Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 58 9 10 11 1235 36 37 38 39
msalama
04.06.2010 09:33:51

Msalama, tulit sitten siihen synnyttämään?

Rah :D Ulostamiseksi tuota mun nuoruudessani kylläkin kutsuttiin. Saan kai kuitenkin elää, vaikka vähän krapula onkin?

Mutta siis ihan vakavasti onhan se juttu kuitenkin niin, että aika harvat rumpalit on siunattu niin hyvällä groovella kuin Rudd. Esmes kummatkaan ko. bändin korvikerumpalit ei olleet lähelläkään, vaikka esim. Slade varmasti teknisesti parempi soittaja onkin. Mutta kun siinä se juttu just on, että mitä vähemmän kamaa, niin sitä vähemmän mitään minkä taakse mennä piiloon...

Niin ja joo, Cimble vääntää sitten vaikkapa Sin Citystä coverin niin kuullaan että sujuuko se Ruddin saappaiden täyttö vai ei ;)
Cimble
04.06.2010 10:46:41 (muokattu 04.06.2010 10:50:12)
msalama: Cimble vääntää sitten vaikkapa Sin Citystä coverin niin kuullaan että sujuuko se Ruddin saappaiden täyttö vai ei ;)

Eikä! :) No mut jos tuollaisen vääntäis, pitäis se tehdä riittävän tiukan ja tyylitajuisen bändin kans. Esim. 80-lukulaisen AC/DC:n kans, heh! Tai jos soittaa alkuperäisen päälle, pitäis olla äänitys melko osaavaa ja mahikset siihen. Kyllä minä muuten ja varmasti. Nii!
markkuliini
04.06.2010 10:51:05

msalama: Rah :D Ulostamiseksi tuota mun nuoruudessani kylläkin kutsuttiin. Saan kai kuitenkin elää, vaikka vähän krapula onkin?

Synnyttäminen on siitä hienompi, että siinä on se vinkuva nainen-aspekti. :)
Voe tokkiinsa, elä menemään! :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
msalama
04.06.2010 13:06:38 (muokattu 04.06.2010 13:08:20)

Voe tokkiinsa, elä menemään! :)

Tänx, se kun on tää känninen aivopiereskely aina välillä vähän niinku tämmöstä. Tietokoneet pitäis prkl kieltää humalaisilta :P

Mä joskus kuvittelin itsekin että kyllähän noi eiskat paukuttais tämmönen näinkin svengaava mies kun mä. Mutta siinä, missä yks tai kaks sopivantempoista biisiä vois mennäkin, ei koko puolentoista(?) tunnin setti menis ikinä. Ajatelkaa nyt: grooven pitää olla kondiksessa koko ajan eikä intensiteetti saa laskea hetkekskään - ja sitten vielä kaikki nopeatkin (esim. Let there be rock, Rocker) pitäis painaa täydellä kompilla, ei ikinä puolikkaalla. Niin ja sitten pitäis vielä lyödä virppaakin helvetin lujaa :P Ei menis multa kuuna päivänä, tai ei ainakaan jos vaatimustaso on preciis justiinsa eikä mitään sinnepäin!

Ja siis niin, kyllähän joku sanokaamme Jeff Porcaro tietenkin Ruddin jutut soittais essun tassun koska simppeleitähän ne sinänsä teknisesti on. Mutta kuulostaisko sekään sitten kuitenkaan siltä, miltä sen pitäis kuulostaa? Epäilenpä, ja luulen että Malcolm Young epäilisi myös :D

Eli ei se oo tuo rudditus niin simppeliä kun mitä ensin luulis, eipä ollenkaan.

PS. No mutta toisaalta myönnettäköön etten mä nyt mikään oikea rumpali sillälailla olekaan, perustekniikka ja taimi löytyvät mutta mikään teknikko en oo. Joten mua ei tarvitse tässä oikeasti uskoa kenenkään, mutta jos Markkuliinin tasoinen soittajakin arvostaa Ruddia niin se asia kannattaa kyllä pistää merkille. Että nih :)
pata
04.06.2010 17:42:24
jazzmies: Laajentaisin mielelläni keskustelua myös koko bändin suuntaan, sillä Deep Purple on mielestäni ollut yksi yliarvostetuimpia rockyhtyeitä kautta aikain. Paiceen soitti kuvastaa hyvin yhtyeen Deep Purple eetosta, missä bändin musiikki on huumorintajutonta, henkisesti vaiheessa oleville suunnattua. DP:n toi mukaan taantumuksen sekoittamalla epämääräisesti eri elementtejä sieltä ja täältä johdattaen hard rockin sitten Iron Maidenin ja Whitesnaken tyylisiin mauttomuuksiin. Kappale 'Child in Time' on hyvä esimerkki tästä naiiviuden kliimaksista, minkä kuultuani tajusin hetkessä mistä Helloweenin tyyliset tenavatähdet ovat taiteensa ammentaneet. Kaiken kaikkiaan Paice oli hyvä tuohon ryhmään, sillä hänen soittonsa osui siihen musiikkiin kuin nyrkki silmään.

Tässä nyt kummastuttaa, että miksi jazzmies puhuu asiasta, joka ei ainakaan nimimerkin perusteella sivua edes aihetta? Jos olet jazzmies, nii ole sitä reilusti ja ylpeästi ja jätä vastaamatta tämmösiin threadeihin. Aikunen mies ja pitää vielä todistella täällä palstoilla että on kova jätkä ku vetää jazzia ja että kaikki muu musa on huonoa ja kelvotonta. Nämä on niin makuasioita, että en ymmärrä miksi tällaisia threadeja edes tehdään. Eikö se oo sama pitää omana tietona, että mistä tykkää ja mistä ei? Koska aina siihen on joku tulossa vittuilemaan siitä että onko asia niin kuin itse sen näkee. Säästyttäs hieman konflikteiltakin. Eli: Jazzmies... vedä henkeä välillä ja anna kukkien kukkia.
Zap
jazzmies
04.06.2010 18:53:13 (muokattu 04.06.2010 18:53:32)
pata: Eli: Jazzmies... vedä henkeä välillä ja anna kukkien kukkia.

Miksi ei saa kirjoittaa puoliavoimeen nettikeskusteluun mitä ajattelee tai ei ajattele? Palstalle kirjoittaminen mahdollistaa nimimerkin käytön, ja kohdallani se on jazzmies. Miksi siis luulet, että pidän jazzista?
Pottery Is Gay!
Kailis
04.06.2010 19:42:38

jazzmies: Miksi ei saa kirjoittaa puoliavoimeen nettikeskusteluun mitä ajattelee tai ei ajattele? Palstalle kirjoittaminen mahdollistaa nimimerkin käytön, ja kohdallani se on pizzamies. Miksi siis luulet, että pidän pizzasta?

Ihan samoja ajatuksia. Ja tsori, oli pakko muokata =D
Stoalainen
04.06.2010 19:47:08
Kailis: Ihan samoja ajatuksia. Ja tsori, oli pakko muokata =D

Haha, nyt repes.
My heart beats with drumbeats.
markkuliini
04.06.2010 20:32:04

msalama: n eikä intensiteetti saa laskea hetkekskään

Tässäpä on muuten yksi taikasana, eli intensiteetti. Erittäin olennainen juttu kaikessa soittamisessa. Vaikka soittaisi biisin 95% ajasta kuin Porcaro, mutta 5% ajasta huonosti, niin se vaikuttaa kokonaiskuvaan tosi paljon. Intensiteetti kun katoaa, niin musiikille käy kuin tyhjenevälle ilmapallolle. Illuusio ihanan kiinteästä pyöreydestä katoaa, ja jäljelle jää vain ryppyinen kumi. :D
Ei se ole silloin 95% onnistuminen vaan paljon vähemmän.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Vallu-Veke
04.06.2010 20:49:27
jazzmies: Miksi siis luulet, että pidän jazzista?

Tuskin edes House bonjais mikä mättää? Sehän on kait parantumaton tauti? Mutta nykyään pitää itse olla valveutunut. Pitää otta selvää omista vaivoista ja neuvoa sitä ns. omaa lääkäriä. Ne kyllä antaa lääkkeet vaivaan kuin vaivaan, kun pyytää ;)
Halford
04.06.2010 20:56:11
"jazzmies: Laajentaisin mielelläni keskustelua myös koko bändin suuntaan, sillä Deep Purple on mielestäni ollut yksi yliarvostetuimpia rockyhtyeitä kautta aikain. Paiceen soitti kuvastaa hyvin yhtyeen Deep Purple eetosta, missä bändin musiikki on huumorintajutonta, henkisesti vaiheessa oleville suunnattua. DP:n toi mukaan taantumuksen sekoittamalla epämääräisesti eri elementtejä sieltä ja täältä johdattaen hard rockin sitten Iron Maidenin ja Whitesnaken tyylisiin mauttomuuksiin. Kappale 'Child in Time' on hyvä esimerkki tästä naiiviuden kliimaksista, minkä kuultuani tajusin hetkessä mistä Helloweenin tyyliset tenavatähdet ovat taiteensa ammentaneet. Kaiken kaikkiaan Paice oli hyvä tuohon ryhmään, sillä hänen soittonsa osui siihen musiikkiin kuin nyrkki silmään."

Ylläoleva on lainaus jaskamiehen tekstistä.
Minä sain taannoin niskaani arvosteluryöpyn vihjaillessani palstalla olevan aliarvostava asenne heavy rockia kohtaan.

MOT
velipesonen
04.06.2010 21:18:46

Halford: ...
Minä sain taannoin niskaani arvosteluryöpyn vihjaillessani palstalla olevan aliarvostava asenne heavy rockia kohtaan.

MOT

Joo, minäkin aliarvostan heavy rockia. Kyllä semmoista heviäkin on missä on munaa ja elämää mutta valitettavan suuri osa siitä on semmoista hohhoijaa-osastoa, huopatossutehtaan kalmistolta päivää. Muniinpuhaltelua.

Ja hemmetti soikoon, eikö Suomen kaltaisessa hevimaassa pidä olla edes yksi julkinen foorumi, jossa vähän kyseenalaistetaan sitä, miten ihanaa on öristä maskit naamalla 4/4-tahtilajissa molliskaalaa aste per tahti alaspäin ja vielä vähän lisää alaspäin?
Epämuusikko
04.06.2010 22:13:30 (muokattu 04.06.2010 22:13:56)
Halford: "jazzmies: Laajentaisin mielelläni keskustelua myös koko bändin suuntaan, sillä Deep Purple on mielestäni ollut yksi yliarvostetuimpia rockyhtyeitä kautta aikain. Paiceen soitti kuvastaa hyvin yhtyeen Deep Purple eetosta, missä bändin musiikki on huumorintajutonta, henkisesti vaiheessa oleville suunnattua. DP:n toi mukaan taantumuksen sekoittamalla epämääräisesti eri elementtejä sieltä ja täältä johdattaen hard rockin sitten Iron Maidenin ja Whitesnaken tyylisiin mauttomuuksiin. Kappale 'Child in Time' on hyvä esimerkki tästä naiiviuden kliimaksista, minkä kuultuani tajusin hetkessä mistä Helloweenin tyyliset tenavatähdet ovat taiteensa ammentaneet. Kaiken kaikkiaan Paice oli hyvä tuohon ryhmään, sillä hänen soittonsa osui siihen musiikkiin kuin nyrkki silmään."

MOT

Oletko lukenut _mitään_ muita Jazzmiehen tekstejä, koskien ns. "raskaampaa musiikkia"??

Yksityiskohtainen analyysi on itsessään merkki jo jonkinlaisesta arvostuksesta.

Mitenkään enempää kantaa ottamatta aiheeseen, josta itselläni on yhtä paljon tietoa kuin kiinnostusta.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
hollmi-5
04.06.2010 22:22:14
Epämuusikko: Oletko lukenut _mitään_ muita Jazzmiehen tekstejä, koskien ns. "raskaampaa musiikkia"??

Yksityiskohtainen analyysi on itsessään merkki jo jonkinlaisesta arvostuksesta.

Mitenkään enempää kantaa ottamatta aiheeseen, josta itselläni on yhtä paljon tietoa kuin kiinnostusta.

Minä luen aina Jazzmiehen tekstin. Moneenkin kertaan. Vaikka mielipiteemme usein ovatkin eriävät, ei se vähennä arvostustani. Saapahan ajattelemaan eri kantilta. Se kai näiden keskustelupallstojen parasta antia onkin. Mielipiteet ja niiden perusteleminen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
04.06.2010 23:06:01
hollmi-5: Minä luen aina Jazzmiehen tekstin. Moneenkin kertaan. Vaikka mielipiteemme usein ovatkin eriävät, ei se vähennä arvostustani. Saapahan ajattelemaan eri kantilta. Se kai näiden keskustelupallstojen parasta antia onkin. Mielipiteet ja niiden perusteleminen.

Just näin! Jokainen meistä lienee täällä vapaaehtoisesti ja heterogeenisyys sallittakoon, ja diversiteetti tottavie!
Pottery Is Gay!
Rumba-Ali
04.06.2010 23:45:34

jazzmies: ...heterogeenisyys sallittakoon...

Näin kun olisikin.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
Kailis
05.06.2010 04:42:29 (muokattu 05.06.2010 04:46:59)

Halford: "jazzmies: Laajentaisin mielelläni keskustelua myös koko bändin suuntaan, sillä Deep Purple on mielestäni ollut yksi yliarvostetuimpia rockyhtyeitä kautta aikain. Paiceen soitti kuvastaa hyvin yhtyeen Deep Purple eetosta, missä bändin musiikki on huumorintajutonta, henkisesti vaiheessa oleville suunnattua. DP:n toi mukaan taantumuksen sekoittamalla epämääräisesti eri elementtejä sieltä ja täältä johdattaen hard rockin sitten Iron Maidenin ja Whitesnaken tyylisiin mauttomuuksiin. Kappale 'Child in Time' on hyvä esimerkki tästä naiiviuden kliimaksista, minkä kuultuani tajusin hetkessä mistä Helloweenin tyyliset tenavatähdet ovat taiteensa ammentaneet. Kaiken kaikkiaan Paice oli hyvä tuohon ryhmään, sillä hänen soittonsa osui siihen musiikkiin kuin nyrkki silmään."

MOT

Oi oi. Olisitpa jättänyt tämän tekemättä.

http://www.youtube.com/watch?v=wgKFJisceOw
Halford
05.06.2010 07:31:23
Kailis: Oi oi. Olisitpa jättänyt tämän tekemättä.

http://www.youtube.com/watch?v=wgKFJisceOw

Miksi, onko jaskamies jumala?

Halford ainakin on Metal God.
Kailis
05.06.2010 16:32:52 (muokattu 05.06.2010 16:35:43)

velipesonen: Joo, minäkin aliarvostan heavy rockia. Kyllä semmoista heviäkin on missä on munaa ja elämää mutta valitettavan suuri osa siitä on semmoista hohhoijaa-osastoa, huopatossutehtaan kalmistolta päivää. Muniinpuhaltelua.

Eilen just kuuntelin baarissa Holy Diver biisin ja aidosti ihmettelin mikä siinä biisissä on niin hienoa. Lähinnä vaivaannuttavaa meininkiä.
markkuliini
05.06.2010 16:39:08 (muokattu 05.06.2010 16:40:28)

Kailis: Eilen just kuuntelin baarissa Holy Diver biisin ja aidosti ihmettelin mikä siinä biisissä on niin hienoa. Lähinnä vaivaannuttavaa meininkiä.

Mulle biisinteko-näkökulmasta katsottuna siinä on hieno riffi ja melodia sekä napakka laulusuoritus. En ollenkaan ihmettele kappaleen suosiota.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)