Aihe: Rummut
1 2 3 4
nekronaut
05.04.2007 17:55:03
Joo, eihä......Kiitti tuestanne!!

Itse olen soittanut jokseenkin tasan vuoden rumpuja, lähes kokoajan pelkkällä ac/dc meinigillä, alussa tuntui todellakin tylsältä, mutta parin-kolmen kuukauden soiton jälkeen kun rupesi OIKEASTI pysymään tahdissa(juu, kyllä se alussakin tuntui siltä että olisin pysynyt, mutta huhhuh) niin rupesi soitto kiinnostamaan, enemmänkin kuin sen biitin verran, ja täytyy sanoa että olen iloinen että väänsin sitä biittiä vaikka aina ei välttämättä tehnyt mielikään... Ja tuo frost/hellhammer/paahto/blastbeat juttu, siihen menee aikaa että sen osaa kunnolla, ja sitähän nuokin painottavat että aluksi pari tuntia opettajan kanssa että saa tekniikan kuntoon, ja sitten HITAASTI aloitetaan biitillä, kun sitä pystyy soittamaan 10 min putkeen ja pysyy kokoajan timessa, niin silloin voi katsella sitten jotain vähän "erikoisempaa"... Oho tulipas pitkä teksti, todennäköisesti ei mitään järkevää, mutta aloita siis hitaasti, soita vaikka burzumin dunkelheittiä, sillä minä aloitin...
paice60
05.04.2007 18:31:12
Mut annan itelleni vuoden aikaa, jos ei tuu tuloksii ni heivaan rummut viduu :D Kylhän tosiaan perus biitit menee ok mutta en haluu olla mikään vidun humppabändin rumpali....Kyllä se "taito" tuli aikas nopeesti kun on kokemusta kaikenlaisista biiteistä muuten....

Vaikiaa vaan kun ei tunne yhtään rumpalii jolta vois kysyy neuvoja tms....

Kuule poika nämä vidun humppabändin rumpalit ovat usein parempia soittaa kuin jotkin nopeasti soittavat hevipellet. Tässä hommassa pitää pystyä soittamaan muutakin kuin pelkkää nopeeta paskaa. Itsekin kuuntelen heavyä ja kunniotan heitä yhtä lailla kuin muitakin soittajia. Tollasella asenteella ei kuule tipu kunniotusta keltäkään. Sitä sopii tulla yrittämään tekemään 190 keikkaa vuodessa niin että hommalla on joku jatkuvuuskin eli ei lopu keikat samantien. Olen tehnyt tätä hommaa yli 20 vuotta ja väitän että näissä vidun humppabändeissä on todella kovia soittajia. Nyt vähän asennekoulutukseen jos meinaat jatkaa soittamista. Ei parane halveksia ketään tai mitään jos ei tiedä asiasta yhtään mitään.
Vittu näitä hommia.
Youni
05.04.2007 18:51:12
Kuule poika nämä vidun humppabändin rumpalit ovat usein parempia soittaa kuin jotkin nopeasti soittavat hevipellet. Tässä hommassa pitää pystyä soittamaan muutakin kuin pelkkää nopeeta paskaa. Itsekin kuuntelen heavyä ja kunniotan heitä yhtä lailla kuin muitakin soittajia. Tollasella asenteella ei kuule tipu kunniotusta keltäkään. Sitä sopii tulla yrittämään tekemään 190 keikkaa vuodessa niin että hommalla on joku jatkuvuuskin eli ei lopu keikat samantien. Olen tehnyt tätä hommaa yli 20 vuotta ja väitän että näissä vidun humppabändeissä on todella kovia soittajia. Nyt vähän asennekoulutukseen jos meinaat jatkaa soittamista. Ei parane halveksia ketään tai mitään jos ei tiedä asiasta yhtään mitään.

Plussaa.

Kyllä kärsivällisyyttä pitäisi olla paljon enemmän. En myöskään jaksa uskoa, että se biitti menee jo hyvin, jos on 10h soittanut rumpuja. Oman soiton nauhoittaminen ja kuunteleminen tiputtaa aina hyvin maanpinnalle :)

Suosittelen rumputuntia kapulaotteen oppimiseksi ja metronomin hankkimista harjoittelukaveriksi heti alkuun. Siitä on hyvä ponnistaa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Deino
05.04.2007 21:05:48

vidun humppabändin rumpalit ovat usein parempia soittaa kuin jotkin nopeasti soittavat hevipellet. Tässä hommassa pitää pystyä soittamaan muutakin kuin pelkkää nopeeta paskaa.

Ei parane halveksia ketään tai mitään jos ei tiedä asiasta yhtään mitään.

Disk read error.
isoaarne
06.04.2007 16:37:41
Disk read error.

Hevipellet nousevat puolustamaan oikeuksiaan ;)
"Don't be afraid to hit the drums. Play with authority." -Mike Terrana
Legatus
06.04.2007 16:40:26
Kuule poika nämä vidun humppabändin rumpalit ovat usein parempia soittaa kuin jotkin nopeasti soittavat hevipellet.

Ei parane halveksia ketään tai mitään jos ei tiedä asiasta yhtään mitään.

Juuri näin ;-)
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
Epämuusikko
06.04.2007 17:50:27
Olen tehnyt tätä hommaa yli 20 vuotta

Onnittelut kokemuskortin käytöstä.

Vaan tottahan se on, ei "stereotyyppisestä" hevarista ole tanssiareenoille, vaan ei toisinkaan päin.
It's sounds good! Bustard #1
Bacchus
06.04.2007 20:45:00 (muokattu 06.04.2007 20:45:14)

Ei todellakaan parane halveksia ketään, siinä olet oikeassa. Tosin lause humppabändin rumpalit ovat usein parempia soittaa kuin jotkin nopeasti soittavat hevipellet sisältää niin monia tieteellisiä faktoja, että eipä tuota viitsi edes ottaa todesta. Humppaajat vääntävät miljoona keikkaa vuodessa, eli ovat musiikkimaailman bulkkiduunareita.
Anti-Matter Manifesto
ode47
06.04.2007 23:37:30
Eihän sillä väliä ole, kuinka monta keikkaa vetää vuodessa..
Tosiaan oon itekin vasta alottelija. Alussa se meni mulla niin, että koulussa soiteltiin yhtä ja samaa biisiä kavereiden kanssa läpi ja lähettiin toiselle kaverille jatkamaan samaa biisiä:D Pakostihan siinä tarttu jotain erinäisiä tomifillejä ja peruskomppeja päähän. Kun/jos keskustelun aloittaja joskus saa bändin kasaan, Niin homma meneekin jo paljon helpommin. Silloin on jo muutama joiden pitää pysyä tahdissa, ja voit olla varma että saat tuimia katseita jotka kertoo sulle jos vähän hypit:) En pidä itseäni mitenkään ammattilaisena, enkä juurikaan nopeana rumpalina, minkään tuplapedaalikikkojen osaamisesta puhumattakaan. Päinvastoin. Ensin harjotellaan perusasiat, sitten siirrytään pikkuhiljaa vaikeampiin haasteisiin, jos riittää vielä mielenkiintoa ja kärsivällisyyttä.
Siitä sitten vaan henkilökohtasia taitoja kehittämään itse kukin.
Youni
07.04.2007 15:46:01 (muokattu 07.04.2007 15:47:00)
Silloin on jo muutama joiden pitää pysyä tahdissa, ja voit olla varma että saat tuimia katseita jotka kertoo sulle jos vähän hypit:) En pidä itseäni mitenkään ammattilaisena, enkä juurikaan nopeana rumpalina, minkään tuplapedaalikikkojen osaamisesta puhumattakaan. Päinvastoin. Ensin harjotellaan perusasiat, sitten siirrytään pikkuhiljaa vaikeampiin haasteisiin, jos riittää vielä mielenkiintoa ja kärsivällisyyttä.

Bändisoitossa juuri rumpali saa turhaankin niitä tuimia katseita. Moni olettaa, että rumpalin tulee olla se metronomi ja pitää tempo. Pidä siinä sitten tempoa, jos bändikaverit kiilaa tai sleepaa.

Kärsivällisyyttä todellakin. Perusasiat kuntoon monesta musatyylistä, siitä lähdetään.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ar1
09.04.2007 14:28:42
Pakko kyllä antaa erikoismaininta, etten sanoisi, harvinaisen seikkaperäisestä otsikosta.

Samaa mietin
Capish!
paice60
11.04.2007 20:43:05 (muokattu 11.04.2007 20:43:24)
Ei todellakaan parane halveksia ketään, siinä olet oikeassa. Tosin lause sisältää niin monia tieteellisiä faktoja, että eipä tuota viitsi edes ottaa todesta. Humppaajat vääntävät miljoona keikkaa vuodessa, eli ovat musiikkimaailman bulkkiduunareita.

Tarkoitin lähinnä sitä että monipuolinen tässä hommassa pitää olla. Täytyy pystyä soittamaan montaa eri lajia uskottavasti, ei välttämättä oikein mutta uskottavasti. Itse olen hakenut oppini heavyn maailmasta ja siellä on kovia jätkiä, mutta tämä nykyajan meininki että kuka on nopein, on mennyt mielestäni hieman metsään. Ei se nopeus vaan tyyli.
Vittu näitä hommia.
Magiz
12.04.2007 18:49:40 (muokattu 12.04.2007 18:50:20)
Ei se nopeus vaan tyyli.

leimasin sulle tästä kyllä plussan otsaan. ei ole synti olla nopea, mutta se pitää tehdä tyylillä että se vaikuttaa. tarkoitukseton härpätihärpäti ei ole hyväksi. tätä mieltä olen.
"2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse
Youni
13.04.2007 13:41:38
Ei se nopeus vaan tyyli.

On kyllä allekirjoitusainesta.
Epämuusikko
13.04.2007 15:09:57
leimasin sulle tästä kyllä plussan otsaan. ei ole synti olla nopea, mutta se pitää tehdä tyylillä että se vaikuttaa. tarkoitukseton härpätihärpäti ei ole hyväksi. tätä mieltä olen.

Täältäkin komppia.
It's sounds good! Bustard #1
Sansei
14.04.2007 14:53:35 (muokattu 14.04.2007 14:56:03)
Kuules Diaton, olen poikien kanssa samoilla linjoilla mutta haluan lisätä yhden asian mitä en löytänyt muiden kirjoituksista. Se on se että kun treenaat muista että et kilpaile kenenkään kanssa! Vain itsesi. Tämä on tärkeää muistaa, omaa kokemusta on sen verran että täältä meidän koulun lukiosta pääsi yksi bändi (Bloodline) lukiobändien loppu kilpailuun Nosturiin soittamaan ja tuli toiseksi. Tämän bändin rumpali joka on minua 2 vuotta vanhempi on minua myös parempi soittamaan. Ja monesti ajattelin soitellessani ja harjoitellessani että olisinpa häntä parempi ja taas parempi. Meni homma yli yrittämiseksi. Tämä ei antanut mitään tuloksia. Huomasin että hän on parempi enkä voi sille mitään, ehkä sen takia että olen nuorempi ja vähemmän soittanut..(?) Sitten aloin soitella "itseäni" vastaan. Aloin harjoitella erilaisia komppeja, fillejä ja nopeutta. Vähän ajan kuluttua huomasin että olen mennyt eteenpäin näissä jutuissa, ja se tuntui hienolta. Kaveri jonka kanssa olen soitellut silloin tällöi ihan huviksi, on sanonut että:" Olet kehittynyt hirveästi tämän vuoden aikana sen takia että olet treenannut". Tämä oli mukavaa kuultavaa.
Miks tehä ylipäätään mitään? Kuollaan kuitenki!
paice60
15.04.2007 00:15:04

Onpas se nyt sitten kiva kulkea leima otsassa kadulla. No kiitos kuitenkin, merkitty mies mikä merkitty. Kaikki ainakin tuntee tästä lähin.
Vittu näitä hommia.
halsuputteri
15.04.2007 19:25:58
moro.. mun mielestä rudimentit on ihan vammasia jos niihin jää sillain pahasti jumiin tai ei muuten osaa . mun ope sano et ne on sika hyvä osata ja senkin et niil on osa tekijä noissa filleissä. kun sain rummut pari vuotta sit niin ekalla oppitunnilla jouduin opetteleen yhen sika vammasen rudin, mitä en viäkään kunnolla osaa
toni halonen
halsuputteri
15.04.2007 19:29:33
tietääkö kukaan mitään helppoa ja yksin kertaista rudia jota vois lähtee koklaan? kato se mun ope anto semmosen aika vaikeen mitä en silleen osaa ja tässä kysyessäni haluaisin joltakin hemmolta semmosen helpon ja yksinkertasen rudin mitä opetella. onko kellään?
toni halonen
Youni
15.04.2007 19:57:23
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)