Aihe: Pohkeen jännittyminen.
1 2
welho
17.01.2007 22:18:53

Pyydä joku asiaan perehtynyt sälli katsastamaan sun soittoa? Jos on asennossa tai tekniikassa ongelmia niin sivustahan sen huomaa melko äkkisväkkiä!
www.welhodrum.com
Perseapina
20.01.2007 20:14:00
Mikäs siihen auttaa, kun jäsenien ja erityisesti jalkojen (soitan kantapää maassa) kankeus johtuu henkisestä jännityksestä? :)
Got my mojo workin'
paice60
21.01.2007 03:22:59
Mikäs siihen auttaa, kun jäsenien ja erityisesti jalkojen (soitan kantapää maassa) kankeus johtuu henkisestä jännityksestä? :)

Mulla ei varmaan ole moista. Johtuu melko varmaan jostain muusta.
Miks´ mä oon täällä?
Perseapina
21.01.2007 13:46:56
Mulla ei varmaan ole moista. Johtuu melko varmaan jostain muusta.

Joo, ei kun tämä oli vaan sellainen jatkokysymys aiheeseen. Lähellekkään tuollaisia settejä kun ei ole vielä edes tullut vedettyä.
Got my mojo workin'
-Jere-
21.01.2007 18:16:25
tuo kantapää homma että onko se ilmassa vai maassa on oikeastaan ihan sama, paitsi jos pidät jalkaasi ilmassa kokoajan. Itse jos soitan kantapää ilmassa, koko jalka tekee potkun pedaalille ja jalka lepää rentona kantapää maassa silloin kun en polje. istuin korkeus on hyvä pitää niin että kun polvi on ylhäällä niin jalka ei mene lonkan kohdalta vielä 90 asteen kulmaan vaan kulma olisi isompi. nilkan on myös hyvä olla isommassa kulmassa koska muuten jännitystä pääsee syntymään; tähän taas auttaa se että koitat erilaisia matkoja jonka päässä istut polkimista. hyvä muistaa tuo 90 asteen kulman sääntö. kramppiin pitäisi auttaa suolan sillä hetkellä kun kramppi tulee johtuu kuulemma elimistön suolatasapainosta.
No hei, onhan se nyt tosiaan!
Kari Vieri
22.01.2007 10:45:12
Venyttelyt:

Kylmää lihasta ei saa koskaan venyttää äärimmilleen.
Lämmittele ennen venytyksiä. Vaihtele painoa päkiä kanta seisten haara-asennossa ja tee kevyitä ponnistuksia. Pohkeessa on 2 lihasryhmää. Hommaa venyttely ohjeet pohkeelle.

Soittoasento:

Lepuuta välillä kantaa pedaalilla. Dave Weckl back to basics opettaa tästä.
Opettele 2 tekniikkaa. Kanta alhaalla ja kantaylhäällä. Eliminator pedaalissa saa pedaalin etuosaa alemmaksi niin pohje ei ole niin venytetyssä asennossa kokoajan.
Jouset löysemmälle.

Vanhuus:

Laita pitkävartinen sukka ainakin talvella jos on huono verenkierto jaloissa.

Ravinto:

Jos on rankkoja/pitkiä keikkoja niin urheilu palautusjuoma keikan välissä antaa palauttavaa hiilihydraattia/suoloja. Itse joskus otan Fastin muscle+:aa

Siitä kokeilemaan...

KV
Kari "Kartsa" Vieri
paice60
23.01.2007 00:29:19
Venyttelyt:

Kylmää lihasta ei saa koskaan venyttää äärimmilleen.
Lämmittele ennen venytyksiä. Vaihtele painoa päkiä kanta seisten haara-asennossa ja tee kevyitä ponnistuksia. Pohkeessa on 2 lihasryhmää. Hommaa venyttely ohjeet pohkeelle.

Soittoasento:

Lepuuta välillä kantaa pedaalilla. Dave Weckl back to basics opettaa tästä.
Opettele 2 tekniikkaa. Kanta alhaalla ja kantaylhäällä. Eliminator pedaalissa saa pedaalin etuosaa alemmaksi niin pohje ei ole niin venytetyssä asennossa kokoajan.
Jouset löysemmälle.

Vanhuus:

Laita pitkävartinen sukka ainakin talvella jos on huono verenkierto jaloissa.

Ravinto:

Jos on rankkoja/pitkiä keikkoja niin urheilu palautusjuoma keikan välissä antaa palauttavaa hiilihydraattia/suoloja. Itse joskus otan Fastin muscle+:aa

Siitä kokeilemaan...

KV

Hienoa, kiitos. Nyt kun oli kolme vapaapäivää, niin toimii jalka oikein hienosti, voi tehdä mitä haluaa.Täytyypä tehdä noita venytyksiä ja lämmittelyjä ja katsoa auttaako. Normaalisti ongelmat alkaisivat kolmannen päivän jälkeen. Ilmoittelen asiasta, Jatkakaa neuvojen antamista, kaikki otetaan vastaan.
Miks´ mä oon täällä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)