TJORMA 20.07.2010 14:30:04 (muokattu 20.07.2010 14:30:52) | |
---|
Speedy: Siinä on vaan se virhe, että yleisö ei ole tilannu teitä.. ja luulee että se on sitten teidän vika... Tiedän tunteen, kun on soittamassa ihan väärässä paikassa ihan väärään aikaan ja ihan väärälle yleisölle ihan vääränlaista musiikkia..=) Kerran jossakin jollain humppakeikalla olikin yleisöä vallitseva määrä jotain moottoripyöräkerholaisia.. Ennen keikkaa ajateltiin ettei tästä hengissä selviä, mutta onneksi se meni kuitenkin ihan hyvin.. ennakko käsityksestä huolimatta yksi parhaista yleisöstä sillä bändillä..=) Tulihan tuossa yhdellä hääkeikalla sinänsä hyvin positiivisessa mielessä sellainen tapaus, että osa yleisöstä halusi humppaa jne. ja nuori yleisö huuteli Paranoidin perään :) Keikan jälkeen palaute oli mielettömän positiivista, ku soitettiin humppasetti, suomipoppisetti ja vähän räväkämpi setti loppuun. Yksi asia vaan aina mietityttää - yleensä väki listaa biisejä liukihihnalta, eikä ymmärrä tosiasiaa siitä, että yhdellä keikalla ei voi harjoittelematta osata soittaa ihan mitä tahansa. Ollaan vedetty 2010 keikoilla jo yli 70 eri biisiä, niistäkin löytyy, mutta ei ihan mitä vaan... -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...! |
Ruutikallo 20.07.2010 16:27:21 | |
---|
TJORMA: T Yksi asia vaan aina mietityttää - yleensä väki listaa biisejä liukihihnalta, eikä ymmärrä tosiasiaa siitä, että yhdellä keikalla ei voi harjoittelematta osata soittaa ihan mitä tahansa. Ollaan vedetty 2010 keikoilla jo yli 70 eri biisiä, niistäkin löytyy, mutta ei ihan mitä vaan... Tuo on perin totta. Joskus myös keikkaa myydessä tulee törmänneeksi seuraavaan: "Miten se bändi niin paljon voi maksaa?" "Teidänhän täytyy vain soittaa ja sehän on pelkästään hienoa." No juu, onhan se hienoa ja soittaa pitää juu. Harva vaan ymmärtää että, vaikka sinne kannettaisiin soittimet ja nuotit valmiiksi ja otetaan joku porukka summamutikassa instrumenttien taakse, ei se aivan niin yksinkertaisesti toimi. Bändillä on takanaan satoja tunteja treenausta, instrumenttien hankinnat, henk.koht. treenaukset, roudaamiset yms. Sitten soitetaan alipalkattuina la-iltana, joka on tietysti koko la-pvän menoa. Joskus olen kysynyt näiltä, että olisitko itse omassa duunissasi la-päivän ja yli 12h töissä esim. 150€ palkalla. Useimmiten vastausta saa odottaa ja vastaaja häipyy, huuleensa mutiseten, miten idiootteja nuokin ovat. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
markkuliini 20.07.2010 17:57:24 | |
---|
henydrum: Bändillä on takanaan satoja tunteja treenausta, instrumenttien hankinnat, henk.koht. treenaukset, roudaamiset yms. Sitten soitetaan alipalkattuina la-iltana, joka on tietysti koko la-pvän menoa. Joskus olen kysynyt näiltä, että olisitko itse omassa duunissasi la-päivän ja yli 12h töissä esim. 150€ palkalla. Useimmiten vastausta saa odottaa ja vastaaja häipyy, huuleensa mutiseten, miten idiootteja nuokin ovat. Samantapaisena kysymyksenä voi myös keikkamuusikon työtä ja sen hintaa ihmetteleville esittää: Olet Helsingissä, ja Oulussa on sua varten puuhun teipattu 180€. Lähdetkö hakemaan, omalla autolla? Ajoonhan menee helposti yli 20 h. Ei siinä tuntipalkoista voi puhua. Joku neropatti estteli ihmettelijöille myös seuraavan teorian: Soitto on sitä hauskaa ja se tehdäänkin ilmaiseksi. Roudaus, odottelu ja matkustaminen on sitä maksullista ikävää. Jossain vaiheessa vain alkoi tulla ilmaiskeikkapyyntöjä lähialueille, jossa kamat olikin jo valmiina ja oltais tultu kotoa hakemaan juuri ennen soittoaikaa. :D Paha siitä tietenkin sitten enää ois kieltäytyä. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
passe 20.07.2010 23:11:25 | |
---|
markkuliini: Soitto on sitä hauskaa ja se tehdäänkin ilmaiseksi. Roudaus, odottelu ja matkustaminen on sitä maksullista ikävää. Charlie Watts:han tuumasi aihetta sivuten aikoinaan kutakuinkin tähän tyyliin: "Olen soittanut viisi vuotta ja odottanut 35 vuotta..". Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Lucky 7 22.07.2010 19:28:43 (muokattu 22.07.2010 20:13:45) | |
---|
Eräs yksityistilaaisuuden järjestäjä tuli normi lavakeikalla ihmettelemään, onko hän tilannut väärän pändin kun tulee niin paljon perinteistä tanssimusiikkia, ja vähemmän go go meininkiä. Ei meinannut millään ymmärtää, ettei se esitettävä materiaaali ole joka keikalla sama, vaan haistellaan yleisön mukaan. Eräs rummuttaja oli tullut kritisoimaan meidän liveaktia kännipäissään, selvittäen näkemytään tekemällä tuon tällä tavalla, ja tämän tuolla tavalla, omasta mielestään paremmin jos soittaisi medän pändissä. Kitaristimme katkaisi keskustelun heti kommentilla, "Etkä tekis, kun et ikinä tule soittamaan tässä pändissä". Kovimmat kriitikot pändin toimintaan löytyy sen sisäpuolelta. TÄ? |
joHa 23.07.2010 13:38:04 | |
---|
Olin eräissä jameissa rummuttelemassa ja vedettiin sellanen lähes päättymätön jamitteluversio Mustang Sallysta. Soiton tauottua tuli keski-ikäinen pari lasia liikaa ottanut rouva mölyämään; "Hei rumpali! Mulla on absoluuttinen sävelkorva, ja sä soitit kyllä jossain vaiheessa ihan väärin!" |
KiiminkiJoe 23.07.2010 23:00:25 (muokattu 23.07.2010 23:01:24) | |
---|
Henkilökohtaista negatiivista palautetta en muista koskaan saaneeni vaikka aihetta on ollut kerran jos toisenkin, mutta harvassa ovat ne keikat jolloin yleisön sekaan ei eksy vähintään yhtä, omasta mielestään hyvinkin hassunhauskaa vekkulia huutelemaan "soittakaa Paranoid / rokkia / ganesia / heviä / jotain parempaa /oikein" tai muuta vastavaa. Erään yhtyeeni viimeisimmillä keikoilla olen päätynyt laulamaan stemmoja muutamaan biisiin ja samalla saanut / ottanut spiikkausvastuuta varsinaisen solistimme lukuisista kitaranvaihdoista (akustinen / sähkis) ja viritystauoista johtuen. Pari keikkaa takaperin yleisöstä kuului jo edellämainittu "soittakaa heviä" huuto ryyditettynä "te ootte ihan paskoja" perustelulla. Tilanne jatkui seuraavasti: Minä: "Jess! Mun spiikkausuran ensimmäinen provokaattori ja häirikkö! Voisitko huutaa, että soittakaa Paranoid kun siihen mä olen valmistautunut vastaamaan?" Huutaja: "Hä?" Minä: "Niin, että huutaistko "soittakaa Paranoid" niin mä pääsen käyttään sen vastaläpän mitä olen suunnitellut." Huutaja: "No, öh, no soittakaa Paranoid!" Minä: "Soita itselles taksi! Okei, oli aika vanha mutta aloittelijoitahan tässä vielä ollaan. Seuraavaksi voisit vaikka huudella jotain henkilökohtaisuuksia esim. mun soittotaidosta tai ulkonäöstä." Huutaja: "Siis, mitä v*ttua tämä nyt oikein on?" Minä: "Tämä on rock 'n' rollia!" ... ja laskin seuraavan kappaleen käyntiin ja niin siinä kävi, että samainen kaveri jorasi täysillä' eturivissä koko loppukeikan. |