36 | |
Kysyisin että paljon reenaatte h/päivä/kk pelkkää perus rudimentti treeniä? Huvittais ite alkaa pikku hiljaa tästä kehittymään jonnekki suuntaan, mutta tuntuu että puoltuntia päivässä ei riitä alkuunkaan. Mikä hiton allekirjotus? | |
![]() 17.03.2006 17:59:30 | |
mutta tuntuu että puoltuntia päivässä ei riitä alkuunkaan. Ei se kehitys heti näy. Deino vaan. | |
![]() 18.03.2006 15:06:17 | |
Ei se kehitys heti näy. Eli onko tuo puoltuntia päivässä hyvä määrä? Mikä hiton allekirjotus? | |
![]() 18.03.2006 15:40:15 | |
Eli onko tuo puoltuntia päivässä hyvä määrä? Mielestäni kyllä. Deino vaan. | |
![]() 18.03.2006 16:12:36 | |
Eli onko tuo puoltuntia päivässä hyvä määrä? Tuo on ihan ihmisestä kiinni, mikä on kenellekin hyvä määrä. Sellainen aika on hyvä määrä, jonka jaksat keskittyneesti reenata. Jotkut jaksavat enemmän, jotkut vähemmän, mutta jos ei jaksa keskittyä kunnolla pitkiä aikoja niin se on aivan turhaa reenatakkaan pitkiä aikoja. metallia Kemistä: UNIC | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)