Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 590 91 92 93 94244 245 246 247 248
Strumbali
28.07.2012 13:22:12
jazzmies: Siihen ei voi muuta todeta kuin, että "matka jatkuu"! Meinaatko ihan alle kahden tunnin rykäistä?

Heh, juoksin HCR:n noin 1:56 ja sen jälkeen on tullut 300 km lisää mittariin. Havittelen parannusta tuohon HCR aikaan, mutta tämä lämpötila vähän jänskättää. Seuraava on sitten Pääkaupunkijuoksu. Siellä taas vähän paremmin. Viime vuonna oli polviongelmia. Syksyn pyörällä poljettu tonni saattoi auttaakin. Tänä vuonna no problem. Mulle täyspitkät on vähän liikaa ja juoksen näitä puolikkaitakin niin ettei tunnu pahalta.

Tsemppiä treeneihin, eri muodoissa, kullekin.
Mähän sanoin, että sä sanoit.
rintapek
28.07.2012 15:42:56

jazzmies: Itse juoksin eilen helteessä 32 km...

Sinulla oli sit melko sinnikäs takaa- ajaja?
One kind of music only - the good kind
statistiÖ
28.07.2012 16:35:38

Strumbali: Nojooh, jätetään väliin tällä kertaa. Olisin halunnut kuulla sen shuffle-pupun. Tarkemmin ajatellen, enhän mä sitä olisi kuullutkaan :)

Hämeenlinnnaan juoksemaan puolimaratonia ja sieltä Pohjanmaalle. Ei kyllä 21,1 km piisaa, kun Hämeenlinnasta Pohjanmaalle pinkaiset. Menee yli kymmenkertaisen ;)

Rankka loma sulla edessä :( Tee jotain mukavaakin..
statistiÖ
28.07.2012 16:42:27

rintapek: Sinulla oli sit melko sinnikäs takaa- ajaja?

Tahi jänis edellä :) Jooei, mun kokomatka juosten on (ollut, pitkä aika edellisestä) noin 10 km. Kävellen menee muutama kymmenen tai aina olen kotio kävellyt kaikkialta. Ei voi kuin ihmetellä näitä maratoonareita :)
Kailis
30.07.2012 09:06:26

Niin ei ole suoraan mitään tekemistä, ei ollut tarkoitus niin väittää. Voisihan pupujussinkin muuten soittaa jollain shufflella?

No voi voi, vaikka "Soi Kunniaksi luojan".
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
statistiÖ
30.07.2012 17:14:10

Kailis: No voi voi, vaikka "Soi Kunniaksi luojan".

Piti tarkistaa, ettei jää luuloksi. Dodiih, siinä onkin tuleva hitti :) Soita sinä, minä laulan.. Vielä.
EJ84
31.07.2012 18:07:50

markkuliini: http://www.youtube.com/watch?v=TTRdmXX2UfQ

Yritän treenata tuota biisiä Flow-keikalle. On timefiilikseltään, tempoltaan ja konseptiltaan ehkä vaikein biisi mitä olen soittanut. Tempo on just sellaista inhottavaa välimallia jota tekis mieli joko kiihdyttää tai hidastaa, triolifiilis olis hyvä säilyttää vaikka muut vetää suorempaa. Ja pitäis kuulostaa siltä kun hullu tanssibändin rumpali soittaa kohkausjatsia ja ihan liikaa nuotteja mutta silti oudon nilkuttavasti svengaa. Ihan järjettömän vaikeaa mulle... Ja siis kovalevyn kanssa eli klikki korvassa. Mitä kevyemmin tuon malttaa soittaa niin sitä paremmin toimii. Itseasiassa biisissä oleva rumpusoolo-paikka on kappalen helpoin kohta, ja sitä oikein odottaa että jes, nyt helpottuu hetkeksi. :)
Ainoa asia mikä tässä lohduttaa on se että levylle biisin soittanut Teppo Mäkynenkin oli kuulemma pulassa kys. biisin kanssa. :D

Ei kun treenaaaaaamaaaan!

Tosi koukuttava biisi. Levykauppassa joutunee asioimaan. Hyviä treenejä ja hyvää keikkaa!
quicgr
04.08.2012 19:40:37
ei helkutti.. koin tossa pari tuntia sitten jonkinlaisen valaistumisen/ilmiön ja tajusin yhtäkkiä että vetelen todella yksinkertaisia fillejä. Tämän johdosta olenkin päättänyt että nyt pitää ruveta treenaamaan tosissaan. Suosittelen kaikille lämpimästi että pidätte pienen tauon soittamisessa ja kuuntelette jotain vanhoja äänityksiä soitostanne. Siinä kyllä huomaa että missä on parannettavaa.
Ei tekniikalla, ei tiedolla, ei taidolla, vaan tuurilla.
statistiÖ
04.08.2012 23:59:49

quicgr: ei helkutti.. on parannettavaa.

Jees :) pitäisi alkaa äänitellä. Ja hankkia jokin, millä äänitellä. Ei ole filleistä tosin vaaraa. Etkös sinä tarjonnut meille mainion sirkuspläjäyksen äskettäin.. Ei yksinkertaisuutta pidä väheksyä, se on kaiken suola. Toinen vaihtoehto vanhojen kuunteluun, on soittaa jotain helppoa välillä. Hyvä jos motivaatio löytyi/ lisääntyi, eikun kapuloimaan!
-Dr.DW-
05.08.2012 00:07:16
quicgr: ei helkutti.. koin tossa pari tuntia sitten jonkinlaisen valaistumisen/ilmiön ja tajusin yhtäkkiä että vetelen todella yksinkertaisia fillejä. Tämän johdosta olenkin päättänyt että nyt pitää ruveta treenaamaan tosissaan. Suosittelen kaikille lämpimästi että pidätte pienen tauon soittamisessa ja kuuntelette jotain vanhoja äänityksiä soitostanne. Siinä kyllä huomaa että missä on parannettavaa.

Mie mitä kuuntelin ja katsoin tuon siun videon, niin se anto potkua treenata doublestrokeja. Tänks!
--Allekirjoitus ja noheva lausahdus!-
statistiÖ
05.08.2012 00:30:22 (muokattu 05.08.2012 00:30:40)

-Dr.DW- sun klikkisi on jo silkkaa huijausta, jos 20 e maksaa. Teknisissä laitteissa (huomattavan) halpa on suora synonyymi huonolle..
-Dr.DW-
05.08.2012 00:35:45 (muokattu 05.08.2012 00:36:23)
statistiÖ: sun klikkisi on jo silkkaa huijausta, jos 20 e maksaa. Teknisissä laitteissa (huomattavan) halpa on suora synonyymi huonolle..

Joo, siihen klikkiin on "integroitu" myös treenipädi=) ...Plus se kapulapussi sitten=P
Silläpä minä tässä, että kyllähän klikki ei aina paikkaansa pidä.

E: Vähän oli väärä topicci, mutta eniveis.
-Allekirjoitus ja noheva lausahdus!-
statistiÖ
05.08.2012 00:40:47

-Dr.DW-: E: Vähän oli väärä topicci, mutta eniveis.

Nin oli, en viitsinyt sinne enää. Vaikka kaikkihan ne EJ:n näytteeseen liittyi, mitä aiheesta oli ;)

Mun mielestä kilkkeet pitäisi jättää minimiin. Ei kokonaan pois, harjoitusmielessä. Joskus kuulee sielutonta soittoa. Ettei vaan johdu siitä, että soittaja kuuntelee tikitystä ja varsinainen homma jää kirjaimellisesti löymiseksi... Voihan sitä muutenkin tietysti mätkimällä mätkiä.
-Dr.DW-
05.08.2012 00:45:17
statistiÖ: Nin oli, en viitsinyt sinne enää. Vaikka kaikkihan ne EJ:n näytteeseen liittyi, mitä aiheesta oli ;)

Mun mielestä kilkkeet pitäisi jättää minimiin. Ei kokonaan pois, harjoitusmielessä. Joskus kuulee sielutonta soittoa. Ettei vaan johdu siitä, että soittaja kuuntelee tikitystä ja varsinainen homma jää kirjaimellisesti löymiseksi... Voihan sitä muutenkin tietysti mätkimällä mätkiä.

Miekin treenaan tosi vähän klikin kans. Se ei jotenkin ravitse mielikuvitusta.
Jos "klikkiä" haluan treenatessani, niin yleensä laitan radiokanavan päälle ja soitan musiikkia.
Välillä biisiä, välillä kikkaillen -ihan niinku hyvältä sillä hetkellä tuntuu.
Tieteskin tuudittaudun siihen ajatukseen, ettei se ole biisinsoittoa.
Pelkästään treeniä.
Sitten jos mie soitan biisiin rummut, niin pyrin siihen peräänkuulutettuun yksinkertaisuuteen, mutta melodiaa seuraten.
-Allekirjoitus ja noheva lausahdus!-
Weetoz
05.08.2012 11:36:02
quicgr: ei helkutti.. koin tossa pari tuntia sitten jonkinlaisen valaistumisen/ilmiön ja tajusin yhtäkkiä että vetelen todella yksinkertaisia fillejä.

Pidä sit tosiaan mielessä se, että liian yksinkertainen filli on kuitenkin aina reilusti parempi kuin liian monimutkainen filli. Oikeestaan melkein tekis mieli sanoa, että liian yksinkertaista filliä ei ole olemassakaan. Kokonaisuuden kannalta on vaan hyvin ja huonosti toimivia fillejä, ja jälkimmäiset ovat melkein aina niitä monimutkaisia.

Se on tietenkin pelkästään hyvä että oot analysoinu omaa soittoa ja löytänyt sieltä parannettavaa, mutta aattelin vaan vähän varotella ettet kävele samaan sudenkuoppaan kuin esimerkiksi minä ja tosi moni muukin. Itellä on nimittäin vieläkin vähän sitä ongelmaa, että yritän spontaanisti soittaa turhan monimutkaisia fillejä, ja sitten se touhu menee aina välillä vähän semmoseksi räpeltämiseksi. Se on huonoa soittamista, ja siitä on yllättävän vaikea päästä eroon jos se on tullut tavaksi.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Epämuusikko
05.08.2012 14:04:42
statistiÖ: sun klikkisi on jo silkkaa huijausta, jos 20 e maksaa. Teknisissä laitteissa (huomattavan) halpa on suora synonyymi huonolle..

? Ostin vähän aikaa sitten 17 eurolla erittäin toimivan merkonomin. What gives?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
statistiÖ
06.08.2012 00:19:25

Weetoz: Oikeestaan melkein tekis mieli sanoa, että liian yksinkertaista filliä ei ole olemassakaan.

Hyvä kun sanot ja vastaus muutenkin :) Täällä olevista keskusteluista tulee pääsääntöisesti sellainen käsitys, ettei mikään tavanomainen tai yksinkertainen ole mainittavaa, vaikka se olisi kuinka hyvin soitettu. Mun korvassa mainittavaa on mikä vain, kun kuulee nyt osataan ja (tai) ollaan tosissaan mukana.
statistiÖ
06.08.2012 00:21:40

Epämuusikko: ? Ostin vähän aikaa sitten 17 eurolla erittäin toimivan merkonomin. What gives?

La satsumas? Tarkistit? Millä/ miten? Voihan se olla mahdollista, kuten mikä vaan. Yleensä ei.
statistiÖ
06.08.2012 00:26:17

-Dr.DW-: Jos "klikkiä" haluan treenatessani, niin yleensä laitan radiokanavan päälle ja soitan musiikkia. Minäkin cdeetä käytin hyväkseni, mutta kopistin pääosin muuta. Oli kuitenkin liian levotonta touhua.

Huomasin että seinäkellosta saa myös kilkkeet. Turhauttavan hidasta ;)
Olly
06.08.2012 01:42:30
Epämuusikko: ? Ostin vähän aikaa sitten 17 eurolla erittäin toimivan merkonomin. What gives?
Muusikoiden.netissä ei saa elvistellä ihmiskaupalla, oli kauppa sitten kuinka onnistunut tahansa!
Jep, tämä keskustelu rumpujen soittamisesta on TODELLA vapaamuotoista.
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)