Aihe: Sinun soundisi?
1 2
Magiz
10.09.2007 22:51:46
soundi syntyy rakkaudesta ja intohimosta, kaikki muu on vain pinnallista huuhaata. :)
"2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse
toba
17.09.2007 22:53:38

joo ihanaa tää suomalainen vaatimattomuus. :p "emmiä mittään ossaa, eimiull mittään soundei oo, paskaa se vain o"

Pah, sehän on vaa sama ku autolla ajaminen, ikinä et voi sanoa osaavasi ajaa, mutta aina opettelet ja ehkä opitkin jotain uutta.
Jaska
17.09.2007 22:59:52
Pah, sehän on vaa sama ku autolla ajaminen, ikinä et voi sanoa osaavasi ajaa, mutta aina opettelet ja ehkä opitkin jotain uutta.

Tuo on kyllä huono vertaus. Mä oon ainakin maailman paras kuski ja muut ei osaa mitää muutan ku häiritä.
Totofan
18.09.2007 09:44:55

Ite ainakin tykkään etto tomit on pehmeät. joskin pieni atakki on oltava. basarisoundi on pehmeä sekin, liian matala pörinä on pahaksi, koska basari ei erotu silloin. joskus on kuultu näytteitä liian hiljaiselle miksatusta basarista, ja mun mielestä biisi menettää selkärankansa silloin. snare on oltava atakkinen, mutta ei liian. lyön yleensä kanttiin, jotta snare erottuu. en muutenkaan pidä snaren soundista ilman kanttia. pellit tulee ihan niinku tulee :D, jokseenkin nostan yleensä ovarien kanavasta vähän bassoja koska etäisyyden kasvaessa basso kaikkoaa. ja kyllä se koko setin soundi tulee ovareissa esiin, lähimikeillä poimitaan se napsu.
balanssista sen verran, että on hieman kokeilun alla. yritän yleensä ajatella setin lavalle, eli livetilanteen ja ajatella että miltä setti kuulostaisi jos joku kuuntelisi sitä livenä.-

tuossa esimerkkejä mun tuotoksista:www.mikseri.net/drumworks

noi jazzpätkät on äänitetty 3 mikillä: 2x AKGC1000 overit ja Shuren Beta52 basarissa. ääntä on käsitelty erittäin vähän. eli soundi on mahdollisimman luonnollinen.
I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time. jeff porcaron muistoa kunnioittaen
Aegis
25.09.2007 13:57:45
Mielen mukaan elävään tempoon välillä liiankin tunteella, paljon suoraviivaisia pelkästään käsin tehtyjä fillejä vahvalla punk -vaikutteella, ei kanttilyönttejä, paljon tuplabassaria ja humppakomppia!
Tame wolves are nothing but dogs.
Foe mounier
29.09.2007 03:05:03
Soundini koostu kapuloiden kilinästä toisiinsa ja tomien reunoihin sekä ohi lyödyistä crash iskuista.
bluesman86
30.09.2007 23:29:34
Soundini koostu kapuloiden kilinästä toisiinsa ja tomien reunoihin sekä ohi lyödyistä crash iskuista.

ootko sä mä? :D
http://www.myspace.com/sleazyactband
Speedy
01.10.2007 00:25:48 (muokattu 01.10.2007 00:26:30)

-soivat rummut, joko korkealla tai matalalla virityksellä
-tanakka snare
-tumma saundiset pellit
-haitsua enemmän ku rideä
-erityyliset haitsu komppaukset
-crash iskuja rideen
-ja ennen kaikkea kova into ja paska taimi..=)

Siinähän ne Speedytykset..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jussiohman
01.10.2007 12:11:12
Märän läpsivä basari, St. Anger virppasaundi, keula pystyssä kaahaava komppi ja väkevä hien haju.
boy, you're gonna carry that weight for a long time
joravuo
01.10.2007 22:19:27

St. Anger virppasaundi

Tän mä tahon!
tuo mun premier ei vaan soi ei edes klangaa..

se o huono.:)
It does'nt matter what is right. It's only wrong if you get caught.
Lehtikumpu
02.10.2007 19:54:55

Tän mä tahon!
tuo mun premier ei vaan soi ei edes klangaa..

se o huono.:)

Vanhaa Tamaa alle ja kyllä klangaa ;)

Oma saundini syntyy..
Kapuloitten pyörittelyn ja muun showkikkailun aiheuttamien mokien epätoivoisesta korjailusta.

"Paskat siitä miltä se livenä kuulostaa, kuhan näyttää hyvältä." -Joku viisas M.netissä
*insert aphorism here, please* Kova työ palkitaan tulevaisuudessa, laiskuus palkitaan heti.
Bobana
03.10.2007 09:21:22
Mulla:

Kaamein (paksuin) kalvo mitä kaupasta saa bassariin ja jätetään löysälle. Tavoitteena ruuvata niin paljon botnea ja alaääntä basarista kun vaan saa.

Melkolailla "kumisevista" tomeista ja esim. lattiatomiin kun täräyttää tremolot niin ikkunat helisee vieressä ja vatsa kääntyy ympäri.

Snare saa ja pitää olla niin kireellä kun olla ja voi eli 6,5" revitään piccolosaundit irti niin että on kipakka kun mikä ja kanttilyönti kuuluu Moskovaan saakka. Metallia täytyy virvelin olla.

Pellit niin suuria kun kaupasta saa. Eli pitää soida melko matalalla ja pitkäääään. Sellaset Bonham-saundit. Splässit ovat kiellettyjä meidän perheessä. Ainiin... ja myös Tamat...
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Rumpukapulat
09.10.2007 20:34:35 (muokattu 10.10.2007 08:41:03)

Yritän soittaa mahdollisimman massiivisilla ja munakkailla soundeilla. Tähän tarkoitukseen minulla on Sonorit. Löytyy tarpeeksi muhkeaa alapäätä ja atakkia. Peltikattaus täytyy olla iso - alle 18" symbaaleja en käytä(efektit erikseen). Nopeasti syttyvät ja kirkkaasti soivat, leikkaava soundi. Kapuloissa tylpät päät, ei nuppeja. Vrt. Vinnie Paul.

Soitto kulkee mahollisimman suoraan ja raskaalla groovella. Ei turhaa kikkailua paitsi mausteeksi. Olen yrittänyt päästä ylisoittamisesta eroon aikaa sitten. Komppaan paljon crashilla ja nakkaan humppakomppia ridellä. Tavaramerkkinä ehkä tuplabasaripyrähdykset - pitkiä, nopeita pätkiä en hallitse enkä välttämättä haluakaan hallita. Tylsän kuuloista. Sen sijaan käytän tuplabasareita pikkujippoina ja korostan näillä kitaroita.

Tästä on pienet rumpukapulat tehty.
paice60
10.10.2007 22:56:37
Soundi? Mikä se on? Eikös se ole se lehti, ei mulle tuu.
Vittu näitä hommia.
Jaska
10.10.2007 23:01:13
Tästä on pienet rumpukapulat tehty.

Jazzmiehiä, vissii..
K.Suninen
12.10.2007 12:23:49 (muokattu 12.10.2007 12:25:51)
Meikäläisen soundit tosin vaihtelee aivan laidasta laitaan.. oman räppibändin kaa tulee käytettyä lyhyitä munakkaita ja dembattuja soundeja, kun taas klasari-jazz-kvintetin kaa soundit ovat aivan toisessa päässä, mallettia ja vispilää, pim pom. Humppakeikalla soundit on sitä perus-ambassadoria ja bassarissa emperoria, ku taas big bandissa on astetta munakkaammat ambassador suedet tomeissa jnejne.. Ei oikeen itekkään tiedä tarkalleen, mikä se oma soundi on kun viritykset ja tatsi vaihtelee niin paljon eri kokoonpanojen välillä. Omassa reenikellarissa nyt oon viime ajat vaan reenannu noilla dembatuilla, lyhyillä biittisoundeilla.. Mutta täytyy mainita, että oon kyll tyytyväinen että hommasin Kumut, ne taipuu soudillisesti niin paljon laidasta toiseen, että itsekin välillä tullut sitä ihmeteltyä..
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
tolppa-apina
12.10.2007 16:16:12 (muokattu 12.10.2007 16:16:52)
soitossa:
-rentous
-avarakatseisuus
-napakkuus

materiassa:
-hieman normia kireämpi virvelin vire
-soivaan ja lämpöiseen soundiin ruuvatut kannut
-jyhkeävireinen basari
-kirkassoundiset, selkeät symbaalit

rentoa ja yksinkertaista soittoa, tietenkin pienillä mausteilla. ja soiton täytyy olla hauskaa. soittaessakin voi olla velmu ja älykäs. itsestäni en tiedä, mutta ainakin yritän.
"Tästäkö me sitten rakennamme minulle monitorin?" "Iliman muuta, ei tarvita kuin vähän kärsivällisyyttä, kolme euroa ja kasvispitsa"
Informaatiokameli
14.10.2007 22:47:14

Hirveä meteli ja viimeistään setin viimeisessä biisissä hirveää tuplilla rymistelyä niin yleisössä murjottavat hevarisaatananpalvojatkin ovat tyytyväisiä vaikka poppia soitetaankin :D
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)