Deino 19.09.2007 20:53:29 | |
---|
Miksi katsoa kelloa? Itse ainakin treenaan sen verran mikä tuntuu hyvältä! Jos kroppa tai mieli sanoo, että ei enää, niin sitten ei enää. Jos taas potkua riittää treenailla pitemmän aikaa, niin miksipä ei! Suottapa sitä miettii, että kauanko sitä on tullut jo soiteltua ja onko tämä enää tehokasta kun soitin yli 50 min. Treenaus kehittää melko varmasti aina ;) Juuri näin. Jos tekee mieli treenata niin antaa treenata. |
Renki 20.09.2007 11:41:30 | |
---|
Treenaus kehittää melko varmasti aina ;) Kyllä mut ainakin ylitreenaus saa väsyneeksi ja pahalle päälle. En usko, että se on hirveän kehittävää... pikemminkin päin vastoin. Siitä olen samaa mieltä, että sitä kelloa ei tarvitse mitenkään tuijottamalla tuijottaa. Mutta esim. minä joudun laittamaan joskus herätyskellon päälle, että milloin pitää lähteä kotia. Muuten saatan huomata, että olen paukuttanut viimeisen tunnin ihan omiani ja tietenkin hyvä sekin. Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen- |
Vic Firth 20.09.2007 20:51:49 | |
---|
Kyllä mut ainakin ylitreenaus saa väsyneeksi ja pahalle päälle. En usko, että se on hirveän kehittävää... pikemminkin päin vastoin. Miks sitten treenaat yli? - |
Renki 21.09.2007 11:03:56 | |
---|
No en minä tahallani. Se vaan tapahtuu huomaamatta. Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen- |
jussiohman 21.09.2007 13:08:57 | |
---|
Meikä lähinnä roikkuu yli. oops I did it my way |
Youni 25.09.2007 11:17:43 | |
---|
Itse en ole mikään himotreenaaja. Pitkiä treenejä vedettäessä kannattaa muistaa pitää pieniä taukoja. Bänditreeneissäkin sellainen sovittu vartin tauko saa aikaan sen, ettei soitto lähde väärille raiteille ja porukka jaksaa skarpata. Tuo kämmenselän kipu on käsittääkseni jännetupentulehduksen oire, ainakin kovaksi yltyessään. Seuraa tilannetta. Rumpujen soitossa ei kipu ole yhtään hyvä asia. Sillä ei ainakaan pääse siihen rentoon ja vaivattomaan soittoon. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
LosNalles 25.09.2007 19:23:56 | |
---|
Kertokaas viisaammat, notta miten ois fiksua reenaa kun on kuitenkin vaan rajattu aika päivässä mitä voi reenata. Jonkun aikaa nyt rumputunneilla käyny, ja reenata pitäis niin komppeja kun tekniikkareenejäkin. Onko fiksumpaa painaa aina päivässä muutamaa juttua vähän pidempään ja vaihdella päivittäin, vai joka päivä "kaikki" treenit, jolloin tietty yksittäiseen reeniin käytetty aika vähenee? Kun ei tosiaan niin hirveesti ehdi reenata, niin ois kiva käyttää aika fiksusti :). Tässä tapauksessa toi aika vaihtelee 1-3h välillä, yleensä vähän reilu tunti. Ja toinen asia, kun noita tekniikkatreenejä koittaa soittaa, niin välillä tuntuu että vasen käsi puutuu. Ja nyt olen miettinyt että onko tämä vain kehon tyyli sanoa että koittaa liian nopeessa temmossa soittaa, vai vielä pahempaa, että kapulaote ja tekniikka kusee pahan kerran? Vai onko tosta vielä mahdotonta sanoa? Kiitosta vaan etukäteen :) Ei mulla ole mitään fiksua sanottavaa. |
Youni 27.09.2007 12:51:35 | |
---|
Ja toinen asia, kun noita tekniikkatreenejä koittaa soittaa, niin välillä tuntuu että vasen käsi puutuu. Ja nyt olen miettinyt että onko tämä vain kehon tyyli sanoa että koittaa liian nopeessa temmossa soittaa, vai vielä pahempaa, että kapulaote ja tekniikka kusee pahan kerran? Vai onko tosta vielä mahdotonta sanoa? Kiitosta vaan etukäteen :)
Taustatiedot puuttuvat, kun en ole kapulaotettasi nähnyt. Jos joku hyvä rumpuopettaja on sinulle otteen neuvonut, niin tuskin se kovin "väärä" on. Millä otteella soitat? Otettakin tärkeämpi asia kovissa tempoissa on juuri se rentous. Kuulostaa siltä, että jännität niissä nopeammissa tempoissa. Kapulaotteen rentous siis katoaa jossain vaiheessa. Suosittelen ottamaan homman puheeksi sen rumpuopettajan kanssa. Tosin soittotekniikoita on moneen makuun. Itse tykkään hakea tuota rentoutta ja seurata sitä tekniikkatreeneissä. Eräs aiempi opettaja taas neuvoi soittamaan vain ranteilla ja siitä onkin ollut vaikea päästä eroon. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Anonymous-jazz 27.09.2007 13:20:56 (muokattu 27.09.2007 13:21:51) | |
---|
Yksi juttu mikä vaivaa treenikämpällä on sen ilman lämpötila. Normaalistihan treenikämpällä on sopivan viileä mutta ei minulla. Sielläpä vallitsee tähänkin vuodenaikaan sellainen termostaatti-lämpötila (n. 27+) että hiki nousee pintaan pelkästä peruskompin soittamisesta 5 min. jälkeen. Pitäisi varmaan pöytätuuletin hankkia :D Toki tuohon hikoiluun liittyy myös hyvin vahvasti myös soittovolyymi joka mulla sattuu olemaan aika luja johtuen siitä että treenaan Sennheiser SP-25 kuulokkeet päässä (musan kanssa) ja korvissa apteekin keltaiset korvatulpat ja rumpujen ääni hukkuu vähän liiaksikin taakse. Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti". |
DrmBug 27.09.2007 13:42:55 | |
---|
Yksi juttu mikä vaivaa treenikämpällä on sen ilman lämpötila. Normaalistihan treenikämpällä on sopivan viileä mutta ei minulla. Sielläpä vallitsee tähänkin vuodenaikaan sellainen termostaatti-lämpötila (n. 27+) että hiki nousee pintaan pelkästä peruskompin soittamisesta 5 min. jälkeen. Pitäisi varmaan pöytätuuletin hankkia :D Sama. Siinä mielessä pannuhuone ei ole se optimiratkaisu... :) ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
J. Cool 27.09.2007 14:05:35 (muokattu 27.09.2007 14:06:30) | |
---|
Yksi juttu mikä vaivaa treenikämpällä on sen ilman lämpötila. Normaalistihan treenikämpällä on sopivan viileä mutta ei minulla. Sielläpä vallitsee tähänkin vuodenaikaan sellainen termostaatti-lämpötila (n. 27+) että hiki nousee pintaan pelkästä peruskompin soittamisesta 5 min. jälkeen. Pitäisi varmaan pöytätuuletin hankkia :D huu huu singapore all over again. hanki ihmees se tuuletin... tai ilmastointilaite viel parempi. ainaki mulla tollanen tuskahiki latistaa treeni-innon aika totaalisesti. Toki tuohon hikoiluun liittyy myös hyvin vahvasti myös soittovolyymi joka mulla sattuu olemaan aika luja johtuen siitä että treenaan Sennheiser SP-25 kuulokkeet päässä (musan kanssa) ja korvissa apteekin keltaiset korvatulpat ja rumpujen ääni hukkuu vähän liiaksikin taakse. jos vielä vähän on varaa upgreidata ni sennheiser hd25-1 ja tulpat pois välistä. Mahtavat luurit. aina treenaan noilla enkä soita studiossakaan millään muulla. muistan ite noi ajat ku väsäs nappikuuloketta ja metsurin kuulosuojaimia..ei hyvä. Nyt on niin kivaa ku 80 gigan ipod täyteen kaikenlaista musaa ja menoks! |
Deino 27.09.2007 14:18:23 (muokattu 27.09.2007 14:18:35) | |
---|
Optimaalinen treenauslämpötila: 15+ |
Anonymous-jazz 27.09.2007 14:45:09 (muokattu 27.09.2007 14:45:41) | |
---|
jos vielä vähän on varaa upgreidata ni sennheiser hd25-1 ja tulpat pois välistä. Mahtavat luurit. aina treenaan noilla enkä soita studiossakaan millään muulla. Oon noitakin käyttänyt mutta en ole jotenkin tottunut siihen huminaan mitä ne eivät päästä läpi. Siinä hukkuu paljon tärkeitä diskantteja pois korvasta, mutta heti kun laittaa apteekin tulpat väliin niin kuulee ylädiskantteja joita esim. snaren ghost iskuissa kuuluu kokoajan. Studiossa se on sitten aivan eri maailma kun luureihin tulee miksatut rummut. "Belssonin tulisi opetella soittamaan ensin yhtä bassorumpua kunnolla ennen toisen lisäämistä settiinsä"
- Buddy Rich 1949, kommentoituaan Louise Bellsonin tuplabassari ideaa. |
J. Cool 27.09.2007 15:57:01 | |
---|
Oon noitakin käyttänyt mutta en ole jotenkin tottunut siihen huminaan mitä ne eivät päästä läpi. Siinä hukkuu paljon tärkeitä diskantteja pois korvasta, mutta heti kun laittaa apteekin tulpat väliin niin kuulee ylädiskantteja joita esim. snaren ghost iskuissa kuuluu kokoajan. Studiossa se on sitten aivan eri maailma kun luureihin tulee miksatut rummut. niinno joo. jos tuo on ongelma niin tuskin vaahtomuovit on parhaat. Markkinoilla on paljon parempiakin kuin ne euron vaahtomuovit : ) tai koitapa pistää puoliks ne apteekkarit. mä käytän keikoil miltei aina puolikkaita vaahtoja. niitä ei käytännös ees näe kun menee kokonaan korvakäytävään sisään plus et ei blokkaa niin täysin, eli kuulee mitä muutkin soittaa. menee ehkä luuritkin mukavammin päähän! asiasta moottorisahaan, kyselit joskus siitä mun pädisetistä. tää mun thomas lang practice kit toimii muuten nyt tosi hyvin, pistin kovimman kumiseoksen pädit ja jojo mayerin dvd:stä inspiroituneena nakkasin päälle kaksinkerroin taitetun pyyhkeen snareen ja haikkaan. tatsi on huomattavasti aidompi ja melun määrä vähenee. haamujahan ei enää juuri kuule, mut oikeastaan riittääkin, että ne tuntee. naapurit ei oo toistaiseksi valitelleet vaikka tää on vanha talo, eli äänieristys ei oo ehkä parasta. Voisin ehkä kirjottaa tosta setistä kunnon tekstin ja liittää vaik videopätkän messiin. vispilätreeniin toi langin pädi on käsittämättömän hyvä. ihmetyttää suorastaan. sweeppaus soundaa melkeen paremmalta ku oikealla virvelillä. toki lyödessä tajuu et se on vain pädi. |
Youni 28.09.2007 13:36:56 | |
---|
Optimaalinen treenauslämpötila: 15+ Mulla jäykistyy kädet niin, että alkaa kapulat lennellä tiukoissa kohdissa. +20 on ihan sopiva lämpötila. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
K.Suninen 02.11.2007 09:57:06 | |
---|
Yksi juttu mikä vaivaa treenikämpällä on sen ilman lämpötila. Normaalistihan treenikämpällä on sopivan viileä mutta ei minulla. Sielläpä vallitsee tähänkin vuodenaikaan sellainen termostaatti-lämpötila (n. 27+) että hiki nousee pintaan pelkästä peruskompin soittamisesta 5 min. jälkeen. Pitäisi varmaan pöytätuuletin hankkia :D Haha tulee mieleen toissakesän keikka Virossa Tartossa. Lähemmäs 40 astetta lämpönen ja 1,5 tunnin keikka. Muistan ku viimesissä biiseissä revitellessä alko paikat jotenki jumiutuman aivan uskomattomasti..piti vaan pakolla vääntää, vaikka joka paikka oli kramppaamassa..kivennäisveden litkimisestä huolimatta.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |