Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 596 97 98 99 100122 123 124 125 126
Starless
31.10.2010 00:58:04 (muokattu 01.11.2010 17:06:35)
kikkailukakkaa randomijamilta reenikseltä.
jos jotain neuvoa on heittää niin kiva.
karkeita mokia nyt löytyy niin niistä ei tarvi kettuilla silti :)
http://maihinnousu.net/s/9553
eli plussia ja miinuksia tiskiin.
DrmBug
31.10.2010 01:31:56
Löysin arkistoista pari licki-videota reilun vuoden takaa. Monille varmaan tuttua juttua, mutta ehkä näistä on joillekin apua?

http://drmbug.webs.com/Lick.avi

http://drmbug.webs.com/Lick2.avi
Strumbali
31.10.2010 08:52:39
No ei ollu yhtään apua, vaikka monta kertaa katsoin. ; ) Lähden nyt kuitenkin vetämään beat-treeniä treenikämpälle....
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Epämuusikko
31.10.2010 11:08:10
DrmBug: Löysin arkistoista pari licki-videota reilun vuoden takaa.

Janne Pekkalan sanoin: Heleppoa ja hyvvää! Hyvät videot!
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
kimkorho
02.11.2010 17:17:43

The Indigolta laitettiin juuri sinkku ulos, pitkäsoitto tulee helmikuussa. Kahdeksan vuotta riittänee esikoisalbumin kypsyttelyyn, arvelimme... Rummutuksen lisäksi allekirjoittaneen näpit oli mukana myös miksauspuolessa. Jos siis aikasi riittää, kuulostele tuolta poppirokkia: raita on myös ilmaiseksi ladattavissa. Ja toki saa myös laittaa ennakkotilauksen albumista nettikauppaan. Kiitokset huomiostanne sekä tuestanne!

http://www.theindigo.fi/make-believe-mp3
www.theindigo.fi
DrmBug
02.11.2010 18:20:51
Epämuusikko: Janne Pekkalan sanoin: Heleppoa ja hyvvää! Hyvät videot!

Kiitti! Mielestäni kans ihan toimivia lickejä... ja näitä jalostamalla saa vaikka mitä aikaan.
Kailis
02.11.2010 21:44:23

kimkorho: The Indigolta laitettiin juuri sinkku ulos, pitkäsoitto tulee helmikuussa. Kahdeksan vuotta riittänee esikoisalbumin kypsyttelyyn, arvelimme... Rummutuksen lisäksi allekirjoittaneen näpit oli mukana myös miksauspuolessa. Jos siis aikasi riittää, kuulostele tuolta poppirokkia: raita on myös ilmaiseksi ladattavissa. Ja toki saa myös laittaa ennakkotilauksen albumista nettikauppaan. Kiitokset huomiostanne sekä tuestanne!

Oikein tyyliin sopivaa, mutta just tyylistä johtuen mun korviin hajutonta ja mautonta. Vaikeaa saada tuollaista lepäämään sillain Toto-hengessä. Mm. ennen 2:00 tulee sellainen hassu huojahdus. Onnea uudelle levylle!
kimkorho
03.11.2010 11:01:58 (muokattu 03.11.2010 11:03:08)

Kailis: Oikein tyyliin sopivaa, mutta just tyylistä johtuen mun korviin hajutonta ja mautonta. Vaikeaa saada tuollaista lepäämään sillain Toto-hengessä. Mm. ennen 2:00 tulee sellainen hassu huojahdus. Onnea uudelle levylle!

Kiitos! Levyn perusraidat lead-lauluja myöten on äänitetty koko bändin ottoina, ja niissä yritettiin myös jälkituotannossa säilyttää mahdollisimman pitkälti sellanen rehti live-meininki ilman kliiniseksi viilaamista, joka samalla tarkoittaa sitä, että siellä on myös inhimillistä elämää keskivertonykylevyjä enemmän. Luonnollisesti kuulijan arvioitavaksi jää sitten se, kääntyykö se piirre omissa korvissa plussaksi vai miinukseksi.
www.theindigo.fi
Artisti247
03.11.2010 11:24:20
kimkorho: The Indigolta laitettiin juuri sinkku ulos, pitkäsoitto tulee helmikuussa. Kahdeksan vuotta riittänee esikoisalbumin kypsyttelyyn, arvelimme... Rummutuksen lisäksi allekirjoittaneen näpit oli mukana myös miksauspuolessa. Jos siis aikasi riittää, kuulostele tuolta poppirokkia: raita on myös ilmaiseksi ladattavissa. Ja toki saa myös laittaa ennakkotilauksen albumista nettikauppaan. Kiitokset huomiostanne sekä tuestanne!

Mukavan kuuloista soitantaa. Minä tykkäsin +
Vieno
04.11.2010 03:53:48

Kyl täytyy sanoa, että miekki ihan tykkäsin! Mukavaa ruuanlaittomusiikkia.. ;)
Kuulee, että rumpalilla näppinsä miksauksessa. Ja ihan hyvällä tavalla! Nippanappa josko jo rummut liian pinnassa, mut ei kuiteskaan.
Tuo live-meininki ei mulle kuitenkaan soitosta välittynyt, vaan muutama skröpö sen takia jäi ehkä enemänkin häiritsemaan, jos nyt pilkkua viilataan..
Mutta kaiken kaikkiaan hyvää soittoa ja valmis paketti!
Tuun kattoon jos samalle paikkakunnalle satutaan!
Starless
04.11.2010 12:50:07 (muokattu 04.11.2010 12:53:57)

Aika pahis meininki :). tiukasti vedetty. Liian hitti biisi varmaan monelle sulattaa tää :) itsellehän ei. ja tarviiko sitä nyt saada lepäämään missään toto-hengessä.
Hitti on hitti.
Kailis
04.11.2010 14:54:08 (muokattu 04.11.2010 14:56:45)

tarviiko sitä nyt saada lepäämään missään toto-hengessä.

Ei, jos ei soitettaisi Toto-hengessä. Mitä muuten tarkoittaa hitti? Mä oon käsittättänyt että se on biisi joka myy? Kyllä mä oon monestakin hittibiisistä diggaillut.
Starless
04.11.2010 18:12:28
Kailis: Ei, jos ei soitettaisi Toto-hengessä. Mitä muuten tarkoittaa hitti? Mä oon käsittättänyt että se on biisi joka myy? Kyllä mä oon monestakin hittibiisistä diggaillut.

Eli sinusta on niin että jos joku kappale muistuttaa totoa niin sen pitää muistuttaa sillon täysin Totoa että sinulla mieli lepää. Siitähän syntyy jonkinlainen paradoksi.
Annappa esimerkki jostain muun bändin biisistä jossa levätään siinä Toto-hengessä :) Tuo kappale ei vaan ole Totoa.

Tästä päästiinkin siihen miksi kukaan ei ikinä tee myyvää kappaletta jonka rakenteessa ei ole mitään minkään aiemman hitin rakenteeseen liittyvää.

No varmaan sinäkin joskus olet sanonut jostain uudesta kuulemastasi biisistä että tää on niin hitti. eikä biisi sitten olekaan myynyt ameriikoissa kultaa.
Kailis
04.11.2010 20:51:39 (muokattu 04.11.2010 21:06:37)

Starless: Tuo kappale ei vaan ole Totoa.

Ei ole ei, mutta sanopa ihan rehellisesti etkö kuule mitään yhtäläisyyksiä?

No varmaan sinäkin joskus olet sanonut jostain uudesta kuulemastasi biisistä että tää on niin hitti. eikä biisi sitten olekaan myynyt ameriikoissa kultaa.

Mä en ole ikinä sanonut että "tää on niin hitti". Mun suuhun ei sovi tuollaiset homahtavat BB heitot. Mutta onko hitin määre nyt se että myydään amerikassa kultaa?

EDIT

Mutta sanotaan nyt sitten että tuon tyylistä musiikkia on vaikea saada lepäämään. Oliko parempi?
Kailis
04.11.2010 21:05:08 (muokattu 04.11.2010 21:05:41)

Kämmi...
Starless
04.11.2010 22:56:07 (muokattu 04.11.2010 23:00:41)
Kailis: Ei ole ei, mutta sanopa ihan rehellisesti etkö kuule mitään yhtäläisyyksiä?

Mä en ole ikinä sanonut että "tää on niin hitti". Mun suuhun ei sovi tuollaiset homahtavat BB heitot. Mutta onko hitin määre nyt se että myydään amerikassa kultaa?

EDIT

Mutta sanotaan nyt sitten että tuon tyylistä musiikkia on vaikea saada lepäämään. Oliko parempi?

Totta helvetissä kuulen yhtäläisyyksiä mutta voitko syyttää plagioinnista?
En minä tota kuunnellessa kokoajan etsi Toton levyiltä yhtäläisyyksiä vaan nautin kappaleesta. Toivottavasti en ikinä oo siinä jamassa että ei enää iske mikään vaan kaikki kuulostaa käytetyltä. Sitte pitää vetää jotain totaalista progesekoilua jota kellään ei kiinnosta kuunnella.

Tuo viimeinen lause kyllä passaa aivan mainiosti :) se nimittäin on pelkkää sinua se ja sille nyt on aivan sama mistä kukin tykkää. tarpeeksi moni tykkää niin se on hitti. Vielä ei ainakaan ole kumottu sitä että tuo ei voisi olla hitti koska sitä ei tarpeeksi moni ole kuullut.

En tiedä toimiiko noin päin että hitin määre on se että myydään amerikassa kultaa mutta joka ainoa amerikassa kultaa myynyt levy sisältää kyllä varmasti sen hitin.
Kailis
04.11.2010 23:04:44 (muokattu 04.11.2010 23:07:46)

Starless: Totta helvetissä kuulen yhtäläisyyksiä mutta voitko syyttää plagioinnista? En. Kertosäe tosin on häiritsevän tuttu mutta en osaa sijoittaa.
En minä tota kuunnellessa kokoajan etsi Toton levyiltä yhtäläisyyksiä vaan nautin kappaleesta. En mäkään etsi. En tunne Toton tuotantoa tarpeeksi hyvin. Ja mähän sanoin että "Mutta sanotaan nyt sitten että tuon tyylistä musiikkia on vaikea saada lepäämään. Oliko parempi?" Unohda se Toto nyt. Mä en vaan diggaillut tuosta kauheasti. Liian aikuista ja mä oon vasta 47 v.
Toivottavasti en ikinä oo siinä jamassa että ei enää iske mikään vaan kaikki kuulostaa käytetyltä. Sitte pitää vetää jotain totaalista progesekoilua jota kellään ei kiinnosta kuunnella. Toivottavasti et ole. Mä en ole. Proge on aika tuntematon käsite, sekoilla osaan kyllä.
En tiedä toimiiko noin päin että hitin määre on se että myydään amerikassa kultaa mutta joka ainoa amerikassa kultaa myynyt levy sisältää kyllä varmasti sen hitin.
Todista =D
Starless
04.11.2010 23:22:30
Kailis: En. Kertosäe tosin on häiritsevän tuttu mutta en osaa sijoittaa.
En mäkään etsi. En tunne Toton tuotantoa tarpeeksi hyvin. Ja mähän sanoin että "Mutta sanotaan nyt sitten että tuon tyylistä musiikkia on vaikea saada lepäämään. Oliko parempi?" Unohda se Toto nyt. Mä en vaan diggaillut tuosta kauheasti. Liian aikuista ja mä oon vasta 47 v.
Toivottavasti et ole. Mä en ole. Proge on aika tuntematon käsite, sekoilla osaan kyllä.

Todista =D

Tuli muuten mieleen se että Dream Theater (1985-) josta itse en ole kovin diggaillut
ei usan listoilla ole kovinkaan pärjännyt mutta random emopändi Avenged Sevenfold johon portnoy tänä vuonna liittyi nousi usan listaykköseksi :D portnoy heitti proget helvettiin ja alko tienaamaan.

No tämänhän voisi todistaa gallupilla mutta hei!! sehän on jo tehty kun niitä levyjä on myyty. jos ykskään biisi ei ole hitti niin miksi sitä levyä ostetaan niin perkeleesti
OPJ1974
05.11.2010 08:54:35

Starless: En tiedä toimiiko noin päin että hitin määre on se että myydään amerikassa kultaa mutta joka ainoa amerikassa kultaa myynyt levy sisältää kyllä varmasti sen hitin.

Nykyään hitin määrittää lähinnä markkinointibudjetin suuruus tai muut ulkomusiikilliset tekijät :) Hitti ei ole siis välttämättä hitti musiikillisista ansioistaan, mikä on aika sääli. Munsta.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Kailis
05.11.2010 12:45:56

OPJ1974: Nykyään hitin määrittää lähinnä markkinointibudjetin suuruus tai muut ulkomusiikilliset tekijät :) Hitti ei ole siis välttämättä hitti musiikillisista ansioistaan, mikä on aika sääli. Munsta.

Toisaalta, silloin pitäisi määritellä kollektiiviset, kiveen hakatut määritelmät musiikillisista ansioista, ja sekin olis aika sääli. Ainoa hyvä säveltäjä olisi Kim Jong-il.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)