![]() 21.12.2006 15:43:38 (muokattu 21.12.2006 15:44:36) | |
---|---|
Veikkaan, että se on se kaksi, kun yksiä ja vasempia polvia on vain yksi... Jaaha. Ei paljasteta oikeaa vastausta vielä. Entäs tää: vasen - vasen - vasen - kaks - kol - vasen - vasen - vasen - kaks - kol | |
![]() 21.12.2006 16:40:52 | |
Jaaha. Ei paljasteta oikeaa vastausta vielä. Entäs tää: vasen - vasen - vasen - kaks - kol - vasen - vasen - vasen - kaks - kol Veikkaanpa, että taasen kaks, kun noi muut otetaan vasemmalla. Kyllä res.kok. tietää... Ja mutkan kautta takaisin soitantaan. Armeijassa marssitempo usein nopeutuu pikkuhiljaa. Ei se ole vain rumpalien ongelma... PS Tästä on uhkaavasti tulossa soittopuolen dadailupalsta... Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. | |
![]() 21.12.2006 20:13:36 (muokattu 21.12.2006 20:14:16) | |
Veikkaanpa, että taasen kaks, kun noi muut otetaan vasemmalla. Kyllä res.kok. tietää... Ja mutkan kautta takaisin soitantaan. Armeijassa marssitempo usein nopeutuu pikkuhiljaa. Ei se ole vain rumpalien ongelma... PS Tästä on uhkaavasti tulossa soittopuolen dadailupalsta... Ala nyt. Tama on hallussa :D res. ltn | |
![]() 22.12.2006 16:49:10 | |
Tuo testi pitäis olla pidempi. Arvaamalla pääsee liian helposti tuloksiin. Mulla tuli kolme kertaa ensin 2,5 ja sitten panin hellasäröä pienemmälle eli oven kiinni niin tuli 0,75. Tarkemman testituloksen sais laajemmalla otolla eli sais pyöriä kauemmin noissa pienissä eroissa. Kuulokkeet vois olla tarkemmat kun ei tuo tietsikan hurinakaan häiritsisi. Ei sillä että tulos mua vaivais. Ihan hyvin vanhalta keikkaretkulta. Ja voihan tuon tuloksen näyttää vaimolle kun se väittää etten kuule mitään. No valikoivaa kuuloa tuossa tosin ei testata. ps.stantoniin palataan kunhan ehdin ja jaksan. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 22.12.2006 19:55:04 | |
Tuo testi pitäis olla pidempi. Arvaamalla pääsee liian helposti tuloksiin. Mulla tuli kolme kertaa ensin 2,5 ja sitten panin hellasäröä pienemmälle eli oven kiinni niin tuli 0,75. Tarkemman testituloksen sais laajemmalla otolla eli sais pyöriä kauemmin noissa pienissä eroissa. Testihän heittää isompaan intervalliin aina jos vastaa väärin. Pienempään intervalliin pääsee taas vastaamalla vähintään kaksi kertaa peräkkäin oikein. Eli pienemmissä intervalleissa saa pyöriä vaikka koko ajan jos ei vastaile väärin. Sellaisen ilmiön huomasi että kun oli kuunnellut aikansa esim. 0,18...Hz intervalleja ja sen jälkeen kokeili esim. 0,75 Hz niin hyvä ettei puolisävelaskeleelta kuulostanut. Eli kuuli paljon helpommin. Kun taas alussa isoista intervalleista aloittaen 0,75 Hz kuulosti paljon pienemmältä väliltä. | |
![]() 22.12.2006 23:45:05 | |
Testihän heittää isompaan intervalliin aina jos vastaa väärin. Pienempään intervalliin pääsee taas vastaamalla vähintään kaksi kertaa peräkkäin oikein. Eli pienemmissä intervalleissa saa pyöriä vaikka koko ajan jos ei vastaile väärin. Sellaisen ilmiön huomasi että kun oli kuunnellut aikansa esim. 0,18...Hz intervalleja ja sen jälkeen kokeili esim. 0,75 Hz niin hyvä ettei puolisävelaskeleelta kuulostanut. Eli kuuli paljon helpommin. Kun taas alussa isoista intervalleista aloittaen 0,75 Hz kuulosti paljon pienemmältä väliltä. Kun mä en nyt viittiny kovin kauaa asuulla tuon kans. Kunhan kokeelin ja ihan järkeväksi ihimiseksi testi tulikitti. Sitä ihminen kuulee kaikkea kun aikansa asuuloo. Kuuloo stantonin kaikis klipeis kolmimuunteisuuttaki ku aikansa kuunteloo. Ja leherestä lukoo. Oikeen ulokomaaksi. Mulla ei oo ny aikaa, jaksamista eikä värkkiäkää mutta ku sulla näyttää virtaa riittävän niin mitä jos pansit samanlaasen tulkinnan ja hirastukset tuosta stantonin liveklipistäki mitä panit jostain muustakin sen klipistä. Paa koko kolome tahtia mitä se siinä intros soittaa. Hirasta se niin ettei nuo poikerooset luule jotta se eka ja neljäs 16-osa mikä niis painottuu oo se juttu mistä me väitellähän. Paa niin hiras jotta joka 16 osa kuuluu klikin kans. Painithan sen jälkehen lisää. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.12.2006 00:10:29 (muokattu 23.12.2006 00:13:19) | |
Mulla ei oo ny aikaa, jaksamista eikä värkkiäkää mutta ku sulla näyttää virtaa riittävän niin mitä jos pansit samanlaasen tulkinnan ja hirastukset tuosta stantonin liveklipistäki mitä panit jostain muustakin sen klipistä. Paa koko kolome tahtia mitä se siinä intros soittaa. Hirasta se niin ettei nuo poikerooset luule jotta se eka ja neljäs 16-osa mikä niis painottuu oo se juttu mistä me väitellähän. Paa niin hiras jotta joka 16 osa kuuluu klikin kans. Painithan sen jälkehen lisää. Nyt vähän putosin kelkasta. Tuota noin, mitähän livepätkää sitten tarkoitat jos et hidastamaani? Tuo mun hidastamat pätkäthän ( http://www.vasamayhtye.com/musiikki ) NIMENOMAAN OVAT just siitä livepätkästä minkä alunperin tänne esimerkiksi laitoin. Se "sprung monkey"-niminen biisi. Siitä hidastin kahden tahdin ja yhden tahdin pätkät, ja niissähän kuuluu jokainen 16-osa klikin kanssa. Koko kolme tahtia kerrallaan (ainakin minun taidoilla) on mahdotonta saada koneen 16-osaklikin kanssa synkkaan, koska kappaletta ei ole äänitetty klikin kanssa, ja tempo elää introssa hieman. Kaksi tahtia sain kohtalaisella hieromisella synkkaan, siten että klikki "istuu" kompin kanssa. Onko nyt siis niin ettei tuokaan hidastus sulle riitä ja kaksi tahtiakaan ei ole sulle tarpeeksi? Vieläkö pitäis hidastaa? Nyt on kyllä oikeasti nostettava kädet pystyyn ja sanottava, etten voi enää tämän pitävämmin ja selkeämmin tätä demonstroida. Jos eroa ei noista hidastuksista huomaa, niin pakko luovuttaa. Mun pedagogin kyvyt tyssää tähän. Parhaani yritin, mutta Jamin päätä en saa käännettyä, en edes noilla esimerkeillä. En jaksa enää vääntää minulle aivan itsestään selvästä asiasta. Oikein hyvää joulua Jami, ja tasajakoista uutta vuotta. :) Ps: Ja poikeroisille siis tiedoksi, ettemme kiistele 1. ja 4. 16-nuotin paikasta vaan aina 2. ja 4. , eli niiden väli-iskujen. Mikäli se oli jollekulle sitten epäselvää. | |
![]() 23.12.2006 00:19:26 | |
Kyllä sulla on vermeet hidastaa se kolmen tahdin intro siten että siitä häipyy vaikutelma jonka eka ja neljäs 16-osa luo. Tee nyt vielä se ja nimenomaan tuosta videoklipistä. Sulla toki on muutakin materiaalia Stantonilta. Kuunnellaan kuinka paljon 16-osat poikkee klikistä ja päätellään sitten kuinka puukorva mä oon kun en moista heti normaalitempossa kuullut. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.12.2006 00:35:34 | |
Kyllä sulla on vermeet hidastaa se kolmen tahdin intro siten että siitä häipyy vaikutelma jonka eka ja neljäs 16-osa luo. Tee nyt vielä se ja nimenomaan tuosta videoklipistä. Sulla toki on muutakin materiaalia Stantonilta. Kuunnellaan kuinka paljon 16-osat poikkee klikistä ja päätellään sitten kuinka puukorva mä oon kun en moista heti normaalitempossa kuullut. Etkö sä ymmärrä lukemaasi vai etkö usko? Toistan vielä sitten. Intron kolme tahtia ovat keskenään juuri sen verran eripituiset, että koneen klikkiä EI VOI laittaa naputtamaan koko kolmea tahtia alusta loppuun siten että esim. kaikki neljäsosat osuisivat sen kanssa yhteen. Kyse ei ole vermeistä, vaan siitä että tahdit eivät ole saman pituisia. Kahden tahdin kanssa sain tämän vielä jotenkuten toimimaan. Ja sulle ei sitten kaksi tahtia riitä?! Ja kuten sanoin, ne kaksi tahtia ovat siitä videoklipistä. Luehan vielä ylempi viesti, siinä on kaikki olennainen minun suhtautumisesta aiheeseen. Jotenkin musta tuntuu (muillakin alueilla sun kirjoituksia lukeneena), että on aivan sama minkälaisia todistusaineistoja tässä sulle esittelee. Mitään tuskin tulet myöntämään. | |
![]() 23.12.2006 10:14:59 | |
hidastaa se kolmen tahdin intro siten että siitä häipyy vaikutelma jonka eka ja neljäs 16-osa luo. Neljäs osa per minuutti?? Mikäs siinä on ideana? Eikös pointti ole siinä, mitä se oli ennen hidastusta.. Ajakaa Focus ja Mustang niin romuksi että ei erota kumpi on parempi, Fordeja tosin edelleen kumpainenkin..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 23.12.2006 19:56:54 | |
Urheilumaailma on täynnä filungista kiinnijääneitä ja niilläkin kaikilla on ollut voimakas rakkaus voittamiseen. Miksi mä suhun luottaisin. Täytynee tehdä itse se näyte jossa homma selviää. Kunhan ehdin. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.12.2006 20:20:45 | |
Miksi mä suhun luottaisin. Tai korviisi. Tai silmiisi. Tai kehenkään. Väität siis ihan tosissaan että mä olen jotenkin väärentänyt nuo näytteet? Mahtavaa, kunnon paranoia-salaliitto-meininkiä. :) Ja kuussakaan ei olla varmaan käyty. Elviskin elää. Itse asiassa teidän naapurissa. Täytynee tehdä itse se näyte jossa homma selviää. Kunhan ehdin. Tee pois vaan. Mä olen omat todisteeni ja kantani esittänyt. | |
![]() 23.12.2006 20:27:38 | |
...Tee pois vaan. Mä olen omat todisteeni ja kantani esittänyt. Te kaks vain jaksatte riidellä lyömisistä! Selvittäkää nyt ekaks mitä tarkoitatte tuolla "kolmimuunteisella". G strings are for strippers! | |
![]() 23.12.2006 20:38:51 (muokattu 23.12.2006 20:41:06) | |
Te kaks vain jaksatte riidellä lyömisistä! Selvittäkää nyt ekaks mitä tarkoitatte tuolla "kolmimuunteisella". Eikun tämä on sivistynyttä keskustelua. :) No ei vaiskaan. Wikipediassa on ihan hyvää tekstiä aiheesta swung note jonka kanssa olen aikalailla samaa mieltä. Itse käytän kolmimuunteisuutta tässä yhteydessä sanan swing synonyyminä. Enkä siis tarkoita swing-musiikkigenreä. Huomatkaa etenkin kappale "amount of swing". http://en.wikipedia.org/wiki/Swung_note | |
![]() 23.12.2006 22:50:25 | |
Schwungen Sie, bitte Ëi terve ihminen työtä kaipaa vaan mielekästä tekemistä | |
![]() 24.12.2006 03:19:02 | |
Siksi, että tulos paranee jokaisella kerralla ja kaikki rumpalit fuskaavat suorittamalla kokeen niin monta kertaa, että tulos nousee riittävän korkealle. EDIT: Sama temppu onnistuu tiettyyn pisteeseen myös Mensan älykkyystestissä. (Jos haluaa maksaa riittävän monesta yrityksestä.) Mensan testin voi tehdä vaan kahdesti, ja niiden kahden yrityksenkin välissä pitää olla vuosi... juuri siksi ettei voisi opiskella sitä. CU
--
Eki | |
![]() 24.12.2006 23:13:38 | |
Mensan testin voi tehdä vaan kahdesti, ja niiden kahden yrityksenkin välissä pitää olla vuosi... juuri siksi ettei voisi opiskella sitä. Silloin kun mä olin siellä parikymmentä vuotta sitten puhuttiin ainoastaan, että testin voi suorittaa uudestaankin mutta sitä ei mielellään suositella. Oliskohan toi rajoitus tullut myöhemmin. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)