Aihe: rasitusvamma 1 2 | |
---|---|
![]() 31.01.2012 16:15:47 (muokattu 31.01.2012 16:16:32) | |
Vallu-Veke: Näin on. Kannattaa kuitenkin ekana käydä lekurissa. Liikunta ei ole välttämättä ihmelääke, ennen kun vika on tutkittu. Jos on noinkin paha tilanne, kuin keskustelun aloittajalla on. Se voi olla vanhemmalla ihmisellä kuluma. Sitten se voi olla ylirasitus tai tulehdus. Väljyyttä, nivelside venähdys tai repeämä.... Tuli vaan mieleen, kun oma olkapää ilmoittaa olemassa olostaan juurikin liikuntasuoritusten aikana joskus. Liikunnan takia vaivat on tullutkin kyllä osittain. Järkevästi vaihtelevaa liikuntaa, niin kyllä se auttaa kaikkeen. Puntti voi olla raakaa akuutissa vaiheessa ja pahentaa vaivoja? Kahvakuulatkin tuntuu joskus aika repiviltä olkapäiden suhteen, samoin alaselän. Heittelen niitä kuitenkin, kun toistaiseksi paikat kestää. Jos edellisenä päivänä on tehnyt kahvakuulatreenin, niin seuraavana päivänä olkapäät saattaa närkästyä ihan vaan hiihtämisestä. Olen ajatellut, että siinä tulee vaan liikaa rääkkiä putkeen nivelsiteille, tms. Kaikilla on omat vaivat, niin eihän näihin yleislääkettä ole. Se voi olla aika tieteellistä se liikunta, jos sieltä löytyy oikein kunnon vikakin. Totta tietty tämäkin, mutta helpotusta pidemmänpäälle ei saa kyllä muuten. Ootko sä muuten tsekannu nuo kiertäjänkalvosin jumpat? Vaivaa siis monesti punttimiehiäkin varsinkin jos paljon tekee penkkiä. Ne vaatii ihan kevyttä vaiks kilon painolla tapahtuvaa treeniä. | |
![]() 31.01.2012 18:05:53 | |
Pääsääntöisesti voisi sanoa että aloittelijalla mikään harjoite ei saisi sattua. Eri asia sitten kun on tehnyt pidemmän aikaa ja osaa kuunnella kroppaansa. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. | |
![]() 21.03.2012 20:44:50 | |
Moikka. En tiedä kuuluuko tää varsinaisesti tänne, mutta liittynee aiheeseen kuitenkin. Mulla on ollut alaselkä n. kymmenisen vuotta kroonisesti jumissa ja kipeänä lautailuonnettomuuden jälkeen. Venyttelyt, hieronta, säännöllinen liikunta ym. on tuttuja juttuja jotka jeesaa ja parhaimmillaan poistaa kiputilat jopa päiviksi. Mitään rakenteellista vikaa ei ole kuvauksissa löytynyt. Rumpuja soittaessa kuitenkin em. kivut voimistuvat mitä pidempään soitan yhtäjaksoisesti. Uutena ns. bonarina jumitus joka muuttuu pikku hiljaa kivuksi oikean jalan takareiden ja pakaralihaksen kiinnikekohdassa, eritoten biiseissä joissa tulee paljon basari-iskuja ja tuplia. Kävin viime syksynä yhdellä rumputunnilla jossa korjattiin asentoa ja tekniikkaa aikalailla, ja olen pyrkinyt soittamaan mahdollisimman rennosti siitä lähtien (ja sitä ennenkin). Olen soittanut n. 2,5 vuotta eli aika aloittelija vielä olen, soitetaan n. 60 - 140 bpm rokkia, aika maalailevaa sellaista, enkä omista tuplapedaaleja tai soita järin voimallisesti tahi "paljon" biiseihin, tuplaiskuja olen tosin treenaillut viime aikoina itsenäisesti aika paljon. Olen kokeillut eri korkeuksia penkille, tällä hetkellä soitan suhteellisen alhaalla, jalat n. 95 asteen kulmassa, koen sen luontevimmaksi soittokorkeudeksi itselleni.. Penkki korkeammalla jalat on ehkä astetta rennompina mutta time kärsii aivan xtusti molemmissa jaloissa, etenkin basarijalalla eli oikeella. Jotain teen ilmeisesti kuitenkin väärin kun yleensä bänditreenien jälkeen oikea puoli kropasta alaselästä varpaanpäähän on ihan klesana ja vaatii erillisten lihasryhmien huolellista venyttelyä. Treenailen capoeiraa ja käyn salilla sekä pyöräilen joten lihaskunnon heikkoudesta tän ei pitäisi johtua.. Oisko mitään idiksiä mitä vois vielä kokeilla, alkaa jo sylettämään huolella tää kipuilu :/ | |
![]() 21.03.2012 21:13:53 | |
griip: Moikka. Tarkista se penkki. Pitää olla klonksumaton ja jämerä penkki, jos on selkävaivoja. | |
![]() 22.03.2012 20:50:13 | |
Ok. Mulla on tää erittäin perustuoli: http://www.soundstore.fi/Rummut/Har … l/Pearl+D-790+kevyt+rumputuoli.html ,ja olen kyllä digannut tosta. Selkätukea en sinänsä tarvitse, koska soitan selkä suorassa (ja selkänojalliset tuolit on mulle muutenkin nihkeempiä kuin jakkaramalliset), oisko tollaisesta satulamallisesta thronesta ihmisillä kokemuksia? Noikin on aika hintavia... Oon duunissa satulatuolia tyypannut pariin otteeseen, ja tuntuu sinänsä ihan mukavalta istuessa, saakohan noita kokeilla liikkeissä setin ääressä? | |
![]() 22.03.2012 20:53:17 | |
Niin siis, toi omani ei klonksu tai liiku muutenkaan mihinkään suuntaan tahtomattomasti, mutta ei kyllä oo mikään maailman jämerin istuinalusta.. Oon myös suht pienellä raamilla varustettu (170cm ja 70 kiloa) eli mitään sohvaakaan tässä ei varmaankaan tarvita :D Mietin vaan tota kipua mikä tulee parin tunnin soiton jälkeen, tuntuu siltä et joku hermo menis lyttyyn takareidessä, onks tää yleistä vai vaan aloittelijan ulinaa koska sitä potentiaalisinta settiasettelua ei ole vielä(kään) löytynyt.. ? | |
![]() 23.03.2012 08:18:54 | |
griip: Ok. Mulla on tää erittäin perustuoli: http://www.soundstore.fi/Rummut/Har … l/Pearl+D-790+kevyt+rumputuoli.html ,ja olen kyllä digannut tosta. Selkätukea en sinänsä tarvitse, koska soitan selkä suorassa (ja selkänojalliset tuolit on mulle muutenkin nihkeempiä kuin jakkaramalliset), oisko tollaisesta satulamallisesta thronesta ihmisillä kokemuksia? Noikin on aika hintavia... Oon duunissa satulatuolia tyypannut pariin otteeseen, ja tuntuu sinänsä ihan mukavalta istuessa, saakohan noita kokeilla liikkeissä setin ääressä? Miulla on kotona satulatuoli työpöydän ääressä, mutta se ei ole korkeutensa vuoksi maailman paras rumpujen takana istumiseen. Muutenkin tuntui jalkojen asento vähän oudolta. Ei ole ollut tarvetta ihmeemmin soitella sen kanssa. (Soitan sähkiksiä kotona ja akustisia treeniskellä.) Toisaalta, saahan rumpusetin korotettua varsin mainiosti, joten voihan tuota testata. Kaikkeen tottuu jne... ruokaarokkiajarommia.blogspot.com | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)