Lucky 7 29.04.2010 15:30:20 | |
---|
Mulla unohtu viime lauantaina pellit kotio, onneks ei ollu ku 30-40km matkaa ja reikusti aikaa. Heti kun ei pakata autoo normaali järjestyksessä, vaara piilee, ja pitäs olla aina tarkistamassa että kaikki rojut on mukana. Kerran etin treeneissä, mitkä suoritettiin saunan pukuhuoneessa, haikan yläpellin murkulaa varmaan tunnin, kunnes huomasin sen roikkuvan pyykkinarulla olevissa tissiliiveissä. TÄ? |
Sonormies 29.04.2010 17:17:36 | |
---|
Täältä kanssa peace kaikille! Halpa tuo Cretschin setti, jos on kakkossetille tarvetta. Lienee merkin halvinta sarjaa, mutta varmasti parempi kuin Njyysaund tai Mille. OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise. |
hollmi-5 29.04.2010 18:25:08 | |
---|
Analuuk: Mulla meinas kerran käydä niin, että Porissa keikalla veny soundchecki yhdeksään saakka enkä ehtinyt juosta kaljakauppaan. Nenän edestä vedettiin ovi kiinni. Onneks sitten repun pohjalta löytyi korkkaamaton jallupullo. Hikipisarat valuivat jo otsaa pitkin kun hetken luulin joutuvani olemaan illan selvin päin, Porissa! Nauroin ääneen. Eli plussaa... Jokunen vuosi taaksepäin ajettiin vappuaattona Poriin pistokeikalle (Matkan pituus: 469,7 km Arvioitu matka-aika: 6 h 18 min/sivu). Pakki sekaisin jo mennessä. Ostin korin kaljaa, jotta saisin balanssiin. Ei onnistunut. No keikalla (joku Sonyareena) oli kolme bändiä: Mamba, me ja Poutahaukat. Porin ässät oli järjestäjänä. Kymmenkunta lipun lunastanutta oli siihen mennessä, kun lähdimme takaisin Savonlinnaan ajelemaan oman setin jälkeen. Pakki edelleen sekaisin ja oluet juomatta. Kerran keikalla oli pieni lava ja sanoin roudauksen jälkeen muille. "Menkää vaikka tiskille bisseä imuroimaan siksi aikaa, kunnes meitsi saa setin pystyyn." Hommaa nopeutti se, että itse kannut olivat jääneet kämpille. Oli standit, pellit ja paljon kapuloita... Soundit, piuhat ja kajarit. |
sutikomppi 29.04.2010 18:47:02 | |
---|
Yläpellin murkula tissiliiveissä on jotenkin erityisen eroottista, rumpalia ajatellen. Erityisen huomaavaista se on vaimolta, tyttöystävältä tai rakastajattarelta. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Olly 03.05.2010 00:59:33 | |
---|
Kerran keikalla oli pieni lava ja sanoin roudauksen jälkeen muille. "Menkää vaikka tiskille bisseä imuroimaan siksi aikaa, kunnes meitsi saa setin pystyyn." Hommaa nopeutti se, että itse kannut olivat jääneet kämpille. Oli standit, pellit ja paljon kapuloita... :DDDDDDDDDDD ja vielä plop päälle! Miten tuollaisesta tilanteesta selviää? Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
OPJ1974 03.05.2010 08:26:02 | |
---|
Olly: :DDDDDDDDDDD ja vielä plop päälle! Miten tuollaisesta tilanteesta selviää? Nyrkillnen kossua pakkaseen ja pullollinen voita kattilaan... eiku...? It's so hard to be a rumpalimies. |
hollmi-5 03.05.2010 09:14:27 (muokattu 03.05.2010 09:15:29) | |
---|
Olly: :DDDDDDDDDDD ja vielä plop päälle! Miten tuollaisesta tilanteesta selviää? Onneksi olimme lähellä keikalla. Kävin hakemassa rummut kämpiltä. Toisella kertaa kävi niin, että unohtivat käydä rumpalin (eli minut), kun keikalle mentiin parilla autolla. Kävivät sitten erikseen hakemassa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
jigsore 04.05.2010 00:03:02 | |
---|
Viime kerralla meinasi unohtua tomariteline reenikselle. Kun saatiin se haettua niin selvisi ettei olisi tarvinut kuin pellit ja pedaalit. Yes. |
fabula 04.05.2010 16:38:17 | |
---|
Mä en itse ole unohtanut mitään, "knock on wood", mutta muut bändin jätkät on unohdelleet mun kamoja useampaankin otteeseen. Treenikämppä sijaitsi ennen melko lähellä kahden bändinjäsenen kotia, ja joskus he noutivat kamat keikalle lähtiessä, riippuen mihin suuntaan oli matka. Kerran olimme keskustassa hääkeikalla ja järjestelyistä johtuen hoidimme roudauksen kesken juhlien, n. tuntia ennen häävalssia. Just olin saanut setin kasaan ja ajattelin, että puoli tuntia valssin alkuun, kerkiää vielä kahvit ja kakut rauhassa. Etsin kapuloita, jotta voi vielä nopeasti tarkistaa etäisyydet. Eikös juuri sillä kerralla juipit unohtaneet mun kapulapussin kämpälle. No, kosketinsoittaja kaahaamaan täysillä treenikämpälle, onneksi vain 15km, suunta, mutta Helsingin keskustassa on joitakin liikennevaloja... Samaan aikaan hienotunteisesti vedin bestmanin sivummalle, kerroin tilanteen ja pyysin hiukan viivyttämään aiukataulua. Bestman repesi nauramaan, marssi lavalle ja huusi mikrofooniin: Hei kuunnelkaa kaikki, tää on hyvä läppä! Rumpali unohti kapulat!!! Tuli melkoiset aplodit jo ennen keikkaa. Siitä lähtien on ollut kapulapari piuhalaukussa, standilaukussa ja mikkilaukussa varalla. Toisen kerran olimme Suomenlinnassa keikalla, ja sama parivaljakko oli jättänyt lattiatomin treenikämpälle. Onneksi on tuttuja Suomenlinnassa, joilta sai lainaksi. Huolestuttavin oli se kerta, kun olimme lähdössä jonnekin pidemmälle ja samat jätkät olivat hakeneet kamat kämpältä, poimineet minut kyytiin keskustasta ja ajelimme jo toisella puolella pääkaupunkiseutua treenikämppään nähden. Muistin nämä edelliset sählingit ja kysyin jätkiltä huulena, että muistittehan rummut? Sankarit katsoivat toisiinsa, iskivät liinat kiinni seuraavalle bussipysäkille, ja noustiin autosta katsomaan pakun tavaratilaan. No voi...! Ei ollut rumpuja kyydissä, ei. Pelticase, standilaatikko ja pedaalilaukku löytyi kyllä, mutta ei rummun rumpua. Uskomattomia suhareita. Silloinkin kävi tuuri, koukkasimme mun duunin kautta n. 20km lenkin ja haimme sieltä yhden setin, jonka olin juuri ostanut ja duunissa huoltanut ja puunannut. Pääsi heti testaaman keikalla. Tämän viimeisen "unohduksen" jälkeen olen aina mennyt itse mukaan hakemaan kamoja, vaikka joudunkin lähtemään usein tuntia aikasemmin treenikämpälle käyttäen julkisia kulkuneuvoja. No onhan siinä oma hommansa! |
Kailis 04.05.2010 16:49:14 | |
---|
Onko sun bändissä kaksi basistia =D |
Olli 04.05.2010 19:34:56 | |
---|
fabula: Mä en .... Vaikuttaa ihan siltä, että kavereita on vituttanut roudaaminen kaksin. Nyt ovat saaneet sutkin osalliseksi talkoisiin. Aika fiksulta kuulostavat minusta :) |
markkuliini 04.05.2010 19:35:28 | |
---|
Olli: Vaikuttaa ihan siltä, että kavereita on vituttanut roudaaminen kaksin. Nyt ovat saaneet sutkin osalliseksi talkoisiin. Aika fiksulta kuulostavat minusta :) Ajattelin ihan samaa! :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
hollmi-5 04.05.2010 21:07:12 | |
---|
Olli: Vaikuttaa ihan siltä, että kavereita on vituttanut roudaaminen kaksin. Nyt ovat saaneet sutkin osalliseksi talkoisiin. Aika fiksulta kuulostavat minusta :) Ihan totta. Meillä oli kerran basisiti, joka tuli aina suoraan keikkapaikalle. Ensimmäinen kysymys kuului: "Otitteko mullekin piuhan mukaan?" Ja kosketinsoittaja, joka meinasi ostattaa meillä urkustandin, kun me oltiin se muka sinne keikkapaikalle jätetty ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
JanneO 05.05.2010 09:09:54 | |
---|
hollmi-5: Ihan totta. Meillä oli kerran basisiti, joka tuli aina suoraan keikkapaikalle. Ensimmäinen kysymys kuului: "Otitteko mullekin piuhan mukaan?" Ja kosketinsoittaja, joka meinasi ostattaa meillä urkustandin, kun me oltiin se muka sinne keikkapaikalle jätetty ;-) Hehh, nuo piuhahommat on hauskoja. Olin kerran järkkäämässä tapahtumaa ja siellä oli sitten sellainen suomenkielistä heviä soittava bändi, tyyliin trio niskalaukaus, ja tottakai kolmella kitaristilla. Yksi niistä hyvin tunnettu siitä että sillä oli vain kitara, eikä koskaan piuhaa mukana. No bändi ei halunnut tehdä soundchekkiä... no kerrankin tämä kitaristi sitten yllätti ja just kun keikan piti alkaa, se seisoi siellä lavalla ja kysyi että mihin tän piuhan voi laittaa. Olihan sanomattakin selvää ettei siellä ollut kolmea styrkkaria kun se ei ollut omaansa tuonut, eikä sound chekkiin tulleet. |
Bobana 05.05.2010 14:39:08 | |
---|
Meillä on kanssa sellasta legendaa että roudarit vetää bändin kaljat takahuoneessa sillon kun bändi on stagella. Kivoja poikia. JA kaikki kamat saat ite kantaa autoon sitten yöllä kun jätkät on perseet olalla. Tai pikemminkin en uskalla antaa niitä niille kolhittavaks. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Kailis 05.05.2010 15:44:53 | |
---|
Bobana: Meillä on kanssa sellasta legendaa että roudarit vetää bändin kaljat takahuoneessa sillon kun bändi on stagella. Kivoja poikia. JA kaikki kamat saat ite kantaa autoon sitten yöllä kun jätkät on perseet olalla. Tai pikemminkin en uskalla antaa niitä niille kolhittavaks. Ehkä kerran vois antaa tuollaisen anteeksi. Tai en tiiä. |
Bobana 05.05.2010 18:45:53 (muokattu 05.05.2010 18:46:57) | |
---|
Kailis: Ehkä kerran vois antaa tuollaisen anteeksi. Tai en tiiä. Phah!!! Tää on rutiinia. Ei minua se kalja niin ärsytä mutta kun kerran mentiin johku hevon kukkuun ja oli kauhee nälkä eikä auttanu kun suoraan reissusta kamoja lavalle vaan ja tsekkiä kehiin. Sillä välin oli crew poistanut lähes kaikki meidän mätöt omiin kitusiinsa. Silloin kyllä mainitsin asiasta. Mut, on ne sitten avokätisiäkin eli voi kesken keikan huutaa että tuo **** kaljaa! Ja ne hakee tiskiltä omaan piikkiinsä. Tää on vähän tämmönen viha-rakkaus-suhde. Vähän niinkun meillä pönttöpalstalaisillakin. EDIT: Kyse on siis Pikametalliorkesterista. Tuskin huudellaan hääkeikoilla yleisöön että "tuo sitä vitun kaljaa ****" Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
markkuliini 05.05.2010 18:51:55 | |
---|
Bobana: Tuskin huudellaan hääkeikoilla yleisöön että "tuo sitä vitun kaljaa ****" Itseasiassa yllättävän useilla hääkeikoilla on tullut pyytämättä lavalle bisseä sun muuta. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Bobana 05.05.2010 19:05:39 | |
---|
markkuliini: Itseasiassa yllättävän useilla hääkeikoilla on tullut pyytämättä lavalle bisseä sun muuta. Nimenomaan pyytämättä. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
hollmi-5 05.05.2010 19:39:30 | |
---|
Bobana: Meillä on kanssa sellasta legendaa että roudarit vetää bändin kaljat takahuoneessa sillon kun bändi on stagella. Kivoja poikia. JA kaikki kamat saat ite kantaa autoon sitten yöllä kun jätkät on perseet olalla. Tai pikemminkin en uskalla antaa niitä niille kolhittavaks. Meillä oli Aisanpaino-Asko keikoilla mukana. Lähti roudariksi aika usein mukaan, mutta ei siitä mitään apua ollut, kun oli niin kännissä koko ajan. Kerran keksittiin laittaa Asko peräkärrin aisan päälle (kärri nokkapyörän varassa) lastauksen ajaksi. Siinä mies oli ensi kerran hyödyksi. Muuten A-A kuseskeli takahuoneen nurkkiin tai muuten vaan keskelle lattiaa. Yhdellä levikkeellä Askolle tuli isompi hätä, mutta kun ei pysynyt kyykyssä pystyssä, pantiin poika kultatuoliin. Kaksi ukkoa kannattelemaan miestä hädässä ison roskiksen päälle. Kakkoshomma hoitui mallikkaasti. Golden shower sitten nousi hiukan hallitsematta yläilmoihin ja kasteli paineen noustessa ja laskiessa mennen tullen housut... Oi niitä aikoja. Soundit, piuhat ja kajarit. |