Aihe: Soittokunnasta jälleen..
1 2 3 4 58 9 10 11 1214 15 16 17 18
the_anaster
23.12.2008 12:06:04
Tässä jo odotellaan lähtöä kohti parolannummea ja panssarisoittokuntaa tammikuun saapumiserässä. Aamujahan on jäljellä 20.
Groove on niin kovalla, että muut soittimet ei kuulu.
dictatorsh*t
23.12.2008 20:33:04
Tässä jo odotellaan lähtöä kohti parolannummea ja panssarisoittokuntaa tammikuun saapumiserässä. Aamujahan on jäljellä 20.

Jätettiin sitten ylläreitä soittokuntaan.
K.Suninen
28.12.2008 11:34:33

Mun yks pianistikaveri vuosi sitten alotti kans inttinsä parolassa, paikka panssarisoittokunnassa. Jätkä sitten alokaskaudella arvomerkkejä kattellessaan totes, että ei perhana, kyllä tuo vänrikin nappula on hieno.. Jätti soittopaikan ottamatta ja pääsi Haminan RUKiin ja nyt sit tosiaan kotiutuu vänskänä..Varo, ettei käy samanlailla ;)
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
the_anaster
28.12.2008 14:39:56
No nyt täytyy kyllä myöntää että tuota olen itsekkin tässä viime viikot suunnitellu. Livistän soittohommista ja yritän RUK:kiin. Se on vähän kakspiippunen juttu, molempi parempi.
Groove on niin kovalla, että muut soittimet ei kuulu.
Sakueskustoo
28.12.2008 15:41:09 (muokattu 28.12.2008 15:45:29)
Meinaatko, etten muuten pääsisi? ;)

Juu LLLLLOISTAVA asenne.. olettaen tietenkii, et toi ei ollu sitä kuuluisaa huumorii, mistä ite en ymmärrä hevovvv, vammanen hymiö peräs vähä hämää... Mut niinku edellä K-Suninen sano, jos on jotaa blimblommi-tsopsei heittää marimbal, ni kandee kyl heittää ässät pöytää. VALTTII

Niin siis itseasiaa, mikä tuli mielee: Tuol onkii jo edellisis kirjotuksis laskettu aamui, nyt on enää 15.... ihan nastaa kyl.
Oon samaa mieltä kaikkien edellisten kanssa.
K.Suninen
28.12.2008 17:34:42
No nyt täytyy kyllä myöntää että tuota olen itsekkin tässä viime viikot suunnitellu. Livistän soittohommista ja yritän RUK:kiin. Se on vähän kakspiippunen juttu, molempi parempi.

Mä veikkaan, että tulee vielä harkittua sitä rukkia uudelleen kahden ekan inttiviikon jälkeen ;)
Pieni rumpalipoika
29.12.2008 01:38:46 (muokattu 29.12.2008 01:39:20)

Mun yks pianistikaveri vuosi sitten alotti kans inttinsä parolassa, paikka panssarisoittokunnassa. Jätkä sitten alokaskaudella arvomerkkejä kattellessaan totes, että ei perhana, kyllä tuo vänrikin nappula on hieno.. Jätti soittopaikan ottamatta ja pääsi Haminan RUKiin ja nyt sit tosiaan kotiutuu vänskänä..Varo, ettei käy samanlailla ;)

Hehe. Vanhana polvivammasena olen itse valinnut soittokunnan juuri tuon Haminan Rukin sijasta.

Parolassa jyrää kolme asiaa. Panssarijääkärikomppania, panssarijääri-aliupseerikoulu ja panssari-RUK.

Itse valitsin kinttujeni kanssa Panssarisoittokunnan : )

Panssarisoittokunta on saletisti muuttunut paljon parempaan suuntaan viimeisen 10 vuoden aikana (eikö esim. Ampuja ole siellä?), mutta ihan vitunmoista saastaa se bändi oli pääpiirteissään varusmiehiltään, puhumattakaan kantahenkilökunnaltaan - aikana jolloin majuri Saariaho oli paikalla.
Rummut nurin ja nussimaan!
damn u
03.01.2009 17:48:43
Panssarisoittokunta on saletisti muuttunut paljon parempaan suuntaan viimeisen 10 vuoden aikana (eikö esim. Ampuja ole siellä?), mutta ihan vitunmoista saastaa se bändi oli pääpiirteissään varusmiehiltään, puhumattakaan kantahenkilökunnaltaan - aikana jolloin majuri Saariaho oli paikalla.

Ampuja siirtyy takaisin Kaartiin. Tilalle saattaisi tulla vaikka Jaakko Nurila
Epämuusikko
03.01.2009 21:08:40
Ampuja siirtyy takaisin Kaartiin. Tilalle saattaisi tulla vaikka Jaakko Nurila

Nurila = mieeeees. minulle tärkeä henkilö ollut/on.
R.I.P Oksanen
Mysli
06.01.2009 15:45:38
Mites muuten onko kellään mitään hajua noista hakijamääristä? Olis kiva tiätää, että kuinka monta prosenttia sinne sitten pääsee. Ja entä karsitaanko moni pois jo hakemuksen perusteella? Itse täytin hakemukseni nimittäin niin hätäisesti viimeisenä päivänä, että alko heti harmittaa. Sähköbassolla tonne haen, mutta ei tualla basso puolella oikein keskustelua aiheesta synny.
Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else.
fish-eye
06.01.2009 21:56:31
Minua kiinnostaa kyllä myös...
Jeshua Hamashiach !
K.Suninen
07.01.2009 13:51:24
Mites muuten onko kellään mitään hajua noista hakijamääristä? Olis kiva tiätää, että kuinka monta prosenttia sinne sitten pääsee. Ja entä karsitaanko moni pois jo hakemuksen perusteella? Itse täytin hakemukseni nimittäin niin hätäisesti viimeisenä päivänä, että alko heti harmittaa. Sähköbassolla tonne haen, mutta ei tualla basso puolella oikein keskustelua aiheesta synny.

Varsinaisia basisteja oli tuolla meillä Lahdessa viime vuonna kaksi ja taso oli kova. Kolmaskin basisti pääs sisään, mutta jätti tulematta.
arse
07.01.2009 20:49:55

Kolmaskin basisti pääs sisään, mutta jätti tulematta.

Oho. Lieneekö ollut basisti ensinkään? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
Mysli
09.01.2009 01:26:20
Varsinaisia basisteja oli tuolla meillä Lahdessa viime vuonna kaksi ja taso oli kova. Kolmaskin basisti pääs sisään, mutta jätti tulematta.

Oho oho, panokset kovenee! Mitään hajua kuinka monta pyrki?
Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else.
K.Suninen
09.01.2009 19:24:25 (muokattu 09.01.2009 19:25:26)
Oho oho, panokset kovenee! Mitään hajua kuinka monta pyrki?

En oikeen muista, mutta kitara ja basso taitavat olla ne vaikeimmat soittimet päästä sisään pianon ohella.. Viime keväänä oli kyllä paljon kepittäjiä pyrkimässä nyt alottavaan saapumiserään, ja kitaristien taso oli kuulemma suurin piirtein kovin koskaan, ei yhtäkään epätoivosta.. Meidän erän basisteista toinen oli Sibiksen jazzosastolta ja toinen Oulun popjazzkonsikselta, tasoa valottaakseni.
Ei muutaku kovaa treeniä!
Mysli
22.01.2009 18:40:37
En oikeen muista, mutta kitara ja basso taitavat olla ne vaikeimmat soittimet päästä sisään pianon ohella.. Viime keväänä oli kyllä paljon kepittäjiä pyrkimässä nyt alottavaan saapumiserään, ja kitaristien taso oli kuulemma suurin piirtein kovin koskaan, ei yhtäkään epätoivosta.. Meidän erän basisteista toinen oli Sibiksen jazzosastolta ja toinen Oulun popjazzkonsikselta, tasoa valottaakseni.
Ei muutaku kovaa treeniä!

Juu-u. Oikeastaan pelkään enemmän sitä, että en pääse edes pääsykokeisiin. Ei siinä mitään jos oma taso ei riitä, mutta jos ei saa edes mahdollisuutta yrittää. Saapa nähdä.
napa-owen
22.02.2009 20:01:27

Mysli: Juu-u. Oikeastaan pelkään enemmän sitä, että en pääse edes pääsykokeisiin. Ei siinä mitään jos oma taso ei riitä, mutta jos ei saa edes mahdollisuutta yrittää. Saapa nähdä.

Turhaan pelkäät; kaikki hakemuksen lähettäneet saavat kutsun pääsykokeisiin.
Ja edelleenkin, soittokoe ja haastattelu ovat haun tärkein osa. Hutiloiden täytetyllä hakemuksella ei ole väliä, jos paikan päällä osoitat tuomareille olevasi sopiva palvelemaan varusmiessoittokunnassa.
sutikomppi
11.03.2009 08:59:13
napa-owen: Turhaan pelkäät; kaikki hakemuksen lähettäneet saavat kutsun pääsykokeisiin.
Ja edelleenkin, soittokoe ja haastattelu ovat haun tärkein osa. Hutiloiden täytetyllä hakemuksella ei ole väliä, jos paikan päällä osoitat tuomareille olevasi sopiva palvelemaan varusmiessoittokunnassa.

Jos pääset niin reipas käytös auttaa. Katso silmiin sano päivää ja istu vasta sitten kun annetaan lupa.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Leatherpoo
27.03.2009 20:24:51
No minkälaista on porukalla ollu palvelus soittokunnassa? Meillä Tikkakoskella on hyvä meininki kun täällä on tuo big bandi. Kovia soittajia löytyy kantahenkilöistä.. Itse olen tällä hetkellä ollu enimmäkseen sotilasroudarina kun niille oli ehditty palkkaan rumpali virkaan. No mutta pääseepähän seuraamaan big bandin toimintaa ja reenaamaan aivan järkyttävästi! Eikä se fakta, että ens viikolla ei tarvi lähtee keikan takia leirille haittaa yhtään myöskään.. :D
It's like this and like that.
Mysli
28.03.2009 15:49:00 (muokattu 28.03.2009 15:50:01)
napa-owen: Turhaan pelkäät; kaikki hakemuksen lähettäneet saavat kutsun pääsykokeisiin.

Juu näinpä näyttää olevan, pari päivää sitten tuli kutsu. Pitää kattella nyt sitten joku sopiva biisi tai parikin ja vähän (no paljonkin) viälä primavistaa treenailla.

E. Ai niin, osuu toi pääsykoe juuri kivasti syntymäpäivälleni...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)