![]() 31.10.2012 09:16:49 | |
---|---|
DrummerBoy13: EDIT: Bändiinkin ois kiva päästä, ainoot mitkä iän ja taitojen puolesta löytyi mitkä olis ollu rumpalin tarpeessa, sijaitsi väh. 200km päässä... :( Perusta se bändi itse. Aikaa harjoitteluun on... Bändin perustaminen: 1. Otetaan mukava porukka kavereita. 2. Keksitään bändille nimi. 3. Otetaan kuvia. 4. Arvotaan soittimet. 5. Hommataan soittimet ja treenitila. 6. Ryhdytään treenaamaan ankarasti... Muiden ei tarvitse osata soittaa. Jos on oikeasti kiinnostunut, oppii. Matkan varrella joku lopettaa, mutta uusi tulee tilalle, kun on jo toimiva bändi... Ikäkysymyksen kanssa ei tarvitse olla niin tarkka. Ekassa bändissäni minä oli 14 v. ja kitaristit 18. Ikäero tuntui isolta, mutta äkkiä siihen tottui. Pian sitä ei edes ajatellut. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 31.10.2012 11:02:58 | |
Tää vähän hautautui tuonne keskustelun alle ni nostan tän yhden kerran. Jos jollai olis kommenttia heittää niin ois kiva. Duro: Tuossa olis uuden bändini materiaalia mikserissä. Kåvaa rokkia Jyppilästä: http://www.mikseri.net/artists/?id=145447 EDIT: Niijoo. Jackshopit alla, Sabianin 18" ja 19" Vaultit, Istanbul Mehmet 13" haikka ja Impression Mixed 22" Ride. Nauhotus, miksaus ja masterointi http://www.sn-audio.com. Tilipitappituppitappi | |
![]() 31.10.2012 11:51:55 (muokattu 31.10.2012 11:52:22) | |
Duro: Tää vähän hautautui tuonne keskustelun alle ni nostan tän yhden kerran. Jos jollai olis kommenttia heittää niin ois kiva. Ihan ok rummuttelua. Biisit tasapaksua peruskauraa. Ei mitään ihmeellistä miksi pitäisi kuunnella uudestaan. Varmaan toimii pubiräkälässä känniselle yleisölle ihan hienosti ja kaikilla on hyvä meininki. Mutta. Laulaja ihan karmea. Mylvii kuin palliton hirvi. Siis juuri niiden pallien poiston jälkeen. Ilman puudutusta puutarhasaksilla. Siksi en kuunnellut hirveän pitkään, koska olen töissä ja alkavat pitää vajaamielisenä kun kuuntelen tämmöstä ölinää. Ei millään pahalla, mutta hankkikaa joku tasokkaampi sinne mikinvarteen. Ei luulisi jyppikylästä olevan vaikea löytää parempaa. :) | |
![]() 31.10.2012 12:00:03 (muokattu 31.10.2012 12:01:28) | |
Niq: Mutta. Laulaja ihan karmea. Hah hah. Meinasin just kehua, ja kehunkin, että laulajalla on mahti hyvä ääni. Biisit kaipaisivat vähän poppikoukkua sekaan, tai ainakin päästäisin ne välillä ihan vanhanaikaisesti rullaamaan. | |
![]() 31.10.2012 12:06:41 (muokattu 31.10.2012 12:14:08) | |
Niq: Ihan ok rummuttelua. Biisit tasapaksua peruskauraa. Ei mitään ihmeellistä miksi pitäisi kuunnella uudestaan. Varmaan toimii pubiräkälässä känniselle yleisölle ihan hienosti ja kaikilla on hyvä meininki. Ei tässä o tarkotuskaan keksiä pyörää uudestaan :) Ja jos tähän nähtävästi väheksynnän arvoseen kuulijakuntaan uppoaa niin mikäs siinä :D Niq: Mutta. Laulaja ihan karmea. Mylvii kuin palliton hirvi. Siis juuri niiden pallien poiston jälkeen. Ilman puudutusta puutarhasaksilla. Siksi en kuunnellut hirveän pitkään, koska olen töissä ja alkavat pitää vajaamielisenä kun kuuntelen tämmöstä ölinää. Ei millään pahalla, mutta hankkikaa joku tasokkaampi sinne mikinvarteen. Ei luulisi jyppikylästä olevan vaikea löytää parempaa. :) Tuollasen avautumisen jälkeen "ei millään pahalla" kuulostaa lähinnä selittelyltä ;) Mutta, palautettahan tässä haettiinkin, kirjataan ylös. Kefiiri: Hah hah. Meinasin just kehua, ja kehunkin, että laulajalla on mahti hyvä ääni. Biisit kaipaisivat vähän poppikoukkua sekaan, tai ainakin päästäisin ne välillä ihan vanhanaikaisesti rullaamaan. Laitetaan Ismolle terveisiä. En tuosta poppikoukusta ja rullaamisesta sitten osaa sanoa. Eiks tuo ny aika poppia silleen ole ja eiks se rullaa sit? Vai mitä meinasit? Tilipitappituppitappi | |
![]() 31.10.2012 12:15:50 | |
Duro: Laitetaan Ismolle terveisiä. En tuosta poppikoukusta ja rullaamisesta sitten osaa sanoa. Eiks tuo ny aika poppia silleen ole ja eiks se rullaa sit? Vai mitä meinasit? Toka biisissä tuli mieleen että se toimisi paikoin semmoisena AC/DC henkisenä hommana, missä basisti jumpsuttaisi vaan kahdeksasosia, ja aksentteja olisi vähemmän... pääsisi tanssikansa paremmin vauhtiin. | |
![]() 31.10.2012 12:29:58 | |
Kefiiri: Toka biisissä tuli mieleen että se toimisi paikoin semmoisena AC/DC henkisenä hommana, missä basisti jumpsuttaisi vaan kahdeksasosia, ja aksentteja olisi vähemmän... pääsisi tanssikansa paremmin vauhtiin. Aa ok, nyt hiffasin. Pidetään mieles. Tilipitappituppitappi | |
![]() 31.10.2012 13:28:46 | |
Duro: Ei tässä o tarkotuskaan keksiä pyörää uudestaan :) Ja jos tähän nähtävästi väheksynnän arvoseen kuulijakuntaan uppoaa niin mikäs siinä :D Mitenkään väheksymättä. En itse kuuntelisi tämän tyylistä musaa, paitsi parin promillen kännissä baarissa voisi toimia. Siis ihan ookoo kännimusaa. Ei kai siinä mitään pahaa ole. :) Tuollasen avautumisen jälkeen "ei millään pahalla" kuulostaa lähinnä selittelyltä ;) Mutta, palautettahan tässä haettiinkin, kirjataan ylös. Noh, oletin että olette isoja poikia jo, ettekä ota nokkiinne suorasta palautteesta. Jos tuo olisi ollut 15-vuotiaiden eka bändiäänite, olisin vaan kehoittanut jatkamaan samalla tiellä ja kiinnittämään huomiota laulajan artikulointiin, vireisyyteen ja suurimpana tekijänä jättämään tuo puhkuminen ja puskeminen pois. Tai sitten opettelemaan oikea tekniikka siihen. Kova yritys on kuulostaa rohealta rokkiääneltä, mutta kun tekniikka on väärä, kuulostaa siltä että nyt yritetään puhkua ja puhista veli pontevan kivitaloa nurin huonolla menestyksellä. | |
![]() 31.10.2012 13:49:04 | |
Niq: Noh, oletin että olette isoja poikia jo, ettekä ota nokkiinne suorasta palautteesta. Jos tuo olisi ollut 15-vuotiaiden eka bändiäänite, olisin vaan kehoittanut jatkamaan samalla tiellä ja kiinnittämään huomiota laulajan artikulointiin, vireisyyteen ja suurimpana tekijänä jättämään tuo puhkuminen ja puskeminen pois. Tai sitten opettelemaan oikea tekniikka siihen. Kova yritys on kuulostaa rohealta rokkiääneltä, mutta kun tekniikka on väärä, kuulostaa siltä että nyt yritetään puhkua ja puhista veli pontevan kivitaloa nurin huonolla menestyksellä. Ei tässä mitään nokkiinsa otetukaan, enkä mitään siihen suuntaan kyllä sanonutkaan. Totesin vaan että sun palauttees oli melkoista avautumista mun silmään :) Suoraa palautetta voi nimittäin antaa ilman mitään asenteellisuuttakin, jos vaan haluaa. Oltiin täs miten isoja poikia tahojaan niin tarkottaako se sitä että kaikenlaista haistatteluntapaista tarvii sietää? Mun mielestäni ei. Nytten kun vähän vähensit kaasua niin pointtisi tulee paremmin esille. Kiitos palautteesta, välitetään eteenpäin. Tilipitappituppitappi | |
![]() 31.10.2012 18:21:33 | |
Duro: Nytten kun vähän vähensit kaasua niin pointtisi tulee paremmin esille. Kiitos palautteesta, välitetään eteenpäin. Kyllähän tuo ihan tanakkaa menoa on, mutta minuakin häiritsi vähän mun musan ja laulun kontrasti. Ihan ilman mitään ilmavaivoja, miten musta tuntuisi, että laulajalle noi biisit toimisi kenties sävelaskelta tai puoltatoista korkeammalta paremmin? Vain villi arvaus - kun nyt tuntuu, että kaveri ihan turhaan pidättelee ja tavallaan nielee itseltään soundia pois... kunhan vain sitten korkeammasta sävellajista uskaltaa rintaäänellä vielä vetää ne korkeammatkin eikä turhaan kurkkua jännittele. /2cents | |
![]() 31.10.2012 18:32:03 (muokattu 31.10.2012 18:32:57) | |
OPJ1974: Ihan ilman mitään ilmavaivoja, miten musta tuntuisi, että laulajalle noi biisit toimisi kenties sävelaskelta tai puoltatoista korkeammalta paremmin? Vain villi arvaus - kun nyt tuntuu, että kaveri ihan turhaan pidättelee ja tavallaan nielee itseltään soundia pois... kunhan vain sitten korkeammasta sävellajista uskaltaa rintaäänellä vielä vetää ne korkeammatkin eikä turhaan kurkkua jännittele. Tarkoitus on toki kehittää palautteen perusteella hommaa etiä päin :) Minä välitän viestiä hoilottajalle. Ei se muistaakseni mitenkään kokenut o liidilaulannassa, varmaan kaikki (asialliset) kehitysehdotukset huomioidaan. Tilipitappituppitappi | |
![]() 31.10.2012 19:07:48 (muokattu 31.10.2012 19:09:05) | |
Duro: Tarkoitus on toki kehittää palautteen perusteella hommaa etiä päin :) Minä välitän viestiä hoilottajalle. Ei se muistaakseni mitenkään kokenut o liidilaulannassa, varmaan kaikki (asialliset) kehitysehdotukset huomioidaan. Laulaminen on muutenkin maailman vaikein asia. Nyt, kun 15 vuoden jälkeen rohkaistuin ja opiskelen puolitosissani klassista laulua (joka auttaa myös rokkilaulantaan, kun tekniikka tulee hiottua oikeaksi), olen huomannut, että pitää huomioida puolisen tusinaa asiaa ennen ensimmäistäkään pihahdusta äänihuulista. Ah, sitä riittämättömyyden tunnetta. Mutta jos hän ei ole kokenut laulaja, niin suosittelen ehdottomasti muutamaa laulutuntia. CVT-tekniikalla en kehoita starttaamaan, vaan hyvän klasari-laulunopettajan pakeille. Tulee hengitystekniikat ja muut heti kuntoon. | |
![]() 31.10.2012 21:32:02 | |
Pistellääs pitkäst aikaa taas jottain sämplylää.. Voiskohan tota kutsuu jonki sortin alkulämpöilyks vaik, eka pätkä nauhalta tännää http://www.youtube.com/watch?v=gLT61qBcbF4 | |
![]() 31.10.2012 21:52:01 | |
Lieto Pst: Pistellääs pitkäst aikaa taas jottain sämplylää.. Voiskohan tota kutsuu jonki sortin alkulämpöilyks vaik, eka pätkä nauhalta tännää http://www.youtube.com/watch?v=gLT61qBcbF4 Parempi kuin statistiö mutta huonompi kuin markkuliini. jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida. | |
![]() 31.10.2012 21:58:49 | |
:D Tiukka analyysi | |
![]() 31.10.2012 22:06:40 | |
Lieto Pst: :D Tiukka analyysi En tiedä, mitä sanoisin... Minulla on 20 oppilasta. Osa aloitti tänä syksynä. Sinä menisit siinä porukassa ihan hyvin. Perusasiat kunniaan-teemalla saisit itsestäsi paljon enemmän irti. Osaatko edes auttavasti perusrudimentit? Ota tästä ihan ilmainen opetuspaketti, jos et halua opettajalla käydä: http://www.vicfirth.com/education/rudiments.php Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 31.10.2012 22:21:21 | |
Osa rudimenteista menee ihan mainiosti, osa välttävämmin.. Pitäis kyl taas ehtiä panostaa noihin teknisiin juttuihin mut oon auttamatta enemmän fiilistelijä ku matemaatikko, se on perusluonteessa! (meinaan vaan et ei mua kukaan oo opettanu tai opastanu, mitä nyt siirryin tos pari vuotta sit pöytää hakkaamast kannuihin ja aloin vaan soitteloo) Mitä nyt tost videost sanoisin pieni selityksenmaku suupielessä niin oli päiväl ihan semisti uuvuttava kokovartalokuntotreeni ja en ollu itseasias ennen sitä enkä sen jälkeenkä saanu mitään muuta suuhuni ku pari kuppia kahvia, ite ainakin huomasin et oli tos soitelles vitun jäykkä ja uupunu olo (venyttelyist huolimatta), kyl se kai skidisti heijastu soitoski (ehkä vähän jäykän kuulost soittoo ainakin omaan makuun) Oon joskus tota Vic Firthin rudimenttilistaa tsekkaillutkin, hyödyllist infoo, kiitos näistä! | |
![]() 31.10.2012 22:24:48 | |
Lieto Pst: jonki sortin alkulämpöilyks Laitappa joku pätkä, missä "lämpimänä" soitat sitten jotakin enemmän tosissasi. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." | |
![]() 31.10.2012 22:30:05 | |
Juu laitellaan kun saan seuraavan kerran jotain semmosta nauhalle! | |
![]() 31.10.2012 22:43:10 | |
Lieto Pst: oli päiväl ihan semisti uuvuttava kokovartalokuntotreeni ja en ollu itseasias ennen sitä enkä sen jälkeenkä saanu mitään muuta suuhuni ku pari kuppia kahvia, ite ainakin huomasin et oli tos soitelles vitun jäykkä ja uupunu olo (venyttelyist huolimatta), kyl se kai skidisti heijastu soitoski (ehkä vähän jäykän kuulost soittoo ainakin omaan makuun) Tervetuloa keikkaelämään..;) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)