south_of_heaven 17.02.2006 21:24:05 | |
---|
Huomasin että se heeluppi alkaa jo silleen onnistumaan ettei ole mahdotonta, mutta sitä on hyvin vaikea kontrolloida, ainakin kun nopeammin yrittää soittaa. Onko kaikilla sama ongelma aluksi? ilmoitti South_of_Heaven |
Deino 17.02.2006 21:46:16 | |
---|
Onko kaikilla sama ongelma aluksi? Itse olen vetänyt heeluppina alusta asti, koska se on helpompaa kuin heeldown. Joten ei. "Hää hä hä häähää!" -Bacchus |
south_of_heaven 17.02.2006 22:08:41 | |
---|
Itse olen vetänyt heeluppina alusta asti, koska se on helpompaa kuin heeldown. Joten ei. mulla on aika päinvastoin. On paljon parempi tatsi heeldownina, ja aina lähtee nojaamaan taaksepäin kun soittaa heeluppina.. ilmoitti South_of_Heaven |
NKVD 18.02.2006 10:13:59 | |
---|
mulla on aika päinvastoin. On paljon parempi tatsi heeldownina, ja aina lähtee nojaamaan taaksepäin kun soittaa heeluppina.. Samaa huomasin itse eräänä päivänä kun paukuttelin tuplilla menemään jonkun biisin perässä. Aloin miettimään, että ei se ryhti ole ennemmin noin pahasti kaatunut taaksepäin. Mulla on se paha vika, että yleensä tulee soitettua joidenkin levyjen perässä mihin ei yksinkertaisesti riitä taito. Normaalisti aloitan soittelut jollain Katatonia-Entombed meiningillä, mutta kun siitä siirrytään "nopeampaan" veivaukseen tyyliin vanhempi Napalm Death, niin silloin alkaa paikat jäykistymään. Hyvänä päivänä Harmony corruption levyn pystyy vetämään läpi, mutta huonona ne blastit/grindit ei lähe yhtään. Toi levyhän ei ole maailman nopein, mutta ihan riittävän nopea itselleni. Sitä kahden basarin käyttöä blasteissä en ole opetellut sillä eihän Human tornado Harriskaan sitä käyttäny ;) Jees treeniä vaan lisää. Pitäisi pistää pystyyn joku projekti jossa vois treenata tuota gringia yms. Voihan sitä yksinkin treenata, mutta itse olen huomannut että bändi ja biisit motivoi treenaamaan tiettyjä juttuja enemmän. |
Maardi 18.02.2006 11:03:30 | |
---|
Joku reilu kolme vuotta on vissiin tullut tuplilla soitettua, ja kyllä ainakin oikean jalan tekniikka alkaa olla ihan hyvä. Tuplaiskut ei vielä tarpeeksi hyvin lähde, eli niitä pitää ainakin treenata vielä aikas paljon. Vasen jalka sitten onkin aika paljon heikompi kun oikea. Voisi varmaan kokeilla kaikkien perusjuttujen soittamista vasemmalla jos se siitä vaika vahvistuisi. |
Silmalaatikko 18.02.2006 12:35:57 | |
---|
Itellä lähtee molemmilla jaloilla erikseen nuo tuplaiskut mutta sitten kun pitäs soittaa nopeaa ja tasasesti niin ei tuu mitään.Tuplilla soittaessa tulee monesti tehtyä oikealla jalalla siihen päälle näitä liu`utus tuplaiskuja |
south_of_heaven 18.02.2006 18:54:15 | |
---|
niin se on, pitäis olla kaksi oikeaa jalkaa. ilmoitti South_of_Heaven |
V-tone 19.02.2006 20:48:24 | |
---|
no kysytääs sitte että kuinka kauan teillä kesti et saitte kuntoo timen ettei tuplat kuhertele miten sattuu? |
Shitmanek 19.02.2006 21:48:29 | |
---|
no kysytääs sitte että kuinka kauan teillä kesti et saitte kuntoo timen ettei tuplat kuhertele miten sattuu? Nopeammat temmot (siis n.200bpm ja vähän alle) eivät mene vieläkään oikein kunnolla ja tasaisesti. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
south_of_heaven 10.03.2006 00:44:03 | |
---|
soittaako kaikki heel upin silleen että varpaat on siinä suunnilleen keskellä? ilmoitti South_of_Heaven |
Bobana 10.03.2006 06:48:14 | |
---|
soittaako kaikki heel upin silleen että varpaat on siinä suunnilleen keskellä? Siis pedaalin pituus suunnassa vai? Mulla vaihtelee nopeuden mukaan. Hitaasti -> n. keskellä ja mitä nopeammin -> sen taaempana. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
lethus1 10.03.2006 09:06:44 | |
---|
Mulla ei ole vieläkään lähellekkään kunnossa. Karkeasti sanottuna 170 -> 210 on se kaikkein hankalin tempo jossa ei oikein osaa kroppa/jalat päättää mennäänkö niljoilla, reisillä, perseellä vai millä mennään. Erittäin kinkkistä ja kontrolli täysin hukassa. Tarvitsen treeniä aivan törkeän paljon. |
south_of_heaven 10.03.2006 17:28:09 | |
---|
Nyt vaikuttaa siltä että lähti heelup kehittymään kun aloin soittaa siitä pedaalin keskiosasta(olin aiemmin koettanut tuloksetta,mutta nyt toimii). Nyt tuntuu helvetin hyvältä. Tätä treenaamaan joka päivä noilla harjoituksilla ilmoitti South_of_Heaven |
Legatus 10.03.2006 17:44:55 | |
---|
Nyt vaikuttaa siltä että lähti heelup kehittymään kun aloin soittaa siitä pedaalin keskiosasta(olin aiemmin koettanut tuloksetta,mutta nyt toimii). Nyt tuntuu helvetin hyvältä. Tätä treenaamaan joka päivä noilla harjoituksilla Minä taas vaihdoin heeldowniin ja vaihoin nuijat nii tuntuma ja soitto on ku taivaasta :) Juoksee halvemman perässä. |
south_of_heaven 10.03.2006 18:40:40 | |
---|
Minä taas vaihdoin heeldowniin ja vaihoin nuijat nii tuntuma ja soitto on ku taivaasta :) totta, tuntuma on paljon parempi, mutta nopeus ei niinkään. Lisäksi jalat rasittuu kovin nopeasti jos yhtään nopeampaa yrittää. No, ainakin mä haen tällä hetkellä just sitä nopeutta pedaaleissa ja sitä että saan heel upin toimimaan. ilmoitti South_of_Heaven |
ziggy 10.03.2006 19:32:44 | |
---|
Onko kukaan treenannu niin paljon et ois ylirasitusta? Oon n.3,5 kk treenannu poikkeuksetta 1-2h pelkkiä jalkoja päivittäin ja hiihtolomalla oli viikon tauko, jonka jälkeen huiput tippu 160 ->140. Oikea jalka (ns. vahvempi) kramppaa ja sekoilee koko ajan, eikä soitosta tuu enää hevon... En nyt tiiä onko kyse varsinaisesti ylirasituksesta, mutta kuitennii. Kellään vastaavaa tai neuvoja? "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala |
Shitmanek 10.03.2006 20:56:24 | |
---|
Onko kukaan treenannu niin paljon et ois ylirasitusta? Oon n.3,5 kk treenannu poikkeuksetta 1-2h pelkkiä jalkoja päivittäin ja hiihtolomalla oli viikon tauko, jonka jälkeen huiput tippu 160 ->140. Oikea jalka (ns. vahvempi) kramppaa ja sekoilee koko ajan, eikä soitosta tuu enää hevon... En nyt tiiä onko kyse varsinaisesti ylirasituksesta, mutta kuitennii. Kellään vastaavaa tai neuvoja? Joo, kyllä näin voi käydä. Pitäisi pitää aina välillä lepopäiviä, jotta jalat voivat palautua. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
Legatus 10.03.2006 20:57:15 | |
---|
Joo, kyllä näin voi käydä. Pitäisi pitää aina välillä lepopäiviä, jotta jalat voivat palautua. Itse pidin lepopäivän ja nilkat kerkesi turvota perhana semmosiin muotohin että ei mahu mun havaiji kenkiin :I Kait ne tottuu siihen Juoksee halvemman perässä. |
ziggy 11.03.2006 14:03:59 | |
---|
Eli homman pitäisi hoitua levolla? "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala |
Legatus 11.03.2006 18:13:07 | |
---|
Eli homman pitäisi hoitua levolla? Pitäisi Juoksee halvemman perässä. |