Gardiner 09.01.2010 20:42:32 | |
---|
arse: Rumpalista tulee mieleen Kari Tykkyläinen, siis mr. Premier drumlesson :) Jos se on lannistumattoman velipuoli. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
jazzmies 09.01.2010 21:15:10 | |
---|
Epämuusikko: Steve Smithin... se pätkä Aidosti toimi, kaikessa nippeliydessään ja, normaali-ihmisten musiikkiin suhteutettuna, turhuudessaa. Rohkenen epäillä, sillä en ole koskaan kuullut hänen kunnolla svengaavan. Hän osaa hirveästi, on melko tarkka ja paljon harjoitteleva, mutta, kovin SS on suorituskeskeinen soittaja. Väijyin just männä viikolla Steve Smith Drumset Technique -videon, mikä vahvisti 20 vuotta vanhaa ounastustani siitä, että hän on monien muodenkin aikalaistensa vanavedessä oivaltanut jotakin omituista tästä lajista, siis rumpujen soitosta - aivan kuten musiikki syntyisi tekniikasta, matematiikasta ja vaikeudesta. Erikoishommaa tämä noilla Gary Chaffeen oppilailla: stickings, patterns, polyrhythms, groupings (and scientifical). Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
hollmi-5 09.01.2010 21:23:09 | |
---|
jazzmies: Rohkenen epäillä, sillä en ole koskaan kuullut hänen kunnolla svengaavan. Hän osaa hirveästi, on melko tarkka ja paljon harjoitteleva, mutta, kovin SS on suorituskeskeinen soittaja. Väijyin just männä viikolla Steve Smith Drumset Technique -videon, mikä vahvisti 20 vuotta vanhaa ounastustani siitä, että hän on monien muodenkin aikalaistensa vanavedessä oivaltanut jotakin omituista tästä lajista, siis rumpujen soitosta - aivan kuten musiikki syntyisi tekniikasta, matematiikasta ja vaikeudesta. Erikoishommaa tämä noilla Gary Chaffeen oppilailla: stickings, patterns, polyrhythms, groupings (and scientifical). Minun mielestä tämä svengaa tosi hyvin: http://www.youtube.com/watch?v=2xrmmCbgXBk Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 09.01.2010 21:26:48 | |
---|
"Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 09.01.2010 21:30:50 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 09.01.2010 21:34:20 (muokattu 09.01.2010 21:36:44) | |
---|
hollmi-5: Philly Joe yrittää matkia Buddy Richiä siinä kovin hyvin onnistumatta. Ja onneksi ei onnistukkaan, koska lopputuloksena on paljon paremman kuuloista matskua... Kunhan aikasi kuuntelet ja soitatkin rumpuja, niin ymmärrät sinäkin. Enpä usko, harva enemmälti soittanut, vähänkin enemmän koulutettu tyyppi arvottaa Buddy Richin vaikkapa Philly Joen edelle. Miksi missään oppilaitoksissa ei oppilaita pistetä pahemmin Buddya transkriptioimaan, mutta Philly Joe Jonesista on varmaan jokainen edes konsa-asteella opiskellut joutunut tekemään transkriptioita, ovatko kaikki opettajat ihan pihalla jazzmusiikin kuka-on-kukin -meiningistä? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Bacchus 09.01.2010 21:34:59 | |
---|
Itselleni tulee Steve Smithistä sellainen fiilis, että soittajana hän on loistava imitoija, mutta fiilis vain uupuu. Tsekatkaapa vaikka tämä. http://www.youtube.com/watch?v=bE87tRz_lXw&feature=related Pidän kuitenkin Smithin soitosta, ja tälläisenä harrastelijana soiton kritisoiminen onkin jokseenkin huvittavaa. Silti, kaikki on jotenkin liian puhkimietittyä ja kaluttua. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
moderndrummer88 09.01.2010 21:38:03 | |
---|
Bacchus: Itselleni tulee Steve Smithistä sellainen fiilis, että soittajana hän on loistava imitoija, mutta fiilis vain uupuu. Tsekatkaapa vaikka tämä. http://www.youtube.com/watch?v=bE87tRz_lXw&feature=related Pidän kuitenkin Smithin soitosta, ja tälläisenä harrastelijana soiton kritisoiminen onkin jokseenkin huvittavaa. Silti, kaikki on jotenkin liian puhkimietittyä ja kaluttua. Just samaa mieltä itsekkin olen. Kyllä noita Steve Smithin pätkiä ihan mielellään katsoo, ei siinä mitään, mutta vähän kylmäksi ne jättää. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Bacchus 09.01.2010 21:42:03 | |
---|
moderndrummer88: Just samaa mieltä itsekkin olen. Kyllä noita Steve Smithin pätkiä ihan mielellään katsoo, ei siinä mitään, mutta vähän kylmäksi ne jättää. Nimenomaan, liian kliininen ja tieteellinen lähestymistapa. Toisaalta voihan olla, että himassaan Smith riehuu kännissä settinsä äärellä ja huutelee itsekseen kuin Bonham ikään, mutta hieman epäilen sitä. Ehkä tälläinen tiukka ja tarkasti leikelty lähestymistapa suosii Smithin kaavailemaa opetustarkoitusta, mutta ei tuosta mitään fiiliksiä saa irti. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Ruutikallo 09.01.2010 22:19:22 | |
---|
moderndrummer88: Just samaa mieltä itsekkin olen. Kyllä noita Steve Smithin pätkiä ihan mielellään katsoo, ei siinä mitään, mutta vähän kylmäksi ne jättää. Lainaan tämän henkilökohtaistamatta alkuperäistä. Joskus tulee mielikuva tai paremminkin sen "puute",että millainen se täydellinen soittaja sitten olisikaan?? Ei ehkä niinkään täydellinen, vaan siinä "on the edge:llä" soittava? Aina on joku johon verrata, lähes aina on jollain esittää joku mielestään parempi versio. Enkä minä sillä keskustelua spoilaa, mutta toisinaan herää kysymys kirjoittajien OMISTA MIELIPITEISTÄ vs. nojailua yleiseen "hyväksyntään". Henk.koht. Tuo Steve S:n DVD kyllä pudotti aikanaan totaalisesti, jo pelkästään sen kylmän analysoinnin takia. Siinä on mielestäni perehdyty asiaan, ja soolot joita harvoin jaksan kuunnella olivat MINUN korvaan musikaalisia. Ko. Termiä kun nykyään niin arvostetaan. Onhan toki eri asia kuunnella Four & More:a kuin tsekata SS:n videoita ja heittää analyyttivaihde päälle. Mutta onko omien mieltymysten myöntäminen kovempi juttu kuin hyväksyntä?? Mielestäni kaikilla on oikeus yrittää, musisoida, harrastaa, ym. eikä mielipiteitä ole kenelläkään oikeus torpedoida omina faktoinaan. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
moderndrummer88 09.01.2010 22:25:51 (muokattu 09.01.2010 22:33:52) | |
---|
henydrum: Joskus tulee mielikuva tai paremminkin sen "puute",että millainen se täydellinen soittaja sitten olisikaan?? Ei ehkä niinkään täydellinen, vaan siinä "on the edge:llä" soittava? Itse tykkään juuri tästä, että rumpali vetää riskillä ja haastaa itseänsä, mutta hoitaa homman kuitenkin kotiin. Ei sen tarvii olla niin puhdasta ja siloiteltua, josta taas päästäänkin tähän jenkit vs. eurooppalaiset -vääntöön... "On the edge" on kyllä viimeisin termi jota Steve Smithistä käyttäisin. http://drummerworld.com/Videos/abelaborielanswer.html tossa on mun mielestä juuri sellainen hyvä "on the edge" -meininki. Vetää tyylikkäästi, uskaltaa ottaa vähän riskiäkin ja silti vetää tosi timmisti. Ja olikohan vielä eka otto..? E: Siellähän se sanottiinkin The one and only take recorded in the studio for the song "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Ruutikallo 09.01.2010 22:32:57 | |
---|
moderndrummer88: Itse tykkään juuri tästä, että rumpali vetää riskillä ja haastaa itseänsä, mutta hoitaa homman kuitenkin kotiin. Ei sen tarvii olla niin puhdasta ja siloiteltua, josta taas päästäänkin tähän jenkit vs. eurooppalaiset -vääntöön... "On the edge" on kyllä viimeisin termi jota Steve Smithistä käyttäisin. http://drummerworld.com/Videos/abelaborielanswer.html tossa on mun mielestä juuri sellainen hyvä "on the edge" -meininki. Vetää tyylikkäästi, uskaltaa ottaa vähän riskiäkin ja silti vetää tosi timmisti. Ja olikohan vielä eka otto..? Tietääkseni en käyttänyt SS:tä on the edge termiä. Luullen olevani kärryillä mistä asian otin esille (ainakin omalla kohdallani). Ei siellä olla riskaabeleissa tilanteissa ja kyllä pidän todellakin haasteista, mutta pointti taisi olla tuo *nyök, nyök**. Linki katsomatta... [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
moderndrummer88 09.01.2010 22:35:00 (muokattu 09.01.2010 22:36:36) | |
---|
henydrum: Tietääkseni en käyttänyt SS:tä on the edge termiä. Luullen olevani kärryillä mistä asian otin esille (ainakin omalla kohdallani). Ei siellä olla riskaabeleissa tilanteissa ja kyllä pidän todellakin haasteista, mutta pointti taisi olla tuo *nyök, nyök**. Linki katsomatta... En viitannutkaan sinuun tuolla, lauseellani SS:stä, ihan yleismaailmallisesti puhuin, samalla tavalla kuin sinäkin lainasit minua :) Öhh siis mikä nyök nyök? Tämä meni ohi? Jos olisin nyök nyök -linjalla, niin eikö minun pitäisi kompata hollmia tässä asiassa, kunnianarvoisaa hopeaselkää m.netin hierarkiassa :D "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
hollmi-5 09.01.2010 22:35:31 | |
---|
Tämä on justiin parasta Muusinettiä. Joku arvostelee Steve Smithiä! Kukaan tälle palstalle koskaan kirjoittanut ei ole päässyt lähellekään sitä arvostusta (saatikka pestejä) joita Stevellä on. Ukko osaa oikeasti soittaa tosi monipuolisesti. Mitä sitten, että ei ole riehunut kännissä julkisesti, paiskonut televisioita hotellin partsalta, kärsinyt kurjasta lapsuudesta isän pieksemänä, erotettu koulusta, pidätetty huumeiden hallustapidosta... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 09.01.2010 22:36:28 | |
---|
moderndrummer88: En viitannutkaan sinuun tuolla, lauseellani SS:stä, ihan yleismaailmallisesti puhuin, samalla tavalla kuin sinäkin lainasit minua :) Anteeksi, se ei ollut kohdennettu sinuun. Kiehahti ja lainasin kohdalla olevaa... =D PeaCe.. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
hollmi-5 09.01.2010 22:37:14 | |
---|
moderndrummer88: Itse tykkään juuri tästä, että rumpali vetää riskillä ja haastaa itseänsä, mutta hoitaa homman kuitenkin kotiin. Ei sen tarvii olla niin puhdasta ja siloiteltua, josta taas päästäänkin tähän jenkit vs. eurooppalaiset -vääntöön... "On the edge" on kyllä viimeisin termi jota Steve Smithistä käyttäisin. http://drummerworld.com/Videos/abelaborielanswer.html tossa on mun mielestä juuri sellainen hyvä "on the edge" -meininki. Vetää tyylikkäästi, uskaltaa ottaa vähän riskiäkin ja silti vetää tosi timmisti. Ja olikohan vielä eka otto..? E: Siellähän se sanottiinkin Abe on kyllä helvetin hyvä. Siitä ei tarvtse kai kiistellä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 09.01.2010 22:37:58 (muokattu 09.01.2010 22:39:39) | |
---|
hollmi-5: Tämä on justiin parasta Muusinettiä. Joku arvostelee Steve Smithiä! Kukaan tälle palstalle koskaan kirjoittanut ei ole päässyt lähellekään sitä arvostusta (saatikka pestejä) joita Stevellä on.
Nyt myö HIGH5 ollaan "kerrankin" samaa mieltä =) E. Hiljaa vain yleensä vittuilen itelleni pädin ääressä. Ee. Tämä ei ollut vittuilua.. Montakohan edittiä tämä suo..??? [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
moderndrummer88 09.01.2010 22:39:38 | |
---|
hollmi-5: Tämä on justiin parasta Muusinettiä. Joku arvostelee Steve Smithiä! Kukaan tälle palstalle koskaan kirjoittanut ei ole päässyt lähellekään sitä arvostusta (saatikka pestejä) joita Stevellä on. Hei! Vähän rotia näihin sinun argumentteihin! Ensin heitetään ikäkortti peliin ja saman tien tulee tän tasoista juttua, eli sinun logiikallasi ei saisi olla ruoka- tai leffakriitikko ennen kuin itse tekisi arvostelevansa asian vähintäänkin yhtä hyvin. Ukko osaa oikeasti soittaa tosi monipuolisesti. Mitä sitten, että ei ole riehunut kännissä julkisesti, paiskonut televisioita hotellin partsalta, kärsinyt kurjasta lapsuudesta isän pieksemänä, erotettu koulusta, pidätetty huumeiden hallustapidosta... Monipuolisesti kyllä, eihän sitä tässä ole kukaan kiistänyt, mutta sellainen tunteen palo uupuu. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Ruutikallo 09.01.2010 22:41:48 (muokattu 09.01.2010 22:48:21) | |
---|
moderndrummer88: Hei! Vähän rotia näihin sinun argumentteihin! Ensin heitetään ikäkortti peliin ja saman tien tulee tän tasoista juttua, eli sinun logiikallasi ei saisi olla ruoka- tai leffakriitikko ennen kuin itse tekisi arvostelevansa asian vähintäänkin yhtä hyvin.
Monipuolisesti kyllä, eihän sitä tässä ole kukaan kiistänyt, mutta sellainen tunteen palo uupuu. Damn, mitessennyt kysyisi... Tunteen palo uupuu?? Huono tuoda esille nykytekniikan taitajia. Armotta kuulee tuon musikaalisuuden ja time-orientoituneisuuden.* *Hmmm... Tuosta kun kelaa vaikka 40v takaisin niin tokkopa oli atomikelloa mittaamassa BÄNDIN timea. OOhh, vau,,. Nyt ei lähe tkstiä toivotulla tavalla= hypotalamuksessa on ilmeisesti rokulipvä. Ehkä tarpeeton post. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
jazzmies 09.01.2010 22:42:16 | |
---|
hollmi-5: Abe on kyllä helvetin hyvä. Siitä ei tarvtse kai kiistellä. Vaikka tuo biisi on aikamoista Amerikanhuttua, niin pirskatti minkä sydämen Abe siihen löytääkään. Koko äijästä huokuu se, että nyt soitetaan ja omalla soitolla ei yritetä muuta kuin saada kipale kuulostamaan hyvälle ja svengaamaan. Kroppa puhuu ja levyt myyvät. Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |