Aihe: Onko tässä enää mitään järkeä
1 2
Vallu-Veke
25.05.2013 12:28:41
Anonymous-jazz: Harjoitellaanko koulussa opiskellessa kanssa intohimoa musiikkiin ja tuleeko se treenaamalla oppikirjoista

Intohimon takia sinne kouluun kait mennään? Oppimisenhimo tms.
No juu tuo edellisessä viestissäni ollut ajatus ei ollut minun ajatus puhtaasti. Tulkitsin vain jm:ää. Jos oikein käsitin, olen samaa mieltä.
Insinööriopintojen välissä ymmärrän, jos on elintason ylläpitämiseksi iltaisin vaikka kassaneitinä. Musiikkialalla vähän vaikeampi käsittää, jos ei ole ihan pakko niin toimia.
Itse en ole ollut musiikkialan kouluissa. 90-luvun laman aikaan olin onneksi pari vuotta ilman töitä. Käytin sen ajan hyväksi vetämällä padini äärimmäiseen kondikseen. Ei olisi onnistunut käymällä samalla töissä. Töllö oli pahvilaaton päällä, pienen kämpän nurkassa patja lattialla... Käytössä ollut päiväbudjetti oli 20mk eli alle 4 eur, kun maksoi vuokran. Helvetin köyhää oli, mutta silti paras jakso elämässäni ja siitä ajasta jäi mahtavia muistoja. Täysillä vaan. No pain no gain. Jotain tällaista ajatusta tuossa kaupataan.
Oma kehittymiseni musiikissa on tökännyt juuri siihen, etten panosta aidosti oikeisiin asioihin. Käytän paljon aikaa, mutta silti liian vähän ja systemaattisuudessa olisi parantamisen varaa.
dictatorsh*t
28.05.2013 17:26:15
Itse opiskelin aktiivisesti useamman vuoden natiaisesta aina lukion loppuaikoihin asti, kävin armeijan soittokunnassa (tosin Parolassa) ja pääsin Turun popjazz-konsalle. En kuitenkaan mennyt Turkuun kun sain myös samaan aikaan paikan Tampereen yliopistolle etnomusikologiaa opiskelemaan. Meikällä kävi vaan niin että musiikkiin liittyen alkoi kiinnostamaan enemmän miksi kuin miten. Isä ja sen kaikki veljet on kaikki ammattimuusikkoja (kaupunginorkestereista kaupunginteattereihin ja siltä väliltä) niin se maailma oli aika lailla tuttu ja tiesin ettei se välttämättä tule olemaan erityisen herkkua.

Vaikken sinänsä enää musiikkia opiskelekaan, niin ei se soittohommia ole vähentänyt päinvastoin. Tällä hetkellä on (laskutavasta riippuen) kymmenkunta aktiivista bändiä ja enemmän tai vähemmän erilaisia one-off-hommia ja saan huomattavan osan elannostani soittamalla.

En tiedä liittyikö tämä nyt yhtään mihinkään, mutta tulipa nyt mieleen tuosta kun tomboarmageddon sanoi että voihan sitä soitella ilman konsiksiakin ja hyvälläkin menesttyksellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)