Aihe: Kirja kompeista?
1 2
Epämuusikko
12.10.2012 23:26:15
markkuliini: Itse oon opettanu Leevin kirjasta siten että laitan oppilaan oikean käden taputtaan 8-osia ja sitten sanomaan suulla eli tavallaan beatboxaamaan bassari ja virvelilinjan. Ja sitten kun oppilas osaa laulaa sen niin 95% oppilas osaa myös soittaa sen. Koetan kehittää sellaista sing it->play it-metodia että mitä päässä soi tai suu sanoo niin sen sitten pystyisi soittamaankin.

I love you.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
passe
13.10.2012 00:15:45
markkuliini: Itse oon opettanu Leevin kirjasta siten että laitan oppilaan oikean käden taputtaan 8-osia ja sitten sanomaan suulla eli tavallaan beatboxaamaan bassari ja virvelilinjan. Ja sitten kun oppilas osaa laulaa sen niin 95% oppilaista osaa myös soittaa sen. Koetan kehittää sellaista sing it->play it-metodia että mitä päässä soi tai suu sanoo niin sen sitten pystyisi soittamaankin.

Toisethan puhuvat suun käytöstä myös vähän niin kuin "viidentenä raajana". Kun independence treenit käyvät turhan helpoiksi niin suu mukaan:)
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
VeKrio
13.10.2012 03:02:50

Wecklihän puheli aiemmissa videoissaan myös siitä, että rytmejä kantsii laulaa. Sit ne on helpomp soittaaki. Markku on ihan nettimaailmassakin mun virallinen idoli: www.lunastamo.com -sivulta löytyy. Lööv.
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
markkuliini
13.10.2012 03:07:46

passe: Toisethan puhuvat suun käytöstä myös vähän niin kuin "viidentenä raajana". Kun independence treenit käyvät turhan helpoiksi niin suu mukaan:)

Haha! Mahtavaa. :D
Tosin Letkun ja Nykäsen välissä mäkin jään hiljaiseksi, sen verran suupaltteja ne on. Olis ollu hauskempi jos olisin ollu Wecklin ja Colemanin välissä. Olis ollu absurdiaste kohdallaan.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
13.10.2012 10:40:29 (muokattu 13.10.2012 10:40:50)

markkuliini: Itse oon opettanu Leevin kirjasta siten että laitan oppilaan oikean käden taputtaan 8-osia ja sitten sanomaan suulla eli tavallaan beatboxaamaan bassari ja virvelilinjan. Ja sitten kun oppilas osaa laulaa sen niin 95% oppilaista osaa myös soittaa sen. Koetan kehittää sellaista sing it->play it-metodia että mitä päässä soi tai suu sanoo niin sen sitten pystyisi soittamaankin.

Sama.. Tosin käytän sitä yhdessä soittamisen kanssa, ei opetella kumpaakin erikseen..

Leevin kirja on kyllä selkeä, en sanoisi että tyhmimmille mutta hitaammin oppiville(kin)..=) Tuosta kirjotusasusta on varmaan kahta koulukuntaa, onko basari ja snare omilla varsille vai kaikki samaan 1/8-linjaan.. Mutta minun ja monen oppilaankin mielestä nimenomaan alussa tuo on selkeämpi tapa.. Hihat pysyy samana joten on helpompi keskittää huomio basari riviin, kun se on omilla varsilla. Esim. jos vertauksena käyttää Rautiaisin kirjassa olevaa sivua samasta 1/8-beat aiheesta, on se monelle vaikeammin hahmotettavaa.

Tosin, kun iskuja alkaa tulla enemmän ja kompit monimutkaistumaan on selkeämpää kirjoittaa kaikki samoille varsille. Lukeminen on helpompaa kun tauot ei ole sotkemassa. Ja tosiaan kirjoittaminenkin 100 kertaa helpompaa..

Rokkaavissa Esoissa on tietysti aika paljon komppeja, tuskin tarkoituskaan on käydä jokaista läpi. Vaikkakin systemaattisuuden ja loogisuuden nimissä ne on helppo "soittaa läpi", kun alkuun pääsee.. Joka sen kirjan ostaa, saa varmasti rahoilleen vastinetta. Jos opettaja soitattaa siitä, voi se laiskuudessaan soitattaa koko kirjan läpi, tai poimia sieltä oleellisimmat asiat ja käyttää niitä omien näkemystensä mukaan erilaisina sovelluksina..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
VeKrio
14.10.2012 00:16:13

markkuliini: Olis ollu hauskempi jos olisin ollu Wecklin ja Colemanin välissä. Olis ollu absurdiaste kohdallaan.

Jotain luokitusta oli pakko harrastaa, että pannaan nyt suomea puhuvat yhteen. :D
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)