Aihe: Onko hihatin polkeminen sinulle pulssinpitäjä vai kompin mauste?
1 2 3 4 5
Kailis
17.10.2008 19:23:29

Tultii kerran eräissä illanistujaisissa siihen tuloksee, että toi polkeminen (vaimon polkemista muistaakseni just tarkotettiin) on ehkä vähän negatiivinen tapa sanoa toi toimitus... En kyl tiijä, ihan ok kait..

Ehdottomasti. Oikea tapa ilmaista on tunkkaaminen.
passe
17.10.2008 19:27:47 (muokattu 17.10.2008 19:28:05)
Ehdottomasti. Oikea tapa ilmaista on nahkatölkin tunkkaaminen.

Jepjep...poistuu takavasemmalle..
Sometimes more is more
DrmBug
17.10.2008 20:36:03
Huomasin tänään, että haitsun polkeminen on kyllä todella iso osa soittoani. Se tuo niin paljon täytettä komppeihin ja saattaa muuttaa kompin luonteenkin kokonaan.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
hollmi-5
17.10.2008 20:39:55
Haitsu jalalla on todella aliarvostettu ja helvetin vähän käytetty mahdollisuus. Minulla se on neljäs tasa-arvoinen raaja. Tuplisukkelit ovat unohtaneet haitsunpolkemisen mahdollisuuden melko lailla.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Strumbali
17.10.2008 20:48:57 (muokattu 17.10.2008 20:49:22)
Haitsu jalalla on todella aliarvostettu ja helvetin vähän käytetty mahdollisuus. Minulla se on neljäs tasa-arvoinen raaja. Tuplisukkelit ovat unohtaneet haitsunpolkemisen mahdollisuuden melko lailla.

Ymmärrän mitä tarkoitat kommentillasi, mutta en yhdy siihen täysin, koska aika usein myös näkee näitä sooloja, missä jalat vatkaa esim. paradiddleä kahden haitsun + kahden bassorummun pedaalin välillä. Tämä taas on semmoinen osa-alue, mitä välttämättä "yksisukkelit" ei tule kokeilleeksi. Se ei ole se perinteinen haitsujen "pulssikäyttötapa", mutta yksi osa-alue sekin. Vähän kuten jotkut latinoperäiset vasemman jalan poljennot (johonkin kopsuttimeen).
shamoon
17.10.2008 21:34:17 (muokattu 17.10.2008 21:35:50)
Itselläni riippuu tilanteesta ihan täysin pakko kyllä myöntää, että enemmän se on itselleni kompin mauste.. moottorisahasta moottirisahaan: PT:n Buying new soul biisulissa on mielestäni hihatit kivana mausteena.

E:siis polkiessa :)
Kahvia ei voi koskaan juoda liikaa, mutta aina liian vähän
Roberto
17.10.2008 21:59:23

Ai esim. Alex Van Halen/Roger Taylor-tyylinen backbeatin kohdalla puoliksi avattu louskautus?

Toiset tykkää.....

Esmes! Soundaa aika paskalta jos sitä alkaa tietoisesti tekemään nimittäin.
Jupi57
17.10.2008 22:14:55
Haitsu jalalla on todella aliarvostettu ja helvetin vähän käytetty mahdollisuus. Minulla se on neljäs tasa-arvoinen raaja.

Sammaa mieltä.
Nyt treenaan noita toisaalla mainittuja isoja trioleja kvintoleja vastaan. Ei onnistunut "tosta vaan" vielä tänään.

Kompin mauste se on ollut alusta alkaen, mutta uutta yritetään oppia : )
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Neurosaur
17.10.2008 22:29:15
Luulisi, että haikan polkeminen (mikäli polkee tiukasti timessä) auttaa bändin muita jäseniä. Rumpalihan on enemmän tai vähemmän metronomi muille soittajille, joten haikkaa polkemalla voi kokeilla niitä polyrytmisiä kvintolifillejä ilman että basisti putoaa kärryiltä.
Roberto
17.10.2008 22:37:32

Luulisi, että haikan polkeminen (mikäli polkee tiukasti timessä) auttaa bändin muita jäseniä. Rumpalihan on enemmän tai vähemmän metronomi muille soittajille, joten haikkaa polkemalla voi kokeilla niitä polyrytmisiä kvintolifillejä ilman että basisti putoaa kärryiltä.

Mun mielestä rumpali ei oo vastuussa timestä yhtään enempää tai vähempää kuin kukaan muukaan.
Jupi57
17.10.2008 22:41:36 (muokattu 17.10.2008 22:47:51)
Hauska provo, kyllä nyt tuntuu että... MUISTIN OIKEIN:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=169211&o=0&#p8377040
Neurosaur
17.10.2008 22:49:32
Tarkoitus tuossa kirjoituksessa oli vittuilla metallirumpaleille ja blästistä pitäville, jos ei sarkasmi ilmennyt tarpeeksi selvästi.
Jupi57
17.10.2008 23:11:55 (muokattu 17.10.2008 23:17:19)
Turha venkoilla! (pikku v riittää)
KiiminkiJoe
18.10.2008 11:02:01
Tuleehan sitä poljettua. Niin 4- kuin 8-osina ja yksittäisinä iskuina tuomaan sitä mystistä ja niin kovin tavoittamattomalta tuntuvaa groovea. Sen olen huomannut, että klikin kanssa jauhaessa vasen jalka jotenkin automaattisesti ajattelee saaneensa lepovuoron, vaikka ko. biisissä muuten haikkaa polkisinkin.
haunted
18.10.2008 11:50:05
Troo heavi medl ukkona pitää tunnustaa, että liian vähälle haikka saattaa jäädä. Tosin sitä osaa muutamat meteli rumpalit mukavasti käyttää basarihommien rinnalla. (postaph ja vaikka tempesti mainittakoon), ja tottahan toki gruuve touhuissa on hihat mukana lähes poikkeuksetta, vähintään takapotkuja sinnetänne. Eli varmaan mausteena enemmän.. time on paska jokatapauksessa, polki tai ei =)
Tää on mun koti! Tää on mun koti!
arse
18.10.2008 19:43:53

Ymmärrän mitä tarkoitat kommentillasi, mutta en yhdy siihen täysin, koska aika usein myös näkee näitä sooloja, missä jalat vatkaa esim. paradiddleä kahden haitsun + kahden bassorummun pedaalin välillä. Tämä taas on semmoinen osa-alue, mitä välttämättä "yksisukkelit" ei tule kokeilleeksi. Se ei ole se perinteinen haitsujen "pulssikäyttötapa", mutta yksi osa-alue sekin. Vähän kuten jotkut latinoperäiset vasemman jalan poljennot (johonkin kopsuttimeen).

Esimerkiksi tää kaveri svengaa neljällä haitsulla kuin hirvi. Yksisukkelin käy kateeks.

http://www.youtube.com/watch?v=bWVq0u_uk6s
"The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'" -Cozy Powell
hollmi-5
18.10.2008 20:22:33
Esimerkiksi tää kaveri svengaa neljällä haitsulla kuin hirvi. Yksisukkelin käy kateeks.

Melko paskaa musiikillisesti. Kyllä tämä hölmön hämää.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kimkorho
18.10.2008 20:35:29

Öh. Svengaa? Missä kohtaa? Vai kuulinko sittenkin sarkasmia tuossa viestissäsi...

Haitsun jalalla soittaminen on tietysti yksi tapa ylläpitää perussykettä, mutta itse pyrin suhtautumaan tuohon siten, että perussyke on jossain muualla kropassa/korvien välissä. Näin ollen myös hh on instrumentti, jonka soittamisen pitää olla musiikillisesti perusteltu. Melko moneen paikkaan sille löytyykin käyttöä, taitaa useimmin omaan korvaan istua siltä osastolta 8-osat.
www.theindigo.fi
Strumbali
18.10.2008 21:38:34

Niin. En minä tuohon kommenttiini mielipidettä sisällyttänyt. Suurella oletuksella nämä tuplisukkelit kuitenkin osaavat polkea myös pulssia tasaisesti yhdellä haitsulla. Tosin tuon videon "tapaus Canadasta" en ole ihan varma.
Nolte
18.10.2008 21:42:26
Esimerkiksi tää kaveri svengaa neljällä haitsulla kuin rumpukone. Yksisukkelin ei käy kateeks.

meiän bändin paras rumpali
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)