Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 586 87 88 89 90399 400 401 402 403
Jape Muusa
11.10.2012 11:20:26

keitiiem: Tää ei oo kyllä rummun soittoo mutta oon rumpali ja tää on ääninäyte mun midikiipparin soitosta.. Joten ei tää ees oo täyttä OT:ta ;D Ostin logic pron ja keyboardin pari kuukautta sitten siinä tilanteessa että en tienny pianon soitosta tai mistään siihen liittyvästä mitään. Itekseni oon leikkiny kamoilla nyt jonkun verran ja tän illan leikki löytyy tosta linkin takaa. On kyl mielenkiintosta hommaa ja tätä ois ihanaa oppii niin paljon lisää. Pääsee samal tutustuu miksaukseen, kun tossakin ainoo valmis soundi on haikka. Ja ah sekin on niin jännää latailla erilaisii soundeja netistä ja toivoo että ois hyviä. Haluun vaa rohkasta sellasii ketä musa kiinnostaa, panostamaan ees paril satkul et pääsee testailee :)

http://soundcloud.com/tony-salo/let-me-out-1

Ja saa sitä kommentoidakin jos tulee sanomista mieleen!!

Oo varovainen,tuo touhu voi viedä mukanaan:) Mulle ainaki kävi niin muutama vuosi sitten. Miksaus- ja äänitysopettelujen seurauksena alkoi syntyä biisejä ja lopulta piti perustaa bändi niitä veivaamaan.
Hiton hyvältä kuulostaa tuo sun näyte!
En se minä ollut!
keitiiem
11.10.2012 14:37:12

Thanks! Haha joo pitää olla varovainen.. Vähän tollasta ilmiöö on havaittavis ku pari kaverii on ilmassu mielenkiintoonsa et haluis alkaa tekee musaa silleen että tarvittaes äänitetään oikeita soittimii ja jos sille tuntuu nii käytetää softan soundeja. Toinen näistä on hyvä basisti ja toinen kitaristi. Eli varmasti alettas tiluttelee näitä bändinä myös;p Harmi vaan kun oon sen verran kiireinen oman bändin kanssa että ei ehdi ihan kauheesti tälläseen panostaa. Ihan oppimismielessäkin tää vaa on niin hyödyllistä touhua. Ja ennenkaikkee hauskaa;)
Thomas Bleu
11.10.2012 16:20:02
Käytiin keväällä studiossa nauhottamassa EP:n poikasta, tossa 4 biisiä:

http://soundcloud.com/dreadofballoons
markkuliini
13.10.2012 02:28:47

Tää bassarikeskustelu ja jouset sun muut sai mut inspiroitumaan!
Kuvasin mun bassaritekniikkaa, kun en ole siihen oikeastaan hirveästi tutustunutkaan näin läheltä. Viimeaikoina oon koettanu korjata paria juttua, ja treenaillut vähän tällaista kiireisempää soittoa. Tossa näkee kyllä hyvin, että kantapäätä vois laskea vielä hitusen ja välillä ghoustaa tahattomasti.
Mutt sen suhteen oon menny eteenpäin että tuplaiskut alkavat olemaan tasaisempia volyymiltaan. Treeni on vanhin voitehista, vai miten se meni.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Q2S0JEyO90Y
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
13.10.2012 18:37:54
markkuliini: Tää bassarikeskustelu ja jouset sun muut sai mut inspiroitumaan!
Kuvasin mun bassaritekniikkaa, kun en ole siihen oikeastaan hirveästi tutustunutkaan näin läheltä. Viimeaikoina oon koettanu korjata paria juttua, ja treenaillut vähän tällaista kiireisempää soittoa. Tossa näkee kyllä hyvin, että kantapäätä vois laskea vielä hitusen ja välillä ghoustaa tahattomasti.
Mutt sen suhteen oon menny eteenpäin että tuplaiskut alkavat olemaan tasaisempia volyymiltaan. Treeni on vanhin voitehista, vai miten se meni.

Hienosti poljettu ;) Bassorummun kanssa olisi minulla vielä paljon tekemistä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Vallu-Veke
13.10.2012 18:52:54
markkuliini: Tää bassarikeskustelu ja jouset sun muut sai mut inspiroitumaan!

Jaa en mennytkään vielä saunaan, kun piti tämä kuunnella ja katsella.
Juu hyvältä kuulostaa :)
quicgr
13.10.2012 21:19:20
markkuliini: Kuvasin mun bassaritekniikkaa, kun en ole siihen oikeastaan hirveästi tutustunutkaan näin läheltä. Viimeaikoina oon koettanu korjata paria juttua, ja treenaillut vähän tällaista kiireisempää soittoa. Tossa näkee kyllä hyvin, että kantapäätä vois laskea vielä hitusen...

Tuntuu siltä että nykyään kaikki soittavat kantapää ilmassa, itse kuulun niihin jotka eivät. Ikävä kyllä tämä kantapää pedaalissa soittaminen tuntuu aiheuttavan enemmän painetta jalkaterän päähän ja varpaisiin etenkin silloin kun soittaa nopeampia juttuja.
Joibenkin mielestä d on b
markkuliini
13.10.2012 21:38:06

quicgr: Tuntuu siltä että nykyään kaikki soittavat kantapää ilmassa, itse kuulun niihin jotka eivät. Ikävä kyllä tämä kantapää pedaalissa soittaminen tuntuu aiheuttavan enemmän painetta jalkaterän päähän ja varpaisiin etenkin silloin kun soittaa nopeampia juttuja.

Mä kyllä soitan kanssa kantapää maassa jos soitan hiljaa tai hitaammin. Mutta kyllä kantapään nostaminen tuo reserviin niin paljon enemmän lihaksia käyttöön, että en kyllä modernimpaa musaa etenkin akustisesti lähtisi kantapää alhaalla soittamaan. Vaatii todella pitkäjänteisen työn että saa kantapää alhaalla saman voiman käyttöön. Oikeastaan J.R.Robinson on ainoa jonka tiedän joka saa kantapää alhaalla tarpeeksi "punchia" soittoonsa.
Kailis
13.10.2012 23:41:10 (muokattu 13.10.2012 23:44:54)

markkuliini: Mä kyllä soitan kanssa kantapää maassa jos soitan hiljaa tai hitaammin. Mutta kyllä kantapään nostaminen tuo reserviin niin paljon enemmän lihaksia käyttöön, että en kyllä modernimpaa musaa etenkin akustisesti lähtisi kantapää alhaalla soittamaan. Vaatii todella pitkäjänteisen työn että saa kantapää alhaalla saman voiman käyttöön. Oikeastaan J.R.Robinson on ainoa jonka tiedän joka saa kantapää alhaalla tarpeeksi "punchia" soittoonsa.

Juuri näin. Kyllä mäkin vaistomaisesti hiljaisemmassa musassa lasken kantapään alas mutta nykybändissä menee 95% kantapää ylhäällä. Aikaisemmissa kokoonpanoissa vaihteli. Muistan mm. Röyhkän kiertueella että ainakin Sukellan taivaalle ja Paha maa biiseissä piti vetää molemmilla tavoilla.
jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla ja spekuloida.
ferodoz
14.10.2012 22:09:02

http://soundcloud.com/ferodoz/ihmistenedess

Zoomilla etupäästä nauhoitettua tavaraa, täysin käsittelemätöntä. Perus radiojunttadiscopoppirokkia, eli taiteella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. :)
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
lkx
15.10.2012 00:16:46

markkuliini: Mä kyllä soitan kanssa kantapää maassa jos soitan hiljaa tai hitaammin...

Mites sukkasillaan / kengät jalassa soittaminen? Itsehän soittelen aina kengät jalassa ja yleensä kanta ylhäällä. Ihan hiljaiset himmailut voi mennä kantapää maassakin, mutta kaiken kaikkiaan enemmän olen kiinnittänyt huomiota siihen, etten hautaisi nuijaa kalvoon.
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
markkuliini
15.10.2012 00:46:10

lkx: Mites sukkasillaan / kengät jalassa soittaminen? Itsehän soittelen aina kengät jalassa ja yleensä kanta ylhäällä. Ihan hiljaiset himmailut voi mennä kantapää maassakin, mutta kaiken kaikkiaan enemmän olen kiinnittänyt huomiota siihen, etten hautaisi nuijaa kalvoon.

Soitan ehkä vähän mielummin ilman, mutta esim treeniksellä homma menee aina niin että menen treenikselle, riisun kengät koska vaihdan treenifarkut jalkaan, enkä jaksa laittaa kenkiä takas jalkaan. Sitten jos/kun pidän vessatauon tms. niin puen kengät takas enkä jaksa ottaa niitä pois joten lopputreenit menee kengät jalassa. Siinä suhteessa olen siis erittäin laiska, haluan vaan päästä nopsaan soittamaan. :D
Joo, joo treenifarkut schmeenifarkut, mutta kun ne oikeasti kuluu tehokkaasti mulla pienestä paikasta oikean polven vasemmalta puolelta jos treenaa pitempiä jaksoja. Sen verran hinkkaa snarea.

Keikoilla jossain vaiheessa oli kengät ilman nauhoja lavalle mennessä ja poistuessa, ja sit soittaessa ilman. Mutta alkoi kyllästyttämään se nolo kyykkiminen keikan päättyessä niitä jalkaan laittaessa joten aloin soittamaan kengät jalassa. Nykyään aika sama kummin vedän. Liutus onnistuu kyllä kunhan ei ole ihan kumipohjaiset imukuppikengät. :)
Epämuusikko
15.10.2012 09:58:00
markkuliini: pienestä paikasta oikean polven vasemmalta puolelta

Ha! Itellä on ollut just sama! En muista kummalta puolelta, mutta monet housut on hapsuuntunu rikki asti samasta syystä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Speedy
15.10.2012 10:09:08

ferodoz: http://soundcloud.com/ferodoz/ihmistenedess

Zoomilla etupäästä nauhoitettua tavaraa, täysin käsittelemätöntä. Perus radiojunttadiscopoppirokkia, eli taiteella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. :)

Mielummin tietysti kuuntelisi bändiä kun yleisön tappelemista..=) Minusta alkuperäisessä on mukana myös taidetta, pelkän radiojunttadiskopoppirockin sijasta (vrt. Yö, Popeda). Sitä samaa taiteellista groovea/letkeyttä en nyt ihan havainnut.. Varsinkin se basso riffi on mun mielestä loistava, voi olla että soitittekin, kun en kunnolla erottanut läpärän kajareista..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
ferodoz
15.10.2012 10:18:18 (muokattu 15.10.2012 10:23:23)

Speedy: Mielummin tietysti kuuntelisi bändiä kun yleisön tappelemista..=) Minusta alkuperäisessä on mukana myös taidetta, pelkän radiojunttadiskopoppirockin sijasta (vrt. Yö, Popeda). Sitä samaa taiteellista groovea/letkeyttä en nyt ihan havainnut.. Varsinkin se basso riffi on mun mielestä loistava, voi olla että soitittekin, kun en kunnolla erottanut läpärän kajareista..

Juu, sielä oli aika junttia ja hilpeää väkeä. Ehkä vähän liiankin. :) Alkuperäistä ei nyt sinänsä haettukaan, enkä siihen aikaisemmassa postauksessani viitannutkaan, vaikka se biisi lähes yksi yhteen meneekin. Jo pelkästään laulajan ääni tappaa siitä taiteellisuuden ja tekee siitä välittömästi junttikapakoissa toimivan "rokki"hitin, minkä ihmiset tunnistaa kuulleensa radiosta. :) Kyllä se bassoriffi sielä alla rullailee, joskin ei varmasti kuulu läppärin kaiuttimista. :P Mutta tattista vain, tietääpä taasen mihin kiinnittää huomiota. Ulkopuoliset korvat on todella tärkeitä. Vaikka harrestebändihän tämä nyt sinänsä on, ja työbändit on erikseen, mutta silti tykkäisin ihan mielelläni kehittää itseäni ja muita. Jokuhan on joskus sanonut että kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Edit: Toi liian nopea tempo todennäköisesti haittaa hieman biisiä. Ainakin osittain. Pitääpäs olla ensikerralla tarkempana.
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
tomboarmageddon
15.10.2012 11:32:07
ferodoz: Juu, sielä oli aika junttia ja hilpeää väkeä. Ehkä vähän liiankin. :) Alkuperäistä ei nyt sinänsä haettukaan, enkä siihen aikaisemmassa postauksessani viitannutkaan, vaikka se biisi lähes yksi yhteen meneekin. Jo pelkästään laulajan ääni tappaa siitä taiteellisuuden ja tekee siitä välittömästi junttikapakoissa toimivan "rokki"hitin, minkä ihmiset tunnistaa kuulleensa radiosta. :) Kyllä se bassoriffi sielä alla rullailee, joskin ei varmasti kuulu läppärin kaiuttimista. :P Mutta tattista vain, tietääpä taasen mihin kiinnittää huomiota. Ulkopuoliset korvat on todella tärkeitä. Vaikka harrestebändihän tämä nyt sinänsä on, ja työbändit on erikseen, mutta silti tykkäisin ihan mielelläni kehittää itseäni ja muita. Jokuhan on joskus sanonut että kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Edit: Toi liian nopea tempo todennäköisesti haittaa hieman biisiä. Ainakin osittain. Pitääpäs olla ensikerralla tarkempana.

No tämmöstähän bilebändimeininki monesti on. Oon kuullu paljon huonompiakin.
Vähän tempo ehkä viskelee esim kun alkaa a osa ja vaihtuu 8biitiks? No ei oo vakavaa ja tuolla ei ainakaan kukaan sitä tajunnu;)
Laulaako laulaja lopussa: mä en kaluu huolla tänä yönä?:)
ferodoz
15.10.2012 12:23:34 (muokattu 15.10.2012 12:25:40)

tomboarmageddon: No tämmöstähän bilebändimeininki monesti on. Oon kuullu paljon huonompiakin.
Vähän tempo ehkä viskelee esim kun alkaa a osa ja vaihtuu 8biitiks? No ei oo vakavaa ja tuolla ei ainakaan kukaan sitä tajunnu;)
Laulaako laulaja lopussa: mä en kaluu huolla tänä yönä?:)

Juu on huonompiakin, mutta sitten on myös ammattilaisbilebändejä mitä me emme edusta. Kiitosta vain. Tempot viskelee kyllä, toi on mun akilleen kantapää vaihtaa 8-osat 16-osiin. Nimenomaan siksi mä fillasinkin jokaisen vaihtokohdan että se olis hieman hämännyt yleisöä. Tai ehkä lähinnä itseäni. :D Ajattelinkin tänäviikonloppuna soittaa klikin kanssa ihan kokeilumielessä, ja vertailla lopputulosta.

Ja juu, kyllähän se niin laulaa. :)
Bumbarr
15.10.2012 12:41:09
Olen sitten minäkin hairahtanut harrastamaa rumpusooloja. Aikaisemmin ne on jääneet keikoille kahden minuutin bonzotrioli/ virvelipäristyksiin. Mutta nyt olen huomannut hakeutuvani treenikselle kaljakeissin kera röpeltämään.
Paljon on hienomotoriikka juttuja ja kauhiasti iskut heittää. Mutta minkäs teet, oppia ikä kaikki.

http://m.youtube.com/watch?feature=mhee&v=5WCtnXVOaqo

ps. Pienen hiprakan johdosta en osannut käyttää niinkää monimutkaista laitetta, kun q3 :)
Kilpikonnat rockkaa!
lkx
15.10.2012 13:19:16

markkuliini: Nykyään aika sama kummin vedän. Liutus onnistuu kyllä kunhan ei ole ihan kumipohjaiset imukuppikengät. :)

Hehe, oolsprait. :D Monenlaisilla monoilla pystyy kyllä soittamaan, mutta tuolla soittokunnassa kun olen tätä nykyä duunissa, niin maihareita vähän välttelen. Sen verran jäykät ne on, ettei ole herkkua mitkään vikkelämmät kuviot. Samoin jos pitää siviilikeikalla yhtään suorittaa, niin huolellisesti kengännauhat kiinni. Superstarit on useimmiten jalassa soittohommissa. Sukkasillaan en ole soittanut noin kymmeneen vuoteen. :D
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
markkuliini
15.10.2012 13:27:20

lkx: Hehe, oolsprait. :D Monenlaisilla monoilla pystyy kyllä soittamaan, mutta tuolla soittokunnassa kun olen tätä nykyä duunissa, niin maihareita vähän välttelen. Sen verran jäykät ne on, ettei ole herkkua mitkään vikkelämmät kuviot. Samoin jos pitää siviilikeikalla yhtään suorittaa, niin huolellisesti kengännauhat kiinni. Superstarit on useimmiten jalassa soittohommissa. Sukkasillaan en ole soittanut noin kymmeneen vuoteen. :D

Joo, yllättävän helposti meinaa keikan aikana nauhat löystyä. Sellainen puoliksi kiinni oleva tossu on aika haastava. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)