Ruutikallo 23.10.2011 22:30:37 | |
---|
ferodoz: Premierit meni Hausjärvelle, jäsen Fish-eye osti ne pois. Ouullraidi. Kumun basaria on huomattavasti kivempi soittaa, kun siitä saa useamman eri saundin pelkästään pedaalitekniikkaa muuttamalla. Siis useamman eri soundin kuin Premieristä, vai soititko sen bassaria jotenkin yksipuolisemmalla pedaalitekniikalla? No joo, tiedän kyl mitä ajat takaa =) kunhan näsäilen. Premierin 26x16 basarissa oli todella paljon atakkia ja ja botnea sai vain todella hiljaisella potkulla ja missään nimessä ei saanut haudata nuijaa. Kumussa löytyy botnea aina juuri sen verran mitä haluan, mutta toi 18" syvä basari vaatii käskemistä tai nuijan hautaamista jos haluaa atakkivoittoisemman saundin. Mä rohkenen olla tuosta bassarista eri mieltä, vaikkakin mun kokemukset onkin vain 20 ja 22 tuumaisista. En lynkkaa kokemuksiasi tai mielipidettä, oletan vain kokemusteni perusteella. Ja kuten aiemmin sanoin, noin suuren bassarin setti on melko vieras mulle. Nämä Premierin bassarit vaan on tahtoneet järjestäin olla melko kanuunoita, jopa tuo 20"x8". Pitäisi oikein päästä testaamaan kyllä. Sekä Kumuja, että muitakin merkkejä tuollaisella "jättikanuunalla". [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
ferodoz 24.10.2011 06:53:08 | |
---|
henydrum: Mä rohkenen olla tuosta bassarista eri mieltä, vaikkakin mun kokemukset onkin vain 20 ja 22 tuumaisista. En lynkkaa kokemuksiasi tai mielipidettä, oletan vain kokemusteni perusteella Ihmettelin samaa itsekkin. Kyllähän se akustisesti toimii hyvin tietyntyyppisissä tiloissa, mutta ei siitä koskaan saanut hyvää saundia mikitettynä. Se oli kyllä jännä, koska samat mielikuvat mullakin oli premierin basareistä ennemmin. Handmade in Finland. |
aap 24.10.2011 22:32:30 | |
---|
Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
hollmi-5 24.10.2011 22:40:39 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 24.10.2011 22:49:26 | |
---|
aap: http://www.youtube.com/watch?v=ZxweLdxySW8&feature=related ja tossa teille miten soitetaan viiteen ;) Paremminhan se meni ku miulla yhteensä, mutta saundi oli kyllä kökköhöstä... Pakko oli laittaa pois ettei vuoda veret korvista! Mitä muita videoita oon kattonu teiltä, niin taitavaa sakkia olette kyllä! Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
aap 24.10.2011 23:10:23 | |
---|
hollmi-5: Väärin laskettu. 13 oli yleisössä... + kuvan takana nouseva katsomo jossa oli noin 100 ihmistä + pari cheerleader ryhmää ;) Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
Kailis 25.10.2011 01:33:05 (muokattu 25.10.2011 01:34:10) | |
---|
jazzmies: Uskalsin laittaa tähän vielä laulajan ja minun sovituksen standardista 'My Favorite Things' yhtyeellämme Jamaze. Helpommankin arrin olisi tosin voinut tehdä. http://www.youtube.com/watch?v=K_b-jAnrmH0 En tykännyt. Jotenkin toi rytmilaji ja nopeahko tempo luo hermostuneen fiiliksen joka ei tue biisin ajatusta. No, yleisö on ainakin banaaneina, joku jopa laulaa kohdassa 1:50 =D Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
jazzmies 25.10.2011 09:17:31 | |
---|
Kailis: En tykännyt. Jotenkin toi rytmilaji ja nopeahko tempo luo hermostuneen fiiliksen joka ei tue biisin ajatusta. No, yleisö on ainakin banaaneina, joku jopa laulaa kohdassa 1:50 =D Joo, kaikki ei ole kaikille. Jäin vain miettimään miten määrittelet biisin ajatuksen? 5/4-tahtilaji ei ole mitenkään ristiriidassa sanoituksen kanssa, missä on jokin ajatus - kriisin hetkellä palauttaa mukavat asiat mieleen. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Kailis 25.10.2011 10:14:34 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Sonormies 25.10.2011 13:43:35 (muokattu 25.10.2011 13:47:09) | |
---|
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
Strumbali 25.10.2011 13:53:49 (muokattu 25.10.2011 19:06:41) | |
---|
Which one is my favourite thing? Kyllä mä tykkäsin ekalla kuuntelemalla Jazzmiehen "versiosta", herätti kuitenkin fiiliksiä. Nyt kun kuuntelin välissä noita Kailiksen vertailukohtia, niin etenkin tuon jälkimmäisen pastellivedon jälkeen vähän kuulosti se Jazzmiehen vedon loppuosuus (pianosoolon jälkeen) jo semmoiselta pieneltä nuorallatanssimiselta, vaikka ihan selkeä draamallinen kaari siinä sovituksessa onkin. Paikan päällä oisin mieluummin kuunnellut. Oisin voinut fiilistellä, niinkuin se joku siellä 1:50 kohilla. ;-D Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Epämuusikko 25.10.2011 15:48:19 (muokattu 25.10.2011 15:49:34) | |
---|
Sinne Eegillä on myös komea viidehköön menevä versio kys. kapp. Varmasti on monella muullakin, tuo vain tuli mieleen kun en juuri jazzista tiedä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
jazzmies 25.10.2011 21:21:44 | |
---|
Epämuusikko: Sinne Eegillä on myös komea viidehköön menevä versio kys. kapp. Varmasti on monella muullakin, tuo vain tuli mieleen kun en juuri jazzista tiedä. Eegin versio oli minulle ihan uusi, kiits vinkistä. Ihan OK arri, vekkulihko, ja hassua että hekin vääntäneet sen viiteen. Grant Greenin sovitus on näkemyksetön verrattuna Coltranen versioon, vaikka hyvinhän se Elvinin ja McCoyn yhteissoitto toimii, niin kuin aina heillä etenkin vuonna 1964. Tuo kolmas versio oli juuri tuollaista nettimusiikkia, postmodernia nykytaidetta. Tuo meidän arrimme on yksinkertaisesti paras näistä, vaikka esittäminen onkin vielä lapsenkengissä. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
jazzmies 25.10.2011 21:39:31 | |
---|
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
EJ84 26.10.2011 13:05:45 | |
---|
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
Cimble 26.10.2011 13:15:12 | |
---|
jazzmies: Tässä vähän vanhempaa. Sävellys on omani. http://soundcloud.com/jazzmies/big-man Kyllä tässä on ihan lupaavia mahdollisuuksia kehittää tuota soittoa varmemmaksikin ja sävellystaidotkin kehittyvät tekemällä, jos on lahjoja. Kyllä tämä silti on melko selkeää teiniamatöörikamaa, eli musiikin ammattilaisuus sitten keski-iän tiimoilla on aika epätodennäköistä. Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
hollmi-5 26.10.2011 14:45:38 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Cimble 27.10.2011 12:35:08 (muokattu 27.10.2011 13:09:07) | |
---|
Pannaas pitkästä aikaa itekin jotain: Esipuhe Äänite on pelkät rummut muutamaan rockcoverbiisiin. Äänitetty vajaa kuukausi sitten studiossa. Näissä versioissa mukana kuuluu myös studiopilottikitara, jota rämpytettiin vähän sinnepäin ja ainoastaan biisin kohtien muistamisen tueksi, toisessa kädessä kitaristilla joko oluttölkki tai iPad. ;) Tämä on todellakin ääninäyte oikeasta soitosta, koska nämä ovat täysin käsittelemättömiä raakaversioita. Rumpuja ei ole miksattu vielä mitenkään, eikä myöskään kvantisoitu, editoitu, triggeröity tai kompressoitu. Ne kuulostaa siis hieman minun soittamilta, mitä nyt klikin kans soittaminen jäykistää. :) Idea onkin, ettei lopputuotekaan sitten kuulosta kuolleelta ja digitaaliselta, kuten nykyään on tapana. Ja onhan materiaalikin jo retroa. Ozzy Osbourne/Shot in the Dark http://www.facebook.com/l.php?u=htt … 20the%2520darra.mp3&h=qAQFrlRIi ZZ Top/Got Me Under Pressure http://www.facebook.com/l.php?u=htt … er%2520pressure.mp3&h=4AQFxvtj3 Pahoittelu siis tunkkaisesta ja täysin miksaamattomista saundista, mut noin se oikeasti meni. :) Pahoittelut siis myös epätarkasta pilottikitarasta, jos se joitain häiritsee. Katotaan miten alkaa jytistä ja toimia sitten joskus valmiina biiseinä. Ohjelmistossa oli myös mm. Mötley Cruen Wild Side, mutta sitä en tänne kehtaa laittaa, varsinkaan keskeneräisenä raakaversiona. Siinä biisissä kyllä kysellään rockrumpalointia ja jopa selvää tekniikkaa sellaiseen, ja minä olen joihinkin hyviin rumpaleihin verrattuna vähän kyseenalainen noissa tekniikoissa yms. ;) edit: Tarvitsisikohan edes muodin vuoksi lisätä, että mulla ei oo aikaa tai vahvaa taipumusta henkkoht treenaamiseen ja studiossa noissa otoissa ei ollut meidän budjetilla ja tarkoituksilla kovin paljoa aikaa nyhrätä. Jos haluaa kehittyä, se tapahtuu keikoilla tai hätätapauksessa bänditreeneissä. ;) Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
VeKrio 28.10.2011 07:58:24 | |
---|
Deino: http://www.youtube.com/watch?v=f3vGAmWxk_M Siinä olisi taas... Kuuntelin ja tykkäsin ja vissii muutkin tykkäs. Aivan maailmanluokan soittoa. Järkyttävä gruv ja juttuja pölähtelee niin että morjens. Toi on niin siisti asenne, ettei lähetä editoimaan elävyyttä pois. Todella tiukkaa soittoa. Musikaalista ennenkaikkea. Ja mä en oikeesti yleensä jaksa mitään metallia. Saundeista vielä. Just oikea meininki. Pintripet ja lotinat erittäin ok. Ainahan kritiikkiä pitää antaa, niin mua pikkasen risoo nää mörinävireet. Ei tää nyt kai ihan C:stä mene? Varsinkin jos palettiin tulee basso, niin on kiva että kitarat erottuis. Mutta tätäkin asiaa ootte varmast miettinyt, ja vetäähän Meshuggah jostain mistä ihme F:stä. :) Se on se tapa millä kitaroista saadaan tollaset syksyistä tyhjää kaivoakin synkemmät. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
drummerolli 28.10.2011 10:51:00 | |
---|
Jos mikään muu ei auta, niin tee jotain! |