Aihe: Teknisesti haastavat biisit- topic!
1 2 3
hollmi-5
12.01.2009 21:41:59
Minusta teknisesti paha, mutta just kivasti mahdollisuuksien rajoilla on Steely Danin Babylon Sisters. Purdien myrkkykäden tappavuutta on paha valkoisen duplikoida.

Ja se tunnelma siinä rumpukompissa on aivan omaa luokkaansa. Monesti kuuntelin, että laittaisinko johonkin jotakin lisää tai ottaisinko pois, jos olisin tuottajana. En lisäisi. En poistaisi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
dumbass
12.01.2009 23:51:31 (muokattu 12.01.2009 23:58:16)

http://www.youtube.com/watch?v=DLQcknhApjM Hoho! Siinä jää wecklit ja portnoyt jo alkumetreillä pois kyydistä. Paitsi rumpalina näyttää olevan joku Wecklin itä-eurooppalainen kadonnut veli.

Jännästi pelaillaan kuudestoisaosilla. Olkoonkin vitsi, mutta sais se vähän tiukempi olla. ^^^
Analuuk
13.01.2009 00:05:32 (muokattu 13.01.2009 01:26:03)
Minusta teknisesti paha, mutta just kivasti mahdollisuuksien rajoilla on Steely Danin Babylon Sisters. Purdien myrkkykäden tappavuutta on paha valkoisen duplikoida.

Ja se tunnelma siinä rumpukompissa on aivan omaa luokkaansa. Monesti kuuntelin, että laittaisinko johonkin jotakin lisää tai ottaisinko pois, jos olisin tuottajana. En lisäisi. En poistaisi.

Samaa mieltä! Meikällä on Gaucho-levy älppärinä ja se soi kesällä aina sunnuntaiaamuisin.

Kuulin muuten biisistä joskus liveversion med Dennis Chambers ja meinasin oksentaa.
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
arse
13.01.2009 00:31:12 (muokattu 13.01.2009 00:32:15)

Kuulin muuten biisistä joskus liveversion med Dennis Chambers ja meinasin oksentaa.

Eihän se Purdie ole ja vuosikin on '93 tai '94, mutta onko se nyt mukamas niin hirvee? Meneekö biisi pilalle? Ei minusta. Aloitusfillikin menee ihan oikein :)
Eihän sillä levyllä muutenkaan taida Beckerin ja Fagenin lisäksi olla yhtä ainutta alkuperäistä studiomuusikkoa (kitaristikin on ruotsalainen!), mutta ihan pätevästihän nuo vetelevät. Ei sellaista levytettyä siistiä nahkanojatuolipoppista ihan sellaisenaan ole muutenkaan järkevää (tai edes mahdollista) siirtää joillekin isoille ulkoilma-areenoille.

Levy on siis Steely Danin "Alive in America".

Ai niin. Mä olen sentään kuullut Ricky Lawsonin soittavan "Josieen" rumpusoolon. SE oli hanurista, jos joku!
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
Analuuk
13.01.2009 01:25:44
Eihän se Purdie ole ja vuosikin on '93 tai '94, mutta onko se nyt mukamas niin hirvee? Meneekö biisi pilalle? Ei minusta. Aloitusfillikin menee ihan oikein :)
Eihän sillä levyllä muutenkaan taida Beckerin ja Fagenin lisäksi olla yhtä ainutta alkuperäistä studiomuusikkoa (kitaristikin on ruotsalainen!), mutta ihan pätevästihän nuo vetelevät. Ei sellaista levytettyä siistiä nahkanojatuolipoppista ihan sellaisenaan ole muutenkaan järkevää (tai edes mahdollista) siirtää joillekin isoille ulkoilma-areenoille.

Levy on siis Steely Danin "Alive in America".

Mielestäni Dennis täytti ghosteillaan grooven ihan liian tukkoon. Lopputulos on aika kaukana alkuperäisestä. Kyllä mä olisin Steely Danin keikkarumpaliksi aivan muun soittajan kutsunut. Esim Steve Gaddin.
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
hollmi-5
13.01.2009 10:07:15
Ricky on huono Dennis on huono. Nyt ollaan mnetin omimmalla alueella ;-)
timus
16.01.2009 00:26:38 (muokattu 16.01.2009 00:28:56)
http://www.youtube.com/watch?v=DLQcknhApjM Hoho! Siinä jää wecklit ja portnoyt jo alkumetreillä pois kyydistä. Paitsi rumpalina näyttää olevan joku Wecklin itä-eurooppalainen kadonnut veli.

and 12 points go to bulgaria.... ihan parasta parhautta...

jos menisin naimisiin ja olisin rahoissani, niin tuohan sinne häihin pitäis saada - siinähän joraisivat mokomat sukulaiset...
"no sound, no sound problems" -Henry Rollins
clave
16.01.2009 10:12:29

and 12 points go to bulgaria.... ihan parasta parhautta...

jos menisin naimisiin ja olisin rahoissani, niin tuohan sinne häihin pitäis saada - siinähän joraisivat mokomat sukulaiset...

samat sanat. käsiittämätöntä että tohon balkanin musaan on olemassa myös tanssiaskeleet.
Humppapoliisi
16.01.2009 11:20:01

Tämä menee nyt vähän ohi topicin, mutta pistän silti. Steely Dan näyttää tulevan esille aina silloin tällöin ja itse en ole kyseistä orkesteria koskaan kuunnellut. Klinikalla kuitenkin kävin kun Porin Jazzeilla heidän tuorein rumpali (?) sellasen piti. Nyt haluisin tietää mistä heidän levystään kannattaisi aloittaa mikäli haluaa kuunnella juurikin noita rumpujuttua?
-
markkuliini
16.01.2009 11:34:58 (muokattu 16.01.2009 11:44:00)

Tämä menee nyt vähän ohi topicin, mutta pistän silti. Steely Dan näyttää tulevan esille aina silloin tällöin ja itse en ole kyseistä orkesteria koskaan kuunnellut. Klinikalla kuitenkin kävin kun Porin Jazzeilla heidän tuorein rumpali (?) sellasen piti. Nyt haluisin tietää mistä heidän levystään kannattaisi aloittaa mikäli haluaa kuunnella juurikin noita rumpujuttua?

Mä suosittelisin a) Ensinnäkin jotakin näistä
1974: Pretzel Logic
1975: Katy Lied
1976: The Royal Scam
1977: Aja
1980: Gaucho

Eli en vältämättä ekaksi levyksi kahta ekaa tai kahta uusinta, siis niitä 2000-luvun.

Ja b) sitten noista diggaan/suosittelisin eniten Royal Scamia (Purdie soittaa melkein koko levyn), Ajaa (mm.Gadd soittaa nimiraidan, hienoine sooloineen ja Rick Marotta groovailee Peg:issa) ja Gaucho (mm.Purdien Babylon Sisters.) Toisaalta Katy Liedillä ja Pretzel logicilla soittaa suht. paljon Jeff Porcaro.

Aiheesta lisää mm. tässä Viidakkormmun artikkelissa:
http://www.dafry.net/vrumpu/Vr2_00/Steely%20Dan.htm
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Anonymous-jazz
16.01.2009 11:39:55

Toi on kyllä ihan tappokamaa toi video :D

On naurettu tolle videolle vedet silmissä monta kertaa...
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
hollmi-5
16.01.2009 13:06:30 (muokattu 16.01.2009 13:14:01)

Minulla on ne kaikki. Olen viettänyt varmaan satoja ellei tuhansia tunteja Steely Dania kuunnellen. Siis pelkästään kuunnellen.

Joskus koulupoikasena panin Your Goldteeth II:sen luureihin ja yritin soittaa mukana. Ei siitä silloin mitään tullut ja Jeff Porcaron löysinkin Steely Danin kautta. Se tuntui aivan uskomattomalta, kuinka hienosti Jeff soitti.

Ensimäinen levy ei ole minulle parasta Dania, mutta siitä eteenpäin aina viimeiseen levyyn ennen pitkää taukoa, kelpaa kaikki aivan tasaveroisesti. Uudet kaksi levyä kuulostavat tutulta, mutta en ole niitä kovin usein kuunnellut.
haunted
16.01.2009 13:10:35
Between the buried and me -pumpulta vaikka uusi DVD live veto uusimmasta levystä colors. Siinä riittää haastetta kyllä muillekkin soittimille. Aika käsittämätön esitys/suoritus tämä keikka, voi jeesus.
Semmosta.
arse
16.01.2009 13:31:06

Mikä muu muuten mättää Steely Danin ekassa levyssä (Can't Buy a Thrill) kuin superstudiokettujen poissaolo? Mun mielestä ainakin kaikki a-puolen biisit ovat täyttä rautaa eikä soitossakaan ole moittimista. Erinomainen levy, jos multa kysytään eikä häviä millään mittarilla myöhemmille tuotoksille.
Okei, kyllä mä ymmärrän jos jonkun mielestä vaikkapa Aja on nimenomaan rumpumielessä kiinnostavampi biisi kuin esim. Midnight Cruiser, mutta silti. Hyvä poppi on kuitenkin hyvää poppia.
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
markkuliini
16.01.2009 13:38:52 (muokattu 16.01.2009 13:40:50)

Mikä muu muuten mättää Steely Danin ekassa levyssä (Can't Buy a Thrill) kuin superstudiokettujen poissaolo? Mun mielestä ainakin kaikki a-puolen biisit ovat täyttä rautaa eikä soitossakaan ole moittimista. Erinomainen levy, jos multa kysytään eikä häviä millään mittarilla myöhemmille tuotoksille.
Okei, kyllä mä ymmärrän jos jonkun mielestä vaikkapa Aja on nimenomaan rumpumielessä kiinnostavampi biisi kuin esim. Midnight Cruiser, mutta silti. Hyvä poppi on kuitenkin hyvää poppia.

Ei siinä mikään mätä. Kuka niin väitti? Edit: Aijoo, Hollmi.
Hyvä levy varsinkin biisimateriaalin puolesta. Kuitenkin mun mielestä tuo ei ole tavallaan vielä sitä Steely Dania mitä myöhemmät levyt. Nimenomaan hyvää poppia, mutta bändi ei olut vielä kehittynyt siksi frankensteiniksi minä monet sen tuntevat. Varsinkin tuotantopuolella.
Eli siksi ehkä ei paras mahdollinen levy Steely Daniin tutustumiseen. Voi saada bändistä väärän kuvan helposti.

Edit. Kys.levyn Do it again ja Dirty works ovat minusta biiseinä bändin parhaimmistoa. En kylläkään olisi Dirty worksia ekaa kertaa kuullessani ikinä arvannut minkä bändin biisi on kyseessä.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
hollmi-5
16.01.2009 17:21:48

Levyhän on oikein hyvä, mutta kuuntelukertojen perusteella suosikiksi ei se ole päässyt Steely Dan -levytysten joukosta.
Nolte
16.01.2009 17:37:15
Kys.levyn Do it again ja Dirty works ovat minusta biiseinä bändin parhaimmistoa.

Joo! Tai siis samaa mieltä. Tai siis sehän on Dirty Work se biisi. Tuon toisen kirjoitit ihan oikein. Hyvä!
meiän bändin paras rumpali
markkuliini
16.01.2009 21:14:01

Joo! Tai siis samaa mieltä. Tai siis sehän on Dirty Work se biisi. Tuon toisen kirjoitit ihan oikein. Hyvä!

Kato aamulla heti herättyä tulee helposti kirjoitusvirheitä....
Epämuusikko
16.01.2009 22:43:47
Toi on kyllä ihan tappokamaa toi video :D

On naurettu tolle videolle vedet silmissä monta kertaa...

Itse lähinnä haukoin henkeä.
R.I.P Oksanen
Epämuusikko
16.01.2009 22:44:55
Ei siinä mikään mätä. Kuka niin väitti? Edit: Aijoo, Hollmi.
Hyvä levy varsinkin biisimateriaalin puolesta. Kuitenkin mun mielestä tuo ei ole tavallaan vielä sitä Steely Dania mitä myöhemmät levyt. Nimenomaan hyvää poppia, mutta bändi ei olut vielä kehittynyt siksi frankensteiniksi minä monet sen tuntevat. Varsinkin tuotantopuolella.
Eli siksi ehkä ei paras mahdollinen levy Steely Daniin tutustumiseen. Voi saada bändistä väärän kuvan helposti.

Edit. Kys.levyn Do it again ja Dirty works ovat minusta biiseinä bändin parhaimmistoa. En kylläkään olisi Dirty worksia ekaa kertaa kuullessani ikinä arvannut minkä bändin biisi on kyseessä.

Dirty Work ja Midnight cruiser = Steely Danin mulle top 5:ssä biiseistä.

Midnight Cruiserin sanat on itselle ollut viime aikojen sielunmaisema. ja Porissa hieman itkin kun Dirty Work soi.
R.I.P Oksanen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)