Aihe: Kapuloitten katkominen
1 2 3
fish-eye
08.02.2009 13:21:26
Kevyempi puristus ja otekorkeuden tarkistaminen auttaa. Tosin niitä hankautumia tulee ja nahka sitten ajastaan muuttuu paksummaksi ja sietää hirtymistä paremmin.

Jeps. Kun minusta tuntuu vaan, että sormet eivät oikeasti ole tottuneet vielä... Reilu neljä vuotta vasta tullut soiteltua, eikä aina kovin aktiivisesti. Ehkä se sitten siitä ajan kanssa. Eihän nuo haittaa mitään.
"Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin."
Kailis
08.02.2009 15:48:46

Kevyempi puristus ja otekorkeuden tarkistaminen auttaa. Tosin niitä hankautumia tulee ja nahka sitten ajastaan muuttuu paksummaksi ja sietää hiertymistä paremmin.

Joo, enhän mä pidä duunissakaan enää "urakkajarruja", kun on nahkarukkaset omasta takaa.
Kapulakoko on pienentynyt (ohentunut) 2B:stä 5A:han. Ei se kapulan koko voimaa tuo, vaan tekniikka. Hyvällä ruoskalla ja rennolla kädellä.
Aikaisemmin saattoi tulla rakkuloita, mutta ei enää aikoihin. Ja mun treeniajat on välillä aika pilvee, parhaimmillaan n. 30 h/vk.
Lapaluu
08.02.2009 18:45:39
parhaimmillaan n. 30 h/vk.

30 tuntia vuorokaudessa on suhteellisen paljon (Hahhaha).
Kinkkua kaikille! (Hammerfall ~ Ham for all) ,,/
markkuliini
08.02.2009 18:56:27

3o minuuttia vuorokaudessa on paljon?
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
fish-eye
08.02.2009 19:09:19
Joo, no siis yleensä soitan 213B-kapuloilla, jotka on verrattavissa 7A-kokoon. Että ei ainakaan kapulan paksuudesta voi olla kiinni. Ehkä vain olen liian neitsyt (tässäkin asiassa).
"Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin."
Kailis
09.02.2009 01:28:53

Joo hah hah. Oot sä yhtä vitsikäs 24 h/vrk ?
markkuliini
09.02.2009 01:45:15

Joo hah hah. Oot sä yhtä vitsikäs 24 h/vrk ?

24 tuntia viikossa? Olisinkin...

Kiva leikki tää broken telefax.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Analuuk
09.02.2009 01:46:51
Kapulan nopea katkeaminen on merkki joko tekniikkavirheestä, tai kapulan valmistusvirheestä.

No voi se olla sitäkin, mutta kyllä se on ihan soittovolaankin verrannollinen. Toisaalta yleensä lujaa soittaessa tekniikkakin tönkistyy jonkin verran...

WHAT? Huh, onneksi mulla kestää useita kymmeniä tunteja. Lompakko ei kestäis tollasta kulutusta :)

No johonkin ne keikkaliksat aina tuppaakin hävitä... =D
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
Kailis
09.02.2009 02:05:48

24 tuntia viikossa? Olisinkin...

Kiva leikki tää broken telefax.

24 senttiä erektiossa? Olisikin...
markkuliini
09.02.2009 02:14:16

24 senttiä erektiossa? Olisikin...

MITÄ! Tänään soittaa 24 Kent:iä On the Rocksissa?!?
Kailis
09.02.2009 02:46:31

MITÄ! Tänään soittaa 24 Kent:iä On the Rocksissa?!?

24 Penttiä onematopoeettisessa runoillassa? MISSÄ???
kotkis
11.02.2009 13:57:24

Mä oon käyttänyt sellasta metodia, että aina treenien/keikan jälkeen kapula porakoneeseen kiinni, toiseen käteen hanska ja esim. 180 hiekkapaperi.

Sitten vaan surraillaan muutama kerta edestakas.

Lisää kummasti käyttöikää ja saapahan muutaman bissen enempi kun ei tarvii kokoajan ostella uusia.

Tää vinkki on tarkoitettu lähinnä sellasille rumpaleille jotka ei ihan hirveesti mätä.
Kailis
11.02.2009 14:29:30

Mä oon käyttänyt sellasta metodia, että aina treenien/keikan jälkeen kapula porakoneeseen kiinni, toiseen käteen hanska ja esim. 180 hiekkapaperi.

Sitten vaan surraillaan muutama kerta edestakas.

Lisää kummasti käyttöikää ja saapahan muutaman bissen enempi kun ei tarvii kokoajan ostella uusia.

Tää vinkki on tarkoitettu lähinnä sellasille rumpaleille jotka ei ihan hirveesti mätä.

No nyt hankkimaan pylväsporakonetta treenikämpälle. Kiitos vinkistä (joka oli sinänsä hyvä).
kotkis
11.02.2009 15:48:02

Heh..
Kyllä ihan tavallinen black&decker riittää...
fish-eye
11.02.2009 18:54:42
Noniin, kivasti kävi Portnoy-kapuloiden kanssa.

Ostin kapulat maanantaina ja tänään tuli soittaessa toiseen kapulaan halkeama kaksi senttiä tipistä alaspäin. Ei voi enää niillä soittaa. Kun vähä repäisi kohdasta, niin puolet kapulasta lähti mukana. Ottaa kyllä niin päähän näiden kapuloiden kanssa. Yli puolet markkinoilla olevista kapuloista on täyttä sekundaa.

Kiitos tästä tosin kuuluu Wuhanin kiinoille. En siis pidä niitä "väärinpäin", mutta kyllä niissä on aika mukava kulma kuitenkin. 14 euroa tuhkatuuleen.
RstoU
11.02.2009 19:35:29
24 Penttiä onematopoeettisessa runoillassa? MISSÄ???

Tämä oli jo niin huono, että melkein nauratti.
markkuliini
11.02.2009 21:15:06

Ostin kapulat maanantaina ja tänään tuli soittaessa toiseen kapulaan halkeama kaksi senttiä tipistä alaspäin. Ei voi enää niillä soittaa. Kun vähä repäisi kohdasta, niin puolet kapulasta lähti mukana. Ottaa kyllä niin päähän näiden kapuloiden kanssa. Yli puolet markkinoilla olevista kapuloista on täyttä sekundaa.

Kiitos tästä tosin kuuluu Wuhanin kiinoille. En siis pidä niitä "väärinpäin", mutta kyllä niissä on aika mukava kulma kuitenkin. 14 euroa tuhkatuuleen.

14 Euroa?! Huh..
Esim Regal Tipin 5A maksaa musamaailmassa ovh.10,80/pari. Yhden kapulan olen saanut poikki noin 6-7 vuoden aikana. Mutta sekin oli ulkokeikalla.
Vieno
11.02.2009 21:29:49

Vähemmän huteja! Enemmän osumia! ;)
Kailis
11.02.2009 22:20:54

Heh..
Kyllä ihan tavallinen black&decker riittää...

Nipo iskee! Tavallisissa akkuporakoneissa istukka on max. 13 mm, kun esim. 5A kapulat on n. 14 mm. Niitähän ei voi laittaa tippi edellä siihen istukkaan =D
Bobana
12.02.2009 01:22:13
Siis fakta on edelleen se että kapulan "syyt" täytyy mennä suoraan ja itse aloitan sen syynin tietenkin tipistä aloittaen. Sillon ennen ja vanhaan hyvään aikaan kun meitin kylälläkin oli musakauppa niin tämä "syyni" oli mahdollista tehdä mutta nykyään pitää ostaa puntti kaupalla joten tulee siat säkissä.

Ja ero on huomattava. Siis keppejä menee enempi poikki tietäen senkin että soittotyyli on parantunut ja lyönnit ovat paljon harkitumpia kuin ennen.

Täytyy kait sitte soittaa tulitikkutehtaalle tai sirkukseen saatana ja kysyä että olisko sahanjauholla käyttöä perkl.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)