Aihe: Genesis Stadionilla
1 2 3
Deino
18.06.2007 15:36:09

Ristus mitä kuraa.

Pakko kompata...
J.Hollström
18.06.2007 15:46:30
Ristus mitä kuraa.

Syvääluotaava analyysi aiheesta. Ja kompit perään...
Linnunlaulupuu
18.06.2007 16:14:43 (muokattu 18.06.2007 16:37:06)
Ois pitäny olla vittu blästii niinku easy rider jordison kolias ja sit se yks kreikkalaisen näkönen jätkä joka oli aika pelle
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Roberto
18.06.2007 16:26:30

Kiinnostavinta tossa soolossa oli se miten noi hahmot voi olla niin itseään täynnä et kehtaavat tuhlata 30000 ihmisen aikaan tollaseen spedeshowhun.
Nolte
18.06.2007 17:34:24
Noh. Eihän tuo soolo taida historiaan jäädä, mutta kyllä nyt on tosikoita liikkeellä arvostelemassa. Hei, tämä pitäisi ymmärtää ottaa kenties ehkä hieman kevyemmin. Tai jotain...

Vanhat ukot pitivät vähän hauskaa lavalla. Maa ei ehkä järissyt, Bush sotii yhä joka puolella, bensa on kallista jne..., mutta so what?
Hyvät kamat - huono soittaja!
koera
18.06.2007 18:18:15 (muokattu 18.06.2007 18:18:38)
Joo pikkasen kevyin eväin lähdetään noin pahasti lyttäämään tota sooloa.

Mulla herätti huiman hyvät fiilikset jo se fakta, että kyseistä duettoa soitti kaksi todellista rumpalilegendaa, joista molemmat on ällistyttänyt soitollaan lukemattomia ihmisiä ympäri maailman jo silloin, kun itsestäni ei ollut vielä mitään tietoa.

Mitään uutta ja maailmojamullistavaa ei tosiaankaan kuultu, mutta hyvällä poljennolla ja groovella varustettu pätkä, joka ei taatusti jättänyt kylmäksi stadikan piippuhyllylläkään istunutta keski-ikäistä jakkupukuista anneliakaan, minkä taas joku rumpurunkkaustekniikkarevittelysoolo olisi voinut tehdä.
Progressor
18.06.2007 18:59:07
Kommentoisin tuota pätkää sen verran, että paikan päällä se kuulosti aivan erilaiselta. Videossa ei kuulu juuri lainkaan haitsuja ja basareita, jotka pitivät sykettä yllä koko soolon ajan. Lisäksi tuntuu, että ääni menee tuossa kaikumisen tai jonkin muun takia vähän puuroksi ja iskut sekoittuvat toisiinsa. Itse olin keskikentällä ehkä 20-30 metriä lavasta, ja siihen se kuulosti todella hyvältä.

Tai sitten en tajua rumpujensoitosta mitään. Voi se olla sitäkin.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
J.Hollström
18.06.2007 19:42:49
Kommentoisin tuota pätkää sen verran, että paikan päällä se kuulosti aivan erilaiselta. Videossa ei kuulu juuri lainkaan haitsuja ja basareita, jotka pitivät sykettä yllä koko soolon ajan. Lisäksi tuntuu, että ääni menee tuossa kaikumisen tai jonkin muun takia vähän puuroksi ja iskut sekoittuvat toisiinsa. Itse olin keskikentällä ehkä 20-30 metriä lavasta, ja siihen se kuulosti todella hyvältä.

Tai sitten en tajua rumpujensoitosta mitään. Voi se olla sitäkin.

Jokainen varmaan ymmärtää mitä tommonen digitaalikameran äänenlaatu on takasuoran piippuhyllyltä kuvattuna ja juutuuttiin sopivan kokoiseksi pakattuna. Sain ton työkeverilta joka oli ton kuvannu. Muutama kuvakin sieltä olis tässä (nekin saa haukkua): http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Genesis/

Itse olin miksauskopin kohdalla kentällä ja kyllä se soundi oli siiihen vähän eri mitä tossa pätkässä. Ja jalka vippasi ton tahdissa kun nääs Spedeshoustakin diggailin aikanaan. Siinä mm. käteltiin miehekkäästi.
Sa(n)kari
18.06.2007 19:50:02 (muokattu 18.06.2007 19:50:16)
Jokainen varmaan ymmärtää mitä tommonen digitaalikameran äänenlaatu on takasuoran piippuhyllyltä kuvattuna ja juutuuttiin sopivan kokoiseksi pakattuna. Sain ton työkeverilta joka oli ton kuvannu. Muutama kuvakin sieltä olis tässä (nekin saa haukkua): http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Genesis/

Jösses tuota Collinsin snarekulmaa, miten ihmeessä tuosta saa minkäänlaista pomppua aikaiseksi? Ja kuitenkin tuntui saavan, ja nätisti. Ranteet kumia?
Simpson, eh? http://www.last.fm/user/SickNature/
Sonormies
18.06.2007 22:50:14
Valitettavasti äänitys oli kuraa. Collins näytti närhen munat; sitä olisi todellakin voinut kuunnella pidempäänkin. Kaverit ovat joissakin vanhoissa tallenteissa jammailleet tuplat pidempään.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
hollmi-5
18.06.2007 23:10:15
Kiinnostavinta tossa soolossa oli se miten noi hahmot voi olla niin itseään täynnä et kehtaavat tuhlata 30000 ihmisen aikaan tollaseen spedeshowhun. Kyllä se paikan päällä olleille näkyi hyvin kelpaavan.

Kyllä se on hävytöntä, että yli 30 tuhatta ihimistä maksaa 70 euroa lipusta, että pääsee spedejä tuijottelemaan. Muidenkin ukkojen soitto oli sen verran pro-tasolla, että varmaan suurinta osaa viiksetti, kun olivat niin hyviä (ja varmasti Roberton mielestä itseään täynnä).

Monikohan olisi ollut paikalla, jos joku olisi limputtanut akustisella kitaralla nuotiolauluja hiukan nenään laulaen?

Itse olin hyvin iloinen siitä, että soitto tuli soittajien luomana ja hyvinkin inhimillisesti. Rumpuduetto olisi saanut olla pidempikin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kyseinen
18.06.2007 23:13:03
Rumpuduetto olisi saanut olla pidempikin.

Yllättävän lyhyeksi jäi, joo. Mutta oli mainio, ehkä osittain lyhyytensä ansiosta. Ei ehtinyt haukotuttaa.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Epämuusikko
19.06.2007 01:28:05 (muokattu 19.06.2007 01:30:56)
Ristus mitä kuraa.

Mikä vika? hauskahan tuo oli (tuo-oli)

No, ei soitannollisesti yhtä hyvä kuin Wembleyllä. Eikä hakkaa tuota aikaisemmin hehkutettua Cinema Show-duovetoa ikuna. Mutta kuitenkin.

Elämme taas eri maailmoissa :)

Monikohan olisi ollut paikalla, jos joku olisi limputtanut akustisella kitaralla nuotiolauluja hiukan nenään laulaen? Älä nyt, Sansa oli hyvä.

Ehkä parasta tuossa keikassa oli, että Collins ohjasi lavalta sekä rumpukonetta että sitä Maman closeup-kamerahomman lamppua footswitcheillä! Vissiin...
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
Roberto
19.06.2007 09:25:28

Kyllä se paikan päällä olleille näkyi hyvin kelpaavan.

Kyllä se on hävytöntä, että yli 30 tuhatta ihimistä maksaa 70 euroa lipusta, että pääsee spedejä tuijottelemaan. Muidenkin ukkojen soitto oli sen verran pro-tasolla, että varmaan suurinta osaa viiksetti, kun olivat niin hyviä (ja varmasti Roberton mielestä itseään täynnä).

Nuija... kysehän on siitä että 95% siitä jengistä joka (ta jonka pulesta joku muu) sen 70 euroa maksoi on ihan sama mitä noi hahmot kolaa, ja olikin. Se onko niiden soitto pro-tasolla vai ei on I can't dancea ja Collinsin soolouraa vieläkin diggavalle jakkutädeille ja -sedille aivan sama. Soitinwänkkäys ja musa on kuitenki asiat erikseen.

Monikohan olisi ollut paikalla, jos joku olisi limputtanut akustisella kitaralla nuotiolauluja hiukan nenään laulaen?

Toivottavasti ei kovinkaan moni, koska ton tyyppistä devalvointia ei sellaiselle musalle toivoisi.

Itse olin hyvin iloinen siitä, että soitto tuli soittajien luomana ja hyvinkin inhimillisesti. Rumpuduetto olisi saanut olla pidempikin.

My point exactly.
hollmi-5
19.06.2007 10:23:49 (muokattu 19.06.2007 10:26:42)
Nuija... kysehän on siitä että 95% siitä jengistä... Kyllä sinä nyt vahvasti aliarvioit, ja samalla nostat itsesi kuninkaaksi. Minä aloin Genesiksen diggailun jo 80-luvun alussa. Ehkä Duke oli silloin Genesis-intoilijoiden mielestä liian kaupallinen, mutta minua se ei haitannut. Pidin musiikista. Tutustuin muihinkin levyihin. Collins teki rumpalina suuren vaikutuksen minuun. Se, että bändi myy, tekee ilmeisesti sinun mielestä siitä automaattisesti paskaa. Jos siellä useampi sata firmojen maksamaa katsojaa olikin, niin ihmeen hyvin teeskentelivät diggaavansa konsertista.

En olisi halunnut olla pois tuolta keikalta. Vaikka bändi oli 15-vuotta käytännössä telakalla, ei se näkynyt oikeastaan mitenkään. Vanha musiikki puhutteli edelleen. Toiset ne vain on paljon toisia lahjakkaampia tälläkin osa-alueella. Se sinun näkyy olevan todella vaikea niellä. Olitko paikalla?

Älä nyt, Sansa oli hyvä. Ai oli vai? En huomannut, vaikka koko keikan katsoin kymmenen metrin päästä.

Ehkä parasta tuossa keikassa oli, että Collins ohjasi lavalta sekä rumpukonetta että sitä Maman closeup-kamerahomman lamppua footswitcheillä! Vissiin... Näin teki.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
19.06.2007 10:51:54
Minä aloin Genesiksen diggailun jo 80-luvun alussa. Ehkä Duke oli silloin Genesis-intoilijoiden mielestä liian kaupallinen, mutta minua se ei haitannut. Pidin musiikista. Tutustuin muihinkin levyihin.

Itseeni kolahti 'Mama' kuin metrinen halko heti sen ilmestyttyä. Myöhemmin tutustuin Lambiin, Foxtrotiin jne. En aluksi pitänyt Gabrielin aikaisesta "tilkkutäkkimusiikista" yhtään, mutta vähitellen nekin aukesivat.

Mutta nyt stadionilla "stadion-rock" -formaatissa stadion-kappaleet (kasari-ysäri) kävivät vuoropuhelua kivasti puoleksi joraavan permantojengin kanssa. Sitten hämyille tuli pakollista 15/16:a. Progeiluissa tuli sellainen olo, että älkää jaksako enää vetää noita britti-rockin "Bacheja", ne on kuunneltu viimeiseen säveleen asti levyiltä. Niin korkeatasoisia sävellyksiä kuin 'In the Caget' ovatkin.

Eli lavalla oli kuin kaksi bändiä ja settilista ihme venkoilua "uuden" ja vanhan välillä.

Ja mitä tulee 'I Can't Danceen': olipa ihana kuulla edes yhdessä kappaleessa blues-sävyjä. Kappale oli oikeutetusti hitti, se toi uuden saundin yhtyeestä esiin. Mutta siihen albatrossin megaliito sitten päättyikin.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Roberto
19.06.2007 11:01:26

Kyllä sinä nyt vahvasti aliarvioit, ja samalla nostat itsesi kuninkaaksi. Minä aloin Genesiksen diggailun jo 80-luvun alussa. Ehkä Duke oli silloin Genesis-intoilijoiden mielestä liian kaupallinen, mutta minua se ei haitannut. Pidin musiikista. Tutustuin muihinkin levyihin. Collins teki rumpalina suuren vaikutuksen minuun. Se, että bändi myy, tekee ilmeisesti sinun mielestä siitä automaattisesti paskaa. Jos siellä useampi sata firmojen maksamaa katsojaa olikin, niin ihmeen hyvin teeskentelivät diggaavansa konsertista.

Kysehän on mielipiteestä, ei faktoista. Toisin kun sun vinkkelistä tuntuu usein olevan.

Enkä mä sun true-Genesis-diggailua kyseenalaista, vaan sitä että yllättävänkin monenlainen scheisse menee läpi jos omat sankarit on lauteilla. Munkin mielestä Kissin comeback oli iahn vitun hyvä, vaikkei se ehkä sit kuitenkaan ollutkaan.

En olisi halunnut olla pois tuolta keikalta. Vaikka bändi oli 15-vuotta käytännössä telakalla, ei se näkynyt oikeastaan mitenkään. Vanha musiikki puhutteli edelleen. Toiset ne vain on paljon toisia lahjakkaampia tälläkin osa-alueella. Se sinun näkyy olevan todella vaikea niellä. Olitko paikalla?

En ollut vaikka liputkin tuli postista, toi musa kun ei puhuttele mua millään tapaa. Miksi mun pitäis olla ahdistunut siitä et joku on lahjakas jollain alalla joka ei mua napostele? Aika perus-suomalainen läppä.
J.Hollström
19.06.2007 11:15:40
Nuija...

Taidat olla kovakin sälli? Dumaat Genesiksen, sen diggailijat ja muut foorumilaiset mennen tullen. Oliko pakko tulla ketjuun rölöttämään johon sulla ei ole mitään muuta annettavaa?

Tää on just parasta täällä koko m.netissä, nää tämmöset pRoPertit.
Roberto
19.06.2007 11:18:03

Taidat olla kovakin sälli? Dumaat Genesiksen, sen diggailijat ja muut foorumilaiset mennen tullen. Oliko pakko tulla ketjuun rölöttämään johon sulla ei ole mitään muuta annettavaa?

Tää on just parasta täällä koko m.netissä, nää tämmöset pRoPertit.

Rölölöö. Anteeks jos lähti kesämieli. En tienny et tää on näin totista ja pyhää.

Jatkakaa.
MK73
19.06.2007 13:51:46
En tienny et tää on näin totista ja pyhää.

Pyhää mutta ei välttämättä totista ;) Kyseessä on sentään yksi kaikkien aikojen proge-bändeistä ja Collins on yksi harvoista (vielä hengissä olevista) rumputaiteilijoista. Olen kuunnellut Genesistä jo 70-luvulla (passiivisesti) ja myöhemmin aktiivisemminkin. Keikalle en päässyt, mutta varmasti hieno konsertti ollut.

Ei makuasiosta tarvitse kuitenkaan alkaa tosissaan vänkäämään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)