markkuliini 01.09.2012 01:13:40 | |
---|
Epämuusikko: Se on hemmetin hyvä. Tuntuu että tässä pureudutaan itse siihen musaan ja soundiin eikä vaan tuijoteta nuottikuvaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
BanZai88 01.09.2012 01:53:23 | |
---|
statistiÖ: :( Miksi? Mihkä roudaat? Kotiin? Eipä siinä sen ihmeellisempää, kuin nykyisen treeniksen soppari loppuu. Hyvä niitä kamoja on välillä kotosalla käyttää, samalla voi pientä huoltoa tehdä (rautaosien kierteisiin uudet rasvat, pölyt / lika pois jne). On mulla ihan käytännön syistä toinenkin treenis, mutta eri paikkakunnalla (90km päässä). Tarkoitus nyt kuitenkin olisi hommata uusi täältä Kuopion suunnalta, niin voi jatkaa säännöllistä treenaamista. |
statistiÖ 05.09.2012 02:47:18 | |
---|
BanZai88: Eipä siinä sen ihmeellisempää, kuin nykyisen treeniksen soppari loppuu. Hyvä niitä kamoja on välillä kotosalla käyttää, samalla voi pientä huoltoa tehdä (rautaosien kierteisiin uudet rasvat, pölyt / lika pois jne). On mulla ihan käytännön syistä toinenkin treenis, mutta eri paikkakunnalla (90km päässä). Tarkoitus nyt kuitenkin olisi hommata uusi täältä Kuopion suunnalta, niin voi jatkaa säännöllistä treenaamista. Toivottavasti tärppää pian lähitreenis :) Ei kai sun motivaatiota kannata kadottaa. Mua huvittaisi muuttaa sellaiseen paikkaan, että saisi kämpässään mölytä rauhassa miettimättä. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
ferodoz 05.09.2012 03:00:08 | |
---|
Huomenna olis melko sekavaa settiä luvassa. Pitäis mennä tuurauskeikalle ihan pystymettästä, ja ei oo yhtään mitään hajua että soitetanko sielä tanssimusaa vai heviä. Eiköhän se selviä, mutta vähän arveluttaa.. www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net |
tomboarmageddon 05.09.2012 09:55:46 (muokattu 05.09.2012 09:57:50) | |
---|
ferodoz: Huomenna olis melko sekavaa settiä luvassa. Pitäis mennä tuurauskeikalle ihan pystymettästä, ja ei oo yhtään mitään hajua että soitetanko sielä tanssimusaa vai heviä. Eiköhän se selviä, mutta vähän arveluttaa.. Kyllä se siitä. Hyvää reaktiokyky_treeniä:). Kerran olin tuurauskeikalla ja pidettiin pikatreenit kuitenkin. Soitettiin joka biisistä pikkupätkä ja merkkailin itsellenin sekavahkot laput. No keikalla ei sitten soitettukaan näistä biiseistä kuitenkaan kun pari kipaletta. Laulaja ja kitaristi filiksissään aloitti millon minkäkin biisin ihan varoittamatta ja esim pelkällä laskulla van tuu trii foo. Ihmeellisen hyvin olosuhteisiin nähden onnistui tuo kuitenkin, vaikka musa oli semmoista mitä en ollut kuullut aiemmin eikä siis olleet ns klassikoita tms. Vähän tiettyjänskätti semmoset pikkuseikat esim,että mennäänkö esim vaikka kolmimuunteista vai suoraa vai lattria vai rokkabillyä. Kyseisellä bändillä oli biisejä ihan laidasta laitaan ja biisien sisälläkin saattoi tapahtua mitä vaan. Toinen hieno asia on se, kun ihmiset tekee omia biisejään ja antaa niille monia nimiä. On työnimi, virallinen nimi ja joku johonkin tilanteeseen liittynyt hieno tapaus minkä vuoksi vielä joku muukin nimi. Sitten kun taas keikalla laulaja sanoo seuraavan biisin nimen tai siis jonkun niistä ja se ei oo siellä suttuisessa listassa (missä biisiä kuvailtuna itselle, komppi tempo ja rakenne tms) seuraavana eikä listassa muuteenkaan ollenkaan:) Ja itse pitäisi laskea biisi käyntiin. Nykyään oon niin mukavuuden haluinen ,että pitää biisit ainakin kuulla ees kerran jos ei sitten oo ihan esim blues jamihommat tms.;) |
Kailis 05.09.2012 12:15:39 | |
---|
Nykyään oon niin mukavuuden haluinen ,että pitää biisit ainakin kuulla ees kerran Mukavuudenhaluinen pro?!?! Placeboa lämmittelee Suomen kaupallisin yhtye Pepe Deluxé. Onneksi olkoon markkuliini, siis jos oot messissä tossa. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
tomboarmageddon 05.09.2012 12:32:21 | |
---|
Kailis: Mukavuudenhaluinen pro?!?! Placeboa lämmittelee Suomen kaupallisin yhtye Pepe Deluxé. Onneksi kolkoon markkuliini, siis jos oot messissä tossa. Ei nyt pro nimikettä voi mun kohdalla käyttää. Se kaikkien vihaama termi puoliammattilainen on paljon osuvampi. Tuossa pepe deluxessa on kyllä hyvä meininki ja pro rumpalikin. En ollu kuullut bändiä aiemmin ennenkuin markkuliini tänne linkitti. Kuullut vain nimen mutta missanut musan. No onneks löyty nyt! |
ferodoz 05.09.2012 22:09:05 | |
---|
Olipas ihan mahtava ja erilainen keikka tänään. Noin 300 ihmistä yleisössä, suurin osa heistä kehitysvammaisia, ja loput oli sen KO toimintakeskuksen henkilökuntaa. Ihmiset tanssi ihan alusta loppuun, ja ikinä ei ole ollut niin vilpitöntä ja iloista yleisöä missään. Ja tosiaan, pääsi ko ennen puolta kymmentä kotio. :) tuli ihan sairaan hyvä mieli nähdä ku ihmiset nauttii. www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net |
statistiÖ 05.09.2012 23:14:37 (muokattu 06.09.2012 00:51:28) | |
---|
ferodoz: keikalle ihan pystymettästä, ja ei oo yhtään mitään hajua että soitetanko sielä tanssimusaa vai heviä. Jänskään sun kanssa ja erikseen. Niimmeinaan mitä siellä sitten oli ja tapahtui? (kannattais varmaan lukea, mitä on kirjoitettu....) tomboarmageddon: tiettyjänskätti semmoset pikkuseikat esim,että mennäänkö esim vaikka kolmimuunteista vai suoraa vai lattria vai rokkabillyä. Kyseisellä bändillä oli biisejä ihan laidasta laitaan ja biisien sisälläkin saattoi tapahtua mitä vaan. -- omia biisejään ja antaa niille monia nimiä. Silkkaa kiusaa. Suoranainen ihme, että tuosta selviää etes jotenkin kasassa. :) Kailis: Placeboa lämmittelee Suomen kaupallisin yhtye Pepe Deluxé. Onneksi olkoon markkuliini, siis jos oot messissä tossa. Onhan tuolla keikkaehdotuksissa markkuliinin mainos jo. Hihittelin, että meinaako tuo Placebonkin mättää samaa vauhtia. Em. pumppu häiritsee, pitäisikö tuntea huonosti vai paremmin, mur. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Kailis 06.09.2012 12:24:53 (muokattu 06.09.2012 12:27:39) | |
---|
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
statistiÖ 06.09.2012 23:10:26 | |
---|
Taidat olla menossa keikalle. Kailis: Placebo on hieno bändi. Jos tekee tällaisia covereita ei voi olla paha; http://www.youtube.com/watch?v=4KEEXyRL0qEKaverin äänestä tulee mieleen jokin 06/07 radiohitti. Jotenkin mitenkään en pysty muistamaan mikä.... Tuleekohan tää jäbä vierailemaan? Bowie :) "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 07.09.2012 00:13:26 (muokattu 07.09.2012 00:14:24) | |
---|
Kopistelin neljä riviä omaa tuotantoa sillai kuin ajattelin sen pitäisi mennä, ihme. Meinasin, kun noin hyvin menee, pistetään nauhalle. Eipä mennyt enää. Kertaakaan. Parista rivistä sain kolmannella yrittämällä jonkinlaisen version. Yhtään ei punainen valo haittaa, eihän. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
MxS 07.09.2012 03:24:37 | |
---|
Kailis: Placebo on hieno bändi. Jos tekee tällaisia covereita ei voi olla paha; http://www.youtube.com/watch?v=4KEEXyRL0qE Siina samassa kun ajattelin, etta katotaanpa mita linkin takana on, alkoi tuo biisi soida paassa vaikken tietoisesti edes yrittanyt arvailla mika sielta tulisi. Hieno on. "It's not the drummer's job to keep time, keeping time is everyone's job in the band, it's the drummer's job to make time interesting." |
Puzzle 08.09.2012 15:48:37 | |
---|
Pitäisköhän sitä tästedes yrittää keskittyä rumpuja soittaessa? Jos keskittyis vähän paremmin, niin ei ehkä kävis niinkuin mulle kävi tänään koulun vihkiäisjuhlassa. Soitettiin PMMP:n Heliumpalloa muutamalle sadalle hengelle ja unohdin, että mun pitäisi lähteä rummuilla mukaan parin tahdin laattasoitinintron jälkeen. No, ei onneks käyny sen pahemmin, kuin että introsta tuli kolme kertaa tavallista pidempi versio. Ja loppubiisin soitin sitten naama punaisena. :-D |
markkuliini 09.09.2012 11:44:22 (muokattu 09.09.2012 14:09:35) | |
---|
Hauskan sopivan vaikeusaste viikonlopun tuurauskeikoilla. Teräsniskassa pari iltaa. Ekana iltana soittoaika 23:30, ulkona (+5 Celsiusta), vakkarirumpalin kamoilla ja herkkunakkina pohjalla kovalevynsysteemin ajaminen ja biisien käyntiin lähettäminen PC-läppärillä jonka sain vielä kaatumaan tunti ennen keikkaa, kun opettelin systeemiä. Kun stressitaso meinasi kohota ennen keikkaa, niin onnittelin itseäni siitä että olin opetellu biisit ulkoa ja siitä ei ainakaan tarvinnut ottaa extrahermoilua. Seuraavan illan keikka taas sitten akustisesti todella huonossa Kuusamon Sokos-hotellin kodanmallisessa kaikukammiossa, jossa piti soittaa ihan yberhiljaa. Virvelin virettä alemmas, ei rim-shoteja ja kilokaupalla malttia olla nostamatta soittovolaa keikanaikana oli avaintekijöitä. Oli oikeastaan vain mukavaa kun oli haastavaa, kun tuntui että oli työkalujakin millä selvitä. Kyllä tuo hiljaa, mutta hyvällä soundilla soittaminen on ollu yksi parhaita taitoja mitä olen opetellut. Suosittelen. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
rintapek 09.09.2012 13:30:40 | |
---|
markkuliini: Oli oikeastaan vain mukavaa kun oli haastavaa, mutta tuntui että oli työkalujakin millä selvitä. Kyllä tuo hiljaa, mutta hyvällä soundilla soittaminen on ollu yksi parhaita taitoja mitä olen opetellut. Suosittelen. :) Otahan blussa. En tosin tiedä mitä sä sillä teet, mut annettu on. Tuo hiljaa soittamisen jalo taito on se, joka pelastaa monet keikat ja korvat. Ton asian mä itte opin kantapään kautta ja olosuhteiden pakosta ihan ensimmäisillä keikoilla kolkytä vuotta sitten. Enää tarttis oppia soittamaan ja loihtimaan hyvät saundit. Muutenkin hiljaisuus on aivan liian aliarvostettu juttu. Mä olen sitä koulukuntaa, mis biisit alkaa hiljaisuudesta ja päättyy hiljaisuuteen. En reenikämpällä tai keikalla kaipaa biisien väliin ainuttakaan turhaa diu-diuta, tilulilua, blingblongia tai napsnapsia. Lienee soittajilla turhankin yleinen vaiva se, että eivät malta pitää näppejään erossa rakkaasta soittimestaan edes silloin, milloin tulis olla hiljaa. On turhan tuttu juttu kaikista omista bändeistä ja Live- palstallakin aikanaan joku äänimikko kertoi, et oli laittamassa mikkejä runpuloihin, ni runpali huvikseen löi olan takaa krässiin. Tekee pipiä korvaan semmoinen. Kyl mä oikeesti lähden siitä ja pyrin siihen, et yleisö tulee paikan päälle nauttimaan musiikista, eikä suojaamaan kuuloaan. One kind of music only - the good kind |
sahkuifk 09.09.2012 23:16:46 | |
---|
Aika tymäkkää komppia vääntää toi rumpali. Tv2 nyt. Kävelin sumussa koulun ohitse. |
-Dr.DW- 09.09.2012 23:27:35 | |
---|
sahkuifk: Aika tymäkkää komppia vääntää toi rumpali. Tv2 nyt. Komppi on kohillaan, musiikki ei=..P ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!" |
statistiÖ 10.09.2012 00:58:52 (muokattu 10.09.2012 01:04:36) | |
---|
Puzzle: Soitettiin PMMP:n Heliumpalloa muutamalle sadalle hengelle ja unohdin, että mun pitäisi lähteä rummuilla mukaan parin tahdin laattasoitinintron jälkeen. markkuliini: Oli oikeastaan vain mukavaa kun oli haastavaa, kun tuntui että oli työkalujakin millä selvitä. That's the spirit. Aina sattuu ja tapahtuu. Kun osaa, ei ota pattiin niin paljon ja saa vahingot & vastukset korjattua (useimmiten). Jännää että tietokoneet alkaa kaatuilla jo keikkalavallakin...... Kyllä tuo hiljaa, mutta hyvällä soundilla soittaminen on ollu yksi parhaita taitoja mitä olen opetellut. Suosittelen. :) Taatusti. Minäkin suosittelen, vaikken voi sanoa osaavani. Monipuolisuutta. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
lrz 10.09.2012 10:49:11 (muokattu 11.09.2012 13:52:18) | |
---|
sirdickyj: Mun mielestä tää jannu on varteenotettavin ( sanan varsinaisessa merkityksessä) ehdokas Bonzon pallille; -sensuroinpa tämänkin- NSFW-varoitus olisi voinut olla paikallaan.. |