Speedy 06.11.2007 01:37:25 | |
---|
Eikös tuplaiskut tunneta myös kiinnitremolona ja sitten tuo buzz roll aukitremolona? Eli tremoloita kumpainenkin. Mutta lontooksihan ne menee päin vastoin.. ainakin minun saamien oppien mukaan. Eli closed on buzz ja open on ns. rolli elis tupla.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hollmi-5 06.11.2007 08:44:36 | |
---|
Se olikin kompa. Siinä puhuttiin Treomolosta. Mikä sekin sitten lienee... :) Treomolo: kuinkamonta Treopills-pilleriä saa mololla pyykäistyä virpan päältä :-) Noille surinapärinöille on monta eri nimeä. Sen mukaan miten ne itse on oppinut. Minulle tuplalyönti on Doublestroke ja tremolo on se Buzzroll. Ero on helpoin huomata, kun soittaa samassa tempossa tuplia joka toisen tahdin ja tremoloita joka toisen... Soundit, piuhat ja kajarit. |
fish-eye 11.11.2007 19:12:17 | |
---|
Mulle "opetettiin" musaopistossa juuri tuo tremolo, sitä on kyllä hauska käyttää joka tilanteessa. Double stroke on sitten paljon vaikeampi, koska siinä sun pitää oikeasti lyödä molemmilla käsillä se kas lyöntiä. :) Jos omaa hyvän rytmitajun, niin kyllä sen pitäisi aika nopeasti irrota. Hitaasti se lähtee... Swallow the dark... |
RistoRäppääjä 20.01.2008 19:59:58 | |
---|
|
Vic Firth 20.01.2008 21:56:11 | |
---|
Nimenomaan rumpumaikan ohjeen ja esimerkin mukaan aloin harjoittelemaan tremoloa tuplaiskuilla toteutettuna. hmm, jännä. Itse en kyllä erityisemmin sotkisi näitä kahta, on n kuitenkin niin eri asioita :D Tuplaiskut saa kyllä menemään lujaa kun niitä vaan tahkoaa, mutta ei niillä kukaan "normaali" ihan täysveristä tremoloa saa aikaan. - |
Vic Firth 20.01.2008 21:57:48 | |
---|
Hitaasti se lähtee... Näimpä.. Mä nyt oon reilut vuoden päivät vetäny sairasta treeniä pelkkien tuplalyöntien kanssa ja kyllä ne vaan perkele toimii :D Sain soittamisen taas ihan uudelle asteelle! - |